/spanien/barcelona/forum/4002.aspx/spanien/barcelona/forum/4002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2/8/2015 13:24
MUNIR-ADAMA

Han är aldrig bra. Han gör bara fler mål under den här perioden (straffar och tap-ins). I spelet tillför han lika lite som alltid under dessa två-tre månader.
Barcelona Nr.9
2/8/2015 13:15
Var det bara jag som tyckte att Ronaldo var bra igår? Kollade på matchen, helt klart Reals bästa spelare. Försökte hela tiden att skapa yta för sig själv och motspelarna, tog inte sina långskott utan ville mer vara en lagspelare. Pushade upp laget hela tiden osv! Tänk om vi hade haft honom i laget.. Messi skulle sitta på bänken och glo på den charmiga, glamorösa Ronaldo som är en sann lagspelare! Men nu till the reality: Stod och klagade på medspelarna, motspelarna, domaren och fansen. Allmän grinig och inte ETT enda rätt o matchen av världens BÄSTA och mest KOMPLETTA spelare! Det som utmärktes mest hos honom var tyvärr nog hans ögonbryn vid varje Atleticomål, nyligen noppade och fixade..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MUNIR-ADAMA
2/8/2015 13:07
är det bara jag som har märkt att Ronaldo ofta suger efter att ha vunnit guldbollen sen helt plötsligt är han i superform när det närmar sig till nästa guldboll typ oktober - december månad
Barcelona Canaletes
2/8/2015 12:58
Lovar, det sista jag postar om igår.

Men helt klart läsvärt haha
Ronaldinho Gaucho
2/8/2015 12:53
@Maestro Xavi:

En ganska intelligent fråga om du frågar mig. Det var ju den senaste matchen Ronaldo medverkade i.
Barcelona Junta Dimision
2/8/2015 12:52
Liunel Masse

Oj my mistake, trodde det blev 2-1 där. Hursomhelst blir det en svår match ikväll och det gäller att alla är på tårna.
Barcelona Barca Barca
2/8/2015 12:51
någon som vet när contain rotaren, Eusebio ska få en stor spark i röven och lämna våran klubb ? Har någon läst nått efter gårdagens klassiska tre, fyra, fem nolls förluster som är en helt vanlig vardag för b laget ? Skulle han inte få sparken snart...
Barcelona Liunil Masse
2/8/2015 12:49
Junta dimision Det blev kryss. Ander Herrera kvittera för Bilbao i sista minuten.
Barcelona LeoMessi
2/8/2015 12:48
Junta dimision Är du helt säker på det? Har för mig att den matchen slutade oavgjort och att bilbao kvitterade i slutet av matchen.
Barcelona Junta Dimision
2/8/2015 12:45
Andresito

Vi vann borta mot Bilbao 2013 när Messi gjorde sitt sjuka solomål. Men nu är det ändå nya San Mames, och jag hoppas att vädret inte förstört planen.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2/8/2015 12:43
Jag tror att svåra borta vinster lär blir lättare nu när vi är mer pragmatiska och inte slavar till att bara spela possesion fotboll. Det tog ett tag för spelarna att avdramatisera sig till Luchos spelidé men det har börjat ta fart. Är nöjd med 0-1 och 3 poäng ikväll. Så är vi bara 1 poäng bakom Madrid.
Barcelona S.Eto'o
2/8/2015 12:41
Hahah seriöst.... En användare hos dom högljudda grannarna skrev att han skäms för att Real fick bara 2 gula kort och att deras spelarna inte delade ut efterslängar. Han påstod att sånt visar hjärta och vilja att spela för Real Madrid..... real madrid gentlemen's club
2/8/2015 12:39
Pogba hade varit en fantastisk värvning. Det är den mittfältartypen med finess och fysik som passar i Luchos mittfält. Det hade varit sinnessjukt att mönstra en elva med Neymar, Messi, Suarez och Pogba. Han väldigt sympatisk spelare och väldigt ung. Jag hoppas att det blir mer än ett rykte.
Barcelona Barcelonistas
2/8/2015 12:36
Finner det komiskt hur El Pasillo försvinner efter varje förnedring som Real åker på. Underbart nu slipper man pest i några veckor.
Barcelona LeoMessi
2/8/2015 12:35
Andresito Är det någonsin bra väder när vi är på san mames? Det är alltid världens jävla skitväder och planen är i ett så otroligt dåligt skick att matcherna bör skjutas upp men det blir aldrig av. Detta är en sån där typisk match där vi tappar poäng enbart på grund av underlaget. Stora vattenpölar där bollen fastnar.
Barcelona Andresito
2/8/2015 12:32
Vill bara påminna alla Barçafans att släppa Madridderbyt från igår. Jag blev också väldigt glad över överkörningen, men Barça måste också göra sitt jobb ikväll. Faktum är att man inte vunnit sedan 2010 mot Athletic på bortaplan i ligan. Planen lär inte vara den bästa på grund av vädret och jag tvivlar på att vi kommer få se många målchanser. San Mamés är den svåraste arenan att spela på efter Bernabeu och Vicente Calderón. Tror Suárez målar ikväll. Visca!
Barcelona Junta Dimision
2/8/2015 12:21
Cule4life

Du har nog glömt att vi har Vermaelen i sjukstugan. Sen tror jag inte att Godin är en realistisk target, då jag tvekar på att han vill lämna Atletico eller att de vill sälja sin viktigaste spelare till oss.
Barcelona Cule4life
2/8/2015 12:09
Målvakter:
Ter Stegen - Bravo - Masip

Högerbackar:
Alves - Danilo

Vänsterbackar:
Alba - Adriano

Mittbackar:
Pique - Godin - Bartra - Mathieu

Centralt mittfält:
Sergio - Macherano - Rakitic - Xavi - Iniesta - Rafinha - Halilovic

Anfallare:

Messi - Suarez - Neymar - Rues - Adama

Fin realistisk 23-manna trupp nästa säsong vid Januari.
Barcelona Canaletes
2/8/2015 11:45
Läsvärd artikel om klubbens situation och så.
Barto och Piqué som intervjuas.
2/8/2015 11:20
Torres (Atletico): "Suarez is a key player for Barça. He hurt us a lot in the last game. He works very hard, he'll score more soon." [as]
Barcelona Canaletes
2/8/2015 11:00
Härligt att huvudnyheten på TV4-morgon är matchen från igår :p Det inte ofta La Liga har det.
Barcelona Maestro Xavi
2/8/2015 10:52
Vill du höra en annan "legend"?
Här har du Ronaldo som "svarar" på en reporters fråga...

“Do you want to talk about what happened today or about Cordoba, that was three months [sic] ago now,” he said.

“What do you want me to say? If you were an intelligent journalist you’d ask me questions about today’s game.

“You are not intelligent. Sorry.”
Barcelona Leo y Cesc
2/8/2015 09:40
@barcastuff: Hugo Sanchez (ex-Atletico -Real Madrid): "Neymar's style only pisses off players who don't have his skills, his intelligence..." [cope]

Haha en ärlig Madrid legendar.
Barcelona Neymar11
2/8/2015 09:29
@barcastuff: Barcelona hope new transfer adviser Braida can convince Paul Pogba (21) to join next year. They already tried to sign him last summer. [md]
Barcelona Nemesis 10
2/8/2015 09:09
Någån som har highlights med Ray från Atleticos massaker? Man måste ju bara få höra vad han har att säga hehe.
Barcelona ( Xaviesta )
2/8/2015 08:11
Jahapp, då var KarmaIsKaranka tillbaka i forumet igen. Alltid lika trevligt! ¤¤¤ Tror att morgondagens matchbild med dåligt väder och tufft och fysiskt spel kommer att gynna Suarez. Förhoppningsvis hänger han äntligen en kasse eller två och förlänger mitt trytande tålamod ett tag till. Jag kan inte klaga på jobbet han lägger ner match efter match med briljant presspel samt löpningar av världsklass men det var knappast det vi köpte in honom för. Dags att plocka fram killern i sig som han gömt sedan gruppspelet i VM och leverera lite för omväxlings skull. Förhoppningsvis är Neymar fortsatt lekfull oavsett väderslag och Messi sprider sitt geni-stoft omkring sig medan vår backlinje är vakna vid fasta situationer. Mittfältet vågar jag inte sia om då man inte vet var man har grabbarna från dag till dag. Iniesta och Busquets är besvikelser så långt och känslan är att den lagdel som varit mest framträdande för Barcelona sedan Laporta är numera den lagdel som sviker oss mest. Tycker Rafinha bör starta imorgon med Mascherano istället för nämnda herrar. Givetvis med Rakitic bredvid sig i triangeln. Atletis utskåpning igår har verkligen satt tonen för vår match som nu är precis lika viktig som när Lucho bänkade Messi och Neymar. Dags att göra om och göra rött! Tre poäng vill jag ha in imorgon - allt annat är oförlåtligt.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2/8/2015 03:57
fatta hur bra vi har blivit slog den har Atletico Madrid tre gångar om och de slog real utan problem Vi ska vara glada att vi har MSN För BBC kan inte dribbla bort en liggande åsna även om de skulle lägga ihop alla sina dribbling skills
Ronaldinho Gaucho
2/8/2015 03:04
Har nog mest haft oturen att möta nötter. Må den dagen komma när jag möter min motsvarighet på den andra sidan.
Barcelona Gabriel
2/8/2015 02:59
LeoMessi Jag förstår din poäng och det ligger nog självklart något i att man dras till en klubb som delar ens egna värderingar och principer, och då jag finner Real Madrid som den mest dryga och ocharmigaste klubben i världen så innebär ju det också att personer som behöver "hävda" sig (som det beskrivits här inne) lockas av Real Madrids 'vinna till varje pris' stil. Det enda jag säger är att det finns både arroganta och kaxiga culés- och madridistas, samtidigt som alla madridistas verkligen inte är på det sättet. Var bara tvungen att skriva det inlägget då jag inte gillade vart den diskussionen var på väg, vi är bättre än så än att dra alla människor över en o samma kam bara för att man håller på ett visst lag. Så ja, jag förstår poängen, men a äsch, nu är jag så trött att jag skriver i nattmössan, haha. Bona nit!
Barcelona LeoMessi
2/8/2015 02:53
Gabriel Självklart är det inte så att beroende på vilken klubb du håller på så har du en specifik personlighet. Som jag beskrev i mitt inlägg så är dom inte mindre intelligenta än någon annan eller att dom var otrevliga på andra sätt. Jag har bara haft oturen att ha vänner som man inte kan diskutera fotboll med överhuvudtaget och att dom är otroligt arroganta när det kommer till just fotboll, vilket jag själv tycker är lite passande med tanke på hur huvudstadsklubben har betett sig dom senaste åren. Men den kompisen jag har haft otroligt dryga tjafs med är en arsenalsupporter. Varje el clasico så samlades vi ett gäng vänner som höll på real eller barca. Han höll på real när det kom till el clasico, vilket är helt okej, man behöver liksom inte hålla på Barca. Men han var så otroligt uppkäftigt och kaxig, att jag just då ville slå honom medvetslös. Hans hat mot Barca berodde på Messi, han kom aldrig över att Messi gjorde 4 mål mot Arsenal. Så den mest aggressive och jobbige personen i ett kompisgäng som kollade på el clasico var ett arsenalfan haha! Detta ska även tilläggas att jag har känt honom i 17 år och är en av mina absolut bästa kompisar.
Annons: