/spanien/barcelona/forum/398.aspx/spanien/barcelona/forum/398.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjjff
2017-06-03 14:39
Givetvis följer jag också med stort intresse diskussionen härinne om Valverde och diverse eventuella värvningar. Men den överlåter jag åt andra att föra tills dess vi vet vad som exempelvis blir resultatet av att Valverde lär ha sagt att han ska anpassa spelet efter truppen. Ty ett sådant uttalande reser ju en rad frågetecken som det inte går att svara på, förrän truppen är spikad och spelet tagit sin början en ännu oskriven höst. Men i mina öron låter det lite illavarslande, Inte då minst med tanke på att det var precis vad förgående räddaren i nöden Enrique gjorde med topptrion MSN till sitt eget förfogande, för att erövra ett flertal titlar under sina tre år som tränare för klubben. Vars fans med tiden och i allt större utsträckning tycks ha gått från att vara fotbollens verkliga finsmakare till att drömma om att kunna mäta sig med jätten Glufs-Glufs. Som sitter vid dukat bord men inte har vett att uppskatta fint porslin efter förtjänst.
Barcelona Gabriel
2017-06-03 14:18
Även om jag verkligen kritar på för en eventuell Semedo värvning så måste man trots det påpeka att 50M€, eller 55 som Benfica sägs kräva, är helt sjuka summor för en högerback. Man kan säga att "ja men sådan är marknaden idag" vilket förvisso stämmer, men det är på god tid att man gör något för att fixa det här. En gång i tiden köpte vi Ronaldinho för 25M€, förstår ni kontrasterna? Nu tycker jag trots det att Barcelona bör fixa Semedo, eftersom jag vet att om vi inte gör det så finns det en stor tisk att vi tar smällen med Bellerin och betalar ännu mer för honom vilket hade varit katastrofalt. Men poängen kvarstår att marknaden är vansinnig idag, det finns ingen logik alls när Benfica kan kräva 55M€ för Semedo, Monaco 120M€ för M'Bappe osv. Det är en jobbig sits att hamna i, dels eftersom man inte vill medverka till att marknaden ser ut så här men samtidigt så måste man se över de svaga punkterna i laget och ta beslut där det behövs köpas in spelare och förstärka. I sånna här tider är det än mer viktigt att man värnar om La Masia, och enbart köper spelare som verkligen är unika och nödvändiga att köpa. Jag anser att Semedo är en sån spelare, en annan är Verratti, kanske Dembele också. Men bortsett från det så måste man våga satsa på La Masia spelarna igen. Marlon, Palencia, Cucurella mfl kan mycket väl slå sig in i startelvan om bara något år, visst kanske inte alla men någon av våra talanger om de bara ges chansen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjjff
2017-06-03 13:32
Hann inte mer än skriva mitt förra inlägg förrän min sambo berättade att Sveriges Radio rapporterade att lokalt och katalanskt public service företag och till Spaniens centralmakts stora förtret, sänder inslag som ohämmat ställer sig på just Juventus sida inför vad som komma skall. Precis som sig bör i Barcelonaland med omnejd.
Barcelona the cameroonians
2017-06-03 13:20
Läste lite om Semedo och faktum är att han spelade som playmaker så sent som för ett par tre år sen. Det vara bara på grund av skadeläget i hans dåvarande lag som tränaren tvingades möblera om och testade Nelsinho som ytterback. Förmodligen därför som han är grym offensivt men saknar den taktiska aspekten i defensiven. Vi får se vad som händer, det saknas egentligen substans i ryktet när det kommer till katalanska journalister, men tydligen ska Robert ha träffat representanter från Benfica tidigare under våren. Hur som helst vore det skönt att kunna slutföra en transfer gällande en av två essentiella positioner i startelvan.
Barcelona Kröjjff
2017-06-03 12:40
Som född värmlänning fick jag tidigt "veta" av min föräldrar att vi värmlänningar var Sveriges italienare. Först idag förstår jag full ut vad de menade, utifrån alla känslor. Hoppas av hela mitt hjärta att det blir till att bada i en fontän av konfetti, sent ikväll.
Barcelona Andresito
2017-06-03 11:55
[QUOTE=Reymar]Han har en klausul som ligger på 60M och Benfica med Mendes i spetsen är villiga att sänka priset till 50M, Bayern och Utd ryktas vara villiga att betala den summan. Själv tycker jag att det är helt absurt att en högerback kostar en halv miljard speciellt när det är en oprövad sådan. Spara pengarna och lägg på Verratti/Dembele. Vidal och Palencia räcker på högerbacks positionen. [/QUOTE] Det lär knappast bli 50M cash utan snarare 35-40M plus bonusar. --------------- Bonus. Skrattar alltid lika mycket när jag hör det ordet. Tänka sig att någon valde att inkludera en Ballon d'Or-bonus i Gomes övergång. Komedi.
Barcelona A good coach is everything!
2017-06-03 11:12
the cameroonians Aaa det är jävla tragiskt !! Vi får hoppas att Alves gör sin livs match idag det lär läka lite av såren. För det känns som att denna dag kan bli en jävla antiklimax!
Barcelona Treyh
2017-06-03 10:46
Dani Alves har vunnit 24 matcher mot Real Madrid (8 Sevilla, 16 Barcelona)

Fler än Messi. Fler än någon annan. Ikväll kommer han återigen göra livet surt för Marcelo och Ronaldo, med risk att Ronaldo kommer att boxas lite grann på Alves, precis som vanligt haha xD
Barcelona Reymar
2017-06-03 03:10
@Meneysuarez91011:

Han har en klausul som ligger på 60M och Benfica med Mendes i spetsen är villiga att sänka priset till 50M, Bayern och Utd ryktas vara villiga att betala den summan. Själv tycker jag att det är helt absurt att en högerback kostar en halv miljard speciellt när det är en oprövad sådan. Spara pengarna och lägg på Verratti/Dembele. Vidal och Palencia räcker på högerbacks positionen.
Barcelona Funeral Canticle
2017-06-03 00:03
Gillar Valverde presskonferens taktikern har lite att göra men han verkar inse vad som behövs och det är bra.

Let the madness mercato begin :)
Barcelona Jaume Vila 1899
2017-06-02 23:55
Håll dig till Puertan du. Spärr/ Mod
Barcelona II Barça II
2017-06-02 22:16
"If you turn the word football backwards, it spells Pep. He is a genius. I’ll say it again. A genius. Pep would tell you exactly how everything was going to happen in a match before it even happened. For example, the game against Real Madrid in 2010, when we won 5–0? Pep told us before the match, “Today, you’re going to play like the football is a ball of fire. It never stays at your feet. Not even a half second. If you do that, there will be no time for them to pressure us. We will win easily.” - D.Alves. Citatet ovan är från artikeln som Lion24 länkade tidigare idag. Herregud vad de är saknade i dagens Barca.
2017-06-02 21:41
[QUOTE=A good coach is everything!]Abidal oxh sen Alves Vi kommer ha en förbannelse på dem positionerna så som vi ha behandlat dessa legender. Mark my words. [/QUOTE] Det har redan börjat; Mathieu, Douglas, förlusten av Grimaldo och Vidals skada...
Barcelona A good coach is everything!
2017-06-02 20:17
Abidal oxh sen Alves Vi kommer ha en förbannelse på dem positionerna så som vi ha behandlat dessa legender. Mark my words.
Barcelona gozo1
2017-06-02 18:58
Shit läste D.alves artikeln fan fick tårar vilken människa hur fan kan vi slänga ut en sån karaktär och bra fotbollsspelare för vad ? Hatar vad som har hänt med våran klubb sen efter att laporta byttes ut allt de här familje känslan har försvunnit.
Barcelona ElRaval
2017-06-02 16:59
Trist att City gjort klart med Bernardo Silva. Det är en spelare jag gärna hade sett hos oss.
Barcelona Diar Shekha
2017-06-02 16:00
Vår prioritering måste vara minst en mittfältare. Det är vår största svaghet, det är självmord att gå och betala 50-60 milj euro för en högerback och sen inte kunna värva köpa en vettig mittfältare. Om vi spräcker 50-60 milj på en högerback, vad finns det då kvar att köpa för? Vi kan ju glömma att vi får bra summor för våra försäljningar. Sen vad har Semedo gjort för att vi ska gå och betala så mycket pengar för honom? Det är ju precis me den här inställningen ledningen värvar. Turan, Gomes, Paco=Bara där har vi över 100 milj euro i sjön..... Skippa affärer med Jorge Mendes. Den mannen säljer alltid sina spelare för stora summor, oavsett hur bra de än är. Liksom det är bara han eller Raiola som lyckas trolla bort Gomes och Danilo för minst 35 milj euro.
Barcelona Den vise mannen
2017-06-02 14:40
Den tidigare länkade artikeln om Dani Alves, wow!!! Vilken underbar läsning! Bläcket räcker inte till för att beskriva den mannen!!
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-02 14:32
Va? En halv miljard?! Det kan väl inte stämma, eller?
Barcelona Gabriel
2017-06-02 14:26
the cameroonians

Hehe, absolut. Kommer absolut inte klandra Robert eller ledningen mo Semedo köps och han misslyckas, eftersom han utan tvekan är mitt förstaval för den positionen. Däremot ogillar jag dealen, 50M€ plus Palencia är på tok för mycket.
2017-06-02 14:11
Gabriel

Jag håller dig direkt ansvarig vid eventuell värvning av Semedo :-)
Barcelona Gabriel
2017-06-02 13:45
@the cameroonians:

Minns att jag och Rambla var starkt emot en värvning av Danilo och såg det som ett skämt att han ens jämfördes med Alves, redan då var han en enormt överskattad spelare. Helt annan femma med Semedo!
2017-06-02 13:18
Jag hoppas att ni som skriver om Semedo och hans kapacitet har rätt och att vi inte hamnar med en ny Danilo för överpris som inte kan prestera utanför Portugal.

Förra sommaren suckade vi en del över att Real snodde honom åt sig, nu skrattar vi lite åt dem...
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-02 12:59
Ska du inte ge ungdomarna chansen så låt spelarna gå till den klubb dom vill och den som passar dom bäst. Ja försök även gå plus på affären. Men använd dom inte som några jävla förhandlingsbrickor vid bordet.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-02 12:58
Hade gärna sett Semedo hos oss. Har kompisar som följer Benfica dagligen och de säger att han är en "light Alves" bra framåt, fina inlägg när han får in dem från kanten, men halvkass bakåt haha. Något som talar emot är väl att United håller på att värva honom i samma affär som Lindelöf?
2017-06-02 12:48
I de bästa av världar skulle Palencia, som en av de spelarna med potential för en plats i A-truppen, ha testats betydligt mer under säsongen än vad han till slut gjorde. Nu blev det istället Nili Perdomo som mest fick träna med a-laget och Gomes och Mascherano som täckte för Roberto/Vidal.

Därför är det tveksamt om det räcker med en försäsong för att Valverde ska kunna inkludera Sergi i truppen framåt. Och B-laget kan han redan, även om klubben fortsatt vill se honom där om de tar steget upp i samband med kvalet.

Det är den där berömda röda tråden som jag skrivit om och som brustit nånstans i mitten. Lucho hade inte tillräckligt med förtroende för Palencia, sen om det berodde på att han aldrig såg någon B-lagsmatch/träning eller nåt annat låter jag vara osagt.
2017-06-02 12:36
Med tanke på att Vidal inte verkar vara på väg ut och att Sergi Roberto finns kvar att tillgå vid ytterligare behov ser jag ett köp av Semedo med en utlåning på 1+1 säsong (märk väl EJ försäljning) av Palencia som en win-win.

Palencia behöver utveckla sina offensiva kvaliteter vilket han kommer att få göra i den portugisiska ligan. Barcelona får en etablerad ytterback som har hela registret för ett hyfsat marknadsvärde.

När Palencia är färdig tar vi tillbaka honom, säljer Semedo för dubbla summan och flyttar upp Guillem Jaime, Mateu Morey eller Dani Morer beroende på vem som utvecklats bäst under den nye B-lagscoachen vid namn Xavi Hernandez. Okej?
Barcelona Deulofeu
2017-06-02 12:07
Palencia ska ingenstans han har ju krigat hela sitt liv för en chans i a-laget och det hade ju talats om att han skulle göra försäsongen med a-laget.

Vidal kan ju också vara tänkt högre upp i banan där han även gjorde det bra innan skadan.

Tänk er Benfica med två ytterbackar från oss i princip gratis och vi köper Semedo för 500 miljoner som är nya siffran det talas om.

Tydligen så har Samedo en klausul på 800 miljoner... Lindelöf går ju inte gratis till Man U precis!

Barcelona Gabriel
2017-06-02 11:42
Neymar Jr Skit tråkigt om det blir så, jag har sagt sedan början av våren att det måste köpas in en ny högerback och då är Semedo utan tvivel det bästa valet. Jag har också nämnt att man borde lyfta upp Palencia till A-laget och sälja vidare Vidal. Mina högerbackar hade bestått av Semedo och Palencia, men så fort jag hörde att klubben inte tänker sälja Vidal så förstod jag genast att det inte skulle finnas plats för Palencia men jag hoppas att du förstår att det inte är pga Semedos affär, utan snarare pga faktumet att klubben räknar mer med Vidal än med Palencia så om något så är det Vidal som tar platsen på Palencias bekostnad. Hoppas bara att man får in en buyback-clause om han sticker till Benfica.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-02 11:38
Barça are negotiating with Benfica for the Purchase of Nelson Semedo. [AS] • Palencia might be included in the deal. #FCBlive Delar ni åsikten nu? La masia har förvandlats till förhandlings pjäser vid nya affärer...
Annons: