/spanien/barcelona/forum/3992.aspx/spanien/barcelona/forum/3992.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-09-05 23:52
Jag är nästan säker på att Munir INTE blir låst.
Det måste vara en officiell match och träningsmatcher räknas således inte in.
Del Bosque vill antagligen bara visa att man uppskattar hans talang och att man ser honom som en spelare för framtiden.
Barcelona LeoMessi
2014-09-05 23:14
Koeman92 Håller med dig om allt. Zlatan är en fenomenal anfallare och han är en väldigt intelligent spelare. Hans målproduktion ökade markant när han flyttade till Frankrike. Och för att vara helt ärlig så är inte dom franska lagen något vidare motstånd, PSG dominerar fullständigt. Har sett så många matcher i den franska ligan och varje gång tänker jag hur otroligt oorganiserade dom är i försvarsspelet och varenda anfall är på chans. Mer än hälften av lagen håller segundaklass och ingen lag förutom PSG hade kunnat bli topp 4 i la liga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2014-09-05 23:08
@Visca el Barça i Visca Catalunya:

Kanske för att det krävs lite mer än ett par snygga mål i träningsmatcher och och i ligan för att bli Ballon d'Or kandidat? Som Vampíro sa tidigare; han är en fantastisk anfallare, det råder det absolut ingen tvekan om. Men hans facit i CL slutspel är för mediokert för att han ska kunna aspirera om Ballon d'Or. Han har varit grym i Serie A och Ligue 1 och vunnit flera ligatitlar i alla klubbar han har spelat i. Men förutom det,vad har han egentligen åstadkommit? Han har aldrig vunnit CL, och nästan varje gång hans lag stöter på riktigt stark motstånd så tenderar han att ofta försvinna från matchbilden, trots det så lyckas svensk media på något sätt nästan alltid överglorifiera hans insatser och få honom att se ut som en Gud.
Jämför det med till exempel Ribery som har varit en viktig pjäs i Bayerns CL vinnande lag 2013, Iniesta som nästan alltid är helt fenomenal och Ronaldo och Messi behöver jag inte ens nämna. Snygga mål i all ära, men när helheten väl räknas in så är det tyvärr fortfarande en hel del som fattas för att man ska kunna vara bland de allra bästa när man har åstadkommit lika mycket som Zlatan har gjort i sin karriär.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-05 21:42
Messi scored a hat-trick and gave two assists in yesterday's training match against Barcelona B. #fcblive [cope md rac1]
Visca el Barça i Visca Catalunya
2014-09-05 21:33
@Gabriel:

Kan bara hålla med dig. Zlatan har presterat på en jävligt hög nivå under de senaste fyra säsongerna, ett stort skämt att han fortfarande inte är topp 3 när det gäller Ballon D'Or...
Barcelona CampBarca
2014-09-05 21:12
Hur är det med att ta in bosman spelare, är även det förbjudet? Jag vet att vi har det fullt på mittbacksfronten men ändå. Kan man ta in på fri transfer nästa sommar så kan vi ju sälja en mittback, har svårt att se att de 2-3 bänkade spelarna kommer vara nöjda med sin situation när det riktiga mittbackslåset sätts. Det finns ett par intressanta namn i Serie A som Chielini, Barzagli och kanske mer spännande spelare som Rannochia och en personlig favorit i högerbacken Stephan Lichsteiner (allt för att slippa se den omtalade Douglas ta över efter Dalves).
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-09-05 20:55
Tror mathieu kan bli en bra coach i framtiden för Barca eller franska landslaget.
Barcelona LeoMessi
2014-09-05 20:48
Angående rafinha så känns det som att han verkligen vill representera Brasilien då han spelar i deras u-landslag. Men a-landslaget har inte, så vitt jag vet, visat något större intresse för honom. Men det kanske dom gör nu när han tillhör barcas a-lag. Kolla Mathieu tex, tvivlar på att hans ens hade blivit uppkallad till franska landslaget om han inte spelade för Barca nu.
Barcelona DM1982
2014-09-05 20:47
[QUOTE=L.A.M Nr 10]Det är väl rätt självklart att det är ett taktiskt drag och inte ett beslut fattat efter Munirs prestationer i Barcatröjan. Det finns flera andra unga spelare som hade kunnat få chansen men som inte har dubbla medborgarskap. Jag tycker han ska tacka nej men förstår såklart också om han vill spela för Spanien och debutera redan nu. När vi ändå är inne på ämnet, hur blir det med Rafinha? Han har väl såvitt jag vet varken blivit uttagen för Spanien eller Brasilien. Där har vi annars en spelare båda länderna bör vilja försäkra sig om. [/QUOTE] Rafinha har varit tydlig med att han vill spela för Brasilien, uttagen till U21 nu senast.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-05 20:37
Det är väl rätt självklart att det är ett taktiskt drag och inte ett beslut fattat efter Munirs prestationer i Barcatröjan. Det finns flera andra unga spelare som hade kunnat få chansen men som inte har dubbla medborgarskap. Jag tycker han ska tacka nej men förstår såklart också om han vill spela för Spanien och debutera redan nu. När vi ändå är inne på ämnet, hur blir det med Rafinha? Han har väl såvitt jag vet varken blivit uttagen för Spanien eller Brasilien. Där har vi annars en spelare båda länderna bör vilja försäkra sig om.
Barcelona Rambla~
2014-09-05 20:22
Jag tycker det här känns fel. De försöker pressa Munir att ta ett beslut han antagligen ännu inte är mogen för. Han är just 19 år fyllda varför sån brådska? Han lär ju knappast bli uttagen i resten av kvalet om han spelar någon minut i denna match. Efter det är han fast och måste spela för Spanien karriären ut. Samma sak gjorde de med Bojan. Serbien ville också ha honom. Spelade en match för Spanien och det är den enda sen dess. Oavsett vilket, det här är något Munir känner inombords vad som känns rätt. Vilket land man vill representera det bara känner man, det är inte något andra behöver tvinga eller stressa fram. Är Munir det minsta osäker ska han självfallet tacka nej.
Barcelona Neymar11
2014-09-05 20:21
Dm1982 Ja dem gjorde väl likadant med bojan. Vill att Munir skulle vara kall och tacka nej
Barcelona DM1982
2014-09-05 20:12
[QUOTE=Neymar11]Räcker med att han spelar en minut så är han låst till Spanien. Tyvärr så tror jag att det är precis det vi kommer att få se [/QUOTE] Känns mycket troligt att det är ett sätt för Spanien att säkra honom inför framtiden. Spanien leder med 3-0, det är 10 minuter kvar och han byts in.
Barcelona Neymar11
2014-09-05 19:51
Räcker med att han spelar en minut så är han låst till Spanien. Tyvärr så tror jag att det är precis det vi kommer att få se
Barcelona DM1982
2014-09-05 19:19
[QUOTE=Blaugrana són els colors!]Han blir inte låst om han är dubbelmedborgare. [/QUOTE] Spelar han match för ett a-lag blir han låst.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-09-05 19:17
Han blir inte låst om han är dubbelmedborgare.
Barcelona LeoMessi
2014-09-05 19:11
Jag är glad för munirs skull men jag hoppas bara inte att dom sätter för stor press på honom nu. Han behöver fortfarande några år till för att mogna och blomma ut ordentligt.
Barcelona The Octopus of Badia
2014-09-05 18:51
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

Han blir låst ifall han spelar för det spanska landslaget. En uttagningen räcker alltså inte i sig.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-09-05 18:49
I vilket läge blir Munir låst vid ett landslag? Alltså räcker det att han spelar en gång för spanska landslaget?
2014-09-05 18:31
-
Barcelona Neymar11
2014-09-05 18:20
Jag hoppas inte att han blev uppkallad bara för att låsa honom inför framtiden! Då stöttar jag inte det alls och det är ett riktigt fulspel
2014-09-05 18:17
Det här är självfallet ett sätt för Del Bosque att se till att Munir spelar i det spanska landslaget och inte för det marockanska. Spelar han nästa vecka så kommer han inte att kunna spela för Marocko och blir därmed "tvungen" att välja det spanska landslaget. Återstår att se ifall Munir accepterar uttagningen.
2014-09-05 18:13
DM1982

Jag har fått känslan att han är väldigt ödmjuk med båda fötterna på marken, och förhoppningsvis hjälper veteranerna, i både det spanska landslaget men i synnherhet Barcelona, med att inte sväva iväg. Dessutom kommer han inte behöva oroa sig för att konkurrenter ska köpas in p.g.a. transferbannen.
Barcelona DM1982
2014-09-05 18:09
Kul för Munir men bara det inte stiger honom åt skallen.
2014-09-05 18:07
Costa skadad och Munir inkallad. För 7 månader sedan spelade han för Juvenil A. Ofattbart.
Barcelona >The Reporter<
2014-09-05 18:04
Munir inkallad till a-landslaget
viccc
2014-09-05 18:03
Ja det stämmer! Haha synd att man inte kan posta bilder här
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-05 17:56
Visca el Barca i Visca Catalunya Fast Ronaldo har ju det senaste året drabbats av fler skador än tidigare och just nu har han ju det där knäet som inte läkt sedan i våras. Hans fördel är dock den enorma träningsvilja han visat upp genom åren, något som förmodligen kommer köpa honom ett par år men någon gång säger kroppen ifrån när en spelare spelat såpass mycket matcher som Ronaldo(och Messi) gjort de senaste 5-6 åren. Båda spelarna har visat tecken på utslitning men skillnaden är att Messi kan användas i andra roller där acceleration och maxfart inte är lika viktigt. Ronaldo däremot är maxfart, han kan inte spela på något annat sätt. Möjligtvis som nummer nio men jag är tveksam till att han kommer göra det lika bra där.
Visca el Barça i Visca Catalunya
2014-09-05 17:38
@Kith.:
Det enda poängen du har är att Ronaldo kommer bli 30 år gammal nästa år vilket kan enkelt avfärdas med att portugisen inte har visat några tecken på att underprestera. Såvida han inte åker på en allvarlig skada, skulle Ronaldo faktiskt kunna bibehålla sin nuvarande nivå i ca 3-4 år till. Dessutom hade varit rätt dumt av Real Madrid att göra sig av med någon som gör över ett mål i snitt per match... Edit: Real Madrid är knappast en klubb som är i skriande behov av pengar. Med andra ord finns det inga skäl till att sälja spelare likt Ronaldo för deras del, även du kan väl inse detta hoppas jag?
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-05 17:36
@barcastuff: Most dribbles completed in top-5 leagues since 2009/2010: Messi 784 - Ribery 506 - Hazard 460 - Raffael 391 - Biabiany 388 [via @messistat] Man kan ändå förstå Messis förra trötta säsong. År in och år ut har han slitit och detta bevisar hur mycket han utmanar. Messi har startat fint denna säsong, så som vi vill se honom. Hoppas han orkar få fler smällar mot benen för det kommer göra ont att vara Messi i storform.
Annons: