/spanien/barcelona/forum/4070.aspx/spanien/barcelona/forum/4070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-26 18:46
Helvete också, hur kan Roma slå sig på bröstet hela fönstret angående Benatia och sen sälja honom nu helt plötslig? Någonting måste ju har hänt på vägen för Roma vet att dom kunde ha fått 35-40 miljoner euro från United, Barca, City, jag har en känsla på att vi backade undan från affären när det snackades om summor kring 50-60 miljoner euro som Romas president hänvisade till. Visst man kan vara irriterad men ibland blir det såhär, Bayern slog till vid rätt tillfälle helt enkelt. Är det nåt tyskarna är sjukt bra på så är det att förhandla, Bayern kommer lyckas övertala Reus att komma också det är bara att ge upp känns det som. Men jag tycker ändå att Lucho verkar ha mer planer än vad många anar. Att han ville ha just Mathieu tror jag är p.g.a : La liga erfarenhet Snabbhet vilket vi inte har haft i försvaret på länge Styrka och längd Bra samspel med Alba då dom har lirat tillsamman tidigare Vänster fotad och kan även spela som ytterback och leverera Kan språket och har lättare till att anpassa sig och komma in i gruppen Jag tycker att många här inne underskattar Mathieu något enormt utan ens ha sett allt för många matcher. Jag tror att Mathieu kommer att överraska väldigt många, det mest negativa är hans ålder men jag är rätt säker på att han kommer hålla minst 3 säsonger framåt och leverera, vi lever inte direkt på 80 talet. Vi fick han dyrt för att Sevilla verkligen inte ville släppa honom så vad ska man göra när marknaden ser ut som den gör? Dock valde han att gå ner i lön för att kompensera det bara för att få spela för Barcelona och sånt uppskattar jag. Vermaelen är jag dock mindre nöjd med och tänker inte säga så mycket om honom tills han har varit skadefri ett tag men trots allt är det bra att vi får in konkurrens och Pique kommer äntligen få kämpa om sin start plats. 10 miljoner euro är inte en summa som svider direkt heller. Det många inte tänker på när det gäller att forma ett stabilt försvar är först och främst det kollektiva försvarsspelet, sitter det så slipper våra backar att ständigt jaga kontringar vilket kan bli förvirrande till slut. Sen är det super viktigt att våra start mittbackar spelar så ofta som möjligt ihop för att kunna förlita sig på varandra, lära sig varandras styrkor och svagheter så att man kan agera och ta beslut efter olika situationer. Vi har definitiv en trupp att slåss på alla fronter med, vi vann fan CL och ligan under samma säsong med Macherano och Pique har ni redan glömt bort? Folk vill ju bara klaga för att klaga känns det som, jag menar att klaga på att vi har två bra målvakter som konkurrerar tycker jag bara är löjligt då det är klart och tydligt att Ter Stegen tillhör framtiden och Claudio är lite mera nuet. Kan man inte vänta lite med kritiken tills vi iallafall har kommit in en bit på säsongen? Nu blev det ett långt inlägg men jag ville bara sprida lite tankar.
Barcelona papillon
2014-08-26 18:46
Det optimala hade varit att använda Mathieu och Vaermalen pengarna till att köpa Benatia, ifall han nu ens var intresserad av att gå till Barca, sälja Pique och köpa in en rutinerad och billig mittback. Man kunde då ha satsat allt på Bartra och låtit honom växa in i startelvan tillsammans med Benatia.
Barcelona Lion24
2014-08-26 18:44
MabastB

Broder är du sjuk i huvudet? Romas president SA att Benatia skulle säljas för 60M så hur skulle vi kunna buda på honom? Är du totalt galen? Du måste väl tro på vad en tränare/sportchef/president säger. När någon av dom har sagt att spelaren inte är till salu eller 'övervärderas'' så måste du göra som Zubi och direkt titta åt annat håll. Du ska inte ens förhandla utan så fort presidenten sagt en siffra om spelarens ''marknadsvärde'' så ska du springa fort därifrån = Barca-barn logik.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-26 18:43
Det är bara att gratta Bayen. Fan ska man göra eller säga..

Bara de inte klipper Marco Reus så är skiter jag i..

Barcelona DM1982
2014-08-26 18:38
[QUOTE=Ali G]Så Benatia är klar för Bayern München för 26 million euro , denna sommarens bästa värvning. Jag menar alla topplagen var efter honom och han kunde gått för minst 45 million euro. Ni som klagar på vår pantade ledning, Romas är minst lika dålig [/QUOTE] Har för mig att United också var ute efter honom. Bra av Bayern.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ali G
2014-08-26 18:16
Så Benatia är klar för Bayern München för 26 million euro , denna sommarens bästa värvning. Jag menar alla topplagen var efter honom och han kunde gått för minst 45 million euro. Ni som klagar på vår pantade ledning, Romas är minst lika dålig
Barcelona MabastB
2014-08-26 18:16
Hade Benatia kommit till oss hade jag köpt hans tröja direkt! Han var min drömvärvning hela sommaren och om han hade kommit skulle jag blivit gladare än Suarez och Rakitic värvningarna. Men men vad kan man förvänta sig av en efterbliven och korkad ledning? Man går alltså och värvar en snart 31 årig före detta vänsterback som har spelat som mittback i en säsong som dessutom då och då röker, samt en otroligt skadebenägen snart 29 åring som är förbi sin prime. Ja var det här som alla längtade efter? Fy fan va jag brinner just nu, man skyller alltså det hela på att hela Europa jagar mittbackar. Jag bryr mig fan inte vad resten av lagen gör, vi är FC Barcelona och är med i top 4 som de bästa klubbarna i världen och har haft ett lag som enligt vissa var det bästa laget genom tiderna! Vi ska kunna gå ut på marknaden hitta en bra mittback och med vår dragningskraft och ekonomi kunna locka bra spelare. Men denna ledning är så jävla dåliga att de inte klarar det. Efter transferförbudet tar slut 2016 så är det dags igen att värva en eller två mittbackar. för då är Vermaelen nästan 31 år och Mathieu 33 år. Jag bara ber och hoppas att Laporta kommer tillbaka och räddar oss innan denna ledningen förstör denna fina klubb ännu mer. Förlåt för ett lite längre inlägg men jag är så förbannad över hur detta sommartransfer har sköts. Hade jag vart en supporter till t. ex. Bayern och Chelsea osv. hade jag bara skrattat åt våra mittbacksvärningar. Och låt mig inte börja på denna nobodyn Douglas som ska "ersätta" vår bästa högerback i klubbens historia. Fy fan, herregud... #JuntaDimision
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-26 18:15
westinho - Sergio #5 Inte exakt dom orden, men det var så han ville bli tolkad. Man var ju tvungen att lugna ner kaoset på något sätt efter alla skandaler som avlöste varandra och försöka få medlemmarna på sin sida vilket ledde till helt IQ befriade uttalanden, bla som när man rakt ut lät alla konkurrenter veta att man har 1,5 miljarder att spendera. Sen att Fabregas och Cesc intäkterna ingick i den summan gör den inte till en mindre lögn heller
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-26 18:07
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Fast riktigt sådär sa han väl inte?
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-26 18:06
Been told Barcelona dropped their interest on Marco Reus. Cuadrado and Koke also discarded in the meeting yesterday.

Douglas blir vår sista värvning....
2014-08-26 18:05
Bartomeu Juni 2014: "Vi ska värva en mittbacksstjärna som går rakt in i startelvan och en ung lovande talang. VI kan inte avslöja något nu eftersom kandidaten spelar VM-slutsspel för tillfället" 2månader seanre: Bayern med Benatia för -30m Euro och vi sitter här med vuxenbebisen, Smokey Olderson för 200m och glaskroppen "Verminator" för 180 Så vem var det som spelade i slutsspelet? Den skadade killen eller herrn som inte ens representerat landslaget?
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-26 18:01
Skandalöst! Benatia borde ha värvats, och för det priset! Denna ledning är det största skämtet genom alla tider!
Barcelona the cameroonians
2014-08-26 17:55
OFFICIAL: Bayern Munich have signed Roma defender Medhi Benatia for a fee of €26million.

Hehe, jag gråter...
Barcelona Neymar11
2014-08-26 17:48
Vampiro Dom har i Stort sett gjort klart med den unge greken, som är riktigt lovande. Och som kommer ersätta Benatia med huvudet högt!
2014-08-26 17:47
Rubriken från Bayerns officiella sida översätts till: "FCB överens med Rom om Benatia-transfer!" Och med FCB menar dom inte Barca....... Stort grattis till Pep och Bayern som har skaffat en riktig klippa till ett vrakpris (enligt prel. rapporter). Benatia, 4 år yngre än Mathieu för alltså endast 10m Eur till. All heder till Mathieu, men vad gör vi nästa år och året därpå? Hur duktig Mathieu än är idag så är han för gammal, både för sin prislapp samt att man lovade en framtidsinvestering vilket Vermaelen inte är då t.o.m Puyi spelade fler matcher än honom förra året och han inledde sin sejour med en skada, Kanon! Får vi se om han kommer upp till 38 matcher under hela sin tid hos oss. Nej, känns som enda förklaringen till att Mehdy inte kom till oss heter "Pique är vår ohotade mittback" och att värva en utlänning som bänkar Pique finns ju inte höhö
Barcelona Vampíro
2014-08-26 17:47
Vad fan händer med Roma? De behåller honom tills det återstår fem dagar av transferfönstret. Smart, lycka till med att hitta en ersättare.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-26 17:39
två högerbackar*
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-26 17:39
Barcelona representatives are at this moment at Sao Paulo's Morumbi stadium to close a deal on Sao Paulo right back Douglas (24). [@sport]

VARFÖR KÖPA DENNA SPELARE NÄR VI REDAN HAR TVÅ MITTBACKAR !!!!!!!!!!! Han kommer även stanna i A laget nästa säsong, helt onödig piss värvning.
Barcelona Neymar11
2014-08-26 17:38
Roligt hur alla höjer varningensfinger angående transfer förbudet nästa år. Och vill att vi ska värva lyx spelare till mittfältet och anfallet. Men när det gäller målvaktsposten räcker Mats och Masip tydligen....
Barcelona Emanuel B
2014-08-26 17:35
@FCBayern: Perfekt: FCB und AS Rom einig über Transfer von MEHDI BENATIA (27)! Abwehr-Ass soll 5-Jahres-Vertrag unterschreiben. ^M.Hörwick

Benatia helt klar för Bayern, jävla pantade ledning vi har herregud. Amatörer!!!!!
Barcelona Neymar11
2014-08-26 17:34
Vi kan inte ha Masip och ter stegen som målvaktsval hoppas jag att alla förstår. Ter stegen är 22 år gammal, kommer från Tyskland och relativt oprövad. Han kan inte ha allt för mycket press på sig och klubben kan inte förlita sig enbart på ter stegen. Ter stegen kan/ska få växa in i rollen Bravo är en säkerhetsåtgärd så att ter stegen kan få jobba i lugn och ro, Istället för att brytas ner av pressen. Glöm ej ter stegen är inte katalan och publiken därnere har inte sån tålamod som vi här i Sverige. Visst att det spenderats en hel del på bravo var onödigt man kunde ha fått honom mycket billigare Navas är för ung för att vara andra val Willy är en clown och på tok för ojämn Vad fanns det för fler val?
Barcelona -SAMI-
2014-08-26 17:11

Eller varför inte låta pinto vara kvar istället sen ha ter stegen som nummer 1. Det hade funkat det med. Istället kasta massa onödiga pengar på bravo.

@Gabriel:

Barcelona B.BOSS
2014-08-26 17:09
Transfer förbjuder kom lägligt. Ett mirakulöst välsignelse från gud. Det hade varit kriminellt att låta Zubi och ledningen värva.
Barcelona Vampíro
2014-08-26 17:08
Angående målvaktsfrågan så var det på förhand i princip omöjligt att förstärka den positionen. Valdés är en målvakt av absolut högsta klass och han har varit i sin prime senaste 4-5 åren så man skulle automatiskt bli svagare när han lämnade, så är det bara. Att värva en bättre målvakt än Valdés går inte. Alternativet blir då att gå efter en ung talangfull ter Stegem som möjligtvis kan utvecklas till en klassmålvakt i framtiden. Där får man trots allt säga att klubben gjorde det bästa av situationen, det var omöjligt att bli bättre på det bytet. Sen hade även jag velat ha en annan och billigare målvakt än Bravo men så länge han håller sig till bänken så är jag nöjd. Där har man trots allt förstärkt från Steven Seagal.
Barcelona BarcaLaliga
2014-08-26 17:02
De var då ett väldans gnäll. Våra mittbackar idag: Piqué - Var och har potential att bli en av världens bästa mittback. Bartra - Ännu en egenfostrad talang, tog stora kliv förra säsongen. Spås en lysande framtid. Mathieu - Valencias bästa försvarare. Rutinerad, kan ligan och snabb för sin ålder, dessutom bra i luftrummet. Viktigt tillskott. Vermaelen - Dominant i Arsenals backlinje för några säsonger sedan. Skadebenegen sedan dess men om formen blir bättre är han en bra förstärkning. Vill ni hellre ha: Kocielny Mertesaker Chambers? Evans Smalling Jones? Inse att mittbackarna håller hög klass och att vi värvat 2 mittbackar denna sommar. Benatia Hummels Silva m.m har inte bytt klubb ännu, så våran ledning är inte den ända som misslyckas med att värva de bästa. Truppen är klar och nu får ni lämna transferfönster bakom er. Ligan är igång, Villarreal på söndag!
2014-08-26 16:48
@Alltid en legend, Puyol .:

Men han har ju en snygg kropp? Är inte synliga muskler samma sak som komplett fotbollsspelare?
Barcelona Gabriel
2014-08-26 16:39
Sentuary Bara för att man är emot att ett lag ska ha två målvakter som båda aspirerar om att vara nr 1 så behöver det inte betyda att man hellre hade velat ha Pinto. Det finns flera andra duktiga målvakter där ute som hade accepterat att vara reservmålvakt samtidigt som de även hade kostat betydligt mycket mindre än 12M€. Jag håller med Nesto att Reina hade varit det bästa valet, som han säger så kan han klubben, känner många av spelarna och är en rejäl moralhöjare att ha i laget samtidigt som han hade accepterat att inte vara förstamålvakt. Jag tror inte det är hälsosamt med en så hård konkurrens på målvaktsfronten, nyckeln gäller i att försöka hitta en målvakt som accepterar att inte vara nr 1 samtidigt som man inte gå ner sådär jätte mycket i kvalitet ifall förstamålvakten skadar sig. Där fanns det framför allt Reina, men även Caballero hade varit ett bra val.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-08-26 16:36
Most assists in top-5 leagues since August 2010:
Messi 57 - Ozil 56 - Di Maria 49 - Ribery 47 - Cesc 46

Helt sjuk statistik alltså, Ronaldo mest kompletta spelaren?, haha tjena!

Barcelona Frodo
2014-08-26 16:28
Skönt att Real Madrid säljer sin bästa spelare.
Barcelona Sentuary
2014-08-26 16:28
Helt sjukt faktist, förra året va det målvakter man ville ha och när man väl får in två toppmålvakter så gnälls det? Wtf alltså, konkurrens ska det vara, de presterar bättre bara. Om Bravo eller Stegen går sönder hade ni hellre haft Pinto och byta in eller?
Annons: