/spanien/barcelona/forum/4040.aspx/spanien/barcelona/forum/4040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ZAK-117
2014-08-30 14:52
Så, Agger taggade till brønby. Ok...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2014-08-30 14:47
douglas är väll inte me imorn?
Barcelona Barclasico
2014-08-30 14:46
done deal!
Barcelona Nemesis 10
2014-08-30 14:39
Hahaha Douglas kysser klubbmärket men vet inte ens vem som hade nummer 16 innan honom...
Barcelona B.BOSS
2014-08-30 14:39
"@RafaelH117: Agger joins Brondby for 3m pounds, Liverpool asked Barcelona around 12m for him months ago."
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-08-30 14:17
Vill se Douglas från start imorgon, Viktigt att han kommer in i spelet så fort som möjligt.

I anfallet hoppas jag Neymar är redo för start, Tillsammans med Munir och Messi.
Barcelona CampBarca
2014-08-30 13:59
Tänkt lite formationer och taktik i dagarna, är egentligen på semester men kan inte låta bli. Skulle vilja se ett 4-3-2-1, typ : Stegen Dalves Piqeu Mathieu Alba Rakitic Busq Iniesta Messi Neymar Suarez I defensiven går 10orna (kan byta plats på Suarez o Messi) och spelar strax framför eller i linje med Iniesta o Raktic o bildar som en 4-5-1 / 4-1-4-1 eller bara ena 10an o bildar 4-4-1-1 / 4-4-2 diamant. Det handlar helt enkelt om att försöka krympa ytorna så mycket som möjligt på egen planhalva o hjälpa våra mittmittar o ytterbackar i försvarspelet/presspelet samtidigt som vi packar framåt när vi ställer om. När vi anfaller fyller ytterbackarna på som vanligt samtidigt som vänster o högermittfältarna täcker upp för de ifall de inte hinner ta hemjobbet. Behöver vi spela mer offensivt kan man alltid gå över till en ren 4-3-3 men det hade vart intressant med en Plan B när långtradarna körs ut på den gröna handikappsparkeringen inne i straffområdet. Kanske inte optimala spelare för den taktiken men tror verkligen det skulle gå bra om man har flexibla och taktiskt skickliga spelare som är villiga att jobba för laget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-30 13:48
Gabriel Angående Reus så håller jag med dig om att han är bäst centralt. När jag sett honom som tia i Dortmund är då han fullständigt dominerat matcherna. CL-finalen mot Bayern tex när Götze var borta, kommer ihåg att han var magisk då. Däremot är det annorlunda att spela som offensiv mittfältare i ett 4-2-3-1 än innermitt i 4-3-3, även om det är den offensiva rollen där Iniesta idag håller till. I Dortmund breddar yttrarna, anfallaren spelar i straffområdet och tians roll är väldigt mycket spela fram och göra mål även om Reus besitter ett så oerhört bredare register än så. I Barca så är det Messi som har den rollen och där han står för extremt mycket poäng samtidigt som yttrarna hjälper till. Iniesta är mycket mer lämpad för vårt mittfält då han är en mer komplett passningsspelare. Sen är Reus en väldigt intelligent spelare så det är mycket möjligt att han skulle anpassa sig till vårt sätt att spela. Annars så skulle han som du säger även få speltid i anfallet. Klart är att jag hade jublat om en så otroligt duktigt spelare hade anlänt. Dock tycker jag Cuadrado hade passat in bättre just som ren ytter och det är där vi enligt mig är i mest behov av förstärkning.
Barcelona Gabriel
2014-08-30 13:43
LeoMessi Det finns utan tvekan en förståelig logik i bådas våra argument, vi resonerar lite olika bara. Jag kan utan tvekan förstå att du anser att både Neymar och Reus förtjänar att vara starters varje match de är tillgängliga för spel. Jag å andra sidan anser mer att det är bra att ha fler klass spelare tillgängliga i truppen där den som tränar och levereras bäst under matcherna ska få förtjäna att spela, samtidigt som jag anser att just Reus hade varit perfekt eftersom han kan spela både på Iniestas position och på båda kanterna i anfallet. Hade det varit så att Reus var begränsad till vänsterkanten så hade jag förmodligen varit mer emot en värvning.
Barcelona LeoMessi
2014-08-30 13:37
Gabriel När det kommer till Reus så tycker jag att han så ofta som möjligt ska vara väldigt högt upp i plan och utmana. Som mittfältare så skulle han få fokusera mer på att hjälpa att bygga upp spelet och sen utmana och göra mål. Han är intelligent nog att klara den rollen men jag tror att han gör sig själv mest rättvisa som vänsterytter och jag tycker att han förtjänar att spela som starter varje match och samma sak känner jag om neymar. Jag hade ju inte gråtit om vi hade värvat honom, han var den offensiva spelaren jag helst ville ha men då kom suarez från ingenstans och han kan man väl inte klaga på. Så länge han inte fortsätter med sina hjärndöda fasoner haha.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-30 13:30
Oj, haha tänkte inte på det. Jobbigt med ett så långt inlägg som i princip var onödigt. Aja, får det väl bli Xavi från start med Rakitic som tvåväg. Inte fel det heller.
Barcelona Gabriel
2014-08-30 13:29
LeoMessi Du kan ha rätt i att det kanske trots allt kan fungera med ett mittfält bestående av Xavi och Rakitic, då Ivan kan få ett större offensivt ansvar, ska bli spännande att se hur Lucho formerar laget mot Villareal. Gällande Reus så tycker vi annorlunda och det lan jag respektera. Personligen är jag dock helt övertygad om att han hade kunnat axla Iniestas roll helt galant då båda påminner otroligt mycket om varandra. Men men, det är bara att glömma Reus. Det är väl jag som hakar upp mig och vägrar släppa vissa spelare som jag drömmer om till oss, har en tendens att göra så.
Barcelona Vampíro
2014-08-30 13:08
Luis Enrique: "Assistant with earphone during games, why? He's listening to music the whole time, it relaxes him, think it's salsa (laughs)" Klockren.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-30 13:08
Lam Mascherano är avstängd..
Barcelona >The Reporter<
2014-08-30 13:04
Någon som bor i Tranås? Kom och kolla fotboll klockan 15.00. Tranås-Kalmar Aik på konstgräset
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-08-30 12:59
petersays Mot Villarreal kan man tycka att det hade varit ett väldigt bra tillfälle att starta med Mascherano på mittfältet. Ge Rakitic en offensivare roll där han får leverera den sista passningen till anfallarna och spela Busquets-Mascherano tillsamans på mitten. Jag vet att detta låter defensivt men enligt mig är det ett alternativ som skulle kunna fungera och känns för bra för att inte testa åtminstonde några gånger. Vi möter trots allt ett hemmastarkt Villarreal där en vinst blir väldigt viktig såhär i inledningen av säsongen och precis innan ett landslagsuppehåll. De är bollskickliga och genom att spela med ett starkt centralt block kommer vi både kunna stoppa deras anfall men även både kunna kontra snabbt och ta kontroll över spelet. Annars finns ju Xavi som alternativ om vi är ute efter ett större bollinehav och bättre kontroll men då är risken att det blir för ineffektivt där bolltapp till sist kommer leda till baklängesmål. Xavi tycker jag är bättre att byta in i andra halvlek om vi har ledningen då matcherna brukar öppnas upp och då skulle vi må bra av en renodlad spelfördelare på planen som har förmågan att lugna ner spelet. Rafinha-Rakitic kanske blir lite väl offensivt även om vi med en bra start och effektivitet framför mål hade kunnat döda matchen snabbt med en sådan formation. Risken för mycket slarv och bolltapp samt brister i defensiva omställningar är dock för stor för att jag hade velat spela det den här gången. Sen är det ju så att man kan snacka hur mycket som helst om uppställningar hit och dit men det absolut viktigaste är att vi behåller glöden, farten, fokuset och rörelsen utan boll från Elchematchen och tar med det in mot Villarreal. Spanska ligan är tuffare i år och både Real och Atletico kommer såklart att tappa poäng men det är fortfarande extremt viktigt att vara med från start om ligatiteln den här säsongen ska tillbaka till Katalonien.
Barcelona Neymar11
2014-08-30 12:55
@barcastuff: Luis Enrique: "Pique not called up by ESP because of hip discomfort? He trained normally this week, he can play tomorrow." #fcblive
Barcelona Neymar11
2014-08-30 12:46
Dm1982 Ja jag tror att mittfältet blir så, trots allt villareal vi möter och vi måste kontrollera mittfältet Själv vill jag se Rafinha där
Barcelona petersays
2014-08-30 12:45
Xabi Alonso är alltså numer en av Reals viktigaste spelare och en mittfältsgeneral? Jag kan inte på något sätt se att Real skulle tappat i styrka med Kroos istället för Xabi. Xabi är och förblir ett träben. Det är heller inte otroligt att Illaramendi spelar upp sig när han förmodligen får mer speltid nu.

Alonso ser jag inte som någon egentligen förlust för dem, Khedira hade faktiskt vara ett större avbräck.

Men rent truppmässigt så tycker jag inte att Real har någon direkt fördel. Jämnt skägg typ.
Barcelona petersays
2014-08-30 12:34
Xavi kommer aldrig i hela världen starta på Iniestas plats. Isåfall startar han på sin högerplats på mitten, medan Rakitic spelar på Iniestas plats. Jag tycker dock det vore mest intressant att starta med Rakitic på höger mitt, och Rafinha på Iniestas position. Men jag tycker absolut att båda alternativen är fullvärdiga substitut när Iniesta saknas.

------Busquets------
Rakitic-------Rafinha

eller

------Busquets------
Xavi-----------Rakitic

Dock så undrar man ju när Mascherano ska göra den omtalade flytten från mittback till mittfält?
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2014-08-30 12:33
Neymar har fått grönt ljus för spel imorgon enligt Viva Barca. Blir sjukt spännande, hoppas han går in från start där framme med Messi och Munir :)
Barcelona Liatzo
2014-08-30 12:30
Jag förstår inte detta ständiga överskattande av Real Madrids trupp. Reals trupp består i dagsläget av 21 spelare. Däribland hittar vi namn som Illaramendi, Arbeloa och Nacho. Real Madrids trupp består med andra ord inte av 21 5 -lirare. Man har dessutom tappat sin mittfältsgeneral och Ángel Di María under de senaste dagarna. I dagsläget håller jag enbart Reals backlinje som starkare, och då i synnerhet mittbackarna. Om vi tar en titt på Reals ytterbackar så har man en Marcelo som har tappat otroligt mycket under de senaste två säsongerna, en Coentrão som är mer skadedrabbad än Adriano, den tidigare nämnde Arbeloa och Carvajal - enligt mig deras enda ytterback som håller bra klass i dagsläget. Så även på den positionen är vi bättre rustade. Så, snälla - sluta upp med detta ständiga gnällande. Stötta laget, med betoning på laget - inte styrelsen. Ge Lucho och spelarna en ärlig chans, och ja, detta gäller även Douglas. Helt ärligt talat så bryr jag mig inte om vi tar 0 eller 43 titlar under denna säsong - så länge laget lämnar gåfotbollen bakom sig och fortsätter på den inslagna vägen med samma frenesi som i matchen mot Elche. Mot ljusare tider! Visca Barça!
Barcelona LeoMessi
2014-08-30 11:59
Gabriel När rakitic och iniesta är samtidigt på plan så känns det som att rakitic ska sköta xavis roll och samtidigt vara en Box to Box spelare och ta avslut på distans. Men med Xavi på plan så tror jag att det finns större utrymme för rakitic att spela offensivare men samtidigt täcka upp i försvaret. Själv är jag ganska trött på höra hur jävla skit vår trupp är hela jävla tiden och samtidigt höra hur bra bayerns och reals är. Tro mig, jag vill ha hit Reus lika mycket som någon annan härinne. Men Reus är först och främst vänsterytter och där ska han konkurrera med Neymar. Ska en av dom bänkas? Nej jag köper inte att man kan låta dom spela varannan match, för alla vet att Messi och Suarez inte kommer att rotera ett skit så länge dom är friska. Och hur intelligent Reus än är så är han definitivt inte iniestas ersättare, om vi ska ha en ersättare till iniesta i framtiden så ska det vara en spelare som Halilovic som spelar som offensiv mittfältare. Det vill säga om hans utveckling går åt rätt håll. På mittfältet har vi: Xavi, iniesta, rafinha, rakitic, Roberto, Busquets och Mascherano. Det tycker jag är tillräckligt.
Barcelona the cameroonians
2014-08-30 11:50
@Vampíro:

Det är "bara" Iniesta, Ter Stegen och Vermaelen som inte är 100%.
Alla andra, inklusive Neymar och Adriano, har tränat normalt.

Sandro och Munir fortsätter träna med A-laget.
Barcelona påfågeln
2014-08-30 11:50
Tror mycket väl att Xavi kan få starta i Iniestas frånvaro, även om Rafinha lika gärna kan göra det bättre där. Rakitic kan väl spela mer offensivt om Xavi ska dirigera spelet längre ner i planen? Xavi bör ändå spela en roll i detta Barcelona, för även om han börjar komma till åren finns det ingen spelare som kan Barcelonas spel bättre än honom.

Skönt att Roberto inte är förstareserv (hoppas jag) denna säsong.
Barcelona DM1982
2014-08-30 11:48
Rakitic/Xavi på mittfältet. Eller?
Barcelona Neymar11
2014-08-30 11:48
Serigio Rakitic Rafinha/Xavi Munir Messi neymar
Barcelona Gabriel
2014-08-30 11:39
Iniestas tur att bli skadad nu alltså, enligt mig vår absolut viktigaste spelare. På anfallsfronten har vi ändå mycket bättre täckning och klarar lättare av frånvaro på exempelvis Neymar eller Suarez, men vem ska fylla Iniestas roll när han inte är tillgänglig för spel? Jag är ledsen, men jag kan helt enkelt inte se hur vi ska klara av att vinna mer än ligan den här säsongen som max, och då är även det en sjukt svår uppgift. Vi har en alldeles för tunn trupp för att vinna CL, jämför oss med Real Madrid, Bayern och Chelsea som har trupper för att klara av att slåss på 3 fronter under säsongens gång, vi däremot har främst en bra 11:a och sedan en massa utfyllnadsspelare som i ärlighetens namn egentligen ska vara till för endast CdR matcher på sin höjd (med undantag för Xavi, Rafinha och Munir). Vi hade behövt 2 klass spelare till! Det är just pga det här scenariot jag ville ha in Reus, eftersom han kan spela både på Iniestas position och i anfallet. Att tro att Reus inte skulle få speltid är bara naivt, vi har redan nu under de första två veckorna först fått se en skada på Neymar och nu en skada på Iniesta, vad är det som säger att det inte kommer att fortsätta så här? Det är sällan vi har fått se våran allstar 11 på sistone och det kommer att fortsätta förbli sällan som vi får se vårat absolut bästa lag även den här säsongen. Undra vem Lucho ger förtroende till i Iniestas frånvaro. Hur ska han resonera nu? Xavi som varit startspelare under så många år eller Rafinha som är ny och spännande? Personligen hade jag föredragit Rafinha då jag ser Xavi som främst Rakitic ersättare och är rätt så skeptisk på hur ett mittfältsspel kommer att fungera med både Xavi och Rakitic på plan samtidigt. Det handlar inte bara om att skapa en kraftfull 11 utan även om att skaffa sig en kraftfull trupp, det tror jag inte man har förstått riktigt.
Barcelona Zyzz
2014-08-30 11:34
Iniesta will almost certainly not play against Villarreal tomorrow and is doubtful for ESP games. He informed Del Bosque. [md]
Barcelona Vampíro
2014-08-30 11:25
Säsongen har knappt ens börjat och spelare droppar skadade en efter en. Har Rafinha fått grönt ljus än? För inte fan ska man vara tvungen att behöva se Roberto i elva?
Annons: