/spanien/barcelona/forum/4049.aspx/spanien/barcelona/forum/4049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -SAMI-
2014-08-28 12:50
Han får gärna ta med sig benatia och thiago.

@B.BOSS:

Barcelona B.BOSS
2014-08-28 12:45
Fan vad klockrena värvningar Pep gör i Bayern. Längtar tills han kommer tillbaka med en ny ledning och Cruyff sittande på läktaren och med ledningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-08-28 12:32
@Duda:

Självklart syftade jag på tomten som håller i Expressens Premier League-Pod. Mido skulle jag aldrig kalla för idiot offentligt. :) Ber om ursäkt att jag var lite otydlig.
Barcelona dinho the artist
2014-08-28 12:27
Bara jag som tycker pep gör en supervärvning och verkligen inte förstår reals tänk? Ser detta som oerhört positivt å barcas vägnar.
Barcelona Bentley King
2014-08-28 11:38
@barcastuff: Some directors asked during a board meeting on Monday to sign more players this summer but majority is satisfied with current squad. [sport]
Barcelona Corazon
2014-08-28 11:24
Xabi alonso är bra trots sin ålder bra att han går.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-28 11:21
Coach Pep

Jag håller med dig till en viss del, men om man verkligen ska lyckas i dagens läge med våra gamla värderingar så måste man helt enkelt ha en ledning utav allra högsta klass och som levererar år ut och år in vilket är väldigt svårt.

Man får väl också tänka på att det skulle komma oerhört tuffa perioder då man inte kan räkna med att La Masia levererar och att marknaden är stentuff. Sen måste man se till att ha en tränare som verkligen kan förvalta allt.

Jag tror verkligen att vi skulle tyna bort med tanke på hur fotbollen utvecklas och med alla höga förväntningar av folket och median har i Barca så skulle det leda till massa omval av presidenter hit och dit.

Vi har kunnat köpa klass spelare under tiden vi inte hade sponsorer men då kunde man få klass spelare för 200-500 miljoner. Idag får du betala det priset för talanger typ. Hur skulle det gå med att förminska skulderna? Svårt att säga.

Ingen av oss vet egentligen hur det skulle se ut i dagens läge utan sponsorer, man kan endast spekulera.
Barcelona Gabriel
2014-08-28 11:13
Alonso till Bayern? Vad tusan ska Pep med honom till? Fasen också, såg fram emot se honom ta viktig speltid i Madrid då han gått ned sig rejält, ska dom vara så smarta att få bort honom nu då? Upprepar, vad satan ska Pep med honom till?

Fattar nada....
Barcelona >The Reporter<
2014-08-28 10:57
Jag tycker verkligen inte att Alonso är bra och kommer sakna honom i El Clasico, då Iniesta och grabbarna lätt gjorde bort honom på mitten. En seg typ som man lätt springer ifrån.
Barcelona oocbgb
2014-08-28 10:37
[QUOTE=Krabban94]Haha lungt! :D Beklagar min ton också, ber om ursäkt för det! Du har helt rätt! [/QUOTE] Love is in the air! :)
Barcelona Barcelonistas
2014-08-28 10:05
Jag har inget emot Liverpool tycker det där är en klubb likt vår egen. Minns någon 06/07 åttondelen mot Liverpool? Returen på Anfield det där kallas respekt!
Barcelona Barcelonistas
2014-08-28 10:05
Jag har inget emot Liverpool tycker det där är en klubb likt vår egen. Minns någon 06/07 åttondelen mot Liverpool? Returen på Anfield det där kallas respekt!
Barcelona Neymar11
2014-08-28 09:54
Ge oss Dortmund och Liverpool ikväll! Dortmund: Är det laget jag respekterar och gillar mest ute i Europa (utöver Barcelona). Tror nog vi hade bjudits på 2 intensiva, spelskickliga och underhållande matcher. Det är en match jag har velat se nu i 5 år Liverpool: Hade varit kul att visa dom hur fotboll spelas. Skillnad på PL och CL , visa dom hur medelmåttigt lag dom egentligen har
Barcelona Krabban94
2014-08-28 09:53
@LeoMessi:
Haha lungt! :D Beklagar min ton också, ber om ursäkt för det! Du har helt rätt!
Barcelona Deulofeu
2014-08-28 09:34
Cl lottning med ett svenskt lag ikväll vem hade trott det?

Man är ju lite kluven till lottningen man vill ha en lätt grupp eftersom vi har många nya spelare och vi kan behöva en lättare resa.

Samtidigt vill man se stora matcher och att spelarna verkligen är på tårna hela tiden något Enrique jobbar hårt på.

Som sagt ikväll vet vi.
Barcelona Corazon
2014-08-28 09:32
Då är vi väll alla eniga om att vår silly är över. Det kommer inte någon mer eller? Detta är truppen tills avstängningen hävs.
Barcelona Duda
2014-08-28 09:18
dinho the artist /

är nog ganska säker på att Rambla syftade på han som snackade om att "barcelona har massa skulder från staten" i den där PL podcasten och inte han Mido som skrev inlägget :P

Själv så hoppas jag på att vi får möta Malmö i CL, hur sjukt kul vore inte det? :D
Barcelona LeoMessi
2014-08-28 08:58
Krabban94 Jag har bara sovit två timmar inatt så jag är lite utav en dramaqueen tack vare sömnbristen haha.
Barcelona LeoMessi
2014-08-28 08:43
Krabban94 Om du läser mitt andra inlägg så ser du att jag faktiskt visar förståelse till varför dom är seedade i den första gruppen och att jag snarare överreagerade endast för att jag blev irriterad på att Wengers påstådda intresse för Munir. Jag vill inte låta dryg eller otrevlig men om du ska förklara för mig varför Arsenal är seedade i första gruppen så får du göra det med en godare ton. Hade det varit en annan skribent som du skrev till så hade han eller hon blivit irriterade över ditt spydiga svar. Som sagt, ber om ursäkt ifall mitt svar låter drygt för det är inte meningen att det ska låta så. Tycker bara att vi bör bli bättre på att bemöta varandras inlägg på detta forum.
Barcelona Krabban94
2014-08-28 08:37
Skrattar sen då Real får Schalke, Ajax o Malmö
Medan vi får Dortmund, Liverpool o Roma typ, hade varit så typiskt..
Barcelona dinho the artist
2014-08-28 08:36
Rambla
"Idiot" var oerhört nördvändigt att ta till mot någon som bara hänvisade till vad några påstått.
Barcelona Krabban94
2014-08-28 08:31
@LeoMessi:

Kanske för att dom varit med i CL de senaste 17säsongerna? Kanske för att de slutar minst top4 i PL varje år? Kanske för att de tillsammans med Real är den enda klubb som tagit sig till CL slutspel sen 03/04? Kanske för at sett tillt deras antal poäng är de rankade som top 8 i världen? City ex är påväg upp men de har nyligen börjat prestera så det tar en tid innan de får poäng samlade! Arsenal vann!

Arsenal var ändå Englands bästa klubb i slutet av 90-talet och början av 2000-talet, så det kanske har nåt med saken att göra?!
Barcelona Rambla~
2014-08-28 08:10
@Mido:

Vadå Barcelona har miljoner i skatteskulder till spanska staten? Det stämmer fan inte. Läs på bättre, idiot. Den där PL-podden är bara vidrig med sina fördomar samtidigt som de glorifierar allt som har med PL att göra.

När City och Chelsea gör sina stora värvningar, så jublar de i kör i den där podden och raljerar över hur häftigt det är när dessa klubbar gör sina storköp och hur det gynnar ligan. Hur gynnar det ligan att två klubbar bara blir mer överlägsna än de 18 andra klubbarna tack vare sina oljemiljarder?
Barcelona Smogen
2014-08-28 07:21
Coach Pep. CoSign! Vackert skrivet! Önskar många fler tänkte som du istället för att helt okritiskt titta åt det håll starka kapitalistiska krafter pekar.
Barcelona LeoMessi
2014-08-28 07:20
Neymar11 Är faktiskt inte Speciellt orolig men jag stör mig bara på att Wenger ens tänker tanken på att försöka roffa åt sig honom. Hade det varit vilken annan tränare som helst så hade jag inte blivit irriterad, för det är naturligt att vara intresserad av en spelare som Munir. Men den gubben kan inte gå ett enda jävla transferfönster utan att han och hans äckliga scouter ska nosa i la masia. Sen skryter dom om vilken grym akademi dom har. Vilket inte är svårt när dom ska köpa alla spännande spelare runt 16-18 års åldern.
Barcelona Mido
2014-08-28 07:17
Läste ni artikeln i expressen om di Marias pris till man United? Det här är ett stycke av det. "– De förstör så mycket. Jag ska vara opartisk, men det här är ändå en Premier League-podd. Och jag beundrar dem som fotbollslag, men som föreningar föraktar och avskyr jag Real och Barcelona för det de gör med silly season, avslutar Mattsson. Weinemo lägger till en extra dimension till kritiken genom att peka på att både Real och Barcelona är skyldiga den spanska staten miljoner i skatteskulder. "– De förstör inte bara marknaden, de förstör ju för Spaniens ekonomi också. De spanska lagen är helt värdelösa, på det sättet, säger han." Vänta lite nu idiot,, vad har Barcelona med det å göra,, vi haft svårt att värva en vettig mittback i 3 år,, vi har försökt att köpa stjärnor men priserna var idiot höga, tack vara oss? Om han skulle skylla på priserna, då är madrid, psg, Monaco, Chelsea och man City som är de stora bovarna. Om vi lyckas att värva stora stjärnor, ja det är tack vara att de drömmer att spela för oss. Så åter igen idiot
Barcelona Neymar11
2014-08-28 07:09
Leomessi Eh oroa inte dig, om det är någon Arsenal inte kommer kunna värva så är det Munir. Han har ett kontrakt med klubben och avisat andra PL-lag tidigare, samtidigt som han har gått ut och sagt att han vill lyckas i Barcelona
Barcelona LeoMessi
2014-08-28 05:24
Duda Nåja, det låter väl ganska vettigt. För att vara ett "topplag" tydligen så har dom haft minimala framgångar. Om jag är lite orättvis mot Arsenal så är det för att jag stör mig så otroligt mycket på att dom kanske kommer att försöka övertala Munir att komma till Arsenal. Deras akademi är väldigt stark eftersom det är la masia.
Barcelona Duda
2014-08-28 05:06
LeoMessi /

"A team's pedigree, or "coefficient", is determined by (i) its own European performances over the last five years and (ii) the cumulative European performances of clubs from its domestic association over the past five years."

Det har varit så ett bra tag nu så det är ingenting nytt. Arsenal är ju jämnt med i CL och tar sig väl alltid vidare från gruppen så därför seedas dom som etta.
Barcelona LeoMessi
2014-08-28 04:56
Seedas Arsenal i första gruppen? Vad i helvete har dom gjort för att förtjäna det? Deras framgångar i PL har varit skit och framgångarna i Europa har inte varit bättre. Hur fan kan dom seedas i första gruppen då? Kanske har att göra med att dom vill att lag från PL ska kunna komma så långt som möjligt i CL och då är det bäst att seeda dom i första gruppen.
Annons: