/spanien/barcelona/forum/4013.aspx/spanien/barcelona/forum/4013.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-09-03 10:17
Angående Adama vs Sandro föredrar jag faktiskt den sistnämnde i nuläget. Han har tagit för sig när han fått spela, både gjort mål och jobbat hårt. Jag tycker att Adama påminner lite om Deulofeu faktiskt, i det avseendet att han borrar ner huvudet och ska försöka dribbla varje gång. Han förlitar sig på sin fysiska förmåga, dvs sin snabbhet, och visar inga tecken på någon bra spelintelligens.
Barcelona LeoMessi
2014-09-03 09:15
Neymar11 Jag tycker själv att Adama är en mer spännande spelare och han är bättre på att förändra en matchbild med sin oerhörda snabbhet och grymma inspel i straffområdet. Jag menade mer att jag var lite hård mot sandro i början men man vet aldrig liksom. Jeffren och bojan ansågs vara mycket större talanger än pedro men endast pedro blev kvar och det var tack vare att han kompenserade sin "brist" på talang med stenhårt jobb.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2014-09-03 08:53
Ja så mycket bättre allt blir när råttan Rosell har lämnat. T om zubi jobbar när Rosell är borta och det säger en hel del
Barcelona papillon
2014-09-03 08:37
Neymar, Rakitic, L Suarez, Mittbackar, Alba, Mascherano, Halilovic, utlåning/försäljning av alla "medelmåttiga" talanger, D Suarez, äntligen en stabil reservmålvakt (oavsett vem det blir i slutändan), Rafinha tillbaka. Något tveksamt köp (Song!) men bra jobbat av ledningen när det gäller den här biten.
Barcelona Neymar11
2014-09-03 08:05
Leomessi Jag är faktiskt inte imponerad av honom alls, visst han kan bli en bra truppspelare. Men hade hellre sett Adama på hans plats. Det är ju dom bästa talangerna i klubben vi ska lyfta fram. Kanske jag som är hård mot Sandro, men tror att Adama hade gjort det bättre!
Mod
2014-09-03 07:04
Har raderat lite, åter till fotbollen. //mod.
Barcelona DinhoMessiNeymar
2014-09-03 05:06
Måste säga att jag hatar dessa landslagsuppehåll i början av säsongen. Nu när klubbfotbollen precis har börjat.
Barcelona LeoMessi
2014-09-03 01:18
Måste bara säga att jag verkligen är imponerad av Sandro. Jag minns att i början av försäsongen så klagade jag en hel del på honom, tyckte att han verkade lite kantig och klumpig. Tyckte att Dongou förtjänade att få fortsätta med försäsongen med a-laget istället för sandro. Men dom senaste matcherna han har varit med i har fått mig att börja ändra åsikt. Han har känts så mycket smidigar, snabbare och jag får inte glömma att hans känns oerhört stark också. Han kanske inte har en lika elegant spelstil som Munir men han kompenserar det med att ge 100 % i varje situation. Jag hoppas att eusubio spelar sandro, Munir och Adama som förstaval med Dongou som reserv, eller så kan Dongou ta en startplats då han också är väldigt bra även om han var ganska kall stundtals förra säsongen.
Barcelona Barclasico
2014-09-03 00:49
Barelona want to renew the contracts of Barcelona B forwards Adama (18), Munir (19) and Sandro (19). Higher salary and buyout fee. [sport]

MYCKET BRA DÄR!!!!
Barcelona SoM_Un
2014-09-02 23:26
tikitaka

det var jag som hoppades på kovacic. o gör det än idag.glad ändå att klubben har koll på han iaf får nog nöja mig me det=). city elr nån kommer särkert köpa han nästa sommar=(
Barcelona >The Reporter<
2014-09-02 22:33
Dem skulle få Neymar, Suarez, Falcao och massa andra. Dem har fått Adebayor,,Chicarito och självaste Julian Faubert..
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-02 21:26
@barcastuff: Barcelona have kept a clean sheet in each of first two official games of the season for the first time since 2006-2007 [via @barca19stats] LE har änsålänge åstadkommit något nytt.
Barcelona Nemesis 10
2014-09-02 21:04
Satt och tänkte lite på hur vi ska klara det här transfer förbudet. Vi har lånat ut Afellay, Tello, Dennis Suarez, Song och Deulo. Gör Afellay en bra säsong tycker jag man ska ta tillbaka honom och sälja Pedro om han fortsätter underprestera. Har alltid gillat Afellay. Positivt att ledningen inte får värva mer tills omvalet, jag tycker vi borde kunna klara oss 1 och ett halvt år framåt!
Barcelona Barcacat
2014-09-02 19:24
@BarcaLaliga:

Du får absolut inte sluta posta dessa typer av artiklar. Mycket läsvärt :)
Barcelona BarcaLaliga
2014-09-02 19:19
Taktiskt analys av Villarreal - FC Barcelona i länktips. (På svenska)
Väldigt intressanta rapporter, ni får dock säga till om ni inte vill få detta postat.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-09-02 18:51
Tråkigt att det är landslagsuppehäll när ligan precis dragit igång på allvar. Men kanske är det precis som vi behöver, iniesta och messi får återhämta sig och spelare som Neymar behöver lite matchtempo i benen. Börjar blir trött på småskador på nyckelspelare hit och dit, så får hålla tummarna att ina skadar sig..
Barcelona el Flaco
2014-09-02 18:50
Jag hade förstått Lucho om han blev ursinnig över att Neymar avbröt uppvärmningen för att skriva autografer, men utöver det vet nog ingen, än så länge i alla fall, hur Luis Enirque har reagerat. Skulle han bestämma sig för att tillrättavisa brassen tycker jag det vore en logiskt reaktion med tanke på att en spelare måste alltid vara fokuserad under en match och för att Lucho har en ganska hardcore-aktig personlighet. Sen om det rör sig om att dra den unge brassen i örat eller bötfälla honom lämnar jag upp till tränaren. Annars tycker jag absolut inte det rör sig om någon slags häxjakt eller något i den stilen i katalansk media mot Neymar för den incidenten. Än så länge är det väl bara Lluis Mascaró som uttryckte sin åsikt, vilket jag inte ser något fel i. Knappast så att Sport och MD har Neymars bild på framsidan med texten "Han bör avstängas!".
Barcelona tikitaka
2014-09-02 18:39
Det var någon som nämnde att vi borde värva Kovacic igår, kolla länktips!
Barcelona gulu
2014-09-02 18:23
[QUOTE=BB-Barceloneta]Nån som köpt biljetter till nån match via Barcelonas hemsida nån gång och kan berätta hur ni gick till väga för att få 3-4 platser bredvid varandra? Är inne på att åka ner och se Barcelona-Eibar men enligt hemsidan finns det typ bara ströplatser kvar och det mesta jag hittat är två platser bredvid varandra. Känns fullständigt orimligt då en sån match långt ifrån drar fullt hus. Borde va 25-30.000 tomma stolar, fattar ingenting... [/QUOTE] Ha lite is i magen och vänta tills några dagar innan match eller t.o.m. matchdagen. Vet inte när matchen är så här på rak arm men ska absolut inte vara några problem.
Barcelona Nemesis 10
2014-09-02 18:00
@Z_Z:

Som vanligt, alla dom här experterna som inte har en aning om spansk fotboll går bara efter namnen. Rakitic är ren klass och kommer få sitt erkännande efter denna säsong nu när han spelar i en storklubb.
Barcelona DM1982
2014-09-02 17:56
Summan på boten kanske var lite i överkant men rätt att utdela.
Barcelona Júnior.
2014-09-02 17:42
Tycker att det är bra att Lucho sätter ner foten. Vi spelar på El Madrigal, Neymar ska förbereda sig för ett sent inhopp, ställningen står 0-0 med ca 20 minuter kvar att spela och laget hade generellt svårt att luckra upp motståndarens defensiv. Istället för att Neymar ska fokusera sig på att göra ett avgörande inhopp så väljer han att avbryta sin uppvärmning för att ge autografer till motståndarfansen. Inte acceptabelt enligt mig, dock väldigt lätt förlåtet.

Sedan ska man tillägga att boten på 6000(?) euro som Neymar fick ska skänkas till valfri välgörenhet. Pengarna kommer till väl användning.
Lucho är en disciplinerad tränare. Tror han hade bestraffat samtliga spelare på samma sätt som han gjorde med Neymar.
Barcelona BB-Barceloneta
2014-09-02 16:45
Nån som köpt biljetter till nån match via Barcelonas hemsida nån gång och kan berätta hur ni gick till väga för att få 3-4 platser bredvid varandra?

Är inne på att åka ner och se Barcelona-Eibar men enligt hemsidan finns det typ bara ströplatser kvar och det mesta jag hittat är två platser bredvid varandra. Känns fullständigt orimligt då en sån match långt ifrån drar fullt hus. Borde va 25-30.000 tomma stolar, fattar ingenting...
Barcelona Krabban94
2014-09-02 16:29
@Neymar11:

Får hoppas du har fel, men samtidigt så har ju vissa klarat sig för lätt undan som du nämner. Men det bör vara lika för alla, tror och hoppas Lucho har kontroll över situationen.

Point still stands oavsett spelare ska fokus ligga på matchen inte på autograf skrivas med 30min till match!
Barcelona Krabban94
2014-09-02 16:26
@Barcelonistas:

Ja men verkar stå still... Hoppas de kommer ut med nåt snart!
Barcelona Barcelonistas
2014-09-02 16:21
Sa inte Barto att man skulle kolla igenom vem/ vilka det är som försökt förstöra för Barca? Syftar för transferban händelsen.
Barcelona LeoMessi
2014-09-02 15:45
Säkert Song som skadade masip;) haha.
Barcelona LeoMessi
2014-09-02 15:44
Neymar11 Man blir så varm i hjärtat när man läser sånt. Trots att han inte fick spela så mycket (tack era jävla skador) så verkade han trivas och kände sig uppskattad.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-02 15:43
Official: Ter Stegen, who had a back injury, has been given the medical green light and is available for the next game #fcblive

Official: Goalkeeper Jordi Masip has broken a finger in training this morning and will be out for four weeks #fcblive

Ganska sjukt att det hände på samma dag.....
Barcelona Neymar11
2014-09-02 15:40
@barcastuff: Afellay: "Xavi always came to visit me in hospital and gym, always cheered me up. Nice that such people respect me and want the best for me"
Annons: