/spanien/barcelona/forum/4028.aspx/spanien/barcelona/forum/4028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-01-22 00:04
Fyfan va Suarez var dålig idag. Har inte sätt en sämre prestation av en Barca spelare på sjukt länge....
Barcelona MUNIR-ADAMA
roligt att puertan klagar på hur vi spelade mot Atletico när de själv såg ut som Stoke med vita dräkter vi vann åtminstone
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - "el guaje"
Neymar11

Jag tror knappast att dom spenderade en miljard på dom spelarna. Men glöm inte att många nyckelspelare lämnade Atletico just på grund av att dom inte har ekonomin för att behålla stora spelare.
Barcelona Neymar11
Barcelonistas Klockren beskrivning av matchen HAHA
Barcelona Rambla~
Messi mådde nog så där i kväll gissar jag på. Finns bilder på Sport där man ser honom lägga en pizza mitt under match.
Barcelona Andresito
2015-01-22 00:03
@Neymar11:

Alltid massa konstiga åsikter direkt efter matchen, se det från ett annat perspektiv.

Atlético har de senaste åren haft världens bästa kollektiva defensiv. Vad förväntar du dig? 5-0?
Messi var briljant idag, han tillför så mycket mer på högerkanten när han inte har 28 spelare omkring sig och 4 spelare på sig.

Som sagt, inget lag i världen ska kunna krossa Atlético med flera bollar. Detta resultatet är inget oväntat eller ovanligt. Bra resultat inför returen där Atleti måste anfalla.
Barcelona Junta Dimision
Tycker vi gjorde det som krävdes, vann boll högt och kom till en del lägen. De skapade inte en enda chans och för mig var det viktigaste att vi kunde göra ett mål och inte släppa in något. Gör vi 1 mål nästa vecka så måste Atleti göra 3, så otroligt viktigt med att vi fick in ett mål. Dubbelmöten är låsta (speciellt med bortamål) och det gäller att ta vara på sina chanser när man får dem. Vi har övertaget nu och vi kommer definitivt få mer ytor att handskas med nästa match, gäller bara att vi står emot de första minuterna för det är då Atleti är som intensivast.
Barcelona Barcelonistas
Funeral - Barcas match idag var som dålig porr. Bra men ändå inte riktigt det där smack smack spelet som vi alla vill se.
Barcelona Corazon
2015-01-22 00:01
Godin och Gabi avstängda eller?
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-22 00:00
@RedemptionMn:

Ska bli intressent att se om dem öppnar sig då dem behöver måla.
Detta var försvararnas match och då menar jag vår defensiv samt Atleticos!
Barcelona Rambla~
@Vampíro:

Har man värvat en spelare för de pengarna Suarez kostar är det ju smått pinsamt om man inte scoutat honom tillräckligt för att känna till vilka jävla frisparkar han brukar få till från ett högerfotsläge. Nej, istället ska man alltid skicka fram Xavi som en av två potientiella frisparksläggare. Den enda klubben i världen som inte utnyttjar sina resurser man har inom laget gissar jag på.
Barcelona mirzaculé
Suarez är så jävla usel. Känns som att vi spelar med en man mindre i anfallet och att spelarna inte ville kombinera speciellt mycket med honom.. Gillar dock hur vi erövrar boll högt upp väldigt ofta! Matchens lirare: Pique & Mascherano
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
(Såg ej matchen)

Lite förvirrad, hälften av er säger att vi spelade dåligt medan den andra halva berömmer spelet. Var det samma gamla sidledsspel eller skapade vi farliga chanser mot Atletico???
Barcelona Neymar11
2015-01-21 23:59
Så jävla onödigt att ha dubbelmöten, matcherna är helt avslagna Och jag har stöttat Lucho hela säsongen men fan inte idag. Naivt att tro att man kan använda Messi på högerkanten igen, dom låste honom med 2 gubbar direkt. Och svagt att inte våga byta ut suarez, och lavetta spelarna i paus så dom vaknar. Anfallsspelet var sjukt segt, fast vi stundtals spelade ut dom utan att komma till många chanser Ter stegen, pique&masche och rakitic får godkänt, ingen mer än dom.
Barcelona Andresito
2015-01-21 23:59
Varför Rakitic byttes ut?

Ni som kollade på matchen såg hans löpning mot Arda vid linjen, han var helt slut ju, inte mer än rätt att han byts ut. Tänk ett steg extra innan ni tror att Lucho har någon personlig vendetta mot Rakitic.

Våra spelare är inte maskiner, Rakitic slet brallorna av sig fram tills att han blev utbytt.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-21 23:57
Bitter eftersmak då spelet inte var tillräckligt bra. Måste bli bättre.
Barcelona Cule4life
2015-01-21 23:56
@A good coach is everything!:

Har vi pinsam tränare ? Visst när kritiken är befogad absolut, Men spelet Barca ha spel efter Sociedad så visar LE hur bra hans lag kan spela.

Sen har Barca en ganska tunn trupp till offensiven, Man har trion med en Suarez ur form, På bänken finns ingen crack att slänga in.
Barcelona Rambla~
2015-01-21 23:55
Tycker inte om sättet vi vinner på. Gillar inte när det ska tjafas så med domaren även han sög och satte sig i den situationen själv. Ja även Atletico omringade domaren när det för en gångs skulle gick emot dom i ett domslut.

Jag gillar inte att Lucho byter ut Rakitic mot Xavi. Varför ta ut en dynamisk mittfältare och sätta in en odynamisk spelare till på mitten, det räcker med att Iniesta redan fanns på planen. Nu fick man två odynamiska spelare på det offensiva mittfältet.

Jag ber till gud att ter Stegen har det tålamod som lär behövas och inväntar nästa säsong, eftersom LE är tränare och väljer sin favorit Bravo istället. Hoppas verkligen inte att han petar ter Stegen i CL nu när vi går in i utslagsrundorna.
Barcelona Barcelonistas
Vi imponerade inte enligt mig men det beror mer på Atleticos ultra defensiv.
Barcelona Neymar11
Simone får Mou att framstå som en offensivtränare
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-21 23:54
ganska bra spel, bra byten av LE med xavi som visade sig vara slutet av atletis farligheter. Det som fattades var mål, men mot ett lag som detta är det endast att tacka och buga.
Barcelona Neymar11
2015-01-21 23:54
Cerci*
Barcelona Neymar11
2015-01-21 23:53
2 målvakter, 2 anfallare, en vänsterback, craci+ greiZe Dom har dom värvat
Barcelona Davids3
Asså Masherano... vilken lirare!
Barcelona >The Reporter<
Viktigt att vinna när man spelar bra så man känner att man får utdelning. Straffen? Det hade varit frispark om det var utanför straffområdet. Klar straff
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-21 23:52
Neymar11

Vilka spelare har Atletico värvat för en miljard?
Barcelona Andresito
2015-01-21 23:52
Ingen påstod att det skulle vara lätt mot Atlético, det är ändå ett lag i topp 5 i världen. Med lite mer skärpa framför mål hade vi kunnat få hål på Oblak tidigare i matchen och tvingat upp Atleti.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-21 23:51
Missade matchen. Såg bara sita 10 minuterna.

Hur såg spelet ut?? Var det sidledsspel eller flöt spelet på som sist??
Missade vi många chanser.

Barcelona Acrobat
Sådärja... Barca totaldominerar hela matchen. Andra raka segern mot Atletico. Se och lär Real...
Barcelona Neymar11
Patetiska, löjliga, fega och tråkiga atletico. Ni har fan inget i toppen att göra Jaja börja försvara dom nu, dom har liten budget och spelar efter sina förutsättningar. Nej dom har spenderat 1 hel jävla miljard och har ingen offensiv alls, dom har inte ens kontringar. Allt dom har är fasta och inte ens där är dom farliga Bjud upp till dans för fan, dödat hela jävla matchen som jag har sett fram emot
Annons: