/spanien/barcelona/forum/3990.aspx/spanien/barcelona/forum/3990.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2014-09-13 15:14
Uff vilket avslut Alexis. Kul för hans skull.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
Saknar dig Alexis. Nu står vi här istället utan en ordentlig forward (våra talanger i all ära) fram tills dess att Suarez kan lira. Jag förstår både ledningen och Alexis själv dock. Han förtjänar att spela varje match och att vara nyckelspelare i ett lag. Det känns ändå trist att vi sålt en sån spelare för ynka 250 miljoner. Hade han varit real spelare hade man fått det dubbla..
Barcelona DM1982
[QUOTE=Neymar11]Dm1982 När skadad han sig? [/QUOTE] Vet inte men det är något med knät.
Barcelona Neymar N11
Rätt ok startelva men hade gärna sett Neymar instead of Pedro. Vi spelade med samma anfallstrio borta mot Villareal.
Dema
2014-09-13 15:13
Vampiro ... Sug Alexis vitröda purjölök och fortsätt tycka synd om dig själv!
Barcelona Gabriel
2014-09-13 15:13
Electric Sanchez! Glad jag blir för hans skull, även om kag hatar Arsenal. Vilket jävla avslut!
Barcelona Neymar11
2014-09-13 15:11
Dm1982 När skadad han sig?
Barcelona DM1982
2014-09-13 15:09
[QUOTE=Neymar11]Haha Lucho bänkar ta mig fan spelare! Neymar, pique och Alves idag haha Löjligt att starta med pedro framför neymar [/QUOTE] Alves är skadad.
Barcelona Zyzz
Ingen Neymar från start idag heller alltså.....Börjar bli ruskigt trött på att se honom på bänken match efter match.
Barcelona Barieta
Förstår inte hur LE tänker när han spelar Pedro från start istället för Neymar, visserligen skulle dem väl spelat på samma kant men Munir borde kunna ta vänster och Neymar höger..
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-09-13 15:08
Jag förstår inte varför Neymar inte får starta! Jag köper inte att han är trött och har åkt långt under landslagsuppehållet. Vi snackar om en 22 åring och inte en 32 åring. Hoppas det inte kostar oss den här matchen.
Barcelona Neymar11
Haha Lucho bänkar ta mig fan spelare! Neymar, pique och Alves idag haha Löjligt att starta med pedro framför neymar
Barcelona Neymar11
Haha Lucho bänkar ta mig fan spelare! Neymar, pique och Alves idag haha Löjligt att starta med pedro framför neymar
Barcelona Andresito
Vampíro

Tanken är väl att han ska konkurrera med Montoya när Alves lämnar nästa år. I år ska han nog mest bara anpassa sig, inte mycket speltid alltså.

Fast jag håller inte med om att det är konstigt att han inte blir uttagen idag. Han + Adriano på bänken blir för överflödigt. Douglas istället för Adriano och vi har ingen vänsterback (Mathieu möjligtvis).
Barcelona Neymar N11
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Montoya Mascherano Mathieu Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Pedro Messi Munir #fcblive Munir från start igen
Barcelona Canaletes
2014-09-13 15:06
@Vampíro:

Alexis känner som dig. Kolla på honom ba! :/
Barcelona AndreD
2014-09-13 15:05
Barcelona line-up (official): Bravo - Montoya Mascherano Mathieu Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Pedro Messi Munir #fcblive

Fan var det löna med att värva en till mittback när Mascherano ändå ska spela där.....
Barcelona DM1982
2014-09-13 15:04
Barcelona line-up (official): Bravo - Montoya Mascherano Mathieu Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Pedro Messi Munir #fcblive
Barcelona Vampíro
2014-09-13 15:02
[QUOTE=Andresito]Vad ska Douglas tillföra? Adriano täcker upp på både höger- och vänsterbacken och därmed sparar man en bänkplats för en offensiv spelare. [/QUOTE] Jag har aldrig sett honom spela så jag kan inte svara på det. Men frågan är varför man värvat honom om han inte ens blir uttagen när en högerback är skadad. Ser man på bara för det gjorde Wilshere mål, vilket mål dessutom.
Barcelona Andresito
2014-09-13 15:01
@dinho the artist:

Goal är inte källan, de hänvisar till Metro och det ska därmed tas med en nypa salt. I artikeln från Metro står det endast att Arsenal är beredda att betala klausulen.
Inget att oroa sig för :)
Barcelona Vampíro
2014-09-13 15:00
Blir ledsen varje gång jag ser Alexis. Han gick från Iniesta och Neymar till Wilshere och Welbeck. Stackaren blev verkligen blåst i den dealen. Jag önskar honom all lycka och förhoppningsvis kan han byta klubb nästa år för det är bara fjärdeplatser som väntar om han tänker stanna.
Barcelona zizzz
2014-09-13 14:59
Bilbao är alltid trevliga att titta på.

Barcelona dinho the artist
2014-09-13 14:57
Inte världens mest trovärdiga källa men Goal hävdar ändå att Munir går till Arsenal i vinter då klubben mött klausulen på 12m euro. Bör man bli orolig?
Barcelona Andresito
2014-09-13 14:57
@Vampíro:

Vad ska Douglas tillföra? Adriano täcker upp på både höger- och vänsterbacken och därmed sparar man en bänkplats för en offensiv spelare.
Barcelona Canaletes
2014-09-13 14:46
Tjeena Barçabröder!

Vart kan man se/tanka matchen i efterhand? Brukar aldrig oålla på det sättet men min brorsa som ska spela fotboll undrar. Så det krockar med hans schema.

Tack på förhand!
Barcelona Vampíro
2014-09-13 14:45
Rafinha har trots allt spelat landskamp och rest långa sträckor men Douglas då, varför är inte han uttagen? Han har tränat med laget i två veckor och ska inte vara skadad. Han blir alltså petad trots att Dani Alves missar matchen.
Barcelona Kröjf
2014-09-13 14:36
Rambla, du skrev följande som slutkläm i ett inlägg under gårdagen: "Förresten, som culé är tanken att man ska försvara kubbens färger i alla lägen och inte ta andra klubbars parti. Det står under supporterskap i upplagsboken." Själv skulle jag väldigt gärna vilja veta vad som menas med att "försvara klubbens färger i alla lägen"? Kan ju vara bra att känna till när vi bänkar oss för att se matchen mot Athletic Bilbao inom kort. Förhoppningsvis inte med klubbhjärtat i halsgropen! Blir man diskvalificerad som äkta culé om man återkommande avfärdar klubbens ledningscentral inklusive "Zubi", som inkompetensens högborg i den globaliserade fotbollsvärlden? Det vill säga att man tycker sig veta att i stort sett alla staber i andra storklubbar världen över, skulle besitta mer samlat vett vad gäller värvningar och långsiktiga strategier än vår egen. Vilket logiskt sett i sin förlängning dessutom rimligtvis i så fall borde betyda att denne man, är relativt missnöjd med en och annan spelare som "råkar" representera klubbens färger idag (detta stycke inom "parentes" "sagt") Nästa raka fråga: Är det förenligt med sant supporterskap att exempelvis dissa en spelare som Cesc Fàbregas i nedsättande ordalag gång efter annan, även när denne fortfarande ganska frekvent assisterade sina målgörande lagkamrater i klubbens färger, flera år i rad? Och sist men inte minst: Kan man enligt din tolkning kalla sig culé och samtidigt hävda att Atletico Madrid var värdiga vinnare av Primera División samt Spaniens odiskutabelt absolut bästa lag säsongen 2013/2014? Kan man verkligen som äkta culé göra så, trots att Barca föll på mållinjen mot nämnda klubb på grund av ett felaktigt bortdömt mål signerat Messi och med tanke på att Atleticos mål tillkom som en konsekvens av att huvudomaren förvägrade Barça en frispark; som hans assisterande kollega tydligt hade flaggat för från sin position (om jag minns rätt)? Ingår inte sistnämnda förhållningssätt i den strängt förbjudna kategorin att ta andra klubbars parti gentemot den egna i din uppslagsbok? Kan en supporter med bibehållen status som culé, svara jakande på förgående frågor och samtidigt nej på den nu sist ställda ? Bara undrar om jag verkligen är värdig min egen garderob, nu när det är hög tid att klä upp sig inför match. Eventuella svar kan självklart vänta. Nu fokuserar vi!!
Barcelona Andresito
2014-09-13 14:36
Yaya kom hem från landslagsuppehållet igår, ingen skada alltså. Han sparas till matcherna mot Bayern och Chelsea nästa vecka.
Barcelona Neymar11
2014-09-13 14:22
Lampard kommer vara i city tills msl drar igång i USA. Inga konstigheter alls, då dom kommer igång efter nyår. New york city ägs av man c
Barcelona dinho the artist
2014-09-13 14:17
Freeyourmind
Tror båda är skadade faktiskt!
Annons: