/spanien/barcelona/forum/4009.aspx/spanien/barcelona/forum/4009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Kith.
2014-09-05 16:35
Jag tror alla här inne ser Ronaldos storhet, det är bara rivaliteten som får en och leta fel i den stora rivalens stjärna, det är hör till.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-09-05 16:29
Det är världens mest uttjatad ämne men jag förstår verkligen inte hur man kan tycka att CR är världens bästa spelare när han inte ens bidrar speciellt mycket i själva spelet. Han är rent ut sagt ganska dålig när det gäller passningsspel, spel på småytor osv. " Världens mest kompletta spelare", ja eller hur. Han gör visserligen en jävla massa mål men det gör Messi också plus att den sist nämnda är magnifik i själva spelet. Jag har hört många maränger motvilligt erkänna att jo, Messi är nog världens bästa. Har dock aldrig stött på en culé som tycker att Ronaldo är den bättre av dom två. Det är ganska otroligt egentligen att vi inte bara har den bästa spelarna genom tiderna utan att han även är en egen produkt. Perfektion.
Barcelona LeoMessi
2014-09-05 16:02
L.A.M Haha ja precis, ett scenario man helst inte vill tänka på.
Barcelona LeoMessi
2014-09-05 16:00
Heisenberg Håller med dig. Fast jag kan tänka mig att han hade gjort oss galet frustrerade när vi hade möts, han hade sprungit åttor runt vårt försvar. Kommer ihåg under mina yngre dagar att jag tyckte det var frustrerande att många av mina favoritspelare lirade i real. Minns att jag diggade Ronaldo, Carlos, Beckham och zidane. Men jag började hålla på Barca tack vare kluivert och Rivaldo, älskade verkligen dessa lirare. Känns hemskt att säga men hade Rivaldo och kluivert lirat i Madrid så hade jag möjligtvis varit en maräng just nu. På den tiden var jag inte speciellt insatt i de olika klubbarnas filosofi och värderingar och är man 11 års-åldern så brukar man ju börja hålla på det laget som har ens favoritspelare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-05 16:00
LeoMessi Lyckligtvis behöver vi aldrig svara på den frågan.
Barcelona Heisenberg
2014-09-05 15:46
@LeoMessi:

Jag, och förhoppningsvis alla av er, ser Zidane som en av tidernas största trots att han spelade för real. Jag minns att jag inte ens blev bitter när real vann cl då pga att hans mål var så jävla snyggt. Så ja, hade hyllat Messi ändå.

För övrigt är det riktigt sjukt att folk har så svårt för att erkänna någons storhet fören de lagt av.
Barcelona LeoMessi
2014-09-05 15:30
Har ni någonsin undrat vad ni hade tyckt om Messi ifall han hade spelat för Madrid och varit lika framgångsrik där? Hade vi varit objektiva och tyckt att han var världens bästa spelare eller hade vi försökt hitta anledningar för att underminera hans storhet pga alla mål han gjort mot oss?
Barcelona Nemesis 10
2014-09-05 15:11
@FCB - Winning #:

Fyfan vilka rysningar jag får. Messi är historiens bästa fotbolls spelare och när han lägger skorna på hyllan kommer även resten av världen förstå vilken makalös spelare han var. Finns ingen som är i närheten av hans skillz när han är i form. Det vackraste av allt är att han har spelat i våra färger hela hans karriär.

KUNG MESSI!!
Barcelona FCB - Winning #
2014-09-05 12:24
När vi ändå är igång med några youtube klipp. Gåshud i 8 min med favoriten Ray Hudson!
Barcelona knoxxx
2014-09-05 11:52
När vi ändå gräver fram gamla youtubeklipp.

Kommer ihåg detta. Satt i soffan och var helt lyrisk. Snart tio år sedan… galet. Man märkte ju redan då att Messis talang var någonting helt ofattbart.
Barcelona papillon
2014-09-05 10:32
@NeymarJ11:

Min 01:22, 4-5 gubbar på Messi ;)
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-05 09:21
West Ham United will this season pay the full salary of midfielder Alex Song, who has joined the English club on loan. [md] Gött!!!
Barcelona Rambla~
2014-09-05 08:14
Stort misstag av det spanska förbundet att övertala del Bosque att fortsätta som FK. Han ville ju avgå och tacka för sig. Det behövs in något nytt, en mer modern tränare med fräscha idéer. Fast å andra sidan, finns det någon ny spännande som duger? Alla jag kan komma på är ju upptagna som klubbtränare. Joaquín Caparrós kanske? Har många års erfarenhet av klubbfotboll. Duktig att ta fram nya spelare, sätter oftast också defensiven.
Barcelona Gabriel
2014-09-04 23:19
1-0 förlust för Spanien och man såg inte allt för stor skillnad på det spelmässiga från VM-fiaskot. Faktum är att det förmodligen kommer att ta en stund innan Spanien spelar ihop ett lag där allt klickar som det ska nu när både Xavi och Alonso tackat för sig. Men för att det ska fungera så gäller det att Del Bosque tar sitt ansvar och vågar stå för en del förändringar han själv, personligen så tvekar jag på att han har den förmågan då han känns som en väldigt feg tränare (även om han har andra egenskaper som står honom högt). Spelares framtid som borde ses över är enligt mig Pedro och Azpilicueta då jag inte tycker dem ens håller för truppen. Alba & Moreno för vänsterkanten och Carvajal & Juanfran för högerkanten. Sen har vi det här gamla vanliga Fabregas problemet, jag tål verkligen inte killen. Han klarar inte av den spanska fotbollen och gör sig bäst i Premier League, om Del Bosque kommer att göra honom till en startman så tar jag bort alla Spaniens chanser till ett EM-guld redan nu. Bara den lilla tid som Isco var inne skapade han mer än än vad Cesc gjorde på hela matchen. Isco är en helt enastående fotbollsspelare som måste ges chansen från start om man på allvar vill göra en generationsväxling. Gillar att Koke fick chansen ikväll, även om han inte på något sätt alls tackade för det förtroendet enligt mig, men man man måste ändå ge de nya spelarna tid. För mig så hade det spanska mittfältet sett ut så här: -------Busquets----- Thiago----------Iniesta ----------Isco--------- Ett diamant mittfält som jag tror skulle göra sig väldigt bra. Koke kan få en hel del speltid också så på mittfältet ser det onekligen väldigt bra ut bara man vågar ge rätt spelare chansen. Det största frågetecknet sätter jag till anfallet, Diego Costa är en världsklass anfallare men hans fotboll kommer inte riktigt till sin rätt i Spaniens tekniska fotboll. Oavsett ifall David Villa inte är samma spelare som han var för 4 år sen så ser man verkligen avsaknaden av honom nu, det är en sån anfallare vi behöver skaffa fram igen i Spanien. Den som ligger närmast till skulle väl vara Jese med sitt ständiga djupledshotande, mycket kan hända på 2 år så vi får se vad som händer med honom. En annan sak är att Casillas borde ta sitt ansvar och tacka för sig, det är dags att inse när showen tagit slut, Iker. Målvakterna borde vara Valdes, De Gea och Diego Lopez/Reina. Personligen hade jag tagit ut Reina pga den goda moralen han ger laget. Nu är det svårt att veta exakt hur bra Valdes blir igen efter sin skada men om han kommer upp i gammal nivå så är det för mig en självklarhet att han ska vara förstavalet. --------------Valdes---------- Carvajal-Piqué-Ramos-Alba -------------Busquets-------- -------Thiago--------Iniesta-- ----------------Isco----------- -----------Jese----Costa----- Något sånt hade jag kunnat tänka mig rent preliminärt, men det är alltid svårt att veta så här långt innan. Isco måste ges speltid i klubblaget, Jese likadant, Costa måste börja komma in i spelet, Thiago måste bli kvitt sina skadebekymmer osv. Det är många frågor som man söker svar på. Men om allt vill sig rätt så ser Spaniens framtid ljus ut, bara Del Bosque vågar ta sitt ansvar och inte fegar och spelarna som ska slås in ges chansen även i deras klubblag.
Barcelona NoGo™
2014-09-04 23:02
Spanien fick alltså inte iväg ett enda skott på mål?
Barcelona NeymarJ11
2014-09-04 22:53
man saknar den här killen, vilka jävla avslut han hade en gång i tiden
Barcelona Neymar N11
2014-09-04 22:47
Clubs with most players at ESP: Barcelona 129 - Real Madrid 119 - Athletic 96 - Atletico 87 - Valencia 70 #fcblive [via @pedritonumeros
Barcelona Neymar11
2014-09-04 22:38
Haha är det där verkligen Song haha. Man kan ju tro att det är någon brasilianare, vilken show till det sista målet
Barcelona messileo
2014-09-04 22:35
Pogba är ett monster!
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-04 22:28
Ser att Song trivs i West Ham... vilken pass!
Barcelona Gabriel
2014-09-04 22:22
Hur lång tid dröjer det innan Pedros chanser till vidare landslagsspel är bortblåsa? Eftersom det är Del Bosque som är förbundskapten så lär han väl bli uttagen i hela kvalet och EM-mästerskapet oavsett hur han levererar. Så trött på vissa spelare....
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-09-04 21:58
[QUOTE=LeoMessi]Zibarca Funkar det för dig? För det enda som händer när jag trycker ner så dyker det där förstoringsglaset upp och zoomar in på det ordet där jag trycker ner. [/QUOTE] Håller jag ner tummen på någons inlägg, så kommer det upp en ruta där det står "citera" lr "kopiera". Då väljer jag citera och det funkar fint :-)
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 21:53
Zibarca Funkar det för dig? För det enda som händer när jag trycker ner så dyker det där förstoringsglaset upp och zoomar in på det ordet där jag trycker ner.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-09-04 21:48
[QUOTE=LeoMessi]FCB Tror att dom har tagit bort den funktionen i den nya versionen. Typ den enda dugliga funktionen i appen. [/QUOTE] Håll ner tills det poppar upp en ruta
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 21:45
FCB Tror att dom har tagit bort den funktionen i den nya versionen. Typ den enda dugliga funktionen i appen.
Barcelona FCB~
2014-09-04 21:43
Någon som kan förklara hur man gör så man svarar på någons kommentar? Så det står typ *namn* skrev följande: osv..??
Barcelona petersays
2014-09-04 21:41
Hade faktiskt hoppats att Zlatan skulle ta ett par år i PL i slutet på karriären, men nu verkar det ju inte riktigt så. Skulle lämnat denna sommar isåfall. Nu fyller han 33 och han närmar sig den period i livet när han mest vill ligga på stranden och röka.
Barcelona LeoMessi
2014-09-04 21:36
Vampiro Zlatans målproduktion har ökat men det började när flyttade till PSG. Inte för att ta något från honom men PSG är för jävla överlägsna i Frankrike och det det är en skräll när det nästbästa laget i Frankrike lyckas knipa en poäng mot PSG. Dom gör det inte svårt för honom att göra mål, Speciellt när försvarsspelet hos många lag i Frankrike är som bäst helt värdelösa. Tycker att han väldigt ofta är läskigt stillastående och rör sig inte förrän ett läge dyker upp. Men när han väl har boll så är han oerhört intelligent och duktig på att spela fram sina lagkamrater. Men jag tror inte att han hade pungat in lika många mål om dom franska lagen höll samma kvalité som i tex i la liga och PL.
Barcelona Vampíro
2014-09-04 21:28
Ibra är en fantastisk anfallare det kan man inte säga emot. Däremot så kan man inte bortse från hans mediokra facit när det kommer till CL-slutspel även om svensk media har gjort sitt bästa för att försöka sopa undan det. Hans lag har åkt ut varje säsong i 10 år, har han gjort nån bra match när hans klubbar eliminerats? Känslan är att han alltid är mycket sämre mot de största klubbarna. Det är skillnaden på en Messi, Ronaldo och Ibra. De förstnämnda kan dominera mot alla lag.
Barcelona Kröjf
2014-09-04 20:52
Gabriel skrev:

"Zlatan har faktiskt också utvecklats något enormt rent målmässigt framför allt sedan han lämnade oss. Han är en bättre fotbollsspelare idag än vad han var för 4 år sen när vi köpte honom. Med det sagt står jag fortfarande vid att han är helt fel spelare för våran typ av fotboll".

Helt rätt (från början till slut).

Annons: