/spanien/barcelona/forum/4000.aspx/spanien/barcelona/forum/4000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
2014-09-07 20:23
[QUOTE=LeoMessi]haha det var jag som skrev det. Han har missat ganska så självklara chanser och under förra säsongen så var hyfsat kall. Men jag tyckte att han skulle lånas ut till ett la liga lag för jag tyckte att det var det som krävdes:P Men som sagt, själva spelstilen är ganska otacksamt för en spelare som honom. [/QUOTE] Jag håller med dig men finns det talang i honom eller var han bara överlägsen i de yngre leden?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2014-09-07 20:22
Oj så enkelt, Joan Roman gör 4-1. Zaragozas tränare är fly förbannad på sitt passivs försvar.
Barcelona LeoMessi
2014-09-07 20:19
@B.BOSS:

haha det var jag som skrev det. Han har missat ganska så självklara chanser och under förra säsongen så var hyfsat kall. Men jag tyckte att han skulle lånas ut till ett la liga lag för jag tyckte att det var det som krävdes:P Men som sagt, själva spelstilen är ganska otacksamt för en spelare som honom.
2014-09-07 20:17
Hyfsat inhopp :-)
Barcelona DM1982
2014-09-07 20:17
3-1 Barca B, riktigt bra spelat av grabbarna.

Det måste vara en ny skön känsla i b-laget den här säsongen, de ser att spelar man bra kan man hamna i a-laget eller till och med a-landslaget.
Barcelona B.BOSS
2014-09-07 20:10
Det var någon som pratade om att dongou inte gör mål och att han har stagnerat i sin utveckling. Snacka om att han spränger in mål efter mål i B laget nu, hahaha. Jag tycker personligen att Dongou har haft det rätt så otacksam även i A laget de få gånger han har spelat, då Barcas spel inte spelas efter en ren odlad 9a. Bollen går mer mellan mittfältet och kanterna. Dessutom av de matcher JAG har sett honom i söker de inte honom så ofta. Att en talang utvecklas och får sitt genombrott är bara positivt för Barca och spelaren generellt. Hoppas han lyckas för klubben och för sig.
Barcelona LeoMessi
2014-09-07 20:09
Adama är typ mike tyson med usian bolts fart haha
Barcelona DM1982
2014-09-07 20:00
Viket jäkla roligt mål, chans efter chans. Dongou igen, killen hittar målet.
Barcelona LeoMessi
2014-09-07 19:59
Tack dongou, du gör det väldigt svårt för mig att kritisera dig hahaha
Barcelona LeoMessi
2014-09-07 19:54
Dongou räddade sig själv med det där tveksamma målet. Tur att Adama spelat för utan honom så skulle han inte göra så många mål alls, han skapar såna lägen att det bara räcker med att röra bollen för att det ska bli mål Med det sagt så Hoppas jag att Dongou täpper till truten på mig nu:) haha
Barcelona LeoMessi
2014-09-07 19:41
Alltså B-laget spelar bra, men när dom släpper in mål så är det så oerhört enkla mål som släpps in. Det är såna mål man inte ska släppa in, även i deras ålder. Så otroligt många onödiga poängtapp har kommit till på detta viset.
Barcelona DM1982
2014-09-07 19:41
Snyggt mål av Zaragoza, lite rättvisa över det hela.
Barcelona DM1982
2014-09-07 19:37
Luktade en hel del offside där, försöker han sparka så ska det räknas som påverkan vare sig han träffar eller inte.

Sedan så kan det vara intressant att veta att Real Madrid Castilla med Zidane som huvudtränare har förlorat sina tre första matcher i serien. Finns inget som tyder på att de kliver upp direkt, snarare tvärtom. Synd, det var jäkligt kul med el clasico för de yngre.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-09-07 19:33
Borde väl blivit offside ändå då han försöker skarva bollen men missar... Kul att Dongou fick göra ett dock.
2014-09-07 19:33
Hehe, vilken konstig situation. Dongou målskytt i alla fall. Skönt med revansch.
Barcelona dinho the artist
2014-09-07 19:32
1-0!
2014-09-07 19:30
Jösses Adama, det där var imponerande och osjälviskt som vanligt. Dongou...
LeoMessi
indeed, sjukt snyggt förarbete.
Barcelona DM1982
Missarnas missar....gånger två.
2014-09-07 19:29
Ajajaj, vilken dubbelmiss av Dongou, där ska det vara mål.
Barcelona ElRaval
haha är det dongou som missade det där? herregud
Barcelona LeoMessi
Helvete att dongou lyckas missa där två gånger om.....
2014-09-07 19:05
Barca dominerar första tio men borde verkligen gjort mål. Slarv med slutprodukten.
Barcelona DM1982
2014-09-07 18:54
Stream Barca B.
2014-09-07 18:38
Cristiano vann CL, spanska cupen, pichichin och skytteligan i CL. Messi hade ett skadedrabbat år och ett dåligt år spelmässigt, vann inga titlar. Ändå rankas Messi som #1 på FIFA 15 med 93 i stats, Cristiano tvåa på 92. Detta visar hur bra Leo är, även när han har ett riktigt dåligt år anses han ändå vara bäst. Tänk bara hur överlägsen han då är när han har ett bra år och spelar på sin högsta nivå. Kan tillägga att en formsvag Messi gjorde hattrick på Santiago Bernabeu. One of a kind, bäst någonsin.
2014-09-07 18:13
Mitt i landslagsuppehållet vankas det ändå match för Barcelonas B-lag.

Klockan 19.00 tar laget emot Zaragoza på hemmaplan.

Det är en hel del spelare som saknas pga just landslagsuppdrag vilket har gjort att Eusebio får sätta följande 11 spelare på plan från start;

Ortolá

Patric - Diagné - Costa - Lucas

Cámara - Samper - Grimaldo

Adama - Dongou - Joan Roman

Bänken: Suárez, Campins, Bicho, Gumbau, Maxi Rolón, Quintilla & Moha

Återkommer med stream när det närmar sig avspark.
Barcelona LeoMessi
2014-09-07 18:11
När man kollar på Danmark så tycker jag att dom håller ganska så mycket högre klass än det svenska laget. Dom känns så mycket mer organiserade och kreativa, helt enkelt skickligare. Detsamma gäller dom danska klubblagen. Vad kan detta bero på? Är deras ungdomsfotboll så pass mycket bättre?
Barcelona DM1982
2014-09-07 17:38
[QUOTE=Visca el Barça i Visca Catalunya ]Haha, fy fan vad sjukt! UEFA-presidenten Platini hotar sin landsman Franck Ribéry med tre matchers avstängning i Bayern Munchen om Frankrikes förbundskapten, Didier Deschamps, vill kalla in honom TROTS att Ribéry har lagt landslagskarriären på hyllan. Det är fan slavhandel! [/QUOTE] I princip är det så att vare sig klubb eller spelare kan neka landslaget men det blit aldrig några repressalier om man vägrar. Det är liksom ingen idé. Så Platini har rätt även om det i slutändan blir tramsigt om man bestraffar spelare genom klubblaget.
Visca el Barça i Visca Catalunya
2014-09-07 17:27
Haha, fy fan vad sjukt!

UEFA-presidenten Platini hotar sin landsman Franck Ribéry med tre matchers avstängning i Bayern Munchen om Frankrikes förbundskapten, Didier Deschamps, vill kalla in honom TROTS att Ribéry har lagt landslagskarriären på hyllan.

Det är fan slavhandel!
Visca el Barça i Visca Catalunya
2014-09-07 17:09
@L.A.M Nr 10:

Den största anledningen till hans ständiga skador var bristen på vila. Nu ar Ronaldo förvisso fått vila I tre veckor, vilket bör göra honom fullt frisk infor Madridderbyt. Och även när han (faktiskt) led på planen, gav portugisen ändå allt och gjorde massor med mål.

Och du underskattar Ronaldo grovt om du tror att portugisen endast har snabbheten att komma med. Man skall inte ignorera hans skills och sin arbetskapacitet. Om Modric kunde ändra sin position med tack vare sin arbetskapacitet så kan även Ronaldo göra det också.
Annons: