/spanien/barcelona/forum/4069.aspx/spanien/barcelona/forum/4069.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-08-26 22:02
"Din gnälliga lilla skit. Fattar du inte att det är människor som själva har något att säga till om. Eller tror du kanske att det är någon typ av budgivning som på på tradera?"

Men det är okej att smutsa ner forumet med sånt här snack? "Din gnälliga lilla skit" Haha rena rama komedin. Fortsätt vara nöjd med en 31 årig Mathieu och en Vermaelen som senaste 2 åren spelat mindre matcher än jag i PL.
Barcelona Neymar11
2014-08-26 21:47
Nemesis 10 Fördelen med att ha forna spelare i styrelsen som vet vad spelare är värda och hur man ska gå möta till vid förhandlingsbordet. Vart zubi har gått fel det vette fan, tänker inte klanka ner på honom då resterande förhandlare som vi har är värre. Som den här Sanhelli som får oerhört mycket oförtjänt beröm för att inte ha gjort något vettigt alls förutom att betala överpris Hoppas Puyol tar steget och blir sportchef inom snart framtiden. Han är den ende jag litar på som vill klubbens bästa
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AndreD
2014-08-26 21:18
@Messmargodly:

Vilken profil menar du? Den att man måste vara katastrof varje match? Du har rätt, Benatia har inte den profilen men P*que fyller den perfekt.
Dema
CRset ... Underbart positivt inlägg att läsa. Folket här inne är lite roliga. Små små barn som suttit vid datorn för länge. "Asså hur fan kan ledningen misslyckas med Banatia. Klar for Bayern för 26 och vi har betalat .... " Din gnälliga lilla skit. Fattar du inte att det är människor som själva har något att säga till om. Eller tror du kanske att det är någon typ av budgivning som på på tradera? Spelaren i fråga kanske själv VILL till Bayern och inte till Barcelona. Dessa val kan bero på miljoner olika orsaker. Sluta smutsa ner det här forumet med ert tjat! Det räcker nu snälla.
Dema
CRset ... Underbart positivt inlägg att läsa. Folket här inne är lite roliga. Små små barn som suttit vid datorn för länge. "Asså hur fan kan ledningen misslyckas med Banatia. Klar for Bayern för 26 och vi har betalat .... " Din gnälliga lilla skit. Fattar du inte att det är människor som själva har något att säga till om. Eller tror du kanske att det är någon typ av budgivning som på på tradera? Spelaren i fråga kanske själv VILL till Bayern och inte till Barcelona. Dessa val kan bero på miljoner olika orsaker. Sluta smutsa ner det här forumet med ert tjat! Det räcker nu snälla.
2014-08-26 21:13
Messmargodly

Men Suarez passar vår profil säger du? Först så är han och har alltid betett sig som ett svin, passar det verkligen vår "Mes Qué un club"? Sen till det andra, världens bästa anfallare till ett 4-3-3 baserat lag kring Messi? Ska man sätta ut han på en kant? Byta formation?

Det här med att han inte passar "profilen" är största idiotin någonsin, han är snabb, han är stark, han är positionssäker och stenhård i tacklingarna - vad mer söker man?

Plötsligt vill Barca endast ha vänsterfotade-mittbackar för det har vi ju alltid haft! Eller? Nej utan det har varit högerfotade mittbackar som dominerat mittbacksposterna.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-26 21:11
@Messmargodly:

Nej vad vi behöver är 2 gubbar som vi måste ersätta nästa sommar. Juste jag, vi får inte värva då... Men eftersom jag inte skriver i Caps så är det inte sant och mina ord har inget värde.
Barcelona Messmargodly
2014-08-26 21:06
BENATIA HAR INTE PROFILEN VI SÖKER.. ÄVEN OM HAN KOSTA 10 MILJONER KRONOR BEHÖVER VI HAN INTE.

DETTA E INTE FM 2014 VI SNACKAR OM
2014-08-26 21:02
Säga vad ni vill om vår silly-season eller vår första match men det här måste ses som ett enormt misslyckande. Man missade chansen att värva förra säsongens kanske bästa mittback för YNKA 26 miljoner euro och värvar istället Mathieu och Vermaelen.... jag var lite lugn för jag trodde att Roma skulle begära 60 miljoner, men 26?! Zubi fan vad jag hatar dig, vet säkert inte ens vem Mehdi är.
Barcelona Vampíro
2014-08-26 21:01
Former (2004-2009) Barcelona forward Samuel Eto'o (33) has joined English club Everton on a two-year deal #official Fan, det var kul så länge hoppet levde.
Barcelona Ali G
2014-08-26 21:00
Mallorca has better bids for winger Marco Asensio (18) but the player only wants to join Barcelona. Barcelona looking to improve bid. [rac1]
Barcelona Nemesis 10
2014-08-26 20:00
Någon har nog nämnt det tidigare men kul att Macherano har förlängt sitt kontrakt till 2018 :)
Barcelona CRset
2014-08-26 19:52
Nått folk måsta fatta här inne, de är att sluta drömma om spelare som Silva, Kompany, Benatia osv. Alla dessa är bland dem bästa backarna i världen, men bara för dem är det behöver de inte betyda automatiskt att vi ska va intresserade av dem eller vilja köpa dem. Va Sergio Ramos världens bästa back när Real köpte honom från Sevilla? Vem va Kompany när han spelade i Hamburg?

Sen vet vi alla här inne att vår ledning och vår klubb tänker väldigt speciellt i vissa situationer.. Vi ville ha två mittbackar som är vänsterfotade och (helst kunde spela vänsterback vid behov) ... Benatia, Kompany, Silva är inte med i den kategorin tyvärr. Tro det eller ej, men jag måste faktiskt berömma ledningen en del samtidigt, då de absolut inte tänker som en viss herre vid namn Perez. Som inte har en aning om vad spelare ska va till för, vilka egenskaper eller klubben Real Madrid är i behov av. Utan köper enbart på grund av namnet och hur många tröjor spelaren ska sälja. Därför kommer vår kärra rival aldrig någonsin komma upp i dessa fina 5-6 titlar per säsong som som vår klubb lyckas med vartannat år i princip.

Även om jag själv skulle önskat alla dom grymmaste och bästa spelarna till vår klubb så går det inte då det inte går och få 11 superstjärnor och funka ihop. Du behöver en Mathiue, Jordi Alba eller Busquets i sitt ditt lag.

Så grabbar, sluta va så missnöjda med hur vår klubb agerar och har värvat i sommar. Glöm inte att vi trots allt har värvat överlägset mest denna sommar och verkligen visat dom andra att vi vill tillbaka och att vi menar allvar den här säsongen. Och även om han Douglas kommer så se det positivt. En till spelare att kunna hålla ett extra öga på den här säsongen och hoppas på att det blir en succe:)

Visca Barca.
Barcelona B.BOSS
2014-08-26 19:51
För Zubi och Barca tog det 3 år att värva en mittback plus en Song och en Douglas samt en halvdöd Vermalen. För Bayern tog det 13 dagar. 60 miljoner my ass. Tidningarna i Katalonien hittar på allt möjligt skit. Puyol är högerfotad, Marquez, Pique och Milito också. Att bedriva en löjlig vänsterfotad argument om en vänsterfotad mittback är så idiotisk. Varför konkurrera ut Pique ens? Kunde de inte bara ha värvat Benatia och sätta honom bredvid Pique med Bartra som tredje val och en Mathieu som fjärde? Mathieu är bra men vad är det med att inte vilja värva en mittback bara för att vilseleda oss supportrar i omöjliga transfers bara för att säga, vi försökte.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-26 19:45
Bayern är absolut världsklass när det kommer till förhandlingar:

Thiago = 22 €
Lewandowski = Gratis
Götze = 37 € (osäker)
Bernat = 10 €
Reina = 3 €
Benatia = 26 €

Och det här är bara några av dom

Vilka förhandlare dom har, måste säga att man blir avis på deras sätt att hantera business.
Barcelona AndreD
2014-08-26 19:37
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:

Snygg kropp? Min mormor har mer muskler än honom
Barcelona B-Guden
2014-08-26 19:34
Som sagt Benitas pris var säkert 45m, Zubi ringde och fråga om man kunde pruta, dom sa nej, Zubi har ingen aning om hur man förhandlar så han gav sig, Bayern ringer och lyckas pressa ner priset rejält.

Fan för några år sen då värvade klubbarna Sportchefer av varandra, se bara City dom tog Tixi för han fick inte va kvar för Rosell.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-26 19:09
@Vampíro:
Det handlar om personligheter också, vissa är pessimister medans andra är optimister. Jag är lite mer av den optimistiska typen men är definitivt inte blind då jag är fullt medveten om vad som har pågått i klubben den senaste tiden. Jag förstår inte riktigt vad ditt argument är? Menar du att det inte finns något positivt alls att säga om klubben längre eller? För det är så jag tolkar dina mot argument så fort man skriver nåt positivt. Jag tror inte att folk tänker att allt är frid och fröjd, utan man väljer att inte skriva det som konstant skrivs och repeteras varje dag i detta forum - "Ledningen är skit, vårat försvar är värdelös, Lucho är för mycket risk, Idioter som köper Bravo när vi har Ter Stegen" o.s.v... Jag tror inte det finns någon här inne som tycker att våran ledning är bra, utan man kanske vill bidra med något annat i forumet än en massa inlägg om hur sämst våran ledning är för det tror jag att många har koll på.
Barcelona socccerfan1
2014-08-26 19:06
jag är inte den som klagar.. det vet de flesta som är aktiva på detta forum..

men för i helvete!! hur länge sitter zubi, happy gilmore o co kvar? 240 mille för benatia..... och vi köper matheui rökaren för? 200??? 31 år gammal, vänster back.. sämre, bra mkt sämre mittback än benatia..

fönstret stänger om några dagar.. vi är bannade i 2? år 1.5.. är sak samma.. och vad gör vi åt saken?? har man pengar, vill man vara relevant så måste man satsa.. speciellt om man är i behov av spelare.. vi behöver en högerback. mittback.. och någon bra mitt..

orkar inte.. otroligt besviken..

visca!
Barcelona Frodo
2014-08-26 19:01
Jag tror att Mathieu kommer vara extremt bra på fotbollsplanen för Barcelona. Hans pris är helt f*cked up med tanke på hans ålder samt att hans utköpsklausul var 10 miljoner euro förra året. Men hans egenskaper som fotbollsspelare kommer att passa Barcelona utmärkt. Han är en av ligans snabbaste mittbackar och är resolut i närkampsspelet. Han är även passningsskicklig, bra i luftrummet och bidrar med tyngd. Om han får vara skadefri tror jag att han kommer vara Barcelonas bästa mittback kommande säsong.

Värvningen av Vermaelen förstår jag mig dock inte på. Det känns som att man köpt 2 vänsterfotade mittbackar för att ingen ska hota Piques plats i startelvan. Piques motståndare i detta nu är alltså Mascherano och Bartra, två spelare som han kommer att kunna konkurrera ut.

Man borde ha köpt Benatia istället för Vermaelen. Summan för Vermaelen och den okände Douglas kommer att vara strax under Benatias. Pique hade behövt höja sitt spel enormt för att peta någon av Benatia eller Mathieu.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-26 18:57
När vi vann Cl och ligan så var det kollektiva spelet otroligt bra. Kolla på Atletico har dom världens backar elr? Knappast men ändå hade dom det aha försvaret då man kollektivt visste hur man skulle försvara sig. Barca var lata föra säsongen man sket i det kollektiva. Men vänta bara när lucho får igång grabbarna!
Barcelona Lion24
2014-08-26 18:55
Angående målvaktspositionen. Tänk LITE djupare. Bravo är en fantastisk målvakt för att vara andraval, det tror jag alla håller med mig om. Bravo kanske är för bra för att vara andramålvakt men det handlar inte om det. Man måste tänka på stämningen i omklänningsrummet för har du inte en harmonisk omklänningsrum så blir det garanterat inga titlar. Bravo behöver inte vara en ''bad boy'', jag menar inte det. Men Reina känner väldigt många spelare i laget, kan allt om klubben, är fostrad här och sen det viktigaste: Reina är en fantastisk moralhöjare som skämtar och får upp harmonin i truppen. TÄNK PÅ DETTA, det är jätte viktigt. Spelarna är inga maskiner som bara ska ut och göra jobbet. Det behövs harmoni i truppen och en andramålvakt eller tom en tredjemålvakt bör ha dessa egenskaper eftersom denne förmodligen inte kommer spela så mycket. Därför är det viktigt att den spelaren används på andra sätt och underskatta inte en Pinto/Reina målvakt med deras egenskaper, dessa är oerhört viktiga.
Barcelona Vampíro
2014-08-26 18:50
"Men kan folk sluta gnälla för, för... vi är bättre än förra året". Det måste vara mitt favoritargument från ledningens kool-aid konsumenter. Känns som att folk tröttnat på allt det negativa och sen bara beslutat sig för att gå in i självbedrägeri-mode och försökat övertyga sig själva om att allt är frid och fröjd. Sektbetéende 101.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-26 18:46
Helvete också, hur kan Roma slå sig på bröstet hela fönstret angående Benatia och sen sälja honom nu helt plötslig? Någonting måste ju har hänt på vägen för Roma vet att dom kunde ha fått 35-40 miljoner euro från United, Barca, City, jag har en känsla på att vi backade undan från affären när det snackades om summor kring 50-60 miljoner euro som Romas president hänvisade till. Visst man kan vara irriterad men ibland blir det såhär, Bayern slog till vid rätt tillfälle helt enkelt. Är det nåt tyskarna är sjukt bra på så är det att förhandla, Bayern kommer lyckas övertala Reus att komma också det är bara att ge upp känns det som. Men jag tycker ändå att Lucho verkar ha mer planer än vad många anar. Att han ville ha just Mathieu tror jag är p.g.a : La liga erfarenhet Snabbhet vilket vi inte har haft i försvaret på länge Styrka och längd Bra samspel med Alba då dom har lirat tillsamman tidigare Vänster fotad och kan även spela som ytterback och leverera Kan språket och har lättare till att anpassa sig och komma in i gruppen Jag tycker att många här inne underskattar Mathieu något enormt utan ens ha sett allt för många matcher. Jag tror att Mathieu kommer att överraska väldigt många, det mest negativa är hans ålder men jag är rätt säker på att han kommer hålla minst 3 säsonger framåt och leverera, vi lever inte direkt på 80 talet. Vi fick han dyrt för att Sevilla verkligen inte ville släppa honom så vad ska man göra när marknaden ser ut som den gör? Dock valde han att gå ner i lön för att kompensera det bara för att få spela för Barcelona och sånt uppskattar jag. Vermaelen är jag dock mindre nöjd med och tänker inte säga så mycket om honom tills han har varit skadefri ett tag men trots allt är det bra att vi får in konkurrens och Pique kommer äntligen få kämpa om sin start plats. 10 miljoner euro är inte en summa som svider direkt heller. Det många inte tänker på när det gäller att forma ett stabilt försvar är först och främst det kollektiva försvarsspelet, sitter det så slipper våra backar att ständigt jaga kontringar vilket kan bli förvirrande till slut. Sen är det super viktigt att våra start mittbackar spelar så ofta som möjligt ihop för att kunna förlita sig på varandra, lära sig varandras styrkor och svagheter så att man kan agera och ta beslut efter olika situationer. Vi har definitiv en trupp att slåss på alla fronter med, vi vann fan CL och ligan under samma säsong med Macherano och Pique har ni redan glömt bort? Folk vill ju bara klaga för att klaga känns det som, jag menar att klaga på att vi har två bra målvakter som konkurrerar tycker jag bara är löjligt då det är klart och tydligt att Ter Stegen tillhör framtiden och Claudio är lite mera nuet. Kan man inte vänta lite med kritiken tills vi iallafall har kommit in en bit på säsongen? Nu blev det ett långt inlägg men jag ville bara sprida lite tankar.
Barcelona papillon
2014-08-26 18:46
Det optimala hade varit att använda Mathieu och Vaermalen pengarna till att köpa Benatia, ifall han nu ens var intresserad av att gå till Barca, sälja Pique och köpa in en rutinerad och billig mittback. Man kunde då ha satsat allt på Bartra och låtit honom växa in i startelvan tillsammans med Benatia.
Barcelona Lion24
2014-08-26 18:44
MabastB

Broder är du sjuk i huvudet? Romas president SA att Benatia skulle säljas för 60M så hur skulle vi kunna buda på honom? Är du totalt galen? Du måste väl tro på vad en tränare/sportchef/president säger. När någon av dom har sagt att spelaren inte är till salu eller 'övervärderas'' så måste du göra som Zubi och direkt titta åt annat håll. Du ska inte ens förhandla utan så fort presidenten sagt en siffra om spelarens ''marknadsvärde'' så ska du springa fort därifrån = Barca-barn logik.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-26 18:43
Det är bara att gratta Bayen. Fan ska man göra eller säga..

Bara de inte klipper Marco Reus så är skiter jag i..

Barcelona DM1982
2014-08-26 18:38
[QUOTE=Ali G]Så Benatia är klar för Bayern München för 26 million euro , denna sommarens bästa värvning. Jag menar alla topplagen var efter honom och han kunde gått för minst 45 million euro. Ni som klagar på vår pantade ledning, Romas är minst lika dålig [/QUOTE] Har för mig att United också var ute efter honom. Bra av Bayern.
Barcelona Ali G
2014-08-26 18:16
Så Benatia är klar för Bayern München för 26 million euro , denna sommarens bästa värvning. Jag menar alla topplagen var efter honom och han kunde gått för minst 45 million euro. Ni som klagar på vår pantade ledning, Romas är minst lika dålig
Barcelona MabastB
2014-08-26 18:16
Hade Benatia kommit till oss hade jag köpt hans tröja direkt! Han var min drömvärvning hela sommaren och om han hade kommit skulle jag blivit gladare än Suarez och Rakitic värvningarna. Men men vad kan man förvänta sig av en efterbliven och korkad ledning? Man går alltså och värvar en snart 31 årig före detta vänsterback som har spelat som mittback i en säsong som dessutom då och då röker, samt en otroligt skadebenägen snart 29 åring som är förbi sin prime. Ja var det här som alla längtade efter? Fy fan va jag brinner just nu, man skyller alltså det hela på att hela Europa jagar mittbackar. Jag bryr mig fan inte vad resten av lagen gör, vi är FC Barcelona och är med i top 4 som de bästa klubbarna i världen och har haft ett lag som enligt vissa var det bästa laget genom tiderna! Vi ska kunna gå ut på marknaden hitta en bra mittback och med vår dragningskraft och ekonomi kunna locka bra spelare. Men denna ledning är så jävla dåliga att de inte klarar det. Efter transferförbudet tar slut 2016 så är det dags igen att värva en eller två mittbackar. för då är Vermaelen nästan 31 år och Mathieu 33 år. Jag bara ber och hoppas att Laporta kommer tillbaka och räddar oss innan denna ledningen förstör denna fina klubb ännu mer. Förlåt för ett lite längre inlägg men jag är så förbannad över hur detta sommartransfer har sköts. Hade jag vart en supporter till t. ex. Bayern och Chelsea osv. hade jag bara skrattat åt våra mittbacksvärningar. Och låt mig inte börja på denna nobodyn Douglas som ska "ersätta" vår bästa högerback i klubbens historia. Fy fan, herregud... #JuntaDimision
Annons: