/spanien/barcelona/forum/407.aspx/spanien/barcelona/forum/407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Reymar
2017-06-13 03:56
Di Campli (agent Verratti): "Marco to Barcelona? We've let all our thoughts be known to PSG, it's a hard deal to get done." [skyitalia]
Barcelona Reymar
2017-06-13 03:06
@Davids3:

Nästan omöjligt att missa Premier League fotboll när man bor i Sverige än mindre när det handlar om en f.d Barca spelare. Jag tycker att kritiken mot honom är befogad den här säsongen då han varit så pass dålig att han fått nöta bänk. Alba var flera ggr bättre än Bellerin vid samma ålder trots det får han ofta kritik på grund av att han är speldum, svag defensivt och endast lever på sin snabbhet. Bellerin är en fattigmans Alba.

Vann inte Hummels tyska ligan och tyska cupen vid 22års ålder mot Bayern? Samma Hummels som året efter startade för Tyskland i EM 2012 och var dominant. Väldigt dålig jämförelse då Hummels var väldigt bra vid den åldern och hade utan tvekan lyckats i Barca, hans passningspel är helt makalöst precis som legenden Rafa Marqués.
Barcelona Thierry Henry
2017-06-13 02:25
@Amo.38:
Jag är ledsen men jag ser inga spets egenskaper i honom. Det har jag aldrig gjort. Jag förstod inte köper när det skedde och förstår det ännu mindre nu. Valencia eller liknande lag är hans nivå. Han borde stannat där. Han bidrar knappt med någonting i dagens Barca. Vi behöver impact players.som kan komma in och ändra en matchbild när vi kört fast eller ersätta vår trio vid behov utan att vi sjunker flera nivåer i kvalité. Alcacer är inte den spelaren Vad är hans ens bra på? Han påminner om Tobias Hysén både i kvalité kroppshydda och spelstil. Bara det att han är sisådär 29 miljoner euro dyrare
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-13 01:46
Juventus ryktades ett tag rycka i Rakitic, det försvann helt i sanden. Hade Verratti köpts av oss, hade jag nog varit för en försäljning av Rakitic, till Juventus. Eller någon annan klubb för den delen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Amo.38
2017-06-13 01:36
Tycker Paco får lite väl mycket skit? Alltså jag tycker ändå man ser kvalité i honom. Hans rörelsemönster och löpningar är världsklass tycker han rör sig väldigt bra. Man ser så lite av det då Suarez i princip alltid startar.
Barcelona Dûssel
2017-06-13 01:19
@Thierry Henry:

Mjaa. Inte beredd att hålla med faktiskt. Gillar hur veratti bemästrar sitt spel på små ytor och kan med fart och kvaite passa sig ur trängre situation er och det gjorde iniesta väldigt bra förr och inte Xavi.
Barcelona Thierry Henry
2017-06-13 01:16
@Dûssel:

Verratti är inte kul Iniesta i spelstil för 5 öre. Mer lik Xavi isf.
Barcelona Dûssel
2017-06-13 00:51
Veratti skulle vara en fantastisk värvning. Skulle ge oss en väldigt yngre variant av iniesta. Och skulle göra laget väldigt mycket bättre bara där. Sen ang Dembele. Detta honom en del i dortmund, och han skulle höja standarden rejält på bänken och även i framtiden bli en startspelare. Ang bellerin så har jag knappt sett honom. Följer inte PL så mycket. Men skulle han vara bättre än vidal och Roberto? Troligen. Men hur mycket bättre är ju frågan.. I övrigt ska det bli spännande och se både lindlöf Nilsson och Ludwig Augustinsson i större och bättre lag. Kanske någon av dessa utvecklas till Barcelona material ? Sen bör det lämna lite "dött kött" Tänker på Paco som inte egentligen tillför något , Arda (redan klart kanske ?) Samt masken. Vidal lika så.
Barcelona Barca Barca
2017-06-13 00:30
Kom tänka på sak, angående Jordi Mboula som var magnifik hela säsongen. Nu har jag inte hängt med riktigt, men senast jag läste om honom så var han näst intill klar för Monaco. Någon mer än mig som tror på det här scenariot: Mboula drar till Monaco, får en ärlig chans, blir Andre Silvas ersättare och slår till med dunder och brak, gör stordåd nästan likt Mbappe, och så lämnar han Monaco och drar till någon klubb som pungar ut allt mellan 40-60€ miljoner för honom, sen står ledningen där med svansen mellan benen och kliar sig i huvudet och undrar vad i helvete har vi gjort. Denna säsongen kom man på att värva Ousmane Dembele, när han förra silly season kostade 10-15€ miljoner och dessutom ryktades till oss, NU jävlar slår vi till, ja då kostar han enligt senaste rapporterna, 90€ miljoner, det är vad Dortmund har begärt ryktades det om. Aja, Vi må kanske ha det bättre ekonomiskt med denna ledningen, men vi slösar ju enorma summor i onödan bara för att samma ledning ligger efter i fotbollstänket.
Barcelona Iniesta.70
2017-06-13 00:23
the Cameroonians Mitt spindelsinne säger mig att vi allt som oftast snubblar in med en Fredo Corleone looser mentalitet till förhandlingar, ja, oavsett om vi skulle sitta med en Royal Straight Flush så är känslan att vi kliver ut som förlorare, både när det kommer till att köpa och sälja. Var har vi våran Sonny Corleone? som sparkar in dörren, slår näven i bordet och lämnar ett bud. Funkar inte det? Nää, låt dom vakna upp med ett hästhuvud i sängen, det borde skicka spelaren åt rätt håll till rätt pris.:) Själv har jag jäkligt svårt att sitta ner i båten när hela havet stormar av hel o halvmiljards vågor och på stranden står Nasser Al- Khelaifi o flinar. Nix, bär mig emot att göra affärer med PSG. Och med Jorge Mendes...och med Mino Raiola...och med Arsenal.... Lika bra att hiva fram ett shoot av fulwhiskey :)
Barcelona Davids3
2017-06-13 00:15
Ang. Bellerin. Inser ni att killen precis fyllt 22 år? Jag har ej följt honom och vill varken säga bu eller bä. Men det känns som att många här endast kritiserar för kritikens skull. Man ser liksom att alla andra kritiserar honom, så man följer med i tåget trots att man inte sett 10 minuter utav honom. Killen är endast 22år och det vore orimligt att han är så pass dålig att han inte kan utvecklas och bli bättre på sina svagheter? Vem visste vem Hummels var när han var 21-22 år ? Det var när han var 25-26år som alla här inne grät blod för att se honom i Barca.
Barcelona Reymar
2017-06-12 23:22
Vet inte exakt vad vår transferbudget ligger på, har skrivits alltifrån €70M till €25M. Två spelare kommer med all säkerhet att lämna alltså Arda och Mathieu, den ena kommer lämna gratis medans den andra inte har några bud, han fick ett bud från Kina i Januari men klubben nobbade budet. Köper vi Verratti så kanske det inte blir någon dyr högerback (Semedo, Bellerin). Förresten om man nu vill värva Verratti varför går man då in med €100M som första bud? PSG kommer kräva mer och vår inkompetenta sportdirektör kommer vika ner sig och på så vis slå transferrekord.
FCB- Culé master
2017-06-12 21:43

@Pichincha:

Håller med dig. Men back till anfall behöver inte alltid vara det bästa speciellt inte till en klubb som oss som har världsklasspelare på hela anfallet, Paco duger egentligen då han bara ska komma in i kris och göra jobbet nämligen avsluta hehe. Som Pedro, som såklart är mycket bättre än Paco och kan hantera det på kanten och inte bara centralt.
Barcelona Pichincha
2017-06-12 21:34
Det här med att Verratti ryktas till oss mer än någonsin kittlar ju ordentligt. Ska vara helt ärlig och säga att jag inte har någon riktig koll på honom och följt honom nämnvärt. Men jag litar helt klart på alla här inne som säger att han är precis det som vårt mittfält behöver. Nu låter man väl som en FIFA/FM-lirare men det hade suttit så jäkla fint med en riktig fet värvning som direkt hade gått in i startelvan.

Är det något som blottades rejält föregående säsong så är det ju att truppen inte är tillräckligt slagkraftig för att klara av att slåss på alla tre fronter.
Det blev ju tyvärr allt som oftast att det var MSN som skulle lösa det, annars hände det sällan något.

Ekonomin verkar inte tillåta allt för mycket den här sommaren men samtidigt som känns det som att det hade behövts både en back, (minst) en mittfältare, samt en lite mer slagkraftig uppbackning till anfallet.
Tycker vi hade behövt nyförvärv som gör skillnad direkt, det räckte bevisligen inte förra säsongen med "chansningar". Ska vi vara med och slåss direkt igen eller ska vi fortsätta på samma spår och möjligen (förhoppningsvis) få utdelning om några år. Den är ganska svår.

Är inte insatt i hur ekonomin ser ut, spelare som passat in att spela hos oss eller inte, vad som är rimligt och vad som aldrig lär ske.

Så jag undrar hur ser ett realistiskt transferfönster ut för oss nu i sommar?
Hur troligt är det att Verratti verkligen kommer?
Vad hände med Coutinho? förstår att han inte är i samma klass som Verratti men är det andravalet fortfarande?
Blir det endast Paco som backup en säsong till och förlita oss på att MSN igen? vem hade annars accepterat bänken, passat in och som inte kostar en förmögenhet?
förstärkning i backlinjen som stora delar av säsongen agerade hönsgård?

Vill avsluta med att säga att det faktiskt känns skönt att säsongen 16/17 är över. Usch så tung den.
Nu är det full fokus på kommande säsong och jag håller tummarna på att Ernesto Valverde får fart på laget, får oss tillbaka på banan igen!

#ViscaBarca
Barcelona the cameroonians
2017-06-12 21:31
Med tanke på att det tog 300(!) mail/fax mellan Barça och Arsenal för att genomföra förhandlingarna gällande Cesc så är det förståeligt att saker och ting tar tid om det är samma nivå på hanteringen nu 5 år senare. Men. Vissa klubbar verkar acceptera vilka ingångspriser som helst utan förhandlingar, och det gillar jag lika lite som segheten ovan. Första värvningen kommer vara Messis nya kontrakt som sägs offentliggöras runt den 25:e, alltså dagarna innan han gifter sig. Alternativet är att det sker i samband med rösträkningen om 10 dagar, allt för att ta udden av eventuellt högt antal. Annars är det som tidigare, det viktiga för ledningen är att stänga bokslutet med fokus på budgeten eftersom det ryktas att de behöver tänja på reglerna kring artikel 67 (EBITDA kontra Skulden). Benedito twittrade förresten nss att det inkommit 3671 röster så här långt. En bra bit kvar till den ouppnåeliga nivån på 16000. Men med tanke på att det bara var 28.000 på plats och firade CL-vinnarna från -92 så förstår man ju att historia inte är nåt som intresserar den gemene Culén i Barcelona längre. Det är viktigare att ha sitt årskort så att man kan sälja sin plats i 16 av 19 ligamatcher och tjäna pengar. Så sitt lugnt i båten och ta en fulwhiskey!
Barcelona Blaugrana91
2017-06-12 21:14
[QUOTE=S.Eto'o]Alla stor klubbar har gjort klart med minst en värvning och vi har inte ens börjar förhandla..... Arsenal, Milan, United, Real, Monaco och City har alla rivstartat denna mercaton [/QUOTE] Transferfönstret har ju precis öppnats och ingen av dem klubbarna du nämner har gjort någon större värvning som gör att man höjer på ögonbrynen, har Real ens värvat någon? Dem spelare vi ryktas vilja ha är ju betydligt svårare och framförallt i en helt annan prisklass än dem spelare som hittills presenterats. Dortmund kräver €90M för Dembele, Arsenal ska ha €40M för Bellerin samt vi lär få slanta upp €100M för Verratti. Att värva exempelvis Verratti, om vi nu ens lyckas kommer ta tid, uppgifter nu ikväll säger att PSG inte vill sälja trots vårt påstådda bud på €100M, så Verratti måste själv stå på sig för att en värvning överhudtaget ska gå igenom. Du förstår väl att få igenom en värvning av den här kalibern kommer ta tid, jag är beredd att ha tålamod.
Barcelona S.Eto'o
2017-06-12 20:53
Alla stor klubbar har gjort klart med minst en värvning och vi har inte ens börjar förhandla..... Arsenal, Milan, United, Real, Monaco och City har alla rivstartat denna mercaton
Barcelona S.Eto'o
2017-06-12 20:53
Alla stor klubbar har gjort klart med minst en värvning och vi har inte ens börjar förhandla..... Arsenal, Milan, United, Real, Monaco och City har alla rivstartat denna mercaton
Barcelona BARCA-més que un club
2017-06-12 20:37
Hoppas på klart på världsstjärnan Veratti in och en till mittfältare som Seri
Se en högerback och en mittback för backup till Pique och Umtiti,
Då har vi ett lag som kan konkurrera på alla fronter.

Vi får hoppas ledninge inte gör bort sig detta transfersommaren.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-06-12 20:11
Många skriker och har skrikit efter klass spelare med kvalité

Sen läser man Bellerin och Coutinho och Herrera (skiter i hur hans namn stavas, ja han i Man U). Det är denna tankesätt som fick den här ledningen värva spelare som Douglas, Paco och Gomes.

Mina värvningar skulle vara Dembele (Dortmund), Veratti och två spelare till där en är offensiv och den andra fyller på försvaret.

Sen vad ledningen värvar= Jag förväntar mig inget från dem.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-06-12 19:52
Om veratti inte går så vill jag se två mittfältare, tex coutinho och Seri men då ska en lämna och då ser jag helst en av denis, rafinha, gomes..

Barcelona Soko
2017-06-12 19:48
Katalano

Vi behöver inte köpa 5 spelare för 5 miljarder . Vi kan köpa klass spelare för ca 400 miljoner. Som tex Nzonzi.
Samtidigt kan vi sälja lika många spelare och då är det inte så höga kostnader egentligen. plus minus .. Om ett klubb som Barcelona har inte de krafter så kan de lägga ner verksamheten.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-12 19:47
Anfall: Messi, Suarez, Neymar, Munir, Paco - helt okej en säsong till. Mittfält: Rakitic, Iniesta, Busken, rahfina, Veratti, Gomes > ut Turan och Deniz 500m sammanlagt 450m kanske? Backar: Pique, Umitti, Alba, Roberto/Vidal > ut Mascherano, vad kan vi få där? 100m? Och rökarn, tror inte vi får mer än 10-15m där. Så jag skulle vilja ha in en back på detta detta fönster, Verratti + bellerin(helst inte) eller en mittback. Lemos kanske? Laporte? Veratti och Laporte in. 1,2miljarder ut här? Masken, rökaren, deniz och turan ut. 550m~ in här. Säkert glömt någon
Barcelona Port Olímpic.
2017-06-12 19:45
Vi säger att om Verratti inte går i lås, vilka är alternativen? Coutinho?

Barca har inte råd att chansa på denna post. I min värld handlar det om titlar vs inga titlar nästa säsong.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-06-12 19:45
In

Veratti 100milj euro (om han verkligen trycker på att lämna)

Semedo/bellerin 40milj euro.

Deulofeu 12milj euro

Marlon flyttas upp.

Samper och Munir med på försäsongen innan beslut tas

Ut:

Mathieu 5milj euro

Vermaelen 5milj euro

Tello 8milj euro

Douglas 0kr

Masip

Arda Turan 30milj euro eller behåll.

Ca 100milj euro back (vet att jag är lite optimistisk)

Bubblare försäljningar vid riktigt bra bud, Munir, Gomes, Rafinha, Denis, Rakitic, Mascherano, Digne.

Beroende på vem av ovanstående som lämnar måste man givetvis värva ersättare, Tex Rafinha ut för 30milj euro och in med Seri för 20milj euro.

Barcelona Katalano
2017-06-12 19:37
@Soko:

Mjo, om vi säljer Messi så har vi nog råd att värva in spelarna som du vill ha. Var lite realistisk nu. Vi har inte de där pengarna denna sommar.
Barcelona Nemesis 10
2017-06-12 19:35
PSG kommer göra allt vad som krävs för att Verratti inte ska hamna i Barcelona. Den här transfersagan kommer nog hålla på ett tag och jag vill inte att ledningen ska tappa fokus från andra spelare. Det här kan bara gå på ett sätt, antingen lämnar Verratti in ett transferförfrågan eller så blir det ingen affär för PSG kommer köra tufft spel. Verratti får skylla sig själv då han förlängde kontraktet direkt efter att dom vann över oss 4-0 i CL och trodde dom var vidare.
Barcelona Soko
2017-06-12 19:29
@Cule4life:

Har di inte lärt sig läxan?
Det var samma snack här inför säsongen. Men hur gick det ? Vi har inte ens slagkraftigt elva och bänkspelarna har varit kaos.
Ska vi slås på riktigt om titlarna ska vi värva minst en klass anfallare minst två klass mittfältare och minst två backar. fem spelare ska in. Vi spelar matcher var tredje dag och behöver 17-18 spelare som konkurrerar med varandra och belastar av varandra.
Bänk spelarna ska alla säljas.
Barcelona Soko
2017-06-12 19:23
Gazzetta delloSport skriver att Barcelona redan bjudit motsvarande 980 miljoner kronor för 24-årige Verratti.

Psg- president säger att Veratti har inget pris och är inte till salu. Ahh han vill bygga lager kring honom.
Ja detta snack "är inte till salu..." har man hört så många gånger förut. Tom först med andra ord. Bara taktik att driva upp priset.
Barcelona El Tridente
2017-06-12 18:30

Verrati är inte alls fel att ta in men det behövs verkligen rustas upp i backlinjen.

En ny högerback och en klass mittback. Pique håller sisådär och finns ingen som kan täcka upp vid skador heller.

Sen kanske man ska satsa på la masia spelare? Om man kan ha Digne,Arda,Mathieu en avdankad Mascherano massa speltid då är det illa.

Ter stegen är absolut inte en målvakt Barca ska ha som förstemålvakt.

Det har sett katastrofalt ut bakåt denna säsong. Och magiskt när MSN blixtrar till.
Annons: