/spanien/barcelona/forum/4033.aspx/spanien/barcelona/forum/4033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barasfsdg
2014-08-31 19:01
Har inte tillgång till att kolla så vore bra om nån kunde rapportera lite:)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-08-31 19:00
Vi börjar i samma snabba tempo som mot Elche!
Barcelona DM1982
2014-08-31 18:59
Mattan ser för djävlig ut, under all kritik.
Barcelona Andreas-
2014-08-31 18:58
Seriöst, hur kan man ha så jävla risig gräsmatta?
Barcelona Rambla~
2014-08-31 18:54
Extremt dålig plan, risk för skador. Xavi är nog bara glad och slippa spela på den åkern.
Barcelona Barclasico
2014-08-31 18:52
STREAM TILL MATCHEN!!! http://www.frombar.com/20140810/vv53e68c0d9ca7c4.92194611-866064.html http://gofirstrow.eu/watch/279177/1/watch-villarreal-cf-vs-fc-barcelona.html http://atdhe.sx/soccer/watch-villarreal-cf-vs-fc-barcelona-6ej26 http://www.stadium-live.biz/Channel3.html http://sportslivehd.net/ http://www.livefootballsite.com/Channel1.html http://dazsports.org/daz4.html
Barcelona B-Guden
2014-08-31 18:50
stream nån ?
Barcelona koeman92
2014-08-31 18:46
Blaugrana91

Inte alls, jag ser det tvärtom som en positiv sak att man väljer att spela Rafinha istället för Xavi. Vi kommer att behöva så mycket fart och intensitet som möjligt i vårt spel idag och med tanke på vilken grovjobbare Rafinha är så är det inte mer än rätt att han går före Xavi. Nu när vi trots allt ska påbörja en generationsväxling så kan vi lika gärna låta våra unga spelare få smaka på stormatcher som dessa? Sen förstår jag inte vissa personers oro härinne över att vi väljer att spela en sk "mindre ruitinerad spelare", har ni glömt att bara förea säsongen så blev Rafinha vald till en av ligans 15 bästa spelare? Bättre än spelare som "supertalangen" Isco, Ramos och även Xavi. Nä, jag är väldigt glad av valet att spela Rafinha och tror att det bådar mycket gott med grovjobbare som Rafinha och Rakitic. Nu är det bara att värma popcornen och vänta med stor spänning på matchen om 10 minuter :)

Visca el Barca!!
Barcelona koeman92
2014-08-31 18:34
@AndreD:

Som svar på ditt inlägg önskar
jag att jag kunde säga att Piqué ändå kommer att säljas om inte han är aggresiv och gör sitt bästa i varje match, nu har vi ändå sätt att ingen i laget går säker, inte ens Cesc som är Katalan.. Men kom precis ihåg att vi har ett kommande transferförbud :( jag ogillar Piqué mer än någon annan spelare och jag lovar, ingen skulle i dagsläget bli gladare av att se honom sticka än jag. Men eftersom vi ändå ska behöva stå ut med honom ytterligare 2 säsonger så kan vi inte göra annat än att hoppas att Lucho har fått upp flåset på honom och att han annars förpassas till läktaren när Vermaelen är tillbaka.
Barcelona Bentley King
2014-08-31 18:24
Bäst för Lucho att Rafinha inte gör bort sig på mittfältet ikväll !
Barcelona r.10
2014-08-31 18:22
Någon med Youtube stream till ikväll?
Barcelona Blaugrana91
2014-08-31 18:17
koeman92

Håller med, konstigt att Pedro startar, men måste vara som någon annan var inne på att Neymar inte är 100% i form och därför inte kan ge allt i LE krävande pressspel.

Däremot tycker jag att det är väldigt konstigt att Xavi inte startar, visst kul att Rafinha får starta på mittfältet, men Xavi som är lite säkrare i passningsspelet kanske hade behövts i en sån här tuff bortamatch?

Nåja vi får se, spännande elva i vilket fall som helst.
Barcelona AndreD
2014-08-31 18:16
koeman92 Gissar på att han kommer spela ännu sämre och att vi kommer få se mer av den lilla bitch han är
Barcelona koeman92
2014-08-31 18:13
Men vad i helvete! vad ska Pedro starta för?

Förresten, är det bara jag som ändå är lite nyfiken på att se hur Pique kommer att spela idag, nu när Lucho är tränare? Ska bli kul att se hur aggresiv han kommer att behöva vara idag med tanke på att Lucho kräver att vi ska ha så mycket intensitet i spelet.
Barcelona AndreD
2014-08-31 18:07
Blev glad av att se Rafinha och Munir från start sen ser man att vår överlägset sämsta mittback startar....
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-31 18:06
Messi som kapten ikväll!
Barcelona Deulofeu
2014-08-31 18:03
Tufft för Xavi undra hur han tar detta.

Nu får Bravo bekänna färg hoppas det går bra.
Barcelona the cameroonians
2014-08-31 18:03
Villarreals uppställning;
Asenjo,
Mario, Musacchio, V. Ruiz, J. Costa;
Pina, Bruno,
Trigueros, Cani; Cheryshev
Giovani

Ser fram emot hur @Rambla~ kommer svära åt Cani... :P

Barcelona Zyzz
2014-08-31 18:02
Ingen Neymar.....Detta blir tufft! Tror att han verkligen behövs eftersom Iniesta inte är med. Utan dem båda så är vi lite för svaga offensivt.
Barcelona Deulofeu
En vågad elva i en av årets absolut svåraste matcher.

Kommer bli supertufft hoppas vi klarar av det.Kul med Munir och Rafinha men Neymar måste ju starta före Pedro hoppas verkligen på ett tidigt byte!

Kom igen nu.
Barcelona Vampíro
Äntligen Rafinha på mittfältet, blir spännande att se vad han kan bidra med ikväll. Det var på el Madrigal där Thiago dominerade och slog igenom. Lite oroande att Pedro son vart iskall startar, hoppas han kan höja sig.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-08-31 17:58
Det är i alla fall skönt att för en gångs skull kunna bli överraskad över elvan. Ett bra utropstecken där Rafinha verkar ha Luchos förtroende samt att hans slit verkligen kommer behövas för att täcka ytan bakom Jordi Alba. Den andra överraskningen är väl att Neymar är förpassad till bänken, vilket i sig inte är jättekonstigt då han endast fick grönt ljus igår, men desto mer oroväckande att en spelare i totalt ur form i Pedro startar istället.
2014-08-31 17:57
Lucho anser förmodligen inte att Neymar har konditionen att starta (med tanke på vad han begär i presspelet) så då är det bättre att han kommer in när motståndarna är lite tröttare i andra halvlek.

Får se hur Piqué tagit petningen i landslaget, kan han höja sig till en acceptabel nivå månne?

Och äntligen Rafinha på mittfältet, ska bli kul att se hur/om han tar för sig.
Barcelona DM1982
2014-08-31 17:57
Så Pique kan starta en ligamatch men nobbas i landslaget för att han är skadad? Han är så feg VDB, vågar inte nobba en spelare utan en massa BS.

Bra elva för övrigt, ska bli kul att se Rafinha på mittfältet.
Barcelona Tiki-Taka
2014-08-31 17:54
Vart är Xavi och Neymar!?!?!?!?
2014-08-31 17:54
Ingen Neymar, och Rafinha startar.
Barcelona Barclasico
2014-08-31 17:53
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mathieu Alba - Rakitic Busquets Rafinha - Pedro Messi Munir #fcblive Så varken Xavi eller Neymar är med i starten. Men kul för Rafinha och Munir igen!
Barcelona Barcaholic
2014-08-31 17:52
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mathieu Alba - Rakitic Busquets Rafinha - Pedro Messi Munir #fcblive
2014-08-31 17:48
Sport har Xavi i startelvan medan MD har Rafinha.

Lucho bekräftar startelvan för spelarna i samband med taktikgenomgången som bör ha skett i detta nu, dvs 1,5 timme innan avspark.

Spännande match att vänta!

Barcelona Andresito
2014-08-31 17:31
Kaptensbildeln hänger vid Xavis tröja, tar det som att han ersätter Iniesta. förhoppningsvis spelar Munir till höger i anfallet och inte Rafinha. Möjligheten finns även att Neymar startar på bänken.
Annons: