/spanien/barcelona/forum/4010.aspx/spanien/barcelona/forum/4010.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 20:34
Syftar på Zlatan:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-04 20:24
LeoMessi

Menar du R-10
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 20:20
Andra halvåret ganska dåligt och han var extremt stillastående i spelet. Han hade en brutal måltorka också:/ Han hade väl problem med Pep och han orkade väl inte ge allt då. Och det är inte så att han och Messi hade problem med varandra som så många gärna vill få det till.
Barcelona Canaletes
2014-09-04 20:16
Man får se det så olika sett. Spelmässigt rätt bra första halvåret. Sen gick det ner.
Mycket internt som aldrig riktigt nått ljuset men som vi kanske får veta om några år.
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 20:15
För att hans ego var alldeles för stort för att respektera tränarens beslut när han bänkades. Sen att skrika på Pep och sparka sönder soptunnor var inte till hans fördel heller.
Barcelona Heisenberg
2014-09-04 20:12
@Canaletes:

Fast han lyckads ju? Lite för bra till och med.
Barcelona Canaletes
2014-09-04 20:10
Har svårt att fatta hur Zlatan aldrig riktigt lyckades i Barca. Hade varit grymt med formen han haft de senaste åren.
Mycket zynd
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-04 20:09
Zlatan är i omänskligt bra form !
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-04 20:02
Official: Messi, who had thigh muscle discomfort after Villarreal game, had medical tests today, he's recovering well #fcblive
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 19:47
Deulofeu Något som har hänt med ter stegen?:P
Barcelona Deulofeu
2014-09-04 19:44
Tydligen så bet Suarez målisen Ter Stegen i träningsmatchen!

Skämt åsido någon som vet hur det gick?

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-04 19:21
Fast å andra sidan lade Ronaldinho skorna på hyllan året innan Pep tog över..

Om jag var Pep skulle jag ge Ronaldinho en chans att komma tillbaka igen. Men Pep hade sin vision och det var Messi kryddat med Henry,Eto, Yaya,Iniesta, Xavi, Busi, Puyol.. Ni vet hur laget var. Det är min dreamteam.
Barcelona Gilgamesh
2014-09-04 18:59
Om man nu ska vara hängiven supporter till ett lag så ser inte jag hur man kan räkna bäst före-datum på klubbikoner som Ronaldinho och Messi... visst, leker man fifa football manager förstår jag att man skiter i vad ett lag står för och vad det innebär att bli en ikon samt vilket värde det ger klubben. Jag säger inte att det ena är bättre än det andra...men att sälja Ronaldinho när han hade haft en bra säsong i barca och kunde gå åt vilket håll som helst formmässigt är enligt mig helt uteslutet...Messi? ännu mer uteslutet.
Barcelona Neymar11
2014-09-04 18:11
Hade Messi varit inköpt så ja, men han är en la Masia produkt och väljer själv om han vill vara kvar. Den president som säljer Messi begår självmord Ronaldinho fallet var speciellt, Chelsea erbjöd oss 1 miljard sommaren innan han gick till Milan. Helt otroligt vad mycket som kan hända på 1 ynka år. Men tycker laporta gjorde rätt som sa nej, känns fel på något sätt att försöka vinna på någon som har gjort så mycket för klubben. Speciellt Ronaldinho som drog oss upp från skiten, som älskade alla i klubben. Bara det han gjorde för han speakern är så otroligt stort. Och vill nästan påstå att det är han som fick Messi ur skalet och gav honom självförtroende
Barcelona Deulofeu
2014-09-04 18:07
Jag såg hela u-21 och Deulo var som han är nuförtiden värderar fel och missar enkla pass dessvärre.Han har nästan blivit ännu sämre sedan Barcadissen.

När det var en halvtimma kvar byttes Muniain ut och deulo bytte kant han blev då avsevärt mycket bättre.Fixade en snygg assist nästan per omgående och sedan lyckades han faktiskt med allt smarta passar och bra dribblingar.

Tidigare under sin karriär var han oftast bättre till vänster.När han slog igenom i Barca B spelade han dock överallt och ofta till höger och gjorde då mål på löpande band från alla håll och kanter.

Men jag måste säga att idag såg han riktigt bekväm ut sista halvtimman och kunde gjort ett vackert mål också.

Hoppas han tar med sig den halvtimman och att Unai såg den.

Tyvärr för oss har vi redan Neymar där men till höger kommer ju snart Adama...

S.Roberto jobbade hårt och var helt ok en del felpassar i början men godkänd han borde kunnat göra mer eftersom han är två år yngre än flera men han är inte den spelartypen.

Munir var också han rätt blek till hans försvar kom inte mycket vettiga bollar får han bollar sitter de i nätet men han skapar inte så mycket själv.

Kul om Halilovic ska starta trist om det stämmer med Rakitic!

Barcelona Emanuel B
2014-09-04 18:04
Många som klagar på Deulofeu. Är det bara för att han inte har en "La-Masia attityd"?. Jag själv tyckte att han verkligen gjorde en bra andra halvlek med flera dribblingsräder som kund ha slutat i flera mål!
Barcelona Vampíro
2014-09-04 18:04
Det krävs en enorm skicklighet och fingertoppskänsla för att kunna sälja en spelare av Ronaldinho och Messis kaliber. Tänk om man skulle sälja och de går till en annan klubb och är fullständigt lysande. Man måste nästan ge de nya chanser hela tiden tills de är runt 30. Risken att tajma det hela fel är förödande. Lägg till att det är i princip är omöjligt att kunna ersätta såna spelare och växa som lag. Enda exemplet jag kan tänka på är Juve som sålde en 29 årig Zidane för drygt €70M på den tiden och lyckades bygga ett helt nytt vinnarlag med spelare som Buffon, Trez, Thuram och Nedved.
Real Madrid Kith.
2014-09-04 17:52
Man kan vara 100% säker på att brasilianare är slut vid 28 års ålder. Att göra samma misstag med Neymar hade varit katastrofalt. För oss som spenderat tid i Brasilien är det väldigt enkelt och konstatera att om man har pengar och bor i Brasilien så framstår Europa och resten av världen som rena rama fängelset. Jag förstår varenda brasilianare som går ner dig tidigt, en person behöver inte oändligt med pengar.
Barcelona BlueRed
2014-09-04 17:46
Kith Både ja och nej. Jag känner att spelare som Xavi, Puyol, Iniesta och Messi bör få bestämma själva om dem vill avsluta karriären i Barca eller ej. Detta även om vi förlorar pengar på det. Förutsatt att dem går med på att nöta lite bänk senare i karriären. Ronaldinho var ett fiasko dock. Dem pengarna man kunde ha fått om man kunde ha förutspått hans totala nedgång tidigt...
viccc
2014-09-04 17:41
Du skulle ha sett matchen får början. Roberto har slagit rekord i mest antal felpass. Man börjar bli orolig på riktigt att han inte är bättre än vad han är. Dock orolig över deulofeu med, känns som det har satt sig i han huvud
Real Madrid Kith.
2014-09-04 17:31
Jag hoppas inte Real Madrid är så pass smarta att man säljer Ronaldo nästa sommar. Jag tror att det skulle vara den absolut bästa dealen dom hade kunnat göra. Det skulle få övriga spelare att växa enormt när dom äntligen kan kliva ur skuggan. Ronaldo är väl 29 år gammal nu och Real kan utan problem få en världsrekord summa av ett flertal lag som hade huggit på honom. Hellre det än att låta spelaren bli så pass gammal att han går gratis. Jag tycker att vi bör göra det samma, men inte redan nästa sommar utan om 3 år när Lucho's lag fått göra sitt. Fotbollen är som Wall Street, man säljer i rätt läge annars är man en jävla idiot. Tänk bara på Ronaldinho, vår dumdristighet gjorde att han reades ut för en struntsumma. Messi är redan den största spelare vi haft, finns inte mycket kvar och bevisa. Någon som håller med?
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2014-09-04 17:21
Jaha, det tycks som marängerna har svårt att fylla truppen i år.
Barcelona påfågeln
2014-09-04 17:14
Sitter och ser på Ungern U21 - Spanien U21, har dock bara sett en kvart. Den som utmärker sig är Deulofeu, tyvärr negativt. Får bollen lite nu och då mot sin ytterback, men kommer aldrig riktigt runt och stannar då upp och trampar på boll tills han förlorar den. 0-0, halvtimmen spelad. Munir jobbar bra i defensiven, men får inte så mycket chanser. Nämnas bör dock att Spanien vinner gruppen vid kryss. Dessutom brände tydligen Muniain en straff efter att Deulofeu fällts i första.
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 17:13
Fortsätter Deulofeu spela så här så kommer Sevilla att betala oss för att ta tillbaks honom i januari.
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 17:05
Lion24 Håller med dig om allt du skriver. Det roliga är också att dom försöker få det till att Messi var väldigt blek och underpresterade något rejält under VM. Dessutom det mötet di Maria avgjorde var tack vare att Messi skapade läget och assisterade honom.
Barcelona Lion24
2014-09-04 16:56
Tänkte skriva en grej angående Di Maria. Många hyllar Di Maria för det ''fantastiska VM:et'' han hade men hur fantastisk var han i VM? I gruppspelet så var det bara Messi och många experter klagade på de andra stjärnorna (Kun, Higuain, Di Maria) för att de har varit för bleka. Mot Schweiz s var Di Maria en av planens absolut bästa spelare och han avgjorde även den matchen. Mot Belgien blev Di Maria om jag minns rätt utbytt p.g.a skada i ca 30:e minuten. Sen så missade han resten av slutspelet. Alltså gjorde Di Maria en riktigt bra match och ofta hör man från kommentatorer hur ''överlägsen'' Di Maria var i VM. Missförstå mig inte, jag tycker att Di Maria är en fantastisk spelare och jag är överlycklig över att Real sålde honom men den hype Di Maria får för sitt VM är överdrivet.
Barcelona NoGo™
2014-09-04 16:43
@Blaugrana són els colors!:

Mellan 18-20M är de väl..
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-09-04 16:32
Är det någon här inne som vet vad Messi får i årslön?
viccc
2014-09-04 16:20
Fan vad blek Roberto är. Han är 2-3 år äldre än det flesta men endå kanske sämst på plan, tragiskt att se att han inte är bättre
Barcelona WalterWhite
2014-09-04 16:03
Halilovic förväntas starta idag för Kroatiska A-laget för er som vill följa honom.

Rakitic vilas då han har känt smärta i quadricepsen.
Annons: