/spanien/barcelona/forum/4045.aspx/spanien/barcelona/forum/4045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-08-31 21:12
La Real har tappat allt, de blev utslagna till EL kvalet och allt.
Barcelona Nemesis 10
2014-08-31 21:11
Real Socidad har verkligen inte börjat ligan bra, dom spelar naivt och tror på allvar att dom ska ha en chans utan att ställa bussen mot Madrid.
Coach Pep.
2014-08-31 21:10
Har Ancelotti helt slopat konceptet med defensiva mittfältare? De har ju inga kvar.
Barcelona LeoMessi
2014-08-31 21:10
@Gabriel:

Det är inte sociedad som är bra, det är vi som suger skit när vi möter dom borta. Kvittar vilken form sociedad är, real plöjer dom i tvåan varje gång dom möts.

När dom möter oss så blir dom väldigt skickliga på att försvara och väldigt grymma på att spela sig ur pressen.
Barcelona Neymar11
2014-08-31 21:09
Gabriel Frågan du borde ställa är VARFÖR väljer Navas att gå till real när atletico jagade honom
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-08-31 21:08
Tänk om Ramos hade varit lika skicklig på att faktiskt försvara sig som han är på att göra mål. Tur att så inte är fallet. Sociedad är oerhört dåliga just nu. Synd att det inte var vi som mötte dem nu. Förmodligen lär dem käka granit innan de möter oss och knipa en pinna som vanligt.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-08-31 21:07
Haha pinsamt av Sociedad.
Barcelona koeman92
2014-08-31 21:06
Dubbel
Barcelona koeman92
2014-08-31 21:05
Haha Real Madrid spelarna ser ut som att de precis varit i en feministisk demonstration
Barcelona messiooooxavii
2014-08-31 21:04
Sociedad är i katastrofal form just nu. Perfekt läge att möta dem
Barcelona LeoMessi
2014-08-31 21:03
Sociedad är alltid lika usla mot real madrid. Hur i helvete kan vi ha problem mot dessa sopor när vi möter dom borta? Varje säsong torskar vi en match där medan real fullständigt kör över dom..

Hoppas jag får äta upp mina ord nu när jag trashat dom :)
Barcelona BlueRed
2014-08-31 21:02
Mathieu gjorde det faktiskt helt ok förutom då att man förväntar sig att en mittback idag har lärt sig att inte rensa mitt i plan. Alves var äntligen lite taggad och etrig. Men allvarigt talat, vi kan inte leva en säsong till som hänger på hans helt totalt värdelösa inlägg.
Barcelona messiooooxavii
2014-08-31 21:02
att Alves lyckas komma runt på sin kant och skapa 3 - 4 solklara målchanser 30 inlägg utan att för den delen tappa sin kant borde ändå berömmas för fan. Säg mig en ytterback i dagens fotboll som får så mycket uträttat på en match. säg mig en
Barcelona Barcelona10Messi
2014-08-31 21:01
Alves måste först lära sig att det finns andra spelare (anfallare) än Messi på planen. Varenda pass letar sig fram till honom och det hemska är att stundtals gör de andra anfallarna mycket bra löppningar men får ej boll för Alves tycker de bättre o göra en tvåmeters sidledspassning till Leo.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-31 20:59
De enda fel Mathieu gjorde idag var två dåliga rensningar, ska vi redan korsfästa honom ???

Folk klagar på Alves idag p.g.a han bedrövliga inlägg.

Pedro är bara iskall.
Barcelona messiooooxavii
2014-08-31 20:58
jävla mobil t9 son ändrar mina ord
Barcelona Gabriel
Varför köpte Real Madrid ens Navas? För att han ska sitta på bänken och putsa Casillas skor eller?
Barcelona LeoMessi
@messiooooxavii:

Det är hans inlägg som kritiseras, han kan vara hur bra som helst i spelet men det ser ut som att han är värdelös när han inte kan träffa rätt. Han slår aldrig ett inlägg på första tillslaget, han ska ta några extra touch och kladda lite på den tills motståndarna hinner samla 8 man i boxen och sen slår han ett inlägg när ingen är där. Om han vet att dom inte kan vinna nickduellerna så får han slå låga inlägg längs med marken.

Hade han förbättrat sitt inläggsspel så hade han sett mycket bättre ut för det är just den delen som får honom att se sämre ut än han är.
Barcelona messiooooxavii
2014-08-31 20:57
alves spelar fram Messi till 2 frilägen idag. Han spelar fram nya till solklar målchans när han nickar över. Det är 3 solklara målchanser från en yttertak samtidigt som vi släpper till 0 farligheter på hans kant tänk på det. alba spelade fram 0 målchanser och ändå får alves all skit
Barcelona Tiki-Taka
Att ni ens kan klaga på Mathieu och Alves, båda gjorde fantastiskt bra insatser idag. Sen att man gör något enstaka fel under matchens gång gör ju fan alla spelare på alla matcher! Vad glada att vi inte släpper in något mål på 2 matcher, och att defensiven ser bra ut. Sluta klaga för i helvete!
Barcelona Nemesis 10
Sist vi mötte Villareal så satt segern också långt inne, dom ledde med 2-0 men tack vare två självmål så kunde vi till slut också avgöra matchen. Villareal är verkligen ingen lag man bara kör över hur som helst. Vi kontrollerade stora delar av matchen men tyvärr har vi en Dani Alves och en Pedro som är helt ur form och underpresterar. Neymars inhopp blev avgörande den här matchen!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-08-31 20:55
Om Alves varierar sin inlägg d.v.s slå båda tidigt med en touch lågt, högt, snett, rakt, triangel you name it och de resulterade nada skulle jag vara nöjd men så är inte fallet. Var enda inlägg är samma. För hög och för dålig fart. Alla inlägg är likadana. Slå den hårt ibland på första stolpen mellan målvakt och mittbackarna. Variera tack. Hoppas att Lucho påpekar detta.. Jag har en känsla att han gör det för att det var lite för många inlägg från Alves idag..
Barcelona messiooooxavii
2014-08-31 20:54
Förstår inte kritik mot alves. Han gör sin klart bästa match i barca tröjan på 2 säsonger och han får så mycket skit. Att våra anfallare inte kan tima hans inlägg är inte hans fel. Det är aldrig inläggens fel om forwarden inte timar bollen och löper rätt
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-08-31 20:54
Grabbar, vi har släppt in 0 mål på 2 matcher, måste vara ett nytt klubbrekord hahahah....
Barcelona AndreD
2014-08-31 20:53
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

Håller med, det enda Munir kan göra är springa mycket och avsluta. Begränsad spelare.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-08-31 20:53
Trots att vi supportrar gör det otroligt ofta måste jag ta och berömma Messi ikväll alltså.

Han spelar bredvid Munir och Pedro där uppe och får passningar från Alves, och trots det skapar han otroligt mycket chanser, jobbar i defensiven, spelar fram till målet och mycket mer. Lägg även till 2 stolpskott! Idag var han värd att få bära kaptensbindeln, hoppas han fortsätter på detta sätt.

3poäng utan att imponera , denna bortamatch är skönt att ha avklarad.
Barcelona Blaugrana91
2014-08-31 20:52
Komiskt att så fort Mathiu gör något misstag är x-antal personer där och hånar honom, men under matchen då han är stabil är man helt tysta...
Snacka om att man letar efter saker att klaga på. Skärpning!

Mathieu var mycket stabil både ikväll och förra veckan. Han gör det bra hittils.
Barcelona Barcelona10Messi
Alves och Pedro har inget mer i en Barca-elva att göra. Speciellt den sistnämnde. Hemskt att se dem stundtals... Förhoppningsvis är denna Douglas någorlunda bra...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
Bara jag som föredrar Sandro före Munir? Sandro är så jävla snabb och hans styrka är sjuk. Hoppas han får fortsatt förtroende.
Barcelona Corazon
2014-08-31 20:51
Fick magsår av alves idag mår inte bra av att se han slå passningar å inlägg. Vet inte va jag ska tycka om matchen. Känslan är likgiltig tänker mest på att vi inte kan värva. Sandro is a keeper han höjer laget med sin energi.
Annons: