/spanien/barcelona/forum/3984.aspx/spanien/barcelona/forum/3984.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2014-09-15 22:35
@LeoMessi:

Nej, det är ungefär lika om man kollar på Ajax resp PSG´s trupper.
Mest 17 & 18-åringar, men också en del 16-åringar i samtliga lags trupper.
Juan Jesus Ernesto Carlos Bolletín
2014-09-15 22:34
@messiooooxavii:

Okej.
Barcelona LeoMessi
2014-09-15 22:33
@Juan Jesus Ernesto Carlos Bolletín:

Varken pedro eller busquets är några större filmare, även om busi för evigt kommer anses som en efter sitt skådespeleri som fick motta utvisad. Kan helt ärligt inte säga sist jag såg busquets filma och pedro är bara klen.

Ditt första inlägg här och du hinner kalla två av våra spelare för filmare. Tydligare tecken för troll finns det inte.
2014-09-15 22:33
@Kröjf:

Lol, du kan ju inte påstå att det är meningen att Bale ska göra mål? Det är inte ens en del av hans roll i laget... Okej om han var anfallare men nu var hans roll i London Vänsterback eller defensiv ytter...
Barcelona messiooooxavii
2014-09-15 22:32
[QUOTE=Juan Jesus Ernesto Carlos Bolletín]Eller så är det så att det faktiskt är så att han har erbjudanden från andra klubbar? Dock hoppas jag innerligt att det stämmer att han nu ska lämna , trots att han är egen produkt, trött på filmare som han och Busquets... [/QUOTE] Du äcklar mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjf
2014-09-15 22:29
Leo Messi skrev: "Det är ändå mäktigt att Costa har mäktat med 7 mål på 4 matcher i PL, och detta på 10 avslut!! Medan spelare som messi och ronaldo ligger 5 mål efter:P" Mäktigt och mäktigt. Bale minskade sin målskörd anmärkningsvärt, när han lämnade London för Madrid (förvisso skadeproblem). Torres ökade å sin sida sitt målgörande rejält på direkten, när han lämnade La Liga för Liverpool. Och hur många hade hört talas om Miguel Pérez Cuesta, som Michael Laudrup tog från Rayo Vallecano till Swansea. "Michu" blev omgående mannen på allas läppar i England och Wales med sina 15 mål på sina första 20 matcher i Premier League. Han ledde länge skytteligan i "världens bästa...". Allt är förvisso inte relativt som talesättet säger, men mycket mer än man tror. Sen finns det ju alltid undantag som bekräftar regeln, så som Ronaldo. Men vad vi än tycker om Real, så vågar jag nog påstå att omgivningen i ett lag med formstarka spelare typ Mesut Özil och Angel di Maria som sina personliga uppassare, gjorde det lättare för honom att fortlöpande göra mål Real Madrids tröja än det var i Manchester Uniteds; även om han liksom en viss "Michu" öste in ett stort antal mål i PL också någon enstaka säsong.
Barcelona LeoMessi
2014-09-15 22:29
Är juvenilerna i snitt yngre än många av dom andra lagen som ställer upp i uefa youth league? Med tanke på hur ungt vårt B-lag är så känns det som att juvenilerna borde va yngre än många av dom andra lagen.
2014-09-15 22:28
@Neymar11:

Eller så är det så att det faktiskt är så att han har erbjudanden från andra klubbar? Dock hoppas jag innerligt att det stämmer att han nu ska lämna , trots att han är egen produkt, trött på filmare som han och Busquets...
2014-09-15 22:08
Deulofeu Jag kollade runt på nätet innan idag för att hitta en intervju med Jordi Vinyals som är ansvarig för Juvenil A. Han känner ingen press att försvara titeln från förra året, utan snarare är han ute efter att försvara klubbens DNA. Det största orosmomentet enligt tränaren är att han inte hittat någon riktig nummer 9 detta året efter att Munir flyttats upp. Den som normalt hade tagit platsen är koreanen Lee, men han är som tidigare skrivits om avstängd tills vidare. Truppen ser rätt tunn ut då flera tongivande spelare endera lämnat eller flyttats upp, och av de spelare som är namngivna på UEFAs sida så kommer Kaptoum att få ta ett tungt ansvar på mittfältet tillsammans med Enguene. Det finns ett par riktigt lovande 16-åringar som kanske kan få chansen, t ex Marc Cucurella som sägs vara den nye Puyol. Jag har svårt att sätta några förväntningar på laget så här kort in på säsongen. Men just anfallet ser tunt ut och man har bara mäktat med 1 mål på de fösta två omgångarna i ligan. Å andra sidan har laget inte släppt in något bakåt, och försvaret är den lagdelen som har mest rutin från UEFA Youth League.
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-09-15 21:57
Varför ska vi sälja Pedro? Visst, han öser inte in mål längre men det har vi andra som gör. Vilken annan anfallare lägger ner det hårda jobb Pedro gör på plan? Ingen. Vi behöver olika spelartyper där framme. Pedro är en hårt jobbande spelare, de är sällsynta och väldigt viktiga för laget.

Om vi behöver göra mål kan Pedro sitta på bänken. Om vi behöver försvara en ledning kan vi ha Pedro på plan som pressar sönder motståndarna. Spelarna ska komplettera varandra.
Barcelona Neymar11
2014-09-15 21:57
Pedro kommer aldrig lämna Barcelona! Ingen slump att det dyker upp rykten nu när han förhandlar om nytt kontrakt, äldsta knepet i boken. Man för alltid in en "tredje part" vid förhandlingsbordet
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-15 21:49
Vi köpte ingen extra anfallare och behöver Pedro under en längre säsong. Aldrig att vi släpper honom i januari, ska vi stå där med endast Munir och Sandro som reserver? Fan, vi skulle gått hårdare efter Cuadrado i somras. Fast det känns fel att klaga i nuläget.
Barcelona Zyzz
2014-09-15 21:42
Jag hade inte gråtit om Pedro såldes. Tycker inte han bidrar med något speciellt i anfallet längre och därför kan lika gärna Munir (som har potential att utvecklas och bli bättre till skillnad från Pedro) ta hans plats.
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-15 21:21
Juventus are considering to sign Barcelona winger Pedro (27) in January. Valued at 15-20M. Juventus might want loan plus buy option. [cm]

Nu är ni glada va!? =)
Barcelona Deulofeu
2014-09-15 21:18
Egentligen som ett pm till cameroonians men vill du skriva ned lite reflektioner om Uefa youth leagu som börjar i morgon?

Jag tänker göra det inom kort lite om truppen stjärnor osv jag ska försöka snickra ihop något under kvällen hoppas du har möjlighet att göra detsamma ; )

Uppskattar dina kunskaper mycket inte många som jag med genuina intresset för ungdomarna i Barcelona ; )
Barcelona Capitán - El tiburón
2014-09-15 21:05
För er som vill se lite extra bilder från matchen i lördags.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-15 20:28
Såg klart matchen i repris först idag. Känslan såhär efter är att vi ställdes på rejält med prov men att vi samtidigt löser det väldigt bra. Trots att vi skapade bra med chanser för att göra mål betydligt tidigare än Neymars ledningsmål så var det här också en match där vi med lite oflyt kunde förlorat. Athletic gör det bra, spelar ett aggresivt men balanserat presspel och är trygga med boll. På många sätt lika oss i spelsättet men ett par nivåer sämre. Under matchen skulle jag säga att vi gör en bra laginsats, knappast någon som sticker ut spelmässigt mer än vanligt och det är framförallt försvaret som imponerar. Med boll är jag glad över att vi väljer att variera spelet mot ett lag som står lite högre i pressen än vi är vana vid. Flera gånger som det blev farligt efter en längre passning på djupet. Munir gör det bra och jobbar hårt. Pedro tycker jag ändå gör en bra insats. Messi är pigg. Till sist är det ändå den individuella skickligheten som avgör. Messi lägger fram en fin macka och Neymar är iskall, inga konstigheter. Vid andra målet är det Messi som börjar djupt ner och kombinerar med Sergio. Jag orkar inte hylla Messi mer, vi alla vet hur bra han är. Det glädjer mig desto mer att han börjar klicka rejält med Neymar och att brassen dessutom får göra två mål. Skulle inte säga att det är en perfekt insats då det trots allt är ett sent avgörande men självklart gör vi en väldigt bra match mot ett bra lag. Att vi har tillbaka glöden och glädjen i spelet i laget är egentligen tillräckligt för att vara nöjd som supporter men att vi dessutom har ett väl fungerande presspel, en överraskande disciplinerad backlinje, en balanserad och kreativ mittfältskonstellation samt anfallare som levererar gör att vi just nu känns som ett otroligt starkt och sammansvetsat fotbollslag.
2014-09-15 20:27
@Messi's the GOAT:

Kanalen är gratis i Katalonien och finns som betalkanal hos vissa utländska (dock ej svenska) satellitkanaler.

Vissa program/livesändningar samkörs dock med Barcelonas Youtubekanal och/eller direkt på hemsidan där bland annat morgondagens match i UEFA Youth League kommer att visas.
Barcelona LeoMessi
2014-09-15 18:27
Every time he keeps a clean sheet, Bravo gives away his match shirt to a kid. He will go to hospitals to present them personally. [md]

Detta tycker jag är väldigt fint gjort av Bravo:) Speciellt att han personligen lämnar över tröjan.
Messi's the GOAT
2014-09-15 17:50
Kanske en dum fråga men kostar det att se Barca TV?
Barcelona grande jw
2014-09-15 17:20
Försökte hitta lite mer info i ämnet. Tydligen så har Barca lämnat in en överklagan till CAS (idrottens skiljedomstol). Man tycker inte att spelarna ska straffas och nekas spela fotboll för något som dom inte vart ansvariga för.

Får väl se när CAS kommer ut med sitt beslut men dom var ju stenhårda mot Barca i Suarez fall så förmodligen har dom inte ett särskilt gott öga till Barca, och lär pissa på oss i denna domen också.
Barcelona LeoMessi
2014-09-15 17:18
@grande jw:

Det värsta med den här bannen är att det är ungdomarna som straffas! Jag kan förstå att dom straffar barcelona med transferban men ungdomarna har inte gjort något fel och det är hemskt att dom hindras från att spela och eventuellt få en del av sin potential förstörd.

Det är dessa stackars ungdomar som får lida.
Barcelona grande jw
2014-09-15 17:14
LeoMessi

Jag kanske var otydlig. Jag tror förbudet fortfarande gäller för samtliga 8 spelare. Det var snack om att två av spelarna återigen vart uttagna till sitt lag, Cadete B i somras för att delta i Nike Cup. Men jag har ingen aning vad som hände och det verkar finnas väldigt dåligt med information i ämnet.

Seung Woo Lee sägs få spela officiella matcher för Barcelona igen när han fyller 18 år. Alltså i Januari 2016. =(
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-15 17:04
grande jw

Om Bannen inte är borta nu, när får de spela??

När de är 18 eller??
Barcelona LeoMessi
2014-09-15 17:03
Varför gäller förbudet för Lee fortfarande?? Det är ju riktigt märkligt om det är endast han som inte tillåts spela. Jag hoppades på att han skulle vara den som fyller tomrummet efter Munir och Adama, och det är ett väldigt stort tomrum.

Är det några spännande talanger som vi bör ha koll på i juvenilerna? Eftersom en del verkar ha flyttats upp till b-laget.
Barcelona grande jw
2014-09-15 16:55
@the cameroonians:
Det var ganska mycket oklarheter i om FIFA tagit bort bannen på de 8 ungdomarna i Barcas akademi. Ett tag sades det att de hade tillåtelse att spela igen, men det verkar tyvärr som att spelförbjudet fortfarande gäller för Seung Woo Lee. Riktigt tråkigt för han är helt fantastisk. Han har bättre mål och assist-snitt än vad Messi hade under tiden i La Masia, och då ska man ha klart för sig att det inte direkt är någon lätt uppgift att slå Messi som hade lekstuga under sina år i akademin. Seung Woo Lee gjorde 38 mål och 18 assist på 29 matcher under sin första säsong i infantil A. Hans spelstil är också en fullständig kopia av Messi i tidig ålder. Samma låga tyngdpunkt, lika kvick i sin acceleration, känslig vänsterfot och grym spelförståelse. Riktigt synd att man inte får följa honom och hans utveckling i officiella matcher.
2014-09-15 16:49
LeoMessi

Japp, i morgon ställs Juvenil A mot Apoel på hemmaplan.

Mycket riktigt blev det dubbla segrar mot Ajax förra säsongen, och som bekant vann ju Barcelona hela turneringen. Kvar i laget är ju bland andra Kaptoum, men däremot kommer säkert Adama och Munir att lämna ett tomrum bakom sig.

Matchen i morgon sänds direkt på Barca TV, så det är bara att bänka sig från 19.00.
Barcelona Barieta
Today is Carles Puyol's first day as assistant sports director at Barcelona. The former captain retired at the end of last season. #fcblive

Mäktigt!
Barcelona DM1982
CL för pojkarna börjar nu på tisdag. Ska bli kul att se dem. Några spelare från b-laget borde väl få vara med, med tanke på åldern?
Barcelona Zyzz
2014-09-15 16:48
Zubizarreta (sports director): "We didn't concede in three games now and that's thanks to the hard work of everyone, not only the defenders"

Hahaha ohhhhhhh vad han egentligen vill säga att det är tack vare hans transfers ;)
Annons: