/spanien/barcelona/forum/3974.aspx/spanien/barcelona/forum/3974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-09-14 00:06
Fantasilag, era, superlag och grejer. Lugna ner er. Sätt dig ner.
Barcelona petersays
2014-09-14 00:01
@Neymessi:

Ja alltså för ett par år sedan var Casillas utan tvekan en av världens tre bästa målvakter i ett par säsonger, men den formsvacka han haft i såväl klubb- som landslag borde verkligen göra att Ancelotti skulle överväga att ställa Navas mellan stolparna istället. I den mån kan jag någonstans förstå en frustration om det är så att spelarna tycker att Casillas går före Navas på gamla meriter. Men det här är bara snett på så många sätt. Hade jag varit Ancelotti hade jag låtit Pepe träna med b-laget i en månad.

Varningens finger till alla som är så jäkla malliga nu. Vi har bara spelat 3 ynka omgångar och det skiljer 6 poäng. Två matcher av de återstående 35 kan ändra på detta. Kom ihåg det när vi har vår vanliga svacka strax innan/efter juluppehållet. Visst är det SJUKT jävla skönt att se Real i undre halvan av tabellen - men jag undanber mig, som alltid, alla "Akta er för el madridismo"-klingande inlägg härinne. Oavsett vad fan som händer så kommer dom jävlarna bli farliga och det kommer vara sjukt jämnt i mars/april. La Liga avgörs ALDRIG så här tidigt.
viccc
2014-09-13 23:49
Men Roberto är också helt efterbliven när han inte väljer att gå på lån. Han tror verkligen att han är the real "deal" så att säga. Det uttalandet angående spanska landslaget t ex. Roberto blir 23 i februari och har fortf en väderlös touch och t om blockar mig på twitter när jag sa att han bör träna mer. Nej fy bort med han bara
Barcelona Treyh
2014-09-13 23:47
Vafan Bale som tränat så hårt för att få den perfekt deffade beachkroppen. Jag trodde han skulle kötta igenom alla försvarare med en sån monster kropp. Speciellt när han lagt ner så mycket tid på bicep, tricep övningar etc.
Barcelona Neymar11
2014-09-13 23:44
Tänk om Iniesta inte hade gjort mål på stamford bridge Tänk om Messi hade gjort mål i vm-finalen Tänk om Messi inre hade missat straffen mot Chelsea Tänk om domaren inte blåst av ett regelrätt mål från munir Går inte tänka om hela tiden, situationer kommer dyka upp i livet och under matcher. Du kan aldrig förberedda dig till en 100% felfri match, det är totalt omöjligt. Att vi missar chanser ser jag inte heller som något negativt, då vi trots allt skapar chanser. Hade varit värre ifall vi inte skapar lägen! Att vi missar visst men målen kommer när man fortsätter skapa chanser Vi får inte glömma att spelarna är inte robotar som är programmerad. Finns ju så otroliga många faktorer som spelar roll i en match. Och det kommer dyka upp situationer från ingenstans, likt bilbaos "chans" Och nej det var absolut inte straff i Piques situationen även om domaren hade blåst så det blivit en indirekt frispark pga farligt spel då pique trots allt gick på boll och inte kan hjälpa att munain är 1,60 cm lång Vi gör en bra match både defensivt och offensivt, Bilbao hade inte mycket att komma med alls.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-09-13 23:44
Haha när det kommer till Roberto är det inte honom man ska hata, det är ledningen som håller kvar honom utan att han presterar och struntar i att låna ut honom till något lag där han kan få speltid och kanske utvecklas.
viccc
2014-09-13 23:41
Kommer ifrån särö så kanske är dryg utan att tänka mig för haha vad vet jag, men inte min mening ska du veta.
viccc
2014-09-13 23:39
brukar hata på träben som Roberto men det är med all rätt. Barca ska vara en klubb för spelare på toppnivå. Allt annat ska bort
Barcelona messiooooxavii
2014-09-13 23:38
ngn som har ett bta twitter att följa från real madrid med citat från spelare och tränare osv...
Barcelona LeoMessi
2014-09-13 23:37
Viccc Haha jag tvivlar inte på att du älskar Barcelona eller att du har lagt ner mer pengar på Barca än jag:P Kan vara så att jag överdriver eller så kanske mitt minne spelar ett spratt nu och får mig bara att minnas dina inlägg då du har uttryckt lite pessimistisk:P
viccc
2014-09-13 23:33
Jag är verkligen inte negativ brukar gå på en del matcher varje år då jag har ett sommarställe i centrala BCN, en 3a. du är välkommen ner o titta en match med mig så ser du att jag inte är negativ :P du överreagerar nu lite tror jag.
Barcelona LeoMessi
2014-09-13 23:29
Viccc Var det efter domaren dömde bord munirs regelrätta mål? Eller var det efter athleticförsvararen knuffade ner Munir med båda händerna i straffområdet där det borde ha varit straff? Jag kommer själv inte ihåg när situationen uppstod, men 3 skott på mål fick Athletic så försvaret var inte så värdelöst och Pique var inte värdelös heller. Jag vet att man inte ska tro att det var en fläckfri insats från vår sida, även om vi vann. Men försök vara lite positiv för du brukar vara ganska så negativ när du skriver. Du är inte otrevlig mot andra men du är negativ mot Barca väldigt mycket.
viccc
2014-09-13 23:23
det stod 0-0 när Pique fällde killen i straff området eller? jag pratar just då. Sen att vi missade 100 lägen är inte otur utan bara jävligt dåligt idag, vi kan inte lita oss på dessa marginaler. Tur som fan att det inte blev straff menade jag, vi kunde lika gärna förlorat pga pique
Barcelona B-Guden
2014-09-13 23:18
kan nån länka artikeln där aftonbladet skriver om reals fantasilag ?
Barcelona Neymessi
2014-09-13 23:17
@Zyzz:

Inte konstigt att Real Madrid inte spelar som ett lag när deras teamkänsla verkar vara på noll. Jag hade blivit tokig om någon utav våra spelare hade uttryckt sig på det sättet.
Barcelona II Barça II
2014-09-13 23:11
Viccc Vad pratar du om? Vaddå tur att vi vann idag? Vi dominerade matchen fullständigt och det var snarare Bilbao som hade tur att det inte blev tennis siffror. Jag var kraftigt emot Enrique inför säsong, men än så länge har jag absolut inget negativt att säga om han. Vi spelar en strålande fotboll och våra spelare verkar vara på spelhumör! Dessutom så springer alla mycket mer än vad de gjorde förra året!
Barcelona Neymessi
2014-09-13 23:11
Jag måste erkänna att jag har klickat på tabellen några gånger bara för att få mig ett gott skratt. Real Madrid aka laget som skulle ha en "Barca era", ligger på en trivsam 12:e plats och då har inte ens hälften av alla lagen spelat 3 omgångar.
Ajaja.
Barcelona Zyzz
2014-09-13 23:10
"I kväll visade fansen stort missnöje mot målvaktsikonen Iker Casillas som blev utbuad varje gång han fick bollen.

– Jag hörde inte, men fansen har alltid rätt, säger Pepe"

Fin atmosfär i den klubben!
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-13 23:08
viccc

Tur!? Kollade vi på samma match eller!? Vore det inte för ineffektiviteten så hade matchen slutat 5-0, istället för 2-0 !!
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-13 23:08
Förövrigt så leder Celta med 2-0 mot Sociedad som slaktade Madrid med 4-2 hahah. Synd att Sevilla och Valencia inte har mer pengar i kassan så de kan behålla/köpa spelare av bättre klass, då hade detta Real fått kämpa om CL-platserna haha.
viccc
2014-09-13 23:07
Vi hade väldigt tur att vi vann idag glöm inte det. Vi har en Pique som blev frånsprungen mer än 1 gång. Borde även fått straff mot oss när pique sparkade ner en. Lucho har inte bevisat något och det känns långtifrån om han är rätt person att leta Barca. Bara det att Rafinha petades framför Roberto och att Bartra inte va med i truppen trots att Vermaleen inte är frisk ännu.
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-13 23:05
Arsenal will complete the signing of Barcelona starlet Munir El-Haddadi in January after meeting his €11 million release clause.

Source: Metro

Kan väl inte stämma!??!?!
Barcelona Vampíro
2014-09-13 23:04
Hames är fotbollens motsvarighet till Phantom Menace, sjukt mycket hype men en stor besvikelse. De säljer i alla fall merchandise.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-13 23:03
@barcastuff: Valverde (coach Athletic): "It seems like games at the camp Nou never end..." #fcblive Såhär vill jag se alla tränare gå ifrån ett besök på Camp Nou. Detta Barca vill jag se framöver och bli ännu bättre.
Barcelona Zyzz
2014-09-13 23:03
Suarez reaktion (länktips) när Munir missar är oslagbar! Det visar att Suarez verkligen vill lagets bästa och inte enbart bryr sig om sina egna prestationer!
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-13 22:59
@barcastuff: Valverde (coach Athletic): "Messi's quality is incredible. He pulls 3-4 players towards him, which leaves others free." #fcblive Behöver man beskriva geniet Messi på ett bättre vis? Kan någon snälla visa mig ett citat senast någon tränare sa något liknande om Ronaldo? Förutom Ancelotti och Bento? Hela världen beskriver Messi med genialiska och magiska ord. Men jag undrar har jag levt under en sten för att jag aldrig ser tränare, gamla stora spelare osv säga sådana saker om Ronaldo? Jag vill inte ta ifrån honom hans starka sidor men jag har aldrig ansett Ronaldo mer än en världsklass målskytt. Messi bidrar i press spel, bidrar i spelet, tar tag i matchen och förändrar utgången helt på egen hand. Underlättar för medspelare att göra mål. Han kan gå mållös som idag men ändå var det tack vare Leo vi vann idag. Messi tar alltid upp 3-4 spelare på sig. Hur många går upp emot Ronaldo? 1 ? Iallafall denna dag var ytterligare av de alla andra 300 matcher Messi bevisat att han är den största spelaren någonsin.
Barcelona Kröjf
2014-09-13 22:54
Mäktiga Messi replikerar:

"Kröjf skrev följande:

Nu är det bevisat. Gud finns. Eller Allah som han heter i Arda Turans värld.

hur menar du bevisat? vem har bevisat det ? det borde ha varit bevisat sen länge genom Messi ".

Bevis? Ska mitt inlägg tolkas bildligt eller bokstavligt talat? Gissa två gånger.

Har du för övrigt missat att Messi i själva verket är Guds utsände son och att hans namn är en förkortning av Messias? Och efter att ha varit nästintill dödförklarad av många förra säsongen, har allas vår frälsare återuppstått och fullföljer sina himmelska mirakel med båda fötterna på jorden (nåja högerfoten i alla fall).

.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-13 22:50
@barcastuff: Record Luis Enrique's Barcelona: W W W #fcblive Goals: 6-0, Clean Sheets: 3 [via @barcastat]
Barcelona IlTriplete
2014-09-13 22:47
- Real Madrid har världens bästa försvar. Barcelona har världens sämsta försvar.

Real: 6 insläppta på 3 matcher
Barcelona: 0 insläppta på 3 matcher

- Barcelona 9 p
Real Madrid 3 p

- Messi 5 poäng (2 mål, 3 assist)
Ronaldo 2 poäng (2 mål)

Har jag glömt någon punkt?

PS. Det är uppenbart, trots CL-vinsten (där Atletico var helt slutkörda, förståeligt), att Real blivit lillebror i Madrid.. Pinsamt, för fan. Atletico dominerar de på alla fronter just nu.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-13 22:45
B-Guden När man läser hans inlägg så är hatet enormt mycket större än glädjen för hans eget lag. Det kan man förstå när dom vann CL 2002 och det tog 12 år att vinna CL igen på Chelsea/Inter - vis. Mindervärdeskomplex är ett faktum. Vi har haft en brakande uppåt kurva sedan 2005 och vi är det laget som alla de största tränare och gamla legendarer kallar för världens bästa lag och Guardiolas Barca det största genom tiderna. Dessa inavel ska man inte ta på allvar. Tro mig jag har skrattat så mycket åt El pasillo att jag fått tårar. Tycker han ska fortsätta som han gör :) han är en av få som får mig att vilja skratta och må bra när jag läser hans inlägg.
Annons: