/spanien/barcelona/forum/4017.aspx/spanien/barcelona/forum/4017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-09-12 11:31
Hur tusan kommer det sig att i stort sätt varje klubb, speciellt hyenorna från England, ska försöka sno dom bästa talangerna från la masia? Har dom en sån otroligt dålig talangscoutning att dom inte kan se vem som är lovande förrän han är ca 19 år? Eller är deras akademier så otroligt sopiga att dom inte kan förädla dessa unga talanger? Eller är det för att la masia är så otroligt känt att i stort sätt alla med större talang snarare söker sig till Barcelonas akademi?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-12 11:30
@barcastuff: Vermaelen (thigh), Mathieu (ankle), Iniesta (knee) and Messi (thigh) train normally this morning. Masip (finger) working individually.
Barcelona Gabriel
2014-09-12 10:37
Äntligen riktig fotboll igen, fy vad jag avskyr landslagsuppehållen. För den allmänne svensken är det säkert jätte kul att följa EM och VM kvalen där själva kvalen är en turnering i sig i att lyckas ta sig in till mästerskapen, men för mig som halvspanjor (även om min andra halva är svensk) och med alla mina sympatier för det spanska landslaget så blir det inget annat än en mentalt jobbig resa med skräcken för att någon Barçaspelare kommer att skada sig. Den här helgen kan komma att bli riktigt rolig för oss culés. Vi tar emot Bilbao där 3 poäng bara är ett måste, framför allt med tanke på att de andra två huvudkonkurrenterna till La Liga titeln möter varandra och åtminstone en av dem kommer att tappa poäng. Det bästa vore ifall dem kryssade mot varandra, då står Real på 4 poäng och Atletico på 5 medans vi står på 9 och 3 raka vinster om vi bara vinner våran match. Ett markant och betydelsefullt försprång redan i inledningen av La Liga som vi absolut måste utnyttja. En fråga som jag ställer mig själv är huruvida Bravo kommer att få fortsatt förtroende mot Bilbao nu när både han och Ter Stegen är friska och tillgängliga för spel. Personligen så är Ter Stegen nummer 1 för mig utan tvekan, men faktumet att Bravo hållit nollan och fortfarande inte släppt in något mål gör att jag finner det relativt ologiskt i att byta ut målvakt bara sådär, det hade känts lite orättvist för Bravo och jag tror inte det hade varit speciellt positivt för dynamiken i laget att bara byta ut målvakt sådär utan vidare anledning. Just därför hoppas jag faktiskt att Bravo får fortsatt förtroende i målvaktsposten, även om jag innerst inne ändå vill se Ter Stegen från start. Ter Stegen kommer att få sina chanser ändå och jag hoppas att det blir han som debuterar för oss i Champions League istället. Försvaret lär antagligen bestå av Alba - Bartra - Piqué och Alves nu när Mathieu skadade sig och det tycker jag ser bra ut, mittfältet känns som det mest solklara av alla positioner med Iniesta - Busi - Rakitic samtidigt som jag hoppas på ett anfall bestående utav Neymar - Messi - Rafinha på topp. Har en väldigt bra känsla än så länge inför den här säsongen, vi har börjat på ett fantastiskt sätt, nu är det bara att fortsätta på det sättet och rulla igång maskineriet på allvar. Visca!
Barcelona Neymar11
2014-09-12 09:19
Sluta va så hårda mot Mourinho för fan, gubben älskar Barcelona för fan haha Jag hatar landslagsuppehållet, jag verkligen hatar det. Så jävla idiotiskt att ha det precis när ligorna går igång era idioter, fan är det bra för. Laget spelar med tredje stället på hemmaplan för första gången. Kommer bli en jävla fest det här. Laget jag vill se; ---------Bravo Alves-pique-Matheiu-Alba Rakitic-Sergio-Iniesta Rafinha-Messi-neymar
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-09-12 07:59
Messiyoy

Självspelande piano? Han tog över ett avdankat och mätt lag som gick titellösa...Tog svåra beslut som att sälja Ronaldinho och Deco osv.
Messi's the GOAT
2014-09-11 22:59
Mourinho är en skicklig IRL-troll, det får man ge portugisen för.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-09-11 22:47
Peps titlar talar sitt egna språk. Vad svenskar, italienare och engelsmän säger spelar ingen roll. Man kmr alltid att höra att Pep tog över ett självspelande lag när han tillträdde men vi har alla sett, speciellt de senaste åren att det inte finns något sådant lag. Det finns inget lag som kan vinna 6 titlar på en säsong utan en mästare till coach. Det är bara ren avundsjuka att ständigt komma med såna ursäkter. Aja vi fick iallafall njuta med massor av titlar när andra gick på sina knän. Ibland så kan man ändå förstå varför alla klagar på Pep, han vann ju allt!
Barcelona B.BOSS
2014-09-11 22:44
"@allas4: And they punish Barcelona for signing teenagers... RT@102greatgoals Chelsea make offer for 11-year old Barcelona wunderkid Xavier Simons"
Barcelona LittleLionel
2014-09-11 22:09
Det är bara att acceptera att Pep fortsatt kommer att bli smutskastad i Sverige efter incidenterna med "kung Zlatan"
Barcelona BlueRed
2014-09-11 21:29
Mourinho är Mourinho. Hyffsat överhypad tränare men fortfarande duktig. Pep är i en helt annan liga dock. Ham behövde några säsonger i Barca o vips så hade han i stort sätt lika många titlar som Mou. Detta genom att underhålla en hel värld på ett sätt som ingen annan tränare eller lag någonsin har gjort. Mourinho är en medelmåtta bredvid honom.
Barcelona Frodo
2014-09-11 20:50
@petersays:

Jag tror knappast att Pep tycker det är kul. Det är som vanligt Mou som beter sig som en skitstövel där han går till personangrepp. Men hans råttor till fanboys tycker väl som vanligt att han är kung eller geni som majoriteten på Aftonbladet tycker.

Förnedra sina spelare i pressen? "Mou är kung!"
Förnedra gamla legendarer i Real Madrid? "Mou är kung!"
Peta Tito Vilanova i ögat? "Mou är kung!"
Hota domare efter matchens slut på parkering? "Mou är kung!"
Hylla nazistgruppen Ultras Sur? "Mou är kung!"

Föra fotbollen bakåt genom att spela med 6 backar i en CL-semi för att åka ut mot ett lag med 10 gånger mindre budget? Knäpptyst i svensk media...
Messi's the GOAT
2014-09-11 19:19
De styrande i Messis f.d. hemstad, Rosario, har inrättat en ny lag där familjer INTE får döpa sina söner efter honom.
Barcelona Nemesis 10
2014-09-11 18:15
@Zibarca ~ MESMARizing:

Riktigt bra artikel måste jag säga, mycket av det stämmer och man kan klandra mycket på ledningen men man måste också ge beröm när det förtjänas. Våran La Masia har skötts väldigt bra förutom transfer förbudet, vi har väldigt bra talanger och om vi har kvar Lucho som tränare i några år eftersom han låter många spela så ser framtiden väldigt ljus ut. Jag tror på en ny golden generation :)
Barcelona petersays
2014-09-11 17:26
LeoMessi
Jag tror mer och mer att båda gör det med glimten i ögat. Dom går igång lite på att tjafsa med varandra och tycker det är kul.
Barcelona LeoMessi
2014-09-11 17:20
petersays

Och där började ett nytt krig mellan dessa herrar haha
Barcelona petersays
2014-09-11 17:16
^^
Barcelona Neymar11
2014-09-11 14:44
@barcastuff: Barcelona are closely following Santos forward Gabigol (18) with an eye on 2016 transfer window. They have first option on him. [sport] Whoop Whoop framtiden ser ännu ljusare ut
Barcelona Andresito
2014-09-11 13:21
Skönt med match om två dagar. Det känns som att det är nu säsongen börjar - match vart tredje dag, inga landslagsuppehåll på ett tag och framförallt CL som börjar nästa vecka.

Vad som är oroväckande är Messis "skada", där han fortfarande inte fått grönt ljus från läkarteamet och även idag endast tränar delvis med laget.

Vill att ter Stegen ska komma in som förstamålvakt så fort som möjligt. Men det mest logiska är att Bravo spelar mot Athletic på lördag och att ter Stegen får debutera mot ett sämre Apoel på onsdag.
Barcelona Rambla~
2014-09-11 12:46
Forca Barca är fans-site på arabiska. Artikeln finns även på arabiska för er som fördrar det.
Barcelona LeoMessi
2014-09-11 12:45
@Neymar11:

Youth player Bobby (15) wants to stay despite he can't play because of FIFA rules until he's 16. Barcelona had loan deal with PSV. [sport]

Det är såna här spelare vi eftersträvar då:)

Självklart ska vi endast ha spelare som bara vill spela för barcelona och så länge det är deras egna val. Det jag menar är ju att det är synd om det finns spelare som flyttat på grund av påtryckningar från låt oss säga familjen.
Barcelona Rambla~
2014-09-11 12:42
Här är en läsvärd artikel om när killarna från Forca Barca var på besök hemma hos Laporta för att göra en intervju. Den gjordes samma dag som matchen mot Atlético som avslutade ligan i våras.
Barcelona Neymar11
2014-09-11 12:26
Leomessi Det är som Rambla säger med, vi kan omöjligt få plats med alla. Vi får räkna med att vi kommer tappa talanger till förmån för pengar,speltid, hybris osv Jag personligen ser det som något positivt när klubbar budar på våra talanger. För då får vi fram dom riktiga karaktärerna som vi vill ha i a-laget För att ta en talang som ex; Fran merida, han var en av dom största talangerna om inte den störste inom klubben. Han drog ner byxorna och böjde sig framåt när wegner hostade upp pengar. Det hela har slutat med att han spelar division 3/4 i Spanien. Det är precis såna talanger jag vill ha bort från klubben
Barcelona LeoMessi
2014-09-11 12:11
Neymar11 Du har en poäng när du säger att det är ett bra karaktärstest, viktigt att veta om ungdomarna är där för att dom vill lyckas i Barca eller om dom bara vill tjäna pengar. Men man får inte glömma hur dom påverkas av sin omgivning och i många fall så kanske dessa yngre spelare pressas av sina föräldrar att ta pengarna och tjäna mycket pengar för deras ålder. Nu pratar jag om spelare i yngre åldrar, tex 13 år gamla.
Barcelona Rambla~
2014-09-11 12:02
Krabban94 Jo. Spelare inom EU får inte flytta mellan länder om de är under 16 år och under 18 år för resten av världen. Det räcker inte att föräldrarna flyttar med om de gör det enbart för barnens fotbolls skull.
Barcelona petersays
2014-09-11 11:47
Skönt att det snart är match så vi slipper foliehattar och Fifa 15. :P
Barcelona Krabban94
2014-09-11 11:20
@Rambla~:

Var det inte detta vi fick transferförbud för att de påstod vi gjorde så här?

And then they say Uefalona and Fifalona etc. Sjukt då alla klubbar håller på på samma sätt.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-09-11 10:44
Riktigt intressant läsning om B laget och förändringarna som har skett i laget dem senaste 2 åren. Vet inte om någon postat detta tidigare, men det skadar inte att posta igen isf :-)
Barcelona Rambla~
2014-09-11 08:55
Jag håller med om det här:

"Utmärkt sätt att testa knattar i ungålder, jagar dom pengar så är dom fria att gå, eller så satsar dom helhjärtat på att lyckas i Barcelona."

När det väl kommer till kritan, vi kan ändå inte få plats med alla hur gärna vi vill eller gillar dem. Det som stör oss mest är nog att andra stora klubbar skördar frukterna från oss och speciellt om spelarna också lyckas där, som med Cesc i Arsenal. Det är då det gör ont i själen hos oss, talangen skulle ju slå igenom i vår klubb, inte i någon PL-klubb som tar åt sig äran.
Barcelona Rambla~
2014-09-11 08:49
@LeoMessi:

Förstår ni inte? Det är ju föräldrarna klubbar Arsenal med Wenger i spetsen sätter tänderna i. De erbjuder hela familjer att flytta till London, hitta bostad, arbete osv. Allt handlar om pengar, de lockar med fantasisummor med tanke på att det rör sig om så unga spelare. Arsenal är den klubb i världen som betalar bäst löner för ungdomar med scholarship contract. Jag antar att Chelsea ligger någonstans i närheten. Det är därför en klubb som Chelsea får fatt i så många talanger, just för lönerna de betalar och föräldrar de försörjer.

Det är okej att en 11-åring flyttar till London trots att man inte får låta ungdomar under 16 år flytta inom EU. Inte ens om föräldrarna flyttar med för då måste man kunna visa att föräldrarnas flytt inte är fotbollsrelaterad. Alltså, inte har med att göra för att sonen byter klubb.

Hyckleri hela PL och Fifa!
Barcelona Neymar11
2014-09-11 08:44
Leomessi Dom har ju den bästa scouting verksamheten, campar utanför la Masia! Onödigt åka bort till Sydamerika, Asien, Afrika när dom bästa talangerna finns i Barcelona! Har man den bästa talangutvecklingen i världen så får man faktiskt räkna med att klubbar kommer försöka värva därifrån Utmärkt sätt att testa knattar i ungålder, jagar dom pengar så är dom fria att gå, eller så satsar dom helhjärtat på att lyckas i Barcelona. Dem senare som växer fram till legender inom klubben
Annons: