/spanien/barcelona/forum/3954.aspx/spanien/barcelona/forum/3954.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2015-01-07 16:59
Underbart! Jag skiter i titlar,, vill ha sommarn nu nu nu
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-01-07 16:59
Ropen skalla....

L-A-P-O-R-T-A
L-A-P-O-R-T-A
L-A-P-O-R-T-A
L-A-P-O-R-T-A

:D
Barcelona DM1982
2015-01-07 16:58
Vilka blir kandidaterna till presidentposten? Finns det starka kandidater?
Barcelona culé10
2015-01-07 16:57
Yess!!
Han har insett att Nyval är ett måste denna sommaren! Och tänker dessutom ställa upp i valet...haha..jävligt vågat. Inte många röster där!
Barcelona Junta Dimision
Fan vad härlig dag, grädden över moset blir om Torres mosar marängerna!
Barcelona Rambla~
Äntligen har Barto tagit sitt förnuft till fånga, eller har någon hotat att lämna? Har han själv tagit beslutet så ska han iaf ha lite cred för att göra det enda rätta i nuläget.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-01-07 16:56
Nyval, visst är det underbart. Men vilken jävla lekstuga klubben blivit. Jag skäms mer än vad jag är glad.
Barcelona Barclasico
2015-01-07 16:56
Official: Barcelona president Bartomeu announces that there will be elections this year #fcblive Glääädjeeee!!
Barcelona Barclasico
2015-01-07 16:55
Jaaaaadååååååå!!!!
Barcelona the cameroonians
NYVAL efter säsongen

Anledningen: Att spänningarna som finns inom klubben ska lösas upp.

MEN: nte för att det går dåligt
Barcelona el Flaco
Bartomeu sa det nyss. Det blir nyval.
Barcelona Rambla~
2015-01-07 16:54
Yeeeeeeessssss
Barcelona el Flaco
2015-01-07 16:54
Nyval!!!!!!!!!!1
Barcelona Junta Dimision
2015-01-07 16:51
BREAKING: Bartomeu will call for Barcelona Presidential elections that will happen in the final months of the season! #JuntaDimisión

Enligt Rafael Hernandez twitter som har kontakt med någon som befinner sig i pressrummet.
Barcelona Rambla~
2015-01-07 16:50
Oj oj oj, vågar man hoppas?
Barcelona >The Reporter<
2015-01-07 16:46
Det blir omval efter säsongen
Barcelona Rambla~
2015-01-07 16:43
..eller så har Lucho och Barto stött på varandra i korridorerna och sen gick inte bråket att undvika. :P
Barcelona el Flaco
2015-01-07 16:41
Rambla/

Väntar fortfarande på Barto. Han kanske är rädd att plocka fram huvudet ifall det finns en giljotin i närheten. :P
2015-01-07 16:41
Väntar ff på att presskonferensen ska börja...

Barto hoppas väl att journalisterna ska tröttna och gå hem :P
Barcelona Rambla~
2015-01-07 16:39
Vad hände med PK?
Barcelona Canaletes
2015-01-07 16:32
Vår presidents min

"I Have No Idea What I'm Doing"
Barcelona el Flaco
2015-01-07 16:31
@Canaletes:

Jag har samma ansiktsuttryck när jag vaknar upp varje dag och ser att Bartomeu fortfarande inte har avgått.

Barcelona Canaletes
2015-01-07 16:27
Livsglädjen helt borta. It's gone bae, gone...
Barcelona Krabban94
2015-01-07 16:18
@J.Gamper:

Klart det att man skriver om "Diktatorn" för att få klick, läsare och kommentarer!
Barcelona Andresito
2015-01-07 16:04
Lion24

"En tränare ska vara som en ''vän'' till spelaren, mer än en vän till och med. En tränare ska ge självförtroende till spelaren, höja spelarens moral och göra så att spelaren krigar för honom."

Där tycker jag att du har fel. Det är snarare det som leder till avslappnad, att tränaren har svårt att ryta till eller säga något negativt till någon som behöver det. En tränare ska snarare vara en fadersfigur, någon som spelarna ser upp till, detta behöver nödvändigtvis inte betyda att denne har varit kapten i klubben.
Motsatsen till det du skrev är Lucho. Ingen personlig relation till spelarna över huvud taget.

"Problemet är att jag också är rädd för att Martinez ska vara ännu en marionettdocka. Har han cojones att styra och säga åt Messi och Iniesta att springa?"

Är det inte precis detta Lucho har gjort? För mycket cojones är lika med att han bänkar Messi och Neymar, ändrar startelvor och gör precis motsatt till vad alla andra tränare tidigare gjort (startelva på matchdagen etc) för att visa att han har just cojones.

"Det är en sån tränare jag vill ha, sen är det naturligtvis svårt att hitta en sån tränare men jag beundrar Tysklands tränare Löw"

Kolla Löws Wikipedia och berätta vad som lockar mer än hans framgångar i landslaget. Inga större erfarenheter som klubbtränare och precis som Tata Martino sa så är det skillnader på ett landslag och klubblag, speciellt om man inte tränat ett klubblag sedan 2004 i Löws fall.

Inget personligt mot dig Lion24, kände bara att många punkter kunde argumenteras emot. :)
----------------

Vi ville ha en tränare med nya idéer och tankar, en som vågar säga till de tunga pjäserna i truppen. Vi fick en extrem sådan som är envis med sina metoder och principer.

Lagom crazy blir bra nästa gång.
Barcelona mirzaculé
2015-01-07 15:50
Var kan man se Bartomeus presskonferens?
2015-01-07 15:45
Presskonferensen LIVE med engelska kommentatorer

Ska börja 16.00, men lär väl vara några minuter sen som vanligt.
Barcelona J.Gamper
2015-01-07 15:43
Haha aftonblaskan gör allt för att smutskasta Messi. Helt sjukt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-01-07 15:36
Tycker Lucho är väldigt duktig på presskonferanser och skötte sig bra trots att han var hårt pressad. Att han taktiskt sätt varit dålig och inte lyckats rent resultatmässigt än så länge är en annan femma. Man vet ju aldrig vad som är sant och falsk ( angående Messi) tror det helt klart finns irritation och lite osäkerhet. Men tror mycket är överdrivet , blir intressant och se hur det ser ut i klubben en månad fram.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-07 15:32
Lucho fick besked i väldigt god tid om att han skulle coacha Barcelona, nu står vi här i Januari året efter och Lucho har fortfarande inte fixat ihop en riktigt start elva vilket är väldigt dåligt. Sen att han ska hålla på att experimentera på just stor matcherna håller ju inte för 5 öre.
Varför blir Rakitic bänkad varje match som har betydelse? Varför får Bartra aldrig chansen? Varför får inte Mascherano spela i mittfältet? Varför ska Ter Stegen stå i CL och Bravo i ligan? Tycker det är mycket konstigheter han håller på med utan att riktigt ha en bra anledning och grund till, han har säkert jätte bra idéer men vad gör dom för nytta när han inte kan få ut det han vill? Jag har en känsla på att han är väldigt opedagogisk och sen verkar han vara väldigt envis vilket kan göra det till en dålig kombination.
Jag har sagt det förr och säger det igen, varför tar idioterna inte in en tränare med storlags erfarenhet? Någon som har vanan att hantera stora profiler och pressen inom klubben och så men nej... Blir så trött...
Annons: