/spanien/barcelona/forum/3968.aspx/spanien/barcelona/forum/3968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 17:16
Ronaldo skriker som en stucken gris varje gång han får en smäll.. Herregud!
Barcelona Zyzz
2014-09-20 17:15
1-3 nu tydligen. Hur många matcher på raken har Real släppt in mål nu? De kan helt enkelt inte hålla tätt bakåt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 16:49
Komfortabel ledning av real utan att behöva dominera Deportivo spelmässigt. James mål var snyggt och den hade ingen målvakt räddat.
LuisSuárez #9
2014-09-20 16:47
@Krabban94:
Nä, Real-fansen kommer bara höra massa haters...
Barcelona Neymar11
2014-09-20 16:43
Offside på Ronaldo va, måste vara två spelare bakom målvakten
Barcelona grande jw
2014-09-20 16:39
Deportivos försvar. Haha! Målvakten får total blackout.
Barcelona Z_Z
2014-09-20 16:37
@Zyzz:

Två riktigt fina avslut av James och Ronaldo är skillnaden mellan lagen. Spelmässigt är Deportivo helt klart jämnbra med dem. Dock är de ju så galet ineffektiva så fort de kommer till straffområdet.
Barcelona Krabban94
2014-09-20 16:37
Zyzz: Ja så där halvt, två snygga mål kan inte säga annat. Det andra av James, så nu är han värd de 80miljonerna kommer ni får höra!
Barcelona Zyzz
2014-09-20 16:34
Någon som följer bottenstriden mellan Deportivo - Real Madrid?
Barcelona Barca Barca
2014-09-20 16:14
@Deulofeu:

Bellering är nog en stor förlust. Tror at an hade kunnat vara en startman redan om något år på högerbackplatsen speciellt nu med LE som ger talangerna chansen. Men girigheten övervinner alltid dessa ungdomar sen att det är, ursäkta uttrycket, pedofilen Wenger som raggat upp halva våran ungdomsverksamhet är duktig på att övertyga dom är en annan femma. Jag tror att Wenger inom en snart framtid kommer göra en invasion och sno hela verksamheten likt Israeliterna snodde palestinierna mark.

Barcelona Gio Style
2014-09-20 15:53
Deulofeu

Glöm inte bort Mathieu, vår bästa back atm.
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 15:46
Behövdes verkligen Samper övertygas? Toral har ju en engelsk moder har jag för mig och Bellering har ju lämnat tomrum efter sig sedan han försvann har han inte lyckats ersättas.

Vi har ju värvat tre till fyra nya backar som ska ersätta honom utan att helt lyckas.Han skulle nog spelat i vårt b-lag nu tillsammans med 95 generationen.
Barcelona Barca Barca
2014-09-20 15:38
Guardiola convinced Samper not to move to Arsenal in 2011. His teammates Toral and Bellerin joined the English club that summer. [rac1]
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 15:33
Det var riktigt länge sedan Vermaelen splelade och var i bra form hoppas vi skyndar långsamt med honom.

Vi har Bartra och en Pique som närmar sig formen!
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 15:32
vad sköna dom är i Madrid lägret visst har dom väl en klausul på José Rodriguez?

Han får inte spela mot dom varför står inte det någon stans? Är de rädda för att han ska sänka deras usla lagbygge eller en central mittfältare som behöver speltid jag fattar nada.

Jag tycker själv att det ska bli oerhört spännande att se vad Deulo kan göra mot oss under denna säsongen.
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-09-20 15:21
Det många glömmer är att vi har värvat Vermaelen som var en jäkligt bra försvarare när han var i form, när han blir spelklar så kan det bli riktigt jäkla bra där bak. Vermaelen (thigh) is training normally with the group today. Masip (finger) is working individually. ?#?fcblive?
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-09-20 15:21
Det många glömmer är att vi har värvat Vermaelen som var en jäkligt bra försvarare när han var i form, när han blir spelklar så kan det bli riktigt jäkla bra där bak. Vermaelen (thigh) is training normally with the group today. Masip (finger) is working individually. ?#?fcblive?
Barcelona Gio Style
2014-09-20 15:18
@westinho - Sergio #5:

Satt och tänkte detsamma, förvisso bara följt andra halvlek men jag är glad för det.
QPR drog just förövrigt sin 85:e långskott utanför mål.
Ser mycket hellre på Celta - Elche eller nåt.
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 15:06
@Deulofeu:

Men var det inte också för att han inte riktigt hade allt för stort förtroende för dom nya mittfältarna? Grimaldo var förvånansvärt bra som mittfältare om jag ska vara ärlig. Han hade bättre skott än jag trodde haha
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-20 15:01
Laporte var ju urusel i Barcelona matchen, han som var grundorsaken till Bilbaos två insläppta mål. Det var första gången som jag såg Laporte i action. Om jag endast ska bedöma hans prestation från den matchen så var han oerhört långsam och en dålig bollbehandling. Hade inte platsat i Barcelona utifrån den synvinkeln.
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 14:51
Jag hoppas Puyol ser till att hans främsta uppgift blir att åter hitta en superförsvarare.

Vi fann honom förra säsongen och jag kan verkligen inte släppa att vi inte löste honom.

Vi köpte Mathieu och Vermaelen istället för Laporte.

Han är tveklöst europas största försvarstalang och redan the real deal.I matcherna mot Napoli var han så bra att det gjorde ont att titta.

Han var ganska tydlig med att han ville vara med Bilbao denna säsongen i cl men nästa vad händer då?

Tänk er om Madrid säljer Pepe och ska ersätta honom skulle inte vara kul direkt.

Varane och Laporte är inom något år världens bästa mittlås tänk er de om några år!Om de dessutom skulle spela ihop i både klubb och landslag inför em 2016...

Personligen hoppas jag på att vi åker och pratar med Laporte och att det är Puyol som gör det.De ska säga till honom att han ska skynda långsamt i Bilbao något år till för att vi sedan värvar honom när vår bann försvinner.

Det är bara att gå all in på honom och även behålla Mathieu.

Jag hoppas Laporte är del av vår framtida satsning!
Barcelona Canaletes
2014-09-20 14:49
Henrik Larsson fyller 43 år idag!
Vill hylla honom med hans två mest minnesvärda ögonblick i Barça.

*Länk* La despedida.

CL 2006: http://youtu.be/VsdMmDwCY10
Fällde fan två tårar. Helt sjukt att åtta år har gått...
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-09-20 14:47
Som Barcelonasupporter är det otroligt frustrerande att titta på en sådan här match i PL. Otroligt många bolltapp och felbeslut, allt känns så slumpartat.
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 14:41
Lucas har gjort det så bra på vönsterbacksplatsen att Grimaldo spelat mittfältare men som sagt nu är Grimaldo tillbaka.

Jag ser helst Grimaldo som vänsterback igen och Halilovic centralt!

Grimaldo kommer starta Eusebio har ju skärpt till sig!
Barcelona the cameroonians
2014-09-20 14:32
@Heisenberg:

Det enda lag Messi inte skulle kunna göra mål på, särskilt inte en regnig kväll...
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 14:29
The cameroonians Haha då hänger jag med;) När det kommer till eusubio så får man förvänta sig det mest ologiska haha.
Barcelona koeman92
2014-09-20 14:27
@Heisenberg:

De har... Långa spelare och en kall grå regnig stad! :D
Barcelona Heisenberg
2014-09-20 14:09
Sitter och kollar på QPR - Stoke. Vill någon förklara för mig vad det är som är så jäkla speciellt med Stoke som alla som följer PL ser men inte jag?
Barcelona the cameroonians
2014-09-20 14:04
LeoMessi

De nada!

Eftersom Hallovic inte startade förr matchen tror jag det är dags för den unge kroaten att ta en plats nu i stället. Att det blir på Grimaldos bekostnad är utifrån Eusebios perspektiv - han gör de mest oväntade val ibland...

Kan bli Grimaldo på vänsterbacken i stället för Lucas också, men som sagt - jag gjorde mitt val utifrån det minst logiska ;-)
Barcelona Canaletes
2014-09-20 13:31
Så alla vet och har chansen till en bra helg så är det frivisning för Viasat Sport 19-24 september!

Enjoooy!
Annons: