/spanien/barcelona/forum/4050.aspx/spanien/barcelona/forum/4050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-31 16:15
Alltså vissa måste lära sig att gilla en spelare utan att verkligen kräva honom till sin egen klubb. Vänsterbacken är en av de positioner vi har bäst täckning på, enda positionen tillsamans med defensiva mittfältet vi inte förstärkt på, med all rätt. Skulle vi nugått för en vänsterback tycker jag dessutom Bernat hade varit ett bättre alternativ men det är som sagt oväsentligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Dema
2014-08-31 16:12
Svenskafans överlägset mest patetiska forum just nu är utan tvekan Manchester Uniteds. Jag har stor respekt för den klubben och önskar den inget annat än väl. Men deras äckliga arroganta jävla fans dock, förtjänar inget annat än smärta efter att ha ramlat ner ifrån sina höga hästar. Sen Van Gaal, ärligt talat ... Är det någon som vill sätta emot att han är tränaren som får sparken först av alla i PL? Han och United skär sig som vatten och olja. The meaning of Van Gaal's 3-5-2 formation?

3 games - 5 signings - 2 points
Barcelona LeoMessi
2014-08-31 16:06
@Liatzo:

Det lilla jag såg av Bellerin i arsenal så är han riktigt jäkla bra och helt vansinnigt snabb. Wenger begick en riktigt fin stöld där om jag ska vara ärlig. Men i ärlighetens namn så vill jag inte ha några fler as som drar till arsenal, inte ens om vi får dom gratis. Dom tror att dom ska tjäna pengar när dom är yngre och sen komma till barca för att tjäna stora pengar och vinna titlar. Han får gärna ruttna där om jag ska vara ärlig.
Barcelona Liatzo
2014-08-31 16:00
Håller med föregående talare. Vi har en av världens bästa vänsterbackar i Jordi Alba, en fullgod ersättare i Adriano och Grimaldo som är på uppgång. Vi behöver scouta och därefter värva en ytterback till den andra kanten lagomt till sommarfönstret 2016. Ja, såvida inte Douglas visar sig vara nya Cafu. Héctor Bellerín, är det en möjlig ersättare till Dani? Någon på forumet som har bra koll på vår gamla canterano?
Barcelona Gabriel
2014-08-31 15:52
Håller med, vad ska vi med Moreno till. Vi har redan en av världens bästa vänsterbackar och Grimaldo som är hyperspännande.
Barcelona LeoMessi
2014-08-31 15:51
@Messidinho_10:

Moreno är väldigt bra, men vi har redan alba och adriano där samt att vi antagligen vill satsa på grimaldo också. Tror inte att Moreno är speciellt sugen på att vara reserv hos oss.
Barcelona Messidinho_10
2014-08-31 15:49
Sitter och kollar på Liverpool i väntan på våran match. Och vill bara säga hur i HELVTE kunde vi missa Moreno????
Barcelona Vampíro
2014-08-31 15:47
Vilket mål av Alberto Moreno! Är han världens bästa vänsterback nu? Han har ju gjort ett par bra matcher i PL, brukar inte krävas mer.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-31 15:34
1.70-ligan

Jag är ganska säker på att vi fortfarande har första tjing på honom.
Barcelona 1.70-ligan
2014-08-31 15:17
Vi kanske borde ha gått efter manquillo. Liverpools duktiga unga högerback på lån från atletico, och som vi hade förstatjing på
Barcelona dinho the artist
2014-08-31 14:46
LeoMessi
Jo men tror den bannen på de 8(?) spelarna det rörde sig om lyftes. Permanent eller ej vet jag tyvärr inte.
Barcelona SoM_Un
2014-08-31 14:45
Kollar liverpool. Jag säger ba fan va bra sturridge hade varit hos oss
Barcelona LeoMessi
2014-08-31 14:19
dinho the artist

Men var det inte så att han bara fick träna med laget och inte få spela officiella matcher förrän han blir 18 år? Han fick väl spela träningsmatcher men han får inte spela i ligan eller turneringar.
Barcelona B.BOSS
2014-08-31 13:33
Jag har kollat upp Marco lite. Den här killen är riktigt bra. Hoppas vi får honom.
Barcelona Júnior.
2014-08-31 13:26
Verkar som att klubben kommer ge sig på en sista värvning i 18-årige talangen Marco Asensio. Förmodar att han då värvas till B-laget.
Barcelona B.BOSS
2014-08-31 13:26
Tackar allihopa.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-08-31 13:19
B.BOSS Räcker med denna. Denna tar bort alla annonser på youtube, svenska fans. överallt. Så jävla skönt att slippa den feta popupen här på SF som är omöjig att klicka bort samt alla dolda taggar som leder till andra sidor.
Barcelona Júnior.
2014-08-31 13:17
B.BOSS Edit: Kör på ovanstående!
Barcelona B.BOSS
2014-08-31 13:11
[QUOTE=Júnior.]Dett finns add-ons/extensions att ladda ner på era webbläsare för att undvika dessa problem. Använder själv Mozilla och då har jag "Youtube Unblocker 0.5.4" och det fungerar utmärkt. Finns även massa program för Chrome om ni använder er utav det. [/QUOTE] Har chrome, vilken tillägg ska jag använda då?
Barcelona B.BOSS
2014-08-31 13:10
[QUOTE=B-Guden]vilket klipp funkar inte för dig ? länka ska jag kolla om det är lika för mig [/QUOTE] La ligas officiella kanal på Youtube men Junior har löst det för mig. Tack!
Barcelona dinho the artist
2014-08-31 13:09
leomessi
Lee är väl snarare 15-16 tror jag. Och ja, det klarades upp tidigare att han fick spela vill jag minnas, typ i april/maj eller så!
Barcelona Júnior.
2014-08-31 13:08
@koeman92:

Dett finns add-ons/extensions att ladda ner på era webbläsare för att undvika dessa problem. Använder själv Mozilla och då har jag "Youtube Unblocker 0.5.4" och det fungerar utmärkt. Finns även massa program för Chrome om ni använder er utav det.
Barcelona B-Guden
2014-08-31 13:07
@B.BOSS:

vilket klipp funkar inte för dig ? länka ska jag kolla om det är lika för mig
Barcelona koeman92
2014-08-31 12:51
@B.BOSS:

Jag har precis samma problem :( förstår inte varför den inte funkar, man tror nästan att man bor i Narnia..
Barcelona J.Gamper
2014-08-31 12:51
Idag gäller det för Pique att visa för oss att han har skärpt sig, annars blir det en fet motorsåg.
Barcelona LeoMessi
2014-08-31 12:24
L.A.M Jag tror att om presspelet sitter som det har gjort hittills så kommer vi att vinna ganska bekvämt mot Villarreal. Men om vi börjar bli bekväma och om alla inte tar hemjobbet så kan det bli väldigt svårt. Tänker främst på att xavi måste orka presspelet. Hans kondition är det inget fel på eftersom han springer mest av alla, men det är med boll. Så han får lära sig att tycka om att springa utan boll också. Största Chocken förra matchen måste ha varit att Messi faktiskt tog en hel del defensivt ansvar. Visst han sprang inte ända hem till straffområdet men han pressade motståndaren om han var nära honom och han drog på sig en del frisparkar också.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-31 12:19
LeoMessi Ja, vår backlinje lär verkligen sättas på prov idag. Mathieu har gjort det bra hittils men möter idag sitt tuffase motstånd i Barcatröjan. Sen kommer nog förmodligen Pique vara tillbaka i startelvan också, en kille som verkligen måste leverera. Även hela vårt försvarsspel måste vara bra idag, vi får se om presspelet sitter som man förväntat sig att Lucho ska rätta till.
Barcelona B.BOSS
2014-08-31 12:08
Fan vad jobbigt. La ligas klipp funkar inte hos mig för att materialet är inte tillgängligt för mitt land, Sverige. Hur kommer jag runt det?
Barcelona LeoMessi
2014-08-31 12:06
Att möta Villarreal borta är ingen dans på rosor direkt. Men vi får inte glömma att dom är ett offensivt lag och det kan gynna oss för då blir spelet mycket mer öppet och vi får större ytor att anfalla på. Men det gäller att vi är på tårna i defensiven för risken är större att vi släpper in ett mål mot ett offensivt skickligt Villarreal. Jag tror att motståndare som Villarreal passar oss bättre än lag som tex elche som bara backar hem och anfaller med en spelare. Hade inte mascherano blivit utvisad så kanske vi aldrig ens hade vunnit med 3-0, för utvisningen gjorde så att elche vågade gå framåt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-31 11:58
Intressanta möten i kväll när både vi och Madrid har en tuff bortamatch såhär tidigt in på säsongen. Vi saknar bland annat Iniesta och Real har Ronaldo skadad. Jag tror inte båda vinner, det är sådana här matcher storlagen oftast har svårt för i början. Atletico har redan kryssat en match, vi får se vilket lag som står på full pott efter två matcher. Personligen tror jag Real kommer göra bättre ifrån sig utan Ronaldo då James är betydligt mer spelskicklig samtidigt som de kan brista i effektivitet framför mål. För oss så hoppas jag att Messi kan ta tag i taktpinnen och skapa chanser för våra andra anfallare medan Neymar kliver fram och avgör. Hoppas även att Rakitic kan visa upp samma fina form som vi sett hittils under säsongen.
Annons: