/spanien/barcelona/forum/4005.aspx/spanien/barcelona/forum/4005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-09-13 12:37
Jag vet inte hur bartra sköter sig på träningar, men om man kollar på matcherna så tycker jag att han sköter sig bra och förtjänar mer förtroende. För i ärlighetens namn har inte Pique presterat bättre på matcherna än bartra men han är väl antagligen för stort namn att bänka. Men som sagt så vet jag inte hur det ser ut på träningarna. I ärlighetens namn så bryr jag mig inte heller för han har visat på matcherna att han gör ett bra jobb och det är där det är viktigast. Hoppas han får starta i CL mot apoel, hade varit bra för självförtroendet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco
2014-09-13 12:23
Tråkigt att Lucho inte verkar ha något förtroende för Marc Bartra. Jag tycker han gjorde det bra förra säsongen när han fick chansen och i cupfinalen var han nog vår bästa spelare. Luis Enrique begår nog ett misstag i att lita mer på Mathieu. Han bör ha i åtanke att vi, i dagsläget, inte kommer kunna värva förrän januarifönstret 2016 och jag kan inte se hur Mathieu och Vermaelen ska hålla så pass länge. Bartra är yngre och har potential att bli åtminstone en stabil mittback.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-13 12:19
viccc Jag tycker inte Rafinha visat sig från sin bästa sida utan att för den delen varit dålig under de två första matcherna. Detta tillsamans med det faktum att han lirade och reste väldigt långt gör det ändå föratåeligt att han står över idag. Att han står över Sergi Roberto i rangordningen är det inga som helst tvivel om och jag är säker på att Lucho tänker likadant.
viccc
2014-09-13 12:12
Hur kan ni säga att ni förstår att Rafinha petas? Han har fått spela ytter när han är central mittfältare och han har gjort det klart godkänt endå. Vad har Sergi Roberto gjort?!! Rafinha visade förra året att han klarar av att dominera i la liga medan Roberto Visade att han hade svårt att spela bra mot Elche hemma. Den r favoriseringen av katalaner måste bort någongång annars kommer spelare dra sig från klubben om de inte är katalaner dvs.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-13 12:10
Vampiro Nästa storback? Nej, det kan man verkligen inte säga att han presterat för. Däremot har han under perioder där han fått starta flera matcher i följd varit stabil och i min mening ofta ett betydligt säkrare kort än Pique. Tycker det är väldigt tråkigt att han numera anses som femteval när Vermaelen är tillbaka. Jag skulle hellre se att man åtminstonde försöker spela in honom tillsamans med Mathieu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-13 12:03
Jag har mer förståelse för att Rafinha petas faktiskt. Ska man vara ärlig och dessutom väldigt hård så har han inte riktigt kommit upp i nivå under inledningen av säsongen. Mot Villarreal tyckte jag han gjorde det fullt godkänt där han tillsamans med Rakitic och Busquets hade bra kontroll på mitten, utan att riktigt sticka ut och skapa målchanser på samma sätt som kroaten eller framförallt Iniesta. Mot Elche blev han som ytter överglänst av Munir som gjorde en fin debut. Möjligt att han återigen får chansen i CL under veckan. För mig så är det ingen tvekan om att han ska vara mittfältare och inget annat, även om det såklart beror på vilken matchbild vi föredrar.
Barcelona Vampíro
2014-09-13 12:00
Bartra ser mer och mer ut som en bluff, han skulle vara nästa storback men grabben är medioker som bäst. Han har inga egentliga spetsegenskaper och hans fysik är som en 13 årig gymnast. Ser ingen framtid för honom i Barça då han inte ens kunnat ta en plats när konkurrensen vart minst sagt medelmåttig. Ingen av de senaste fyra tränarna verkar tro på honom och man kan egentligen inte säga emot.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-13 11:53
Pique, Mathieu och Mascherano verkar alla tre ligga längre fram i rangordningen än Bartra vilket jag tycker är väldigt synd. Vi möter förvisso ett starkt Athletic och Bartra hade väl ändå bänkat 90 minuter men det är ändå en klar fingervisning på hur Lucho ser på Bartras kvalitet och potential. Killen är 23 år, jag tror han själv börjar känna att han inte kommer få chansen att bli en startspelare i detta Barcelona. Känns som att oddsen på att både han och Montoya, de enda som är kvar från den talangfulla 91-generationen, lämnar i sommar tyvärr inte är särskilt stora.
Barcelona påfågeln
2014-09-13 11:38
Mascherano är trots allt en nyttigare spelare att ha på bänken än Bartra, eftersom han täcker upp fler positioner. Med Mascherano och Adriano som alternativ bakåt finns inget behov av en back till och då kan Lucho istället ha fler offensiva alternativ att ändra en matchbild med. Bra tycker jag, även om jag gärna sett större förtroende för Bartra. Bartra får hoppas på att få chansen om skador och avstängningar hopas, och då gäller det att ta den. Offensivt finns det bra täckning trots att Neymar spelat en hel del på andra sidan Atlanten under uppehållet. Knappast 90 minuter där. Munir från start eller inhopp? Pedro och Messi lär starta, och sen är det väl Neymar eller Munir där uppe. Kunde vara läge för Xavi att starta nu efter att fått träna på bra under landslagsuppehållet. Lucho sa även att han hade förbättrat sig fysiskt, så tydligen finns det höga krav även på kaptenen. Bra. Jag tror Xavi kan spela en enormt viktig roll under en lång säsong, knappast som given startspelare, men Xavi är trots allt en spelare som kan spela i vilken match som helst och dominera. ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^: Bartra gjorde ett 25 minuters inhopp, bytte av Ramos i ledning 4-1. Inblandad i Pedros 5-1 mål.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-13 11:37
Rambla~

Rafinha kan jag förstå, missade också att vi har Cl match nu i kommande veckan. Det kan jag köpa.. Vet du om Bartra fick spela kval matchen för Spanien ???

Kul att vår match spelas tidigt för en gångs skull och på en lördag med. Är så trött på att det spelas så sena tider och alltid på söndagar. Man sitter och längtar hela veckan sen när det väl blir vinst hinner man inte njuta för att man måste lägga sig tidigt dagen efter för att jobba..

Hade gärna velat se Bartra-Mathieu på mittlåset.
Men hej, den som inte levererar bredvid Mathieu får nog nöta bänk efter den här matchen..
Barcelona Rambla~
2014-09-13 11:09
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Rafinha är den har spelat mest antal minuter under uppehållet och dessutom så har han rest ganska så långt. Kanske vilas han därför? När det gäller Bartra beror det knappast på för mycket speltid under uppehållet. Här handlar det nog dessvärre om rangordning på mittbackarna och vilka olika spelartyper LE vill ha på bänken.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-13 10:41
Någon som vet varför Rafinna och Barta inte är med??

Det finns nog ingen svar på varför Roberto är med antar jag. Jag blir galen om jag fortsätter att tänka på det..
Barcelona Rambla~
2014-09-13 10:39
Ingen Bartra nu heller och hur Rafa kan lämnas utanför är konstigt. Aja, jag har gett upp att försöka förstå Luchos uttagningar. Kanske beror det på CL-matchen i veckan att vissa spelare ställs över? Jag hoppas på det annars kommer jag att vara orolig för vissa spelares säsong, speciellt Bartra.
Barcelona Gabriel
2014-09-13 10:29
EMDs uppgifter säger att anfallet kommer att bestå utav Neymar - Messi - Pedro. För varje match som går har jag bara blivit mer och mer övertygad om att Pedro inte längre håller, därför skulle det vara skönt att kunna de tillbaka på dagens match med en positiv känsla när det kommer till Pedros insats, även om 1 bra match från hans sida knappast kommer att förändra min åsikt gällande honom. Vill Pedro på allvar få fortsatt förtroende i den här klubben så är det dags att han börjar leverera på allvar igen, för nivån han har hållt sedan 2012 är otroligt låg för att vara en spelare i den här klubben. För tillfället det jag hellre att samtliga av Munir, Rafinha och Sandro går före Pedro då alla känns farligare. Men, men, tänker inte gnälla, Pedro är fortfarande Barçaspelare och man får räkna med att se han få en del speltid även den här säsongen, men för mig är det hans sista chans att bevisa att han håller den här säsongen.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-09-13 10:20
Konstigt att varken Bartra eller Rafinha är uttagna och synd om Alves som skulle gjort sin 300:e match för Barcelona idag.

Bravo
Montoya-Piqué-Mathieu-Alba
Rakitic-Sergio-Iniesta
Pedro-Messi-Munir

Detta är min tippade elva, fast jag hade hellre sett Bartra, ter Stegen och Neymar i startelvan. Svår match, Athletic och framförallt Aduriz är väldigt bra på fasta situationer. Just därför tror jag Mathieu med sin längd får fortsatt förtroende istället för Mascherano.

Idag är det även dags för Pedro att komma med i målprotokollet. Han gjorde ett fint mål med Spanien senast och förhoppningsvis kan han lämna sin formsvacka bakom sig nu. Jag har inte gett upp hoppet om honom än. Messi gör alltid mål mot Athletic Club och så blir det även idag.
Barcelona barca_joe
2014-09-13 10:12
Tänkte kolla om folk med erfarenhet härinne med att streama matchen med mobilen kan hjälpa mig med lite tips? Var ser jag den bäst? Är det ace stream som gäller även här? Hur fungerar alltihop? Ursäkta för jobbiga frågor men skulle uppskatta all hjälp enormt.
Barcelona Vampíro
2014-09-13 10:10
Ingen Douglas? Han har ju tränat med laget senaste veckorna och nu missar ju Alves också. Märkligt.
Barcelona the cameroonians
2014-09-13 09:59
Som väntat fick såväl Mathieu som Messi och Iniesta el alta medica idag och är med i matchtruppen. Däremot har Alves känning i ett knä och kommer inte till spel. Vermealen har heller inte fått grönt ljus än. Bravo, Ter Stegen, Montoya, Pique, Mascherano, Mathieu, Adriano, Alba, Busquets, Rakitic, Xavi, Sergi Roberto, Iniesta, Pedro, Munir, Messi, Sandro, Neymar
Barcelona the cameroonians
2014-09-13 09:54
Rafinha och Bartra kom inte med i matchtruppen. Det gjorde däremot Munir - och Sergi Roberto...
Barcelona Smogen
2014-09-13 09:27
B.BOSS Men asså....vad ser Barcafolket i den här killen som ingen annan ser? Eller sitter Roberto inne med div. filmer där hela Barcas ledningstab festar och går bananas med droger, prostituerade, djur och varandra?
Barcelona B.BOSS
2014-09-13 00:21
Alla topp klubbar i europa är galna efter honom. Munir och Samper får vänta. Kontrakt till 2019. Bara en illuminati video på Youtube kan förklara det här. "@barcastuff: Barcelona want to finalize in the coming weeks the renewal of midfielder Sergi Roberto (22). New contract until 2019, now 2015. [as]"
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-12 23:22
@barcastuff: Right backs with most Liga assists since 2008: Dani Alves 58 - Juanfran 28 - Andoni Iraola 19 - Carlos Martinez 9 [via @cruyff14barca]
Messi's the GOAT
2014-09-12 22:06
Neymessi

Vad förväntar du dig från en Ronaldo-fanboy...?

Tror nog att han/hon "glömde" att läsa igenom den briljanta analysen (som släpptes i somras) kring Messis överlägsenhet gentemot Ronaldo och övriga,
Barcelona LeoMessi
2014-09-12 21:46
B-guden Haha och det man ska ha i åtanke är att sanchez och pedro har sammanlagt missat 50 lägen det ska va mål på.
Barcelona B-Guden
2014-09-12 21:36
@LeoMessi:
HAHAHAHA "en okej passnings fot", Messi är den som gjort mest assist sen 2010 i top 5 ligorna 1 Messi 57 assist 2 Özil 56 assist, 3 Di Maria 49 assist 4 Ribbery 47 assist 5 Fabregas 46, statistiken är hämtad från 30 augusti 2014.
Barcelona LeoMessi
2014-09-12 21:07
Westinho Det är just folk verkar tro, att ju hårdare skott desto bättre. Fuck precision liksom. Sen skjuter inte ens Messi så löst, det är bara att han försöker placera sina avslut istället för att ta i för kung och fosterland.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-09-12 21:06
Fast Ronaldo har inte bättre skott än Messi, bara hårdare. Effektiviteten på Messis skott jämfört med Ronaldos är det stor skillnad på.
Barcelona LeoMessi
2014-09-12 20:44
Neymessi Haha wow säger jag bara!! Självklart förstår jag att man kan föredra Ronaldo över Messi. Men det han skrev kan vara det mest felaktiga jag någonsin har läst haha! Att jämföra messis dribblingar med modrics är ju bara, ja du vet... Haha och en "okej" passningsfot haha Messi har nog den giftigaste vänsterfoten och hans splitvision är nog den bästa i världen! Trots att Ronaldo skjuter hårdare och har bättre skott så har Messi gjort flest mål utanför straffområdet och han har väl till och med ett rekord när det kommer till mål utanför straffområdet.
Barcelona Neymessi
2014-09-12 20:13
haha "Lord Cristinao" på puertan- vilket stolpskott!

Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-12 20:02
Glömde bort att det var Abidals födelsedag igår...Men vill bara säga grattis i efterskott till en man som aldrig kommer glömmas bort i Barcelona.

En spelare som inte bara Culés älskar..utan en hel fotbollsvärld.

GRATTIS KUNG "ABI"!
Annons: