/spanien/barcelona/forum/3981.aspx/spanien/barcelona/forum/3981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas-
2014-09-17 23:41
Säga vad man vill om dagens Barcelona men vi är fruktansvärt långt ifrån den klass vi hade under Peps år. I mina ögon rätt märkligt när vi har en Messi som ska vara i sina bästa år, han är trots allt bara 27. Vi har en Neymar som gör allt i landslaget, men faller bort fullständigt i Barcelona. En Iniesta och en Raktitic som absolut tillhör Europas 5 bästa offensiva mittfältare. Offensiven vi har är på pappret bäst i Europa, så enkelt är det. På planen ser det dessvärre inte ut så.

Det är tidigt på säsongen ja, trist nog har vårt spel varit segt i flera år. Jag tycker inte denna inledning på säsongen är så mycket bättre. Ja, Rakitic slår många fina bollar framåt i banan. Annars ser det precis ut som förra säsongerna. Vi har en hög lägsta nivå men högstanivån är långt ifrån vad den borde vara. Det var ett stolskott ifrån att Villarreal tog ledningen, det tog 80 minuter på Camp Nou att få hål på Bilbao. Två lag vi ska kunna tvåla dit med betydligt större siffror och åtminstone en av dem matcherna borde bjudit på betydligt fler mål o bättre offensiv.

Det är något i taktiken, och jag befarar att en del hänger ihop med Messi. Jag äskar grabben nästan lika mycket som denna klubb men när han ställs på sin spets så kommer alltid Barcelonas välmående gå före. Det kanske är dags att sätta Messi på kanten, då tänker jag framförallt när Suarez är tillbaka. Skulle göra mig illamående o se Suarez på kanten o Leo jogga runt i mitten. Suarez ska spela i mitten, och Messi är fullt kapabel att bedriva en rejäl föreställning från kanten. Ett anfall med Neymar-Suarez-Messi är att föredra. jag hoppas av hela mitt hjärta att Lucho har bollarna att skicka ut argentinaren på kanten.

CL är vad som avgör säsongen, en titel där o säsongen är fantastisk. En missad titel där o säsongen är underkänd. Ligan är ett race mellan oss o Real, ett race vi vunnit väldigt många gånger. Törsten efter ligan blir allt mindre ju oftare man vinner den, samtidigt som CL-pokalen alltid kommer vara beviset på vilken klubb som är bäst i Europa. En plats Barcelona alltid ska ha.
Barcelona Neymar11
2014-09-17 23:30
The reporter Måste vara oerhört frustrerande för en anfallare att spela när Xavi har bollen. Neymar gjorde samma löpning 5 gånger med hur mycket yta som helst i djupled men Xavi vägrade spela bollen varje gång. Synd att han inte använder sin passningsfot/fotbolls hjärna mer åt det kreativa istället för att styra tempot
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2014-09-17 23:24
Blir för mycket sidled med Xavi-Roberto. Men när man tänker efter och vet att vi saknade Rakitic, Alba, Busquets, Mathieu och även att Iniesta hoppade in, blir man inte förvånad. Dessa 5 är dem som gör vårt spel med direkt. Det kommer :)
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 23:23
Neymar11 Det tycker jag är lite synd faktiskt. Han har gjort det bra så här långt in på säsongen och han hade inte en så dålig förra säsong heller. Hans VM däremot var värdelöst, men ramos och casillas var minst lika kassa. På tal om världens bästa back i historien, ramos, han har sugit råttpung och han tabbar sig fan oftare än Pique i sina sämsta dagar.
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 23:21
Rambla Det har börjar tidigare iår haha! Han gjorde iofs ett mål men han lät ett mål ske också.
Barcelona Neymar11
2014-09-17 23:20
Leomessi Det har ju gått så långt att man inte ens hyllar honom när han gör mål. Han gjorde t om det avgörandet idag, men alla satt väl här inne spänt och väntade på att han skulle fela.
Barcelona Rambla~
2014-09-17 23:19
Cesc fumlar och tappar boll offensivt, Schalke ställer om och kvitterar genom Huntelaar. :D
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 23:15
@Neymar11:

haha det räcker med att han slår en krossboll som går utanför och då kan jag lova dig att det kommer att skrivas om hur otroligt kass han har varit hela säsongen.
Barcelona Neymar11
2014-09-17 23:13
När ingen diskuterar pique då har han gjort det okej! Haha Hoppas Lucho fortsätter peta honom då och då för att hålla honom på tårna
Barcelona Blaugrana91
2014-09-17 23:12
[QUOTE=LeoMessi]Troll är han nog inte, verkar som han har haft ett konto här sedan 2003... Men han har nog en riktigt jävla dålig dag skulle jag tro. [/QUOTE] Han beter sig som ett, är dessutom inte första gången han beter sig så här...
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 23:10
@Blaugrana91:

Troll är han nog inte, verkar som han har haft ett konto här sedan 2003... Men han har nog en riktigt jävla dålig dag skulle jag tro.
Barcelona Blaugrana91
2014-09-17 23:08
Spärra trollet Andreas omgående!
Barcelona Messooo
2014-09-17 23:07
BARCELONA VS APOEL NICOSIA 18/9/14
Barcelona Rambla~
2014-09-17 23:07
påfågeln Ett väldigt sunt och nyktert inlägg. Nästan lite förvånad, du brukar annars vara rätt så kritisk. :)
Barcelona A good coach is everything!
2014-09-17 23:06
Att sergi får ett nytt kontrakt. Fml va faaan har den där nollan gjort seriöst???? Lucho verkar vara en medelmåtta till tränare om han litar på den sopan..
Barcelona Neymar11
2014-09-17 23:04
Att vinna la liga är en dålig ambition all right.... Vi förlorade ligan förra året på camp nou, tror nog klubben/laget/tränaren/fansen (alla utom du) är ganska sugna på att vinna den! En skit match mot ett skit motstånd (som gör det bra) är inte hela världen. För min del luktade det underskattning från långt håll, redan när man såg startelvan. Och absolut ingen match där man kan förutse att vi inte kommer vinna cl. Antar att du hade tyckt att vi kommer vinna cl efter en 5-0 vinst. Hitta en gråskala pöjk! Samper och Batra bäst på plan Ter stegen imponerade ändå på mig, har inget att göra i 90 minuter förutom dom två sekvenser. Han kommer ut och nickar bort bollen och räddningen i slutet. Måste vara ett helvete att vara målvakt i Barcelona
Barcelona LeoMessi
Jag gillar hur många härinne är skitstolta och hoppas på att vi ska starta med så många ynglingar som möjligt. Snackar om hur vi ska va stolta över att vi ger ungdomar chansen och att vi gör helt rätt. Sen när champagnefotbollen uteblir då jävlar ska det klagas på att vi spelar ungdomarna och att tränaren borde fatta att alla matcher är viktiga och att man inte ska vara så jävla envis. Samma elva ska spelas samma match och sen när en skada kommer då jävlar ska man klaga på att skadan uppkom tack vare uteblivna rotationer.
Barcelona Messidinho_10
Nöjd med 3 p, missnöjd med prestationen!! Vi kunde ha gjort det mycket mycket bättre trots att Rakitic och Busqetes saknades.
Barcelona IlTriplete
2014-09-17 23:03
Kan någon spärra Andreas? Han håller på att bli vår egna lilla El Pasillo.
Barcelona A good coach is everything!
2014-09-17 23:01
1-0 mot apoel är det här på riktigt? Aa Lucho ena gången så ser man en jävla bra tränare i honom. Andra gången så ser man en medelmåtta helt klart. Vilken tränare spelar helt nya ynglingar i CL bara för att testa. CL testar man inte det kan han göra i copadelrey..
Barcelona Rambla~
MessiyoyO 10 Där kan jag hålla med dig fullt ut. Det var lite väl många ändringar i kväll och speciellt med tanke på att det var första matchen i CL. Underlättar ju knappast för ungdomarna när det är så mycket nytt i startelvan.
Barcelona Sentuary
Hahah vafan hände me Yaya o Pep? Såg ut som Pep ville krama han o så men han vägra hahaha
Barcelona påfågeln
2014-09-17 23:00
Riktigt bra match idag. Apoel får endast tre halvchanser på hela matchen, försvaret funkar riktigt bra och Barcelona kontrollerar matchen fullständigt trots att man byter ut nio spelare från startelvan i helgens match. Mer än såhär behövs inte göras en CL-gruppmatch, nu leder vi gruppen och sitter i förarsätet inför fortsättningen, samt har en nästan helt utvilad elva till den svåra bortamatchen mot Levante..

Fin debut av Samper, visar klass direkt. Är där han ska vara, gör det han ska göra, och briljerar likt Busquets ibland. Samper är redan alldeles för bra för Segundan och om Song någonsin får göra en minut till i Barcelonatröjan när Samper finns att tillgå vet jag inte vad jag gör.

Fyra matcher, fyra vinster, noll insläppta mål, tre tillåtna skott mot mål. Och då är detta lag i en uppbyggnadsfas. Say no more.
Barcelona J.Gamper
2014-09-17 22:59
Vilket patetisk gnäll från vissa. Oj, spelet såg dåligt ut en match mot Apoel med massa b-lags spelare.. Det måste betyda att vi går mot ännu en katastrof säsong. Chilla med livet... Nästa cl match blir mot PSG, där får vi se hur spelet ser ut och därefter kan vi döma L.Enrique och spelarna
Barcelona Andreas-
2014-09-17 22:58
DM1982 Nej, folk är nöjda med en ligatitel. Det är ambitioner Valencia ska ha. Lika bedrövligt som spelet senaste åren trots att vi haft dem absolut bästa spelarna i världen.
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 22:57
@[Carles Puyol 5:

Messi har verkligen inte promenerat den här säsongen. Han har sprungit och rört sig mycket mer den här säsongen än förra. Sluta ljuga nu för fan, det börjar bli löjligt. Han har i stort sett legat bakom nästan alla mål vi har gjort sen ligan drog igång.

Om du säger att messi har promenerat den här säsongen så måste du på något sätt ha sett förra säsongens matcher. För då kan jag ha hålla med dig.
Barcelona DM1982
2014-09-17 22:55
[QUOTE=Andreas-]Ambitionerna här inne när alla är nöjda med serieledning o 1-0 Apoel. [/QUOTE] Ambitionen härinne borde vara sakliga och sansade inlägg men det vill sig visst inte för dig ikväll.
Barcelona Liatzo
2014-09-17 22:54
"Det blir inte CL i år, det känns så." For fuck sake... Vissa människor alltså.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-09-17 22:54
Det är bra om nya unga spelare får chansen i dessa sammanhang men att spela med så många oerfarna samtidigt är inget bra sätt att få igång ett spel inför resten av säsongen. Man ska ställa upp med ett så bra lag som möjligt för att dels spela ihop gubbarna men också för att underlätta när de yngre får speltid. De kommer då in i ett fungerande spel. Så var fallet inte idag. Men men, vi vinner och vi fick framförallt se Samper i 90 min.
Barcelona Barca Barca
2014-09-17 22:53
Herregud grabbar, lugna ner er. Vi har åkt på värre än det här, vi vann iaf och det med massa ungdomar på plan. Värre var det för fem år sen, när vi precis hade vunnit trippeln och går in som mästare och möter CL debutanterna Rubin Kazan och förlorar matchen på hemmaplan.
Annons: