/spanien/barcelona/forum/4073.aspx/spanien/barcelona/forum/4073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-25 23:52
Barcelonistas

Kollade också. Chocken jag fick när han faktiskt lyfte fram och berömde Luís Enrique och Barcas nya satsning, första gången jag hörde honom prata positivt om oss.

Annars är det skitkul att Euro Talk är tillbaka. Något att göra på annars rätt trista måndagar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-08-25 23:45
Barcelonistas

Haha är han kvar i branschen? xD större pajas får man leta efter..
Barcelona TRD
2014-08-25 23:37
Atletico kommer inte ens topp tre i år. Helt säker.
Barcelona DinhoMessiNeymar
2014-08-25 23:29
Förstår inte varför Ronaldo inte är avstängd än han boxa ner Godin men inget händer
Barcelona Barcelonistas
2014-08-25 23:25
Sätter på Eurotalk klickar för o se så är Borell med av alla haha. Mannen som satt o snacka hur Pep sjunk i Mourinhos perfekta storm precis innan manitan på CN.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
2014-08-25 22:56
Det finns så många intressanta talangfulla högerbackar i Europa med rimliga priser och vi går efter Lord Douglas och Song. Varför betala de summorna ens? Ingen kommer köpa Song. Det kommer sluta med att vi betalar ut hans kontrakt. Luis Enrique får gärna vara kvar med den här ledningen är under all kritik.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-25 22:47
Väldigt skum värvnng på många sätt det här med Douglas. För det första är han väl inte ens så bra, visst att man värvar från Brasilien men då ska de ha gjort succé och spelat regelbundet bra fotboll ett tag. Sen har vi ju det faktum att han inte är sådär ung heller. Som ni redan nämnt så ser jag inte hur han skulle vara bättre än Montoya, som även han inte kunnat peta Alves även om jag och andra gärna hade sett det för ett tag sen.

Dani Alves gör väl som alla andra en bra insats mot Elche men mot bättre motstånd är jag för en mer försvarsinriktad högerback. Då det inte finns så många tillgängliga på marknaden så ser jag gärna att man ger mer speltid åt Montoya.
Barcelona papillon
2014-08-25 22:44
Aftonbladet: "Enkelt för real madrid" och "det var ingen bländande fotboll som superlaget visade upp mot nykomlingen". Jag får inte riktigt ihop det :/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-25 22:42
Rambla~

Jag tänker såhär; för att han ska flyttas upp till nästa säsong och ta över efter Alves så måste han presterar otroligt bra i Segundan. Gör han inte det lär en uppflyttning inte vara på tapeten. Jag hoppas innerligt att Godswill konkurrerar ut honom under säsongens gång så att vi slipper se brassen i A-laget.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-25 22:40
@Vampíro:

Eller rättare sagt, nya Henrique, också en försvarare som många säkert inte ens vet vem det är men ändå värvades han till A-laget, likt Keirisson, utan ett ens lämna något halvminne. Vann dessa en biljett till Barcatruppen i något cornflakes-paket eller vad är det frågan om? :P
Barcelona Rambla~
2014-08-25 22:36
En så ogenomtänkt värvning av Douglas att det finns inte. Förstår inte behovet av honom. Han ska alltså ersätta Alves nästa säsong? Vad händer om Alves stannar då? Spelar han 60% av matcherna i år förlängs kontraktet automatiskt med +1 år.
Barcelona Vampíro
2014-08-25 22:34
[QUOTE=*hjärta*Stay calm, fake left and see you later]Varför ens kontrakt? Vad har Douglas som inte vår spanske landslags man Montoya inte har? [/QUOTE] Det är min poäng. Han är långt ifrån en garanterad succé, snubben har knappt några meriter i Brasilien så varför bara ge honom ett långtidskontrakt? Risken för en ny Hleb, Keirrison, Afellay dvs. en spelare man inte kan bli av med, är väldigt stor.
Barcelona Neymar11
2014-08-25 22:25
Man city 3-0 Aguerro gör mål efter ha varit på plan i 30 s
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-25 22:21
Sen säger dem att han inte ska lånas ut till något lag, kommer han att spela säsongen i B laget? För i a laget har han ingen plats för tillfället
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-25 22:21
@Vampíro:

Varför ens kontrakt? Vad har Douglas som inte vår spanske landslags man Montoya inte har?
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-08-25 22:19
Haha att köpa Douglas istället för Cuadrado är som att Dan Bilzerian byter ut sin jetplan mot en Dacia..
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-25 22:14
Douglas köps in istället för cuadrado, får hoppas på att reus köps in nu då hehe :-)
Barcelona dinho the artist
2014-08-25 22:13
Har sagt det förut men alltså Zabaleta, vilken fotbollsspelare det är! Hade han varit några år yngre hade jag verkligen inte haft något emot en 40m € på honom. Han verkar trivas i City dock.

Kul f.ö. att Jovetic visar alla anglofiler vilken duktig spelare det är.
Barcelona Vampíro
2014-08-25 22:13
Barcelona representatives have arrived in Brazil to close a deal on Sao Paulo right back Douglas (24). Transfer fee 6M, 5-year deal. [sport] Varför alltid 5-årskontrakt?
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-08-25 22:04
Krabban94

Cristiano: 255 mål 250 matcher
Messi: 273 mål 265 matcher
Barcelona Krabban94
2014-08-25 22:01
Nån som har statistik på Messis antal mål resp. antal matcher sen Ronaldo kom till Real dvs 2009-10?
Barcelona -SAMI-
2014-08-25 21:49
Sjukt mycket pengar de lägger på han sen ska de låna ut honom det är skumt.

@Rambla~:

Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-25 21:48
@koeman92:

Precis som Chelsea vann den, ren och skär flyt och tur!
:P
Barcelona Zyzz
2014-08-25 21:46
Skillnaden mellan Messi och Ronaldo är att Ronaldo ENDAST kan göra mål medans Messi samtidigt bidrar i spelet och ständigt skapar farliga chanser. Ronaldo har återigen gjort en usel match enligt mig. Tycker inte han har varit bra alls sedan i våras. Att Real inte vann med mer än 2-0 över Cordoba på hemmaplan är inte imponerande. Skönt att vi leder ligan på målskillnad haha ;) Hoppas att vi kommer ligga 1:a från första till sista omgång!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-25 21:46
Rambla

Håller med helt och hållet, är väldigt nervös angående situationen. Om Xavi drar nästa sommar har vi endast Raktic kvar och vad händer om han blir skadad? Tycker att vi borde värva en anfallare denna fönster och en mittfältare som vi kan värva nu men ta in nästa sommar.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-25 21:34
Han tar alltså ut en anfallare och sätter in en defensiv mitt hemma mot Cordoba. Haha Vi förde spelet och vann 3-0 med en man mindre i en halvlek!!
Barcelona Rambla~
2014-08-25 21:31
Jag hoppas verkligen vår ledning inser vad som står på spel den här veckan. Vi får alltså inte värva spelare förrän januari 2016 nästa gång. Då har Xavi troligtvis lämnat, förmodligen också Alves. Mathieu är hur gammal då? De kan inte vara så naiva att de tror denna trupp ska räcka till dess? De måste ta sitt ansvar och värva minst 2 spelare den här veckan. Tyvärr lär det väl bara bli den här Douglas. Ledningen går och hoppad på att CAS ska sänka straffet. Gick ju bra med Suarez. Bara att hålla tummarna att vi klarar oss de här 18 månaderna.
Barcelona koeman92
2014-08-25 21:29
Haha där åkte Bale tunnelbana!
Barcelona Vampíro
2014-08-25 21:28
Eto'o ser ut att bli klar Everton, fan hade ändå hopp om att drömmen skulle bli sann och att han skulle återvända en sista gång. Nåväl man har minnena kvar.
Barcelona Neymar11
2014-08-25 21:22
Cordoba spelar ut real hahaah!
Annons: