/spanien/barcelona/forum/4036.aspx/spanien/barcelona/forum/4036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2014-09-02 13:25
Jaha häxjakt på Neymar från KATALANSK media. Är det pedro dom vill få in eller att munir/sandro ska gå före Börja bli löjligt när vi inte kan låta människor vara som dom är. Speciellt när det handlar om positiva gester gentemot fansen. Med tanke på att Barcelona tillhör medlemmarna/fansen så borde han ta mig fan hyllas istället för sågas För att ge den journalisten något bita på så var det just neymar som låg bakom målet. Just neymar som höjde tempot i anfallsvägen och var en direkt injektion till att vi lyckades göra mål
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-09-02 13:21
Zubizarreta (sports director): "Thought about buying loaning players like Reus or Koke because of transfer ban? That'd have been difficult." Ja för jobbet ska helst inte vara svårt. Bekvämt är bäst.
Barcelona Rambla~
2014-09-02 13:14
Helvete vad han slingrar sig Zubizarreta på presskonferensen. Svara på frågorna för fan, din orm.
Barcelona Rambla~
2014-09-02 13:11
Vadå storm i ett vattenglas? Precis som Neymar11 är inne på så är det bara ödmjukt av Neymar att skriva en autograf til en supporter, han bjuder på sig själv och ska ha en eloge för det.

Nu var det så att Lucho inte uppskattade detta och sa antagligen ifrån efter matchen. Jag är ganska så säker på att Neymar inte visste att det ej var tillåtet utan han är säkert van från tiden i Brasilien att så gör stjärnorna där. Nu vet han i alla fall vad som gäller i Barcelona. Inget att älta vidare om.
Barcelona Lion24
2014-09-02 13:03
Jag tycker att det var fel gjort av Neymar att skriva en autograf under uppvärmning. När matchen pågår så ska alla 18 spelarna (startspelarna och bänk) vara fullt fokuserade på matchen. Jag tror nog att alla spelare som spelar i de stora klubbarna har fått en ''lektion'' av klubben att man ska stänga av öronen, framförallt i bortamatcher. Men avstängning blir för mycket. Det blir som Gabriel säger: det skapas onödigt storm i klubben. Sånt behöver vi inte. Vi behöver harmoni. Men Lucho måste ta ett rejält snack med Neymar så att detta inte upprepas.
Barcelona Neymar11
2014-09-02 12:39
Gabriel Själv såg jag det som en positiv gest utav Neymar. Här har vi en kille som inte är självupptagen och bjuder fansen på något och ändå ska det klagas. Det tog honom 5 sekunder att signa den, tror inte han missade så mycket av uppvärmningen ändå.
Barcelona LeoMessi
2014-09-02 12:36
Gabriel Såg också att han skrev en autograf där och visst det ser ju inte kanske superproffsigt ut men det tog några sekunder och då återgick han till uppvärmningen igen. Det inte så att han har gjort det till någon vana direkt. Ser det mer som att han verkligen älskar sina fans. Visst LE kanske kan säga till dom att skriva autograferna efter matchen och då upprepas det inte igen. Men skulle han typ stänga av Neymar i en match för det så tror jag inte att det skulle vara allt för omtyckt och onödigt hårt.
Barcelona Blaugrana91
2014-09-02 12:30
Lion24 Jag tror vi alla har förstått vad du vill ha sagt...
Barcelona Gabriel
2014-09-02 12:29
Har pågått en debatt mellan olika redaktörer på SPORT där bland annat Lluis Mascaro tycker att Luis Enrique borde "suspend" Neymar från spel efter att ha signat autografer under hans uppvärming i matchen mot Villareal.

Löjligt tycker jag, samtidigt som jag förstår att det är en ovanlig situation och på gränsen till lite oseriöst av Neymar som istället borde dedikerat sig till 100 procent på att värma upp ordentligt och se allvaret i situationen, att vi just då inte ledde matchen och höll på att tappa två poäng. Men att stänga av Neymar från spel i en match eller flera för att tillrättavisa honom hade gett motsatt effekt, sånt här löser man internt med spelaren i fråga och pratar med honom om det, sen är det löst. Man behöver inte gå så överdrivet långt att stänga av honom från spel, snacka om att skapa en onödig storm.
Barcelona Lion24
2014-09-02 12:07
Blaugrana91 & till viss del Xaviesta

Kom ihåg att jag inte menade något ont. Jag tycker att jag skrev det i en ganska god ton och det var ingen som helst pik eller nåt sånt. Men jag personligen väntade på att fönstret skulle stänga så att jag kunde svara Blaugrana91 ordentligt. Jag hade dessa tankar sen länge men inte för att visa att jag har rätt på nåt sätt utan för att nästa gång inte gå på alla dessa spel som pågår under ett transferfönster. Om man läser de meningarna Blaugrana91 skrev så ser man att alla har nånting gemensamt och det är ''SA/SAGT''. Det är bara där jag vill få igenom min poäng. Bara för att X sportchef har SAGT att Y inte är till salu så är behöver det inte vara sant. Alla säger mycket. När Pep hade anlänt till Bayern så sa han att han inte skulle ändra så mycket och anpassa sig till den tyska modellen men han härjar fritt där borta. Mitt problem var som sagt ''han SA'', ''han har SAGT'' eller ''han SÄGER''. Det spelar inge roll vad han SÄGER. Han spelar ett spel. Det är förmodligen därför vi sitter här med en skadad Vermaelen.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-09-02 11:47
Lion24 Jag håller med dig i det mesta där, speciellt angående marknadsstrategierna som blivit slugare och än mer oärlig i dessa mörka tider för fotbollen som helhet. Vi som kan våra skribenter härinne med tillhörande ideologi vet också att Blaugrana91 håller ledningen närmare hjärtat än dom flesta andra här inne och har mer förståelse för deras politik, deras ekonomiska avsikter och "järnhanden" dom styr med. Absolut inget fel i detta då var och en får tycka och tänka som dom vill. Kanske gör detta att han har lite lättare än näste man för att tro på den auktoritet som går ut med ett värvningslöfte eller ett dementerande av ett rykte, oavsett vilken klubb denna ledning representerar - må det vara vår egen klubb eller tex Roma. Eller så är han lika cynisk som dom flesta andra härinne är inför diplomatin som klubbar sysslar med idag men håller hakan uppe och försöker vara positiv och hoppas citaten som kommer ut inte är kvalificerat skitsnack, vad vet jag? Men att gå och gräva i någons historik och sedan lista upp exempel med utsatt datum för att få fram sin poäng är inte alls snyggt, oavsett om man har rätt eller fel. Lite mer respekt kan man visa en gammal räv som gett forumet mycket genom åren. Det här inlägget är skrivet med fredliga avsikter riktat mot er båda med absolut inga intentioner att starta ett tjafs.
Barcelona Blaugrana91
2014-09-02 11:44
Lion24 Jösses vad du tagit dig tid att gå igenom saker jag skrivit bara för att bevisa att du hade rätt.... Men visst jag hade fel och du hade rätt, nöjd? Dock ska det sägas att jag bara utgick från vad jag hört och läst, sen visst aldrig något man kan ta på 100% allvar.
Barcelona nemo
2014-09-02 10:09
Hej! Jag fick ett mail om att man kan boka CL biljetter på Barcas hemsida idag. När jag väljer platser, oavsett vilken, står det "VIP areas only available in Hospitality channel". Vad innebär det? Alla platser kan ju inte vara VIP area platser.
Barcelona B.BOSS
2014-09-02 09:49
Allt sport och MD skriver är 90 procent skitsnack.
Barcelona Lion24
2014-09-02 08:41
Neymar11

Exakt. Därför borde våran klubben ha läst av situationen. Benatias dispyt angående lönen med Roma kom inte i slutet av augusti utan det har varit ett känt problem sen slutet av Romas förra säsong (maj, juni). Sen så tror jag inte att det finns så många klubbar som vill sälja sina toppspelare men ibland så måste man. Men det handlar om att läsa av situationen. Bara för att Romas sportchef säger att Benatia inte är till salu eller att han kostar 60M så behöver man inte dra sig ur eller tro på det. Det är ett spel, det är det jag vill framhäva.
Barcelona Neymar11
2014-09-02 07:49
Lion24 Men för att vara helt rättvis så ville inte Roma sälja benatia. Utan han gjorde sig omöjlig i klubben pga lönen. Sen att han gick så "billigt" är ett under.
Barcelona Lion24
2014-09-02 04:37
Blaugrana91

Så här sent in i natten så gick jag igenom din historik här på SvenskaFans eftersom jag och du hade en diskussion tidigare om bl a mittbackar och Benatia. Du diskuterar på ett moget sätt och har dina egna åsikter vilket jag respekterar. MEN det var en grej som jag störde mig oerhört mycket på. Eller störde och störde, jag förstod inte det helt enkelt. Väldigt ofta skriver du ''X lags president/sportchef/tränare sa att Y (spelare) inte är till salu''. Här är exempel:

Namn: Blaugrana91
Sänt: 2014-08-07 22:00
Monacos president har sagt ganska nyligen att Falcao inte lämnar.
Samt även Ancelotti sagt att ingen anfallare värvas.

2014-08-08 19:49
Roma har sagt ett flertal gånger att Benatia inte säljs och spelaren själv har sagt att han stannar.

2014-08-09 14:31
Roma säger att man inte tänker sälja och Benatia säger att han lovar att stanna.

2014-08-20 22:53
Sao Paolos president har gått ut och sagt att vi kommer låna ut Douglas nu och han anländer nästa säsong.

Sen den här ganska roliga (angående Benatia):
2014-08-23 18:24

Är han klar för Bayern eller? Nej knappast.

Hade han gått att få för €30M, tror du inte han hade varit klar för oss eller framförallt City redan?
Tror nog City hade föredragit att betala €30M för honom istället för nära €50M för Mangala...

Kan folk här tänka lite innan dem tror på exakt allt som skrivs...

Visst mycket möjligt att han går till Bayern, men knappast för några €30M isåfall.

Vad vill jag med detta? Jo, till nästa transferfönster så behöver du inte tro på allt en president, sportchef, tränare eller t.o.m spelare säger. Kom ihåg det. Jag menar inte att alla ljuger men mycket är bara ett spel. Tänk på att det handlar om hundratals miljoner kronor, detta är business. Ancelotti sa att han inte behövde en forward. Nu har dom en. Wenger sa att han inte tänkte köpa Welbeck men nu gjorde han det. Romas president eller sportchef sa att Benatias ena fot kostar 30M, alltså skulle den totala kostnaden bli 60M för Benatia men nu sålde dom han för HÄLFTEN av de pengarna. Marknaden är inte lika ärlig som den var förut. Nu kan man inte gå ut och visa samma respekt man visade förut och det är väldigt mycket oljesnubbarnas fel på grund av deras girighet. Så du kan tänka på det till nästa gång OM du vill.
Barcelona LeoMessi
2014-09-02 03:13
United är en storklubb och det är klart det är lockande att dra dit. Sen får vi inte glömma att dom faktiskt har lockat med höga löner också. För rojo var det ett steg upp, samma sak för Luke Shaw, samma för blind, di Maria fick lönen han önskade sig och en garanterad startplats, Herrera är från Spanien och för alla spanska spelare så är gräset alltid grönare på andra sidan när det kommer till PL och sen får vi inte glömma att falcao tydligen kommer att få en sinnessjuk lön! Deras status som klubb och dom höga lönerna är väldigt lockande. Sen måste jag fråga er härinne, stämmer det att Rooney tjänar ca 3 miljoner i veckan? Om det är sant så är han världshistoriens mest överskattade spelare sett till lönen. Kan inte fatta att dom låter honom hora till sig en sån hög lön. Speciellt när han har hotat att lämna och om jag minns rätt så lämnade han in en transferbegäran också.
Barcelona Júnior.
2014-09-02 03:06
Off topic: Herrejävlar vilken sommar Manchester United gör. Att lyckas locka till sig alla dessa spelare utan Champions League spel är minst sagt imponerande.
Barcelona SoM_Un
2014-09-02 02:36
kolla vad alla andra lag gör o miljarderna dom slänger o fifa skiter i dom. vi räddar en unges framtid från gatan o blir straffade på 3 fönster plus böter vilka jävla f''''r fifa är asså
Barcelona Aléx
2014-09-02 01:10
Sport jämför Sandro med Henke Larsson haha
Barcelona LeoMessi
2014-09-02 00:39
Än så länge så kan jag säga att James Rodriguez inte har visat sig vara en iniesta på steroider.
Barcelona Kröjf
2014-09-02 00:27
dihno the artist

Att du då och då nödgas skriva väl underbyggda försvarstal å våra spelares vägnar vare sig de är kvar i klubben eller inte, när dessa stampas på i orent raseri i av vad som verkar vara personlig antipati snarare än fotbollsmässiga skäl, är minst sagt sorgligt.

Dina egna inlägg utgär därför en välbehövlig samt befriande motvikt och sticker inte så sällan ut i mängden, som en grundlektion i äkta klubbkänsla.

Men framförallt sansad eftertänksamhet. Vilken vi borde lära oss av lite till mans och kvinns. Vissa ofantligt långt mycket mer än många andra, dock.

Respect!!!!!
Coach Pep.
2014-09-02 00:25
viccc

Ja, det är en skam att ingen av Verratti, Thiago eller Kovacic representerar Barca. Åtminstone säkrade vi Halilovic, men han är mycket yngre och nästa säsong kan vi få problem på mittfältet när Xavi lägger av. Om Iniesta eller rakitic går sönder blir vi väldigt sargade, när vi egentligen borde ha någon av ovannämnda topptalanger som skulle fylla ut.

Det är ganska roligt ändå att folk tycker vårt anfall är ofullständigt med världens tre bästa anfallare där uppe när det egentligen är mittfältet som behöver uppbackning. Jag menar, även om någon av Suarez/Messi/Neymar sitter på bänken/skadar sig så har vi fortfarande ett av världens bästa anfall. Alla lag och alla fans drömmer om att ha bara NÅGON av Suarez/Messi/Neymar i laget (speciellt real-fansen).

Det är mittfältet som saknar sparkapital inför nästa säsong.
Barcelona WalterWhite
2014-09-02 00:17
Min poäng är att man slåss på alla fronter - Ligan/cupen/Europa och de sliter.
Barcelona B.BOSS
2014-09-02 00:17
Förhoppningsvis sitter inte den här ledningen kvar 2016. Att de försvinner med förbjudet lika snabbt räknar jag med. Att de inte får värva mer gör mig riktigt glad. Vissa må tro att vi går miste om spelare som Reus till konkurrenter men med den här ledningen vet ingen om de inte värvar Lord Cleverly till klubben istället för Reus. Förbjudet att värva och att satsa på våra talanger är nog det bästa som har hänt. Zubi Bomb kan gå och spela golf lol. Låt La Masia blomstra.
Barcelona WalterWhite
2014-09-02 00:16
@Blaugrana91:

Yes det förstår jag, men tänk att det är 18 månader dit och att spelarna är svetsade att prestera. Mirakel om Xavi stannar så länge i klubben.
Barcelona Blaugrana91
2014-09-02 00:13
[QUOTE=WalterWhite]I och med förbudet nu som man har i två år så kommer det falla enorm press på de unga mittfältarna. Halilovic kommer få växa upp snabbt. [/QUOTE] Notera att vi har ett transferförbud under ett år, men 2 transferfönster. Dvs under 2015.
Barcelona Neymar N11
2014-09-02 00:12
Next time Barcelona is allowed to sign football players the current board will be in it's final month. #JuntaDimisión
Barcelona B.BOSS
2014-09-02 00:11
Alla räknar bort Sergi Roberto. Ingen nämner honom. #Waterboy
Annons: