/spanien/barcelona/forum/3955.aspx/spanien/barcelona/forum/3955.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjf
2014-09-16 13:39
Neymar 11 skrev. "Kröjf Hörrö Nisse, är fullt medveten om historien och kopplingarna mellan Barcelona och Basel Men eftersom jag skriver från ett Barca perspektiv så nämner jag våra färger?! Så ska du fortsätt leka smartass ?:) ". Jesus amalia. Du är väl inte den ende i denna värld. Om du lyckades läsa in någon som helst sarkasm eller överlägsen attityd i det jag skrev. så få den stå för dig. Ta ett fotbad.
Barcelona Neymar11
2014-09-16 13:31
Kröjf Hörrö Nisse, är fullt medveten om historien och kopplingarna mellan Barcelona och Basel Men eftersom jag skriver från ett Barca perspektiv så nämner jag våra färger?! Så ska du fortsätt leka smartass ?:)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjf
2014-09-16 13:21
Neymar 11 skrev bl a följande om FC Basel:

"Sen så ska dom trots allt försvara våra färger, real brukar ha problem med lag i blått/rött fråga Levante haha"

Här kommer lite kuriosa av nördig karaktär: Faktum är att det snarare är FC Barcelona som försvarar FC Basels färger. Det var nämligen en lagkapten i den sistnämnda schweiziska klubben vid namn Hans Gamper, som bildade allas vår favoritklubb och färgades av sitt förflutna i Basel när han gjorde så.

Och när jag ändå är inne på "värdelsöst" vetande: Visste ni att Tata Martino SPELAT för Barcelona. Närmare bestämt Barcelona SC som hör hemma i Ecuador och har ett klubbmärke som är nära nog identiskt med vårt eget.

Barcelona socccerfan1
2014-09-16 12:56
Har någon Aftonbladet plus? Läser gärna Nivas artikel om real Madrid om ni kunde kopiera hit den! Tack på förhand ! Visca!!!
Barcelona socccerfan1
2014-09-16 12:56
Har någon Aftonbladet plus? Läser gärna Nivas artikel om real Madrid om ni kunde kopiera hit den! Tack på förhand ! Visca!!!
Barcelona Neymar11
2014-09-16 12:09
Barcelona Neymar11
2014-09-16 12:09
Medan stjärna skriver autografer under matcherna så vägrar den andre att skriva autografer helt!
Barcelona R85
2014-09-16 11:42
Basel kommer sakna en av deras viktigaste spelare i mittfältet , Diaz som spelade i chiles landslag i vm. Så det blir lite lättare för real caca
Barcelona Neymar11
2014-09-16 11:17
@barcastuff: Oliver Torres (Porto): "Playing with Cristiano, Messi, Diego Costa or Neymar? None of them! I'd like to play with Iniesta." [dragoes]
Barcelona Neymar11
2014-09-16 11:03
Medan merparten här inne tror på en promenadseger för real så tror jag tvärtom. Basel brukar vara ett skräll lag under gruppspelet, visst dom har tappat spelare som Salah. Men dom tillskillnad från mindre klubbar visar inte respekt mot dom stora. Sen så ska dom trots allt försvara våra färger, real brukar ha problem med lag i blått/rött fråga Levante haha Deras spelare har en enorm press på sig inte minst casillas, benzema och Bale. Publiken kommer inte vara nådig mot dom idag Mittfältet kommer inte hålla mot Basel, en arrogant spelare som Kroos kommer underskatta Basel enormt och kommer strunta i det defensiva.
Barcelona LeoMessi
2014-09-16 10:51
Det bästa med att real får möta lag som ludogorets och Basel är att efter bekväma vinster mot dessa lag så kommer det att ge dom en falsk säkerhet. Dom kommer att tro att dom kan spela ett mittfält utan en defensiv ankare och att dom äntligen har hittat en balans med en så pass offensiv trio på mittfältet. Allt denna falska säkerhet kommer att byggas upp när Ronaldo hoppar runt och firar sitt mål som någon oövervinnerlig gladiator. Aldrig sett en människa lida av storhetsvansinne samtidigt som han lider av mindrevärdeskomplex. När han gör mål så ska han dyrkas av lagkamraterna som han vore en Gud och stå där hur självsäker som helst över sin odödlighet. Men allt detta försvinner när han får ställas mot Messi, ett slag han oftast förlorar och under matcherna så blir han överskuggad av messis briljans. Ett så pass hårt slag mot honom att hans avundsjuka har blivit så stor att han hade tydligen "hamnat i fängelse" om han sa vad han verkligen tycker om Messi. Jävligt off topic nu, men jag började tänka på hans äckliga arroganta målfirande och därifrån spårade det ur för mig haha.
Barcelona DM1982
2014-09-16 10:23
@Barcadinho.:

Det var länge sedan som gruppspelet var intressant, det är möjligen någon grupp som är lite extra intressant. Annars kan man mer eller mindre redan nu peka ut ettan och tvåan i gruppen även om det känns lite tajt i vår grupp med PSG som bara blir bättre och bättre. Tror ändå att Barcelona blir etta.

Sedan är skillnaden för stor mellan lagen i grupperna. Det är alltid på samma sätt; ett lag som är sjukt bra, ett lag som håller hög klass, ett lag som kämpar om EL-platsen och ett lag som mer eller mindre är chanslöst. Det som kan hända är att det sämsta laget kniper EL-platsen före det näst sämsta, det brukar var den största skrällen i gruppen.

Sedan kommer åttondelen som är tämligen menlös den med, ettorna och lag från samma land kan inte möta varandra. Sällan det blir skrällar där.

För mig så börjar inte CL innan kvartsfinalen, allt annat är en transportsträcka med en räcka träningsmatcher.

CL har blivit oerhört ojämnt, den har nästan blivit snudd på ointressant. Kollar man på Reals grupp så finns det inget som tyder på att de ska förlora några matcher, möjligen är Liverpool borta en lite tuff match men annars är det faktiskt inte ens försäsongsmatcher på motståndet.

Jag minns när AIK kunde mäta sig med Barcelona, Arsenal, Fiorentina. Inte för att jag hejar på AIK men det var kul med jämnare grupper. Göteborg slog Manchester U, det skulle aldrig hända nu.

Nu har vi ju Malmö i CL, kul för dem även fast jag utgår från att de kommer förlora alla matcher. Möjligen kan de kryssa mot Olympiakos på hemmaplan men det ska ses som en jäkla skräll, så risig är svensk fotboll.

Men ändå, kul att CL drar igång så man får se fler matcher.
Barcelona Barcadinho.
2014-09-16 10:06
Kommer bli promenad/"må bra"/rotation omgångar för Real i CL- gruppen.
Precis som förra säsongen då de spelade ofta med reserverna i gruppspelsfasen och spetsade till elvan i ligan.
Sjukt att det är så. Ett bevis på att nivåskillnaderna i Cl är för stora (och därmed också mindre intressant).
Och detta gäller inte bara Real.
Vi får hänga på och njuta av de få skrällarna som dyker upp ibland.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-09-16 09:53
Kröjf Dom få gånger det kommer in ett troll som har den ovanliga talangen att dansa vackert på linan som skiljer troll och skribent åt, då rider jag gärna in på min vita häst och undanröjer alla tvivel så även dom lite mer naiva inser att det verkligen är trolleri på gång. Men när det dyker upp tomtar utan kamouflage här inne är det bäst att inte mata och helst låta El Jefecito (glid)tackla problemet. MOD har blivit bättre och mer uppmärksamma än om vi jämför med hur det såg ut här inne under Mourinho/Guardiola eran så dessa evolutionära bromsklossar lär vara borta rätt snabbt, likt en senapsfis: dyker upp från ingenstans, luktar lite och försvinner sedan med vinden.
Barcelona kingrodrigues
2014-09-16 09:53
Deulofeu Vi spelar imorgon.
Barcelona Deulofeu
2014-09-16 09:47
Cl startar ikväll och Ronaldo är tre mål från att ha gjort lika många mål som Raul i Cl efter sina makalösa 17 förra året! Messi ligger ett efter. Hoppas verkligen att Basel kan kriga ikväll och främst att Messi inte får chansen att ta rekordet från Raul utan att det blir Messi gud vad jag hoppas på det. Men det kräver ingen hattrick från Ronaldo och fyra mål från Messi...osjälviska Messi. Real möter nästa match Ludogorets borta medans vi har PSG borta så fyra mål i morgon av Messi tack!
Barcelona Neymar11
2014-09-16 09:03
Dinho the artist Sluta nu, färgen väcker fram minnen från 05/06. Ronaldinho mot Milan när han leker med Gatusso och Nesta
Barcelona dinho the artist
2014-09-16 08:55
Usch vad har ni för smak! Tröjan är schysst, färgen g r ä s l i g!
Barcelona Neymar11
2014-09-16 08:14
Tredjestället för i år, riktigt fräscht iaf!
Barcelona dinho the artist
2014-09-16 08:02
God morgon mina kära fotbollsvänner! Fin dag nalkas, så även fotboll för det yngre gardet. Lär bli en härlig tillställning. Nu går vi för cupseger andra året i rad!

Ha en strålande dag mina vänner!
Barcelona Neymar11
2014-09-16 07:44
Zick9 Neymar spelades in varsamt för att ge Sanchez och pedro en ärlig chans. Denis suarez får starta för Sevilla, framför Banega. Så nej unai är inte rädd för att starta med ynglingar! Han hade absolut inte tagit startplats i Everton oavsett skadan
Barcelona zick9
2014-09-16 01:10
@Neymar11:
Så du och de 17 andra idioterna som har gillat tror på allvar att Munir är bättre än Deulofeu? Snubben lånades ut för att Lucho inte gillade hans spelstil. Sen spelar det väl ingen roll att han inte får spela så mycket i Sevilla. Du vet väl att det tog 5-6 matcher för Neymar att ta en startplats i Barcelona? Och då kom han som en världsstjärna. Det är inget ovanligt att nya spelare får vänta på sin tur, speciellt de yngre. Deulofeu var ju också bänkad i sina 5-6 första matcher i PL. Sen började han prestera och han hade tagit en startplats om det inte vore för skadan.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-09-16 00:09
Måste säga att tredje ställe är riktigt jävla fina! Man kanske ska skita i andra stället och köra på dom här istället? Vad tycker ni?
Barcelona Deulofeu
2014-09-15 23:31
Cameroonians tacksam för ditt svar och kan bara kort hålla med återkommer med min insyn i morgon måste sova sorry!
Barcelona Kröjf
2014-09-15 23:26
Leo Messi

Du gör skäl för ditt namn! Snyggt, stilrent och mitt i prick utan större åthävor.

Själv blev jag så förbannad att jag glömde bort vilken dag Madrid - derbyt spelades i ett förgående inlägg.

Skulle nog till och med kunna drista mig att krypa ned i sandlådan och bita snorungarna i nacken om jag kunde, så att Suárez skulle framtona som en felfri och timid söndagsskolepojke. Aldrig blir "man" riktigt vuxen när det kommer till kritan som ramar in en fotbollsplan...
Juan Jesus Ernesto Carlos Bolletín
2014-09-15 23:25
@Gio Style:

Min storebror är Romanista och jag delar detta account med honom tro det eller ej , nämnde det nedanför också... Om det nu är så petigt kan jag göra ett eget account, kändes bara som en jobbig process, jag ber om ursäkt om ni misstog för ett troll.
Barcelona Gio Style
2014-09-15 23:21
Juan Jesus Ernesto Carlos Bolletín Du är från Spanien och har hejat på Barcelona sedans barnsben ändå skrev du här idag för första gången medans du gladerligen diskuterar inne i Romaforumet under Silly season. That logic Augustus.
Barcelona LeoMessi
2014-09-15 23:20
Juan Jesus Du har rätt min vän, jag ber om ursäkt för att jag kallade dig för troll för att du hade en annan åsikt om pedro och Busi. Som du kanske vet så händer det titt som tätt att det kommer in nya skribenter här som påstår sig vara barcafans för att sedan pissa på klubben i varje inlägg och sedan hylla rivalerna. Så jag hoppas att du förstår min misstänksamhet.
Barcelona Gio Style
2014-09-15 23:18
@Súgmin Gam Perfectioso Mafioso:

Uppenbarligen visste han tillräckligt.
Barcelona Gio Style
2014-09-15 23:17
Sugmin:

Namn: La | Itches Oney-Eed |
Sänt: 2014-08-31 18:04
Sanogo kommer explodera snart, men det får man väl inte säga.

BRukar vara så. För två.säsonger sedan sa jag att Aaron ramsey kommer bli.vår bäste målskytt inom någon säsong och en av de bästa i laget genom tiderna- vilket bemöttes av 'troll'.

Jag tycker Özil skall starta varenda match om han presterar likt han gör nu eller bättre. Han ser fokuserad och intresserad ut, tar grymma löp hemåt och fördelar bollen fint på mittplan. Jag tror han kommer vara en stor bidragande faktor till två raka ligasegrar från nu och med all säkerhet fler i framtiden.

Namn: La | Itches Oney-Eed |
Sänt: 2014-09-05 00:01
Oerhört lustigt att vår bäste skadefria spelare inte fått en minut hittils.

Allt är skrivet av dig, ser inte mycket hat där inte.
Sen toppar du det med :

Själv vill jag se denna elva mot Dortmund;

Szczesny-Ramsey,Mertesacker,Koscielny,Gibbs-Diaby-Özil,Rosicky,Wilshere,Sanchez-Sanogo

Ramsey som högerback alltså... i say no more. Troll.
Annons: