/spanien/barcelona/forum/4061.aspx/spanien/barcelona/forum/4061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2014-08-27 13:59
Gabriel:

Det är inte så att jag dömer dig utan jag bara konstaterade över hur jag uppfattar dig, baserat på dina inlägg.

Det är självklart att jag skapar mig en uppfattning om hur du är baserat på vad du skriver i det här forumet. Eller menar du att du är en helt annan person med andra åsikter om Barca som klubb och Barca-ledningen? Menar du att du egentligen inte ens håller på Barca och att du älskar Zubi i det "vardagliga samhället"?

För att vara "rättvis", låt oss växa upp allihopa tillsammans och acceptera att allt inte är svart & vitt :)
Barcelona Nemesis 10
2014-08-27 13:56
Jag gillar verkligen hur folk verkar veta hur alla fotbollsspelare tänker, vad som händer bakom kulisserna och om ledningen har har försökt eller inte försökt värva vissa spelare. Vart får ni all information ifrån?
Tro fan inte på allt tidningarna skriver för 75 % av fallen så söker dom bara läsare och skriver det som lockar mest samtidigt som dom vrider och förvränger saker . Och som sagt alla spelare är olika och värderar inte samma saker.
Barcelona Neymar11
2014-08-27 13:38
Lottningen till cl är imorgon och en jävla massa intressanta lag, kan sluta upp med att vi får denna gruppen Barcelona Dortmund Liverpool Roma Fan vad kul det hade varit !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-08-27 13:28
Papillon Du har ditt sätt att se saker och ting på och det kan jag acceptera men kom och kalla mig för självgod när du inte ens känner mig. Att döma någon utifrån internet och hur och vad någon skriver på ett fotbollsforum. Kanske dags att växa upp? Du varken känner mig eller vet hur jag fungerar som människa i det vardagliga samhället men i din värld kanske det räcker med inlägg via text för att skapa dig en slutaktig uppfattning om hur någon är. Och sen enögd, vad snackar du om? Jag har inte totalt förkastat möjligheten att en spelare föredrar att lira i andra klubbar (exempelvis Bayern) före Barcelona, det enda jag sa var att flera saker pekar på att det snarare är så att klubben misslyckades med värvningen av Benatia snarare än att det faktiskt var så att spelaren ratade klubben. Enögd, negativ och självgod. Haha, aja tänker inte sjunka lika lågt som dig även om det finns en hel del saker man kan stämpla dig som utifrån det här. Nu släpper jag det här, även om du har lust att kalla mig fler saker.
Barcelona Neymar11
2014-08-27 13:27
Benatia valde den klubben som gav honom den lönen han krävde. Alla klubbar hade chansen på honom och med det sagt så har ledningen aldrig varit ute efter honom. Så varför ska vi älta detta varje dag när vi inte ens har haft något intresse för honom. ---------------------------------------------- Adriano har fått grönt ljus och är tillgänglig till helgen!
Barcelona Mido
2014-08-27 13:22
Here we go again! Först var det Messi vs Ronaldo, sedan Pedro vs Sanchez å nu är det Benatia barca vs Bayern,, då får man hålla sig borta i en vecka minst.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-27 13:18
Papillon - En majoritet av världens bästa spelare hade valt Barca före Bayern alla dagar i veckan. Por que? Det beror på flera olika faktorer en av dom är staden, samt det faktum att Barca har dom bästa spelarna i laget. Fc Barcelona är också en mycket mer populärare klubb som dessutom haft det bästa laget i fotbollens historia. Barcelona 08-12 är utan tvekan det bästa laget någonsin. Man hade även en otroligt stark era 03-06 där man spelade vacker fotboll. Bayern har verkligen inte satt samma prägel på fotbollen som Barca gjort. Dom vann visserligen några Cl titlar på 70 talet men dom betraktades inte alls som något oslagbart lag.
Barcelona papillon
2014-08-27 13:15
Gabriel:

Vad menar du, är du inte nöjd med mitt svar?

Jag har väl aldrig skrivit att jag vet att Benatia inte vill/ville till Barca? Det enda jag säger är att man inte ska avfärda att fotbollsspelare föredrar att spela i andra storklubbar än Barca.

En mer negativ och självgod person än dig får man ta och leta efter. Du måste lära dig acceptera att det finns människor som värderar saker och ting (klubbar) annorlunda än dig utan att det är Barca-ledningens fel.

Ja men då får du ha en fortsatt trevlig dag. Kan inte påstå att det är så lätt att "diskutera" med någon som är sååå enögd men det var värt ett försök :)
Barcelona Gabriel
2014-08-27 12:58
Papillon Så det är ditt svar för mitt inlägg? Ok, fine avfärda allt annat jag sa och fortsätt att intala dig att anledningen till varför Aurier, Benatia mfl inte spelar för oss har att göra med att dessa spelarna absolut inte ville spela för Barcelona, en av världens absolut största och mest framgångsrika klubbar med en av de vackraste städerna och de bästa spelarna i laget. Går ju inte ens att diskutera med dig. Om något så verkar det ju vara du om någon som sitter på inside-info då du verkar tro dig veta att Benatia absolut inte ville gå till Barcelona. Vad är det du inte berättar för mig? Är du och Mehdi hemliga homies eller? Måste ju vara så du då tydligen fått höra att anledningen till varför han inte kom var för att han inte ville ha något med oss att göra. Two can play that game. Och jag vet också när en diskussion nått sin slutpunkt och inte längre kan avancera, det är när man kommer med så fjantiga argument som du nyss gjorde. Med det sagt ha en fin dag och väl mött. Jag drar mig ur!
Barcelona papillon
2014-08-27 12:51
Gabriel:

När jag läser ditt inlägg så verkar du sitta inne med mycket inside-information, "Bayern fixade honom på några dagar". Hmm "imponerande" att du vet hur Bayern jobbar :-/
Barcelona Gabriel
2014-08-27 12:46
Papillon Självklart inte, men Bayern nämndes inte ens som en klubb destination till Benatia på samma intensiva sätt som han gjorde för andra klubbar, framför allt PL lag förens nu i slutet av sommaren. Mycket av det har att göra med att Javi Martinez skadade sig. Det har knappast tagit Bayern hela sommaren att köpa Benatia, dem fixade han på några dagar. Barcelona har haft fullt med tid för att hinna köpa honom innan Bayern ens kom fram på kartan. För att ge svar på din fråga, för de flesta spelares fall så tror jag det oftast spelar mindre till vart man hamnar, så länge det är i en storklubb. Sen är det självklart att varje människa har sina egna personliga preferenser som gör att man tillslut föredrar en klubb före en annan, men det är också massa saker som spelar in på valet av klubb spelaren i slutändan väljer. Det handlar ju väldigt mycket om att wine and dine en spelare som man vet kommer att ha många klubbar efter sig. Oftast väljer spelaren då den klubben som gett bäst intryck eftersom man känner att just DEN klubben kämpade mest för att få just dig. Sen finns det även andra faktorer som spelar in i det hela, som tränare. Många tränare är skickliga på att vilja få spelare att gå till just den tränarens lag. Det finns som sagt många saker som avgör det hela, men just i Benatias fall så hade man kunnat köpa honom långt mycket tidigare under sommaren, sen är jag fortfarande inte helt övertygad om att Benatia hade valt Bayern före Barcelona om valet tillsist föll på enbart spelaren i fråga, det skiljer mycket från spelare till spelare.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-27 12:44
Adriano är tillbaka, skönt!
Barcelona papillon
2014-08-27 12:36
Gabriel:

Jaha, så om Benatia fick liknande erbjudande från Barca och Bayern så är du helt övertygad om att han (plus varenda fotbollsspelare ute i världen) hade valt Barca?
Barcelona Gabriel
2014-08-27 12:23
Papillon De flesta spelarna drömmer om att få spela för Barcelona, det är inget felaktigt i det utan snarare ett faktum. Så du tror på fullaste allvar då att Barcelona hört av sig till Benatia men att han då sagt "nej jag vill inte spela för er"? Självklart finns det undantag i allt, men det är enligt mig speciella undantag. Typ som att försöka köpa Totti från Roma, han älskar allt med Roma och lär knappast byta klubb oavsett vilka som hör av sig. Då hade han redan bytt klubb för längesen. Andra undantag kan vara om man hör av sig till en spelare som redan spelar i en stor klubb med ett stort projekt. Typ kompani i City. Han vill nog inte hellre byta klubb, han är lagkapten i ett City som vann ligan och fortfarande storsatsar och har en tydlig vision och sportprojekt. Med det sagt, det finns två undantag där jag kan tänka mig att spelare inte är öppna för en flytt till Barcelona. Det första är ifall en spelare är en ikon i som nuvarande klubb, eller vill satsa på att bli en klubbikon och stanna där karriären ut. Det andra är ifall en spelare redan spelar i en stor klubb som satsar stenhårt och har ett stort projekt igång. Det är därför det är onödigt att höra av dig till klubbar som Chelsea, City, Bayern, PSG osv, dels för att dessa klubbar inte behöver sälja men även för att spelarna där redan är i en framgångsrik klubb med ett storsatsande projekt. Det gäller att köpa upp dessa Aurier och Benatia när de spelar i Toulouse och Roma, för sen är det oftast för sent. Men de flesta spelare är väldigt väldigt positiva till en flytt till Barcelona. Varför skulle de inte vara det? En av världens bästa och största klubbar både historiskt sett och i nutid. En klubb som har spelare som Iniesta, Messi, Neymar, Suarez mfl. En klubb som alltid kommer att satsa oavsett hur många år in i framtiden man kommer. En klubb som ligger i en av Europas vackraste städer med ett av de skönaste klimaten. Nej, klubben misslyckades med Benatia, intalar du dig något annat så är det förmodligen bara för att det känns lättare att acceptera det snarare än att vi hade kunnat ha spelaren men att vi failade. Ungefär som att man hade fått flera signaler av Candice Swanpoel att hon var intresserad av dig och bara satt och väntade på att man skulle våga bjuda ut henne, men man vågar aldrig och istället tröttnar hon och går ut med en annan kille och då tröstar man sig med att tänka "nej men jag hade ändå aldrig någon riktig chans med henne". Men men, whatever floats your boat, amigo.
Barcelona Deulofeu
2014-08-27 12:22
Om man kollar på Alves och vart han tillbringar sin tid är det betydligt mer som ytter än som back.

Det är därför som en värvning som Douglas kan fungera men ännu bättre hade Cuadrado varit inget snack om den saken.Men vill han inte spela"back" är det bara att glömma honom för som ytter kommer han nog aldrig till oss.

Jag skulle gärna se att Douglas lånas utt till ett lag i högsta serien i la liga så han får spela mycket och utvisa om han ska spela för oss nästa år om nu Alves försvinner eller inte.

Vi kan inte ha tre högerbackar även om Alves nästan kan ses som en ytter.

Att Douglas har spelat eller kan spela till vänster visste jag inte. Med tanke på hur dålig han varit till höger vill jag knappast tänka på hur han spelar till vänster.Den kanten är dock stängd både nu och i framtiden!

Hur som helst välkommen Douglas visa gärna att jag har fel men du har inte imponerat på mig ännu.
Barcelona Neymar11
2014-08-27 12:21
Angående den här Douglas han har gjort 170 matcher för en av Brasiliens största klubbar är man verkligen så dålig då? Eller är det någon via Twitter som har startat en hatkampanj pga den inte fick den spelaren HAN ville ha?
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-27 12:18
Gabriel

Du borde fundera kring möjligheten att bli styrelse medlem åå Barca. Hooka upp med Joan L och få bollen o rulla mot bättre tider ;)
Barcelona Neymar11
2014-08-27 12:16
Papillon Håller med dig, tror inte för 5 öre att Aurier var sugen på att spela i Barcelona. Speciellt när psg visade intresse med
Barcelona Vampíro
2014-08-27 12:04
Deulofeu klev rakt in i PL under sin allra första säsong som A-lagsspelare och gjorde ett mycket bra jobb när han var skadefri. Hur många Barça-B spelare hade klarar av det? Jag ser inget fel med att han tror på sig själv, där har vi skillnaden på honom och snälla pojkar som Bartra och Roberto som verkar vara nöjda med att få träna och sitta på bänken.
Barcelona papillon
2014-08-27 12:00
Gabriel:

Felet du begår, och många andra i detta forum, är att du/ni utgår ifrån att precis varenda spelare drömmer om att spela för Barca.
Barcelona papillon
2014-08-27 11:56
Denne Douglas verkar kunna spela både höger och vänster, nyttigt.
Barcelona Gabriel
2014-08-27 11:54
Ja, så går det när planeringen är käpprakt åt helvete. Man har alltså haft Aurier som ett alternativ till Cuadrado när det i hela verket borde vara Cuadrado som är ett alternativ till Aurier, eftersom Aurier faktiskt, hör och häpna har högerbackspositionen som sin riktiga position. Man undrar ju verkligen hur arbetet sköts i klubben. Okej så man har velat ha Cuadrado som högerback, fine, all well and good om det nu vore så att spelaren i fråga faktiskt gick med på det (även om jag inte hade ansett att han borde prioriteras som högerback). Men det har alltså tagit hela sommaren att lista ut det här. Hur svårt är det inte att höra av sig till Cuadrado direkt när Lucho tog sin första dag som manager, plocka upp telefonen och bara ringa honom och berätta sina planer? "Hej, mitt namn är Luis, jag har precis blivit nyvald tränare för Barcelona och jag ringer eftersom jag är starkt imponerad av din säsong och har bett klubben att göra en ekonomisk satsning för att få över dig till mitt lag om det skulle vara så att du är intresserad att komma hit. Mina planer till dig är att använda dig som högerback, jag vet att det inte är den positionen du i vanliga fall lirar på, men jag har en vision för nästa säsong jag tror väldigt starkt på där du ingår i som jag tror du skulle älska ifall du hörde mera detaljerat. Vad tror du, skulle du kunna tänka dig att spela som högerback, för isåfall kommer jag att göra allt i min makt för att få över dig hit. Vad sägs?". - hur svårt är det här då? Man får snabbt reda på hur spelaren känner angående det här, kanske vill spelaren ha lite tid till att tänka över det hela men då får man självklart acceptera det samtidigt som även ger en deadline till spelaren och förklarar att time is money och man inte har råd att förlora för mycket tid under somaren. Det är det som är felet med sättet man jobbar på, det sker inte alls på ett proffsigt sätt. Nej, jag jobbar inte i klubben och ser inte med mina egna ögon hur man arbetar dag för dag men det är ju egentligen inte så svårt att förstå sig på hur vissa saker sköts internt när man får resultaten så här svart på vitt efteråt. Felaktigt prioriterat, dåligt planerat och alldeles för sega i att ta till action. Det är ungefär så jag skulle vilja beskriva hur klubben jobbar under silly season. Inför sommaren hade alla deras egna lilla silly season plan. Jag tror att min såg ut så här: Ter Stegen, Reina, Aurier, Benatia, Hummels, Rakitic, Pogba, Reus. Alla vet att jag är otroligt svag för de flesta av de här spelarna, det är som att välja ut musikfavoriter till bilen, "Gabriels utvalda". Det blir kanske då lätt att man börjar sommaren med att gå efter Hummels, Pogba och Reus, men även jag, trots min svaghet för dessa spelarna, hade ju förstått att det är fel sätt att jobba på om det var jag som var sportchef. Snarare så att man får ta de värvningar som anses vara enklast att få igenom först. Det första jag hade gjort hade varit att säkra Aurier och Reina och det hade man kunnat göra inom loppet av 1-2 veckor. Sen går man vidare på listan och ser nästa spelare, okej Rakitic, nu fixar vi honom, samtidigt som man ser över till vad det viktigaste är att förnya. Sen får man gå efter Hummels och Benatia och de andra spelarna på listan. Det här är långt ifrån en omöjlig dröm sett till en silly season i Barcelona. Problemet är att ledningen och Lucho prioriterar, enligt mig då, helt fel samtidigt som man inte har planerat det alls bra. Lucho prioriterade till exempel hellre att köpa in en till målvakt för 12M€ istället för att kunna fixa både Aurier och Reina sammanlagt för den summan. Jag vet inte, känslan man får är bara att väldigt mycket sköts amatörsmässigt i klubben. Nu är inte ens jag så dum i huvet att jag tror att precis varenda spelare som jag personligen vill ha hit går att få, tex Pogba är ju självklart hur jäkla svår som helst att köpa. Men de andra spelarna köper jag inte att det är en omöjlighet. Egentligen finns det inget jag ser som en omöjlighet så länge inte spelaren lirar i Real Madrid. Det handlar om mycket när man vill köpa en spelare. En lite större spelare som följs av flera klubbar måste man "whine and dine" länge och konstant slicka röv för att visa att han borde välja just ditt lag och ingen annan. Ungefär som vad vi gjorde med Neymar i 3 års tid innan han kom hit, helt rätt taktik den gången samtidigt som Madrid och Florentino gjorde bort sig med Neymar den gången. Jag köper liksom inte alls att Benatia inte ville gå till Barcelona som vissa här inne sagt för att skydda ledningen, allvarligt talat nu, kom igen. De flesta spelare drömmer om att då spela i antingen Barcelona eller Real Madrid, och vem fan ratar Barcelona och chansen att få spela med Messi, Iniesta, Neymar och Suarez? Nej, hade klubben velat ha Benatia och hade man varit skickligare på marknaden så hade Benatia varit en Barcelona spelare det är jag helt övertygad om. Nej, usch vilket långt inlägg det här blev, klarar typ inte av att sluta skriva. Jag orkar egentligen inte ens bli påverkad av det här längre, jag är liksom mentalt redo för säsongen att börja nu och har även förberett mig på det värsta möjliga scenario härifrån. Nej, vi kommer inte köpa någon mer spelare, det spelar ingen roll om vi sitter på en saftig transferban och att vi inte kan köpa spelare nästa sommar, det bara är så. Jag är också förbered på att Real Madrid kommer använda sina Di Maria pengar till att köpa Reus och vips så blev inte Di Marias flytt från Real Madrid lika rolig längre sett från en cules perspektiv. Nu får det räcka. Och förlåt som fan om jag trampade på någons ömma tår och gnäller som jag alltid gör. Och sorry för ett jävligt långt inlägg om egentligen ingenting.
Barcelona socccerfan1
2014-08-27 11:50
Ingen av oss vet något om denne Douglas.. Låt oss vänta och se.. 5m € är inte så farligt för en backup
Barcelona Neymar11
2014-08-27 11:49
Vampiro Skillnad på att tro på sig själv och inte tro att man har något att bevisa. Och tydligen så har han något att bevisa med tanke på att han blev utlånad och en 18 åring tar över hans plats :) Men han kan ju fortsätta snacka utan att backa upp det. Killen kommer inte ta ens ta startplats i Sevilla!
Barcelona Vampíro
2014-08-27 11:44
Snorungen? För att han tror på sig själv istället för att ge en klyschigt one-liner? Löjligt att räkna ut en spelare för det.
Barcelona Neymar11
2014-08-27 11:36
@barcastuff: Deulofeu (on loan at Sevilla): "I'm calm. I shouldn't prove anything to anyone. I'm just motivated to have a a great season." Därför kommer den här snorungen misslyckas. Är han verkligen från la Masia?!
Barcelona B-Guden
2014-08-27 11:35
@FCB~:

Han är redan klar för oss, läkarundersökningen ska göras idag, om den inte redan gjorts
Barcelona FCB~
Har dem :o ? Är han bra då?
Barcelona FCB~
Har dem :o ? Är han bra då?
Barcelona Neymar11
2014-08-27 11:34
Barcelona har köpt Douglas