/spanien/barcelona/forum/4072.aspx/spanien/barcelona/forum/4072.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-25 19:09
Oj, jag läste igenom mitt inlägg och ber så hemskt mycket om ursäkt för alla svordomar. Det blev visst mer än jag trodde. Sorry! (Jag kan gå in och ändra om ni vill, säg till isåfall)
Mascherano#14 el Jefecito
2014-08-25 19:06
Fyfan vad jag avskyr det spanska fotbollsförbundet! Dom är så jävla dåliga och tar sånna dumma beslut som gör att hela ligan sackar efter. Rent fotbollsmässigt så anser jag att den spanska också är den bästa, men den sköts lika amatörmässigt som en korpenserie.

Hur i helvete kan Simeone få 8 matcher för det där? Pepes misshandel av Getafespelaren genererade i 10 matcher. Mourinhos pet i ögat gav ingenting. Ronaldos två boxar i Godins huvud som dessutom är i samma match som Simeone-incidenten gav ingenting. Pepes stämpling på Messis hand gav ingenting. Osv osv osv i all jävla oändlighet!

Fattar dom inte att folk tappar intresset för ligan när dom håller på så?

Kolla bara på domarna. När jag kollar på spansk fotboll med kompisar så blir dom alltid lika förvånade över hur pinsamt dåliga domarna är. Jag svarar alltid med "Det är så i Spanien", för det är ju så. Det är mer regel än undantag att domaren gör en katastrofinsats. Kolla bara Supercupen senast, kolla bara Barca igår. Kolla gärna matcherna ikväll med, i minst en av matcherna kommer domaren vara skitdålig. När ska dom börja utbilda domarna på riktigt?

Spanska fotbollsförbundet är heller inte främmande för att lägga sina matcher kl 23.00 på en vardag. Ja jag förstår om dom har sin siesta och inte har samma dygnsrytm som vi. Men vill man ha fler tv-tittare runt om i Europa så får man fan anpassa sig till övriga Europa. Fler tv-tittare kommer att generera större tv-avtal vilket gör att klubbarna kommer att kunna behålla sina bästa spelare och locka ännu fler tv-tittare. Men nej, i Spanien så har dom bestämt att Barcelona och Real ska ha hälften av alla tv-pengar så resten av klubbarna lever på gränsen och måste sälja av sina spelare för att kunna betala ut löner till de sämre spelarna. Smart! Bra jobbat, idioter!

Kolla på England. En klubb som Sunderland köper spelare av Juventus. Swansea köper stjärnor från La Liga. Hur har England gjort? Jo, dom har marknadsfört sin liga på ett djävulskt mycket bättre sätt. Dom har inga matcher mitt i natten. Dom har en helt annan inramning. Dom har fattat grejen med tv-avtal och dom fördelar dessa astronomiska summor på ett rättvist sätt. Och vips så har du engelska bottenlag som sopar rent spanska lag på deras bästa spelare och talanger. Kolla bara lite extra på regeln som säger att man inte får ge ungdomar proffskontrakt i Spanien. Vi vet hur många vi själva har förlorat enbart till Arsenal. Jag säger det igen, Barcelona tappar spelare till Arsenal pga en idiotregel någon har suttit och bestämt. Tänk er då hur många talanger det är i dom andra lagen som vi inte har en aning om som också har stuckit utomlands där pengarna finns. Alla klubbar under Barca och Real tappar alltså sina bästa spelare och största talanger mer eller mindre varje år pga det spanska förbundets inkompetens.

Trots detta så anser jag fortfarande att den bästa fotbollen spelas i den spanska ligan. Det är i sig ett jävla mirakel! Men fatta hur grymt det hade kunnat vara om idioterna som styr styrde på rätt sätt. Om det fanns kompetens. Om det fanns en känsla av professionalism. Om det inte luktade korruption och mygel lång väg.

Ja då hade det definitivt varit roligare att följa La Liga. Fler hade gillat spansk fotboll. Rayo Vallecano hade kunnat köpa spelare från Premier League och Atletico Madrid hade fortfarande haft kvar Kun Aguero.

Men nej, vi skäms inte och visar hellre hela världen vilka korrupta idioter vi är och ger Simeone 8 matchers avstängning. Bara Perez är nöjd.

Dra åt helvete med er!
Barcelona B-Guden
2014-08-25 19:04
"Enligt Marca stängs Simoene av i åtta matcher, två för att ha protesterat kraftigt mot domslutet, fyra för att ha rört vid domaren, en för de sarkastiska applåderna och en för att han satt bakom bänken och kommuncierade med sina spelare efter att ha blivit uppvisad på läktaren." - aftonbladet

om detta stämmer så är det komik på hög nivå, speciellt när Mourinho satt och skickade lappar till sin assisterande tränare när han va avstängd och inget hände.
Barcelona II Barça II
2014-08-25 19:02
Herregud va kul det var att se Barcelona spela igår! Helt makalöst spel från samtliga på plan! Extra kul var det se Messi! Jag trodde verkligen att jag aldrig mer skulle se han så bra igen. När han spelar som igår så är han, världens absolut bästa spelare, utan någon som helst konkurrent. Jag var väldigt tveksam inför säsongen, men efter matchen igår så känns det bra, jätte bra!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bentley King
2014-08-25 19:02
Åk ner till Spanien och bo där ett tag. Det kommer inte ta lång tid innan ni förstår hur korrupt det landet verkligen är. Ni ska veta att en del av skatten man betalar går direkt till Real Madrid. Nu när Katalonien håller på att bli självständigt så påverkas klubben FC Barcelona också. Bli inte ledsna när Real Madrid kommer undan med allt skit de gör, det här är vanligt i Spanien
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-25 18:57
@B.BOSS:

Fast det är inte första gången Atletico missgynnas pga av reals maktövertag på domarna och inte alls första gången som de misshandlas, både juridiskt och bokstavligt talat, av domarna till förmån för real
Barcelona B.BOSS
2014-08-25 18:54
Nu vet Atletico hur vi känner när Madrid kommer undan gång på gång. Det är just därför det känns så skönt när man slår världens största maffia klubb.
2014-08-25 18:47
Att peta en tränare i ögat med kraft mitt i ett spelarbråk räcker med en matchs avstängning, men ge fan i att röra i assisterande domaren, trots att domarna helt klart felat i samma sekvens. Marängerna höjer på ögonbrunen nu och undrar varför vi reagerar, och väntar på skadestånd från Godin för att hans ansikte skadade cristianos nävar. Men det är därför man överallt i spanien sjunger:

Asi, asi, asi - Gana el Madrid!
Barcelona LeoMessi
2014-08-25 18:43
Glenn Italienska lag har inte ens råd att köpa spelare under Zubi-rean. Hans lönekrav är för höga samtidigt som han själv verkar tycka att han är för bra för det laget.
Barcelona Glenn
2014-08-25 18:25
LeoMessi Zubi är bra på att rea ut spelare så varför inte skicka Song till Milan? Där samlas alla spelare som ingen vill ha.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-25 18:19
Hahaha det är ju rent sagt patetiskt, Ronaldo sänker Godin och inte ett ända skit kommer ur spanska fotbollsförbundets munnar. Cholo åker på 8 matchers avstängning för att han rörde domaren? Varför agerar inte Atletico? Dom ser till att händelsen knappt nämns i media vilket är helt ofattbart, mer Real Madrid kan det här verkligen inte bli. Dom gör exakt som dom vill och ingen i Spanien öppnar käften, blir så himla lack då jag hatar korruption faan...
Barcelona Z_Z
2014-08-25 18:08
Oavsett om förbundet inte brukar gå in och ändra domslut i efterhand och ge bestraffning om domaren gett gult så måste de ju fan agera mot detta.

Första gången kan man kanske försvara Ronaldo med att han försöker ta sig loss. Andra är ju däremot så avsiktlig som det kan bli. Vilket annat lag som helst hade fått 5+ matcher på den spelaren för det där.
Barcelona LeoMessi
2014-08-25 18:01
Glenn Han har inte varit värdelös direkt, han har skött sig okej som DM. Men han är inte direkt någon som kan ändra en matchbild även om han spelar på en offensivare position. Han är tredjeval på sin position. Som du säger så är han mer överflödig om något men jag tänker inte hata på honom, inte hans fel att klubben köpte honom i onödan. Han tjänar sina pengar och det utan att någon ens förväntar sig något av honom.
Barcelona Barc6
2014-08-25 18:00
Nu kom inlägget flera gånger ursäktar för det.. Skriver via mobilen och appen är under all kritik!
Barcelona Barc6
2014-08-25 17:59
Cholo får alltså 8 matchers avstängning för något som inte såg så farligt ut och för något som var helt fel! Det klart som fan att man ska bli sådär sur och frustrerad som han blev när real får spela med en man mer under så lång tid endast för att dem skulle få tid och rum att kvittera för jag såg då inte någon annan anledning till varför juanfran inte fick hoppa in i spelet!! Nu är det ju bara bra för vår del att våran största konkurrenter får klara sig utan tränare men jag kan verkligen inte önska något dåligt för en sån fantastisk man som Simeone med den passion han har för fotbollen! Enastående tränare!! Tråkigt, väldigt tråkigt.. Sånt händer bara i La liga... Och den har knappt startat! Först katastrof domare supercupmatchen sen kommer avblåsningen på Bilbao målet och så avstängning av en av världens bästa tränare för nåt som kunde undvikits så enkelt av domarna! Om han ska få avstängning så ska fan domarna få livstid från all dömning!!!
Barcelona Barc6
Cholo får alltså 8 matchers avstängning för något som inte såg så farligt ut och för något som var helt fel! Det klart som fan att man ska bli sådär sur och frustrerad som han blev när real får spela med en man mer under så lång tid endast för att dem skulle få tid och rum att kvittera för jag såg då inte någon annan anledning till varför juanfran inte fick hoppa in i spelet!! Nu är det ju bara bra för vår del att våran största konkurrenter får klara sig utan tränare men jag kan verkligen inte önska något dåligt för en sån fantastisk man som Simeone med den passion han har för fotbollen! Enastående tränare!! Tråkigt, väldigt tråkigt.. Sånt händer bara i La liga... Och den har knappt startat! Först katastrof domare supercupmatchen sen kommer avblåsningen på Bilbao målet och så avstängning av en av världens bästa tränare för nåt som kunde undvikits så enkelt av domarna! Om han ska få avstängning så ska fan domarna få livstid från all dömning!!!
Barcelona Barc6
Barcelona Barc6
Barcelona Glenn
2014-08-25 17:54
Song har inte direkt varit dålig när han fått spela, det är det att han helt enkelt inte har plats i laget. Rakitic, Busquets, Xavi, Sergi Roberto och masken går alla före. Men jag tror inte han är ledsen direkt, han har en hög lön och har bra sittplats till våra matcher samtidigt som han kan hålla på med kläderna och instagram hela dagarna.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-25 17:41
Om jag går och sparkar på en människa som ligger ner flera gånger samt delar ut två slag mot en människas ansikte så åker jag in för misshandel. Men även här har vissa individer andra regler. Pepe borde suttit i fängelse, men kommer undan? Va i helvete?
Barcelona LeoMessi
2014-08-25 17:40
Munir: "I like to run since I was a kid, so I like to put pressure on the opponent. Coach doesn't have to ask me, it's something natural."

Jag tror att detta var ganska avgörande för Lucho när han tog med Munir, utöver hans offensiva kvalitéer.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-25 17:37
Simeone blir avstängd 8 matcher men för Gaynaldo är det tydligen andra regler som gäller? Även under Pep eran var det samma skit som utspelade sig. Pepe som trampar på Messis hand, Mourinho som kritiserade varenda domare, petade vilanova i ögat, Ramos sparkade ner Messi medvetet och betedde sig respektlöst mot både Xavi och Puyi.
Barcelona B.BOSS
2014-08-25 17:32
"@RafaelH117: Simeone banned for 8 matches for touching the referee, Ramos and CR7 unscathed with blatant punches on Mandzukic and Godín." "@RafaelH117: Atlético Madrid fans starting to experience what Barcelona fans have been dealing with since the Sextuple. Better get used to it."
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-25 17:25
Ska det seriöst inte tas några åtgärder mot Cristianos utdelade boxar mot Godin? Hur kan dom komma undan så uppenbart? Ser inte resten av världen det här? Hämta åklagaren som sänkte dom stora lagen i Italien för olika skandaler. Perez och hans äckliga lag lär ha fler skandaler än så. Agera for pip sake!
Barcelona MabastB
2014-08-25 17:15
Simeone avstängd i 8 matcher för att han gav en lätt touch på bakhuvudet på domaren men både Ramos och Ronaldo kommer undan med våldsamma boxar mot Mandzukic och Godin. #thePerezway
Barcelona Treyh
2014-08-25 17:13
Snacka inte skit om Zubi. Zubis presenterade vår senaste crack igår, även kallad "The Black Panther", framför 70.000 åskådera på Camp Nou.
Barcelona Smogen
2014-08-25 16:52
Säger det igen, svågerpolitiken gör att klubben förlorar 100-tals miljoner per år. Att man tex. sätter fd. målvakten Zubi som förhandlare för spelarköp/försäljningar och löner är förmodligen den sämsta och mest korkade affären i fotbollshistorien.
2014-08-25 16:32
@A good coach is everything!:

Är det bekräftat? Visst är di Maria bra men 85m-bra? Tveksamt. Men som andra nämnt så får Real 85 för en spelare som vill lämna samtidigt som Den förlorade sonen Cesc och succékillen Sanchez tillsammans såldes för mindre än di Maria. Vi må va bland dem bästa i europa men vad gäller affärer håller vi segunda klass.

Tacka vet jag Cruyff,Ronaldinho, Eto, Reikaard, Xavi, Pep, Puyi och Messi osv att vi har det varumärket vi har idag för jag vettefan hur våra tomtar till styrelse hade klarat sig om inte Barcas dragkraft vart så starkt att Qatar vill utnyttja vår klubb
Barcelona LeoMessi
2014-08-25 16:29
Det värsta med Song är att han inte vill gå ner i lön för mycket, han vill till en större klubb som spelar CL och ingen är villig att betala en högre summa för honom. Även om jag inte vill ha honom i laget så gel han fan rätt i att suga ut så mycket pengar han bara kan. Ledningen får skylla sig själva som gjorde det mest onödiga köpet i historien, man hittar inte en mittback så man bestämmer sig för att köpa en spelare som inte kommer att få speltid, för en summa på 20M. Arsenal kanske inte slår oss på fotbollsplan men dom pulveriserar oss fullständigt vid förhandlingsbordet och som grädde på moset så snor dom en eller två lovande talanger.
Jesper
2014-08-25 16:24
En annan sak som imponerar mig under transferfönstret är hur Liverpools ledning KAN göra en av tidernas bästa kap i.o.m. köpet av Balotelli för ynka 16 miljoner pund som det ryktas om. Galliani måste ha missat hur mycket pengar engelska klubbarna har med tanke på deras nya TV-avtalet.

Sätt det i perspektiv när Fulham, som spelar i engelska andra divisionen, köpte en 28-åring Ross McCormack för 11 miljoner pund från Leeds. Och Southampton köpte Shane Long från Hulls för 12 miljoner pund.
Annons: