/spanien/barcelona/forum/3979.aspx/spanien/barcelona/forum/3979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2014-09-17 19:20
Att man lyckas förlänga kontraktet med S.Roberto är bra nyheter han är en duglig truppspelare som kanske startar max 5 matcher och klagar aldrig. Han var den spelaren som det var näst mest intresse för från andra klubbar näst efter besten eller pilen som han kallas. Man kan ju bara hoppas att han inte blir någon ny Jonathan utan att han i framtiden inser sina begränsningar när Rafinha blivit varm i kläderna samt Halilovic,Samper är uppflyttade och kanske tom Suarez är åter damn vilket mittfält.
Barcelona Deulofeu
2014-09-17 19:16
Sällan varit så spänd inför en startelva som denna som förkunnas snart!

Ter Stegen eller Bravo

Får Douglas starta?

Samper på mittfältet från start och debut?

Munir cl debut fortsätter sagan redan ikväll med mål i debuten?

Messi kan göra 4 mål och tangera Raul!

Neymar har inlett säsongen strålande och kan han fortsätta i cl?

Lyckas vi också göra 5 mål och åter hålla nollan?

Hoppas på positivt svar i många av frågorna.
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 19:09
viccc måste hålla sin vana trogen och skrika ut sin obeskrivliga kärlek till roberto haha!
Barcelona Barca Barca
2014-09-17 19:02
@viccc:

AAAHAHAHA, herrejösses vad du fick mig att skratta. Skön onsdags humor av er här inne gubbar, lagom till CL :D
Barcelona B.BOSS
2014-09-17 18:52
Ska bara slänga utfört likt en frisbee bara för att! Sergi Roberto startar istället för Iniesta! Bara så utan anledning.
Barcelona B.BOSS
2014-09-17 18:50
Vi sitter här i alla olika åldrar och upplever alla känslor från eufori, nervositet, spänning, rädsla, ilska, hat, glädje, sorg och irritation. Och Sergi Roberto tjänar 1-2 miljoner euro om året. Damn life is unfair.
Barcelona Deulofeu
2014-09-17 18:39
Om två timmar kan realistiskt sett både Samper och Munir starta sin första cl match.

Enligt mig måste båda göra det vi måste göra allt vi kan för att de ska stanna.

De har båda visat sig lojala och riktiga supertalanger nu är det dags att de åter får chansen från start.

Gillar verkligen LE får se om om en eller båda startar.

Det är trots allt en superviktig match i cl sedan väntar betydligt tuffare matcher och det kan vara svårt att lufta ynglingar chansen är ikväll.

Vi spelar ett farligt spel då vi visar omvärlden våra blivande talanger alla dräglar efter dem visar vi att de får spela kommer förmodligen de allra bästa stanna.Vissa kommer välja andra vägar läs Sanabri men om ett år eller så får vi jämföra han och Munir och se vem som kommit längst.

Ynglingarna ledde med två noll efter tre minuter vad kan "A" laget prestera?

Barcelona Krabban94
2014-09-17 18:35
Hade helst sett Iniesta och Raktitic spela max 60min var, onödigt att match dem så hårt i början då det kommer tuffare matcher...
Barcelona petersays
2014-09-17 18:34
@DM1982:

Nu blir det semantik, men hur kan man tacka nej till ett erbjudande man inte fått? ;) Han hade under de tre senaste åren förmodligen inte hört ett ljud från Sabella, och nu när VM stod inför dörren och han fortfarande inte fått något tecken på att bli utattagen (och heller inte spelat kvalet) så gjorde han andra planer och sa som det var, att ifall de hör av sig så har han andra planer. Så han tackade ju inte nej, utan gjorde andra planer. Jag är säker på att vi förstår varandra, men ändå ;)
viccc
2014-09-17 18:23
SERGI ROBERTO!!! Precis det alla väntat på puh... skönt att dealen är klar,han måste väll varit jagad av exakt alla klubbar med det spelat han har visat.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2014-09-17 18:19
@Rambla~:

Det är just därför jag diggar Lucho, han är inte rädd till skillnad från Tata som alltid spelade med samma spelare, dvs spelade alltid safe vilket är tråkigt då ungdomarna inte fick spela så mycket.

Hoppas på Rakitic - Samper - Iniesta

Skulle dock ej bli förvånad om Roberto startar haha. :P
Barcelona Rambla~
2014-09-17 18:14
Arsenal kan lägga ner alla planer på Samper redan nu. Lucho nobbade en värvning av Kroos när denne erbjöds till klubben i somras. Anledningen stavas Samper. Man vill inte hämma hans utveckling. Helt rätt beslut av LE. Lite vågat av LE att utesluta våra två bästa defensiva mittfältare i en CL-match och istället ta med en färsking som Samper. Vågat men samtidigt lite fräckt ändå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-09-17 17:33
Official: Barcelona announce a deal on the renewal of midfielder Sergi Roberto (22) until 2019, buyout fee 30M, could rise to 40M Om du är katalan så får du allt gratis. Fact!
Barcelona El Soap
2014-09-17 17:32
Skönt, Sergi Robertos nya kontrakt klart, till 2019. Halleluja!

Skämt åsido, vad har han ens visat som gör att han förtjänar detta kontrakt? Ibland blir man ruskigt trött på att man delar ut kontrakt till spelare till höger och vänster.
Barcelona Deulofeu
2014-09-17 15:29
Thierry Henry rätt kul faktiskt men Ronaldo springer runt som en galning och begär bollen hela tiden medans Messi fördelar bollen till den som har bäst läge eller skruvar in den själv.

Messi inte bara en av världens största målskyttar utan även en av fotbollsvärldens bästa passningsfötter!
Barcelona Thierry Henry
2014-09-17 15:17
@Leo y Cesc:

Mål som mål
Barcelona dinho the artist
2014-09-17 15:10
Hoppas på mats i mål, samper xavi och rakitic på mitten. Messi munir och neymar i anfallet. Mitt uppe i ett rafflande parti Spökboll.
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 14:47
Jag hoppas att om rafinha får spela på mittfältet så ska han spela till höger. Så han kan vika in med sin vänsterfot. Sen tycker jag xavi och samper ska starta med honom på mittfältet. Vi lär äga mittfältet ändå och Speciellt med Messi som droppar ner till mittfältet.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-17 14:14
Roligt att Ronaldo gör tap-ins som förra säsongen i CL och sen babblar om 17 mål, ja 14 st minst va skitmål.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-09-17 14:09
Efter att ha sett truppen hoppas jag på denna elva:

-----------------TerStegen-----------
--Alves--Piqué---Mathieu--Adriano
-------------------Samper---------------------
--------Rakitic----Xavi-------Iniesta----
---------Messi--------Neymar-------------

Hade varit intressant att spela med 4 mittfältare och starta med Samper utan att han får allt för mycket ansvar på dina axlar.

Skulle dock inte bli förvånad om Lucho testar 3 backslinje med Bartra, Pique och Mathieu, Då får även Munir plats i startelvan.

Men man vet inte hur han tänker...Kanske tom Douglas startar vem vet..blir spännande och se hur vi ställer upp.
Barcelona DM1982
2014-09-17 13:15
[QUOTE=Neymar11]Missade att samper var uttagen till matchen, hade varit kul ifall han fick starta som pivote. Kan vara ett knep av klubben och visa förtroende för honom nu när Arsenal jagar honom för fullt [/QUOTE] Får Samper starta så är det en tydlig signal till alla ungdomar att kämpar man så får man spela, på alla nivåer. Kämpar man inte så blir det bänken....i Sevilla. Lucho är rak, visar man framfötterna så belönas man men om man latar sig så åker man ut. Enkelt och bra.
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 13:08
Everton are monitoring the situation of Deulofeu. Barcelona could terminate Sevilla loan deal because of lack of playing time. [express]

Detta är precis vad som behövs för att försämra hans redan dåliga självförtroende haha!
Barcelona Andresito
2014-09-17 12:59
Äntligen vår tur att äntra CL. Efter att ha sett truppen vill jag se följande elva ikväll:

-------------------Mats--------------------

Douglas - Bartra - Piqué - Adriano

----------------- Samper ----------------
----------- Xavi --------- Rafinha ------

---- Munir ----- Messi --- Neymar--

Spela med så nytt och fräscht som möjligt, och samtidigt få igång Messi-Neymar, Ärligt talat så ska vi vinna med vilken elva som helst, Barca B hade med troligtvis vunnit mot Apoel.

Risk för övermod, visst. Men på Camp Nou, med spelare som vill visa Enrique vad de går för så tror jag inte detta ska vara några problem.

Ikväll blir det kalas!
Barcelona Neymar11
2014-09-17 12:20
Missade att samper var uttagen till matchen, hade varit kul ifall han fick starta som pivote. Kan vara ett knep av klubben och visa förtroende för honom nu när Arsenal jagar honom för fullt
Barcelona DM1982
2014-09-17 12:11
[QUOTE=petersays]Fast Sabella har inte tagit ut honom sedan 2011. Tror du verkligen att det ens var på tal denna gång heller? Nyhetsvinklingen var ju sådär i den artikeln med om du hade läst den. Det han sa var att han visste att han inte skulle bli uppkallad och därför hade valt att prioritera sin familj och boka biljetter till Disneyland. Det var ju inte direkt så att Sabella bönade och bad medan Tevez ba "Nä fan. Fuck VM, jag ska till Magic Mountain!". Som sagt skar det sig mellan honom och Sabella DIREKT när han tog över landslaget och han har inte fått spela en match under Sabella. Så, nej. Tevez "Tackade inte nej" till landslaget som du får det att låta, han fick aldrig chansen. Och om Sabella inte kan gräva ned yxan när Tevez vunnit scudetton, vunnit interna skytteligan, kommit trea i skytteligan i italien och blivit utsedd till lagets bästa spelare under säsongen - och istället plockar ut iskalle Palacio. Ja, då har han gjort nåt fel. [/QUOTE] Precis, Tevez visste att han högst sannolikt inte skulle bli uttagen, blev lite grinig och nobbade landslaget. Ergo, han tackade nej. Med andra ord, han föregick innan han kunde föregås. Kunde han ha blivit uttagen? Högst sannolikt inte men det var heller inte omöjligt. Men han tackade nej.
Barcelona knoxxx
2014-09-17 12:05
Personligen tror jag att Lucho/ledningen vill satsa mest på Ter Stegen som förstakeeper. Men jag tror även att han är på det klara att han inte bara kan kliva in direkt som förstakeeper. Därav är det väldigt positivt att vi värvade Bravo, som kan språket/ligan och har rutinen som krävs.

Med det sagt så hoppas jag verkligen på att MAtS får chansen idag. Att känna på CL-spel hemma mot Apoel kunde inte vara mer passande för en ung keeper.
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 11:56
Jag tycker även att Xavi ska få starta sin första match nu. Han måste få känna att han har något förtroende åtminstone.
Barcelona Neymar11
2014-09-17 11:48
Rakitic kommer få den defensiva rollen med Xavi/Iniesta och Rafinha framför sig När vi har chans att spela masche på sin plats så lämnas han utanför truppen, helt onödigt om han inte har några känningar
Barcelona LeoMessi
2014-09-17 11:39
Vi kommer att få se Roberto som DM ikväll, tränarna har tydligen fått för dig att han även kan spela på den positionen. Han fick spela där under försäsongen.
Barcelona Barcadinho.
2014-09-17 11:22
Malmö spelade bra mot Juve. Min 50-cent billiga analys är att man kunde se att skillnaden i taktik och att spela som ett lag inte är så stora. MFF stod bra defensivt. Det bästa är att spela lågt försvar när man möter bättre motstånd och det gjorde dem. En sak till som är viktig är att försöka behålla bollen så gott man kan. Och det gjorde MFF också. De drog inte långa bollar i panik för ofta. Tränaren Åge gjorde sina läxor.

Men det finns stora skillnader på en individ nivå. Spelarna i Juve (och förut Salzburg) är betydligt mer tekniska. De behandlar bollen i en klass för sig.

Bör Svensk fotboll "återgå" till Lagerbäcks filosofi (koncentration på lagets gemensamma defensiva spel) ? Kanske det.
Det verkar som att man lyckas få bättre resultat ute i Europa just på det här sättet.
Annons: