/spanien/barcelona/forum/4067.aspx/spanien/barcelona/forum/4067.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-27 01:21
Visst vi har inte sett Douglas spela, men de som har sett honom spela säger att han är en riktig medelmåtta. Mathieu är en annan sak, vi som följer la liga vet att Mathieu är en bra spelare, det är inte det som var problemet med den transfern (inte för mig i alla fall).

Därför är jag väldigt skeptisk till denna värvning, den är riktigt skum.
Barcelona Riiio!!
2014-08-27 00:59
Det bara slog mig nu. Kan det vara så att Alves ska ta plats högre upp i banan nu. Alla vet ju att han har tappat mycket defensivt och sin snabbhet. Så det kanske blir att han får agera lite backup offensivt på högerytter positionen då och då nu..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-08-27 00:55
Jag vet inte mycket om Douglas men utseendemässigt så är han en blandning av Roberto Carlos och Carlton Banks.
Barcelona >The Reporter<
2014-08-27 00:55
Titta länktips. Handlar om Douglas.
Barcelona Rambla~
2014-08-27 00:52
Visst bör Douglas få en chans först. Det är dock lite oroväckande att så många nere i Brasilien gör narr av denna värvning.
Dema
2014-08-27 00:51
God is a fiwe letter word ... Nej det är inte okej att smutsa ner forumet på det sättet heller. Men man blir ju förbannad när man läser en och samma sak varje dag oftast ifrån samma personer. Det är ju hur enkelt som helst att göra sig själv "olycklig" genom att göra en lista på allt det man inte har. Vi har hört det några ggr nu. Optimism har inget nyhetsvärde alls här. Var inte T. Vermaelen en av de bästa i PL för inte så längesen? Så att Banatia var det förra säsongen i en uppriktigt sagt usel liga i jämnförelse säger mig inte mycket. Ett "perfekt" mittbackspar bildades i Arsenal och knuffade T.V till bänken under en ganska lång tid. Alla som spelat fotboll vet hur viktigt det är med speltid och förtroende ifrån laget. Vi kanske redan har vår Banatia i T.V. Vad har du att säga för att motbevisa att det inte skulle vara så? Han var kapten i Ajax och valdes till detsamma i Arsenal. Jag menar professionella tränare som jobbat med tusentals spelare måste ju ha sett något speciellt. Alltså finns det potential. Varför inte välja att fokusera och hoppas på det eftersom köpet redan är gjort? Både du och jag har knappt sett honom spela på sista eftersom han varit bänkad under en längre period. För att komma igång behövs speltid. Tänk själv vad Vermaelen kände när han satt på läktaren sist och såg Barcelona spela en sån där fotboll som bara barca kan? Tror du inte att det pirrar till i magen på honom att han får suget och motivationen till att göra det bra. Han kommer att gå ner och träna 2-3 ggr om dagen och säkert göra allt vad han kan. Men du har redan valt att spotta på honom. Klubben valde spelaren. Tycker många här borde kunna handskas med det på ett bättre sätt. Angående Mathieu och din åldersfixering. Av det lilla jag sett och att dömma av hans karaktär så kommer det här att bli ett lyckat köp. Jag väljer hellre att höra och lita på Roy Hudsons åsikt angående honom än din, baserat på "trettioett" år. Rena rama komedin sa du. Vad exakt vill du säga mig med 31? Har han fyllt år? Ska jag gratta han på Instagram? Den jag har hoppet till är tränaren. En tränare kan skapa magi med spelarna om han har det lilla extra. Motivera och insperera. Allting finns där nu är det bara upp till honom att sätta ihop hela ingrediensen till något gott. Jag tror på det här.
Barcelona Rambla~
2014-08-27 00:50
Kan vara oroväckande för Montoya. Jag undrar om han nu ångrar sin kontraktsförlängning?
Barcelona barca_joe
2014-08-27 00:49
Gillar att folk sågar Douglas utan ha sett han spela. Ge han en chans. Folk sågar Mathieu och han är den mittback hittils som sett bäst ut. Vilka spelare vi än tar in ska vi supportra dom oavsett. Visst vi kanske hellre skulle vilja ha in cuadrado men nu blir så inte fallet. Bara hoppas att Douglas blir en succé och tystar alla kritiker.
Barcelona barca_joe
2014-08-27 00:49
Gillar att folk sågar Douglas utan ha sett han spela. Ge han en chans. Folk sågar Mathieu och han är den mittback hittils som sett bäst ut. Vilka spelare vi än tar in ska vi supportra dom oavsett. Visst vi kanske hellre skulle vilja ha in cuadrado men nu blir så inte fallet. Bara hoppas att Douglas blir en succé och tystar alla kritiker.
Barcelona Vampíro
2014-08-27 00:47
Jag har inte sett en enda minut av denna Douglas så jag väntar ivrigt på att få se honom spela så man kan få ett intryck. Blir intressant att se vad de har för plan med denna värvning för nu har vi helt plötsligt tre högerbackar i truppen. Plus Adriano som jag helst ser som förstaval på den platsen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-27 00:43
Kom nyss hem från jobbet och läser att Di Maria själv sagt att han var tvungen att lämna Madrid mot sin egen vilja. Då måste jag nog säga att Madrid fått otroligt bra betalt för att skicka ut honom genom bakdörren. Sen är det riktigt smutsigt att skicka iväg en spelare som Di Maria utan någon anledning. Han gjorde fan sin bästa säsong och var tillsammans med Ramos dom två viktigaste i CL-titeln. Så kan det gå...
Barcelona Rambla~
2014-08-27 00:41
@Barclasico:

Han kostade faktiskt bara 4m + 1.5m i variabler. Det lär väl bli 5.5m till slut ändå antar jag.

Nåja, välkommen, får man väl trots allt säga.

Benvingut Douglas!
Barcelona AndreD
2014-08-27 00:41
@barcastuff: Official: Barcelona announce the transfer of Sao Paulo right back Douglas (24) for 4M plus 1.5M incentives based on games played #fcblive

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-27 00:34
@The Octopus of Badia:

Jo det såg jag, men fortfarande väldigt sårbart system. Visst gör vår press det lite svårare för motståndarna att spela sig framåt med passningspel men en längre boll på djupet är fortfarande ett stort hot mot vår taktik, det är den egentligen mot alla lag men vårt utgångsläger lämnar oss alltid sårbart. Men helt klart är jag för att anfallarna försöker röra sig inåt med och skapa oreda i straffområdet. Det var ju på tok för galet i våras när Tata flyttade tillbaka Neymar till hörnflaggan. Varför han gjorde det efter en så framgångsrik höst är en komplicerad fråga dock
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-27 00:07
*hjärta*Stay calm, fake left and see you later

Du måste ha missat att Iniesta och Rakitic utgångspositioner var längre ut mot sidlinjen för att kunna täcka upp ytan bakom våra ytterbackar.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-27 00:03
@papillon:

Eftersom vi hade väldigt offensiva backar mot ett ohotande Elche. Det blir svårare med den taktiken vs bättre lag/kontringsstarka lag
Barcelona papillon
2014-08-26 23:34
God is a five letter word - Messi:

Du kanske missade matchen mot Elche, att "ytterforwards" spelade väldigt centralt?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona S91
2014-08-26 23:10

@Barcelonistas:

Amen! Vem vet, det kanske blir en favorit i repris i Copa del Rey i höst ;)
Barcelona Barcelonistas
2014-08-26 23:08
S91 - Alcorcon haha.. Barcelona 5-0 Real Madrid Real Madrid 2-6 Barcelona Liverpool 4-0 Real Madrid Dortmund 4-1 Real Madrid Alcorcon 4-0 Real Madrid Ahhh does where days!
Barcelona Ali G
2014-08-26 23:02
The Soccer Life @TheSCRLife
The entire MK Dons squad cost £235,000 - Equivalent to less than a weeks wages for Wayne Rooney.
Barcelona Barclasico
2014-08-26 23:01
BREAKING NEWS: Barcelona reach an agreement for Sao Paulo FC right back Douglas (24) for 6M [md]
Barcelona Barc6
2014-08-26 23:01
Nu tycker jag att vi ska ta det lugnt hahah bara för att man förlora nån skit match i nån helt onödig cup... Tror man ville förlora och inte spela längre i turneringen med tanke på hur dem ställde upp och vilka spelare som var tillgängliga.. Man vill nog satsa alllt på ligan och ta tillbaka cl platsen! Så att förlora 4-0 i en sån turnering säger mig ingenting faktiskt ni får ta de lugnt nu!
Barcelona >The Reporter<
2014-08-26 22:51
Alcorcon-"brother, is that you?"
Barcelona Vampíro
2014-08-26 22:51
Många som gav Moyes skit men hur är det med den truppen egentligen? Smalling, Cleverley, Ashley Young är inga man kan bygga ett lag kring.
Barcelona S91
2014-08-26 22:48
4-0 mot ett div 3-lag. Undrar vart jag har hört den förut...
Barcelona II Barça II
2014-08-26 22:43
1.70- ligan: Hahaha herregud! Detta är helt galet!
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-26 22:42
4-0 nu
Barcelona II Barça II
2014-08-26 22:41
Haha vad har egentligen hänt med Manchester United?! De ligger under med 3-0(!!) mot ett division 3 lag! Herregud va dåliga de är numera! Men trots det lyckades de vinna mot "världens bästa lag" Real Madrid!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-08-26 22:26
@L.A.M Nr 10:

Haha shiit trodde den låg nånstans vid 8..
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-26 22:20
FC Tiki-Taka Nja, euron ligger väl på 9,15 jämfört med kronan vilket gör att 90 blir 823.
Annons: