/spanien/barcelona/forum/3953.aspx/spanien/barcelona/forum/3953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-09-20 15:53
Deulofeu

Glöm inte bort Mathieu, vår bästa back atm.
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 15:46
Behövdes verkligen Samper övertygas? Toral har ju en engelsk moder har jag för mig och Bellering har ju lämnat tomrum efter sig sedan han försvann har han inte lyckats ersättas.

Vi har ju värvat tre till fyra nya backar som ska ersätta honom utan att helt lyckas.Han skulle nog spelat i vårt b-lag nu tillsammans med 95 generationen.
Barcelona Barca Barca
2014-09-20 15:38
Guardiola convinced Samper not to move to Arsenal in 2011. His teammates Toral and Bellerin joined the English club that summer. [rac1]
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 15:33
Det var riktigt länge sedan Vermaelen splelade och var i bra form hoppas vi skyndar långsamt med honom.

Vi har Bartra och en Pique som närmar sig formen!
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 15:32
vad sköna dom är i Madrid lägret visst har dom väl en klausul på José Rodriguez?

Han får inte spela mot dom varför står inte det någon stans? Är de rädda för att han ska sänka deras usla lagbygge eller en central mittfältare som behöver speltid jag fattar nada.

Jag tycker själv att det ska bli oerhört spännande att se vad Deulo kan göra mot oss under denna säsongen.
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-09-20 15:21
Det många glömmer är att vi har värvat Vermaelen som var en jäkligt bra försvarare när han var i form, när han blir spelklar så kan det bli riktigt jäkla bra där bak. Vermaelen (thigh) is training normally with the group today. Masip (finger) is working individually. ?#?fcblive?
Barcelona Alvés - Por Que?
2014-09-20 15:21
Det många glömmer är att vi har värvat Vermaelen som var en jäkligt bra försvarare när han var i form, när han blir spelklar så kan det bli riktigt jäkla bra där bak. Vermaelen (thigh) is training normally with the group today. Masip (finger) is working individually. ?#?fcblive?
Barcelona Gio Style
2014-09-20 15:18
@westinho - Sergio #5:

Satt och tänkte detsamma, förvisso bara följt andra halvlek men jag är glad för det.
QPR drog just förövrigt sin 85:e långskott utanför mål.
Ser mycket hellre på Celta - Elche eller nåt.
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 15:06
@Deulofeu:

Men var det inte också för att han inte riktigt hade allt för stort förtroende för dom nya mittfältarna? Grimaldo var förvånansvärt bra som mittfältare om jag ska vara ärlig. Han hade bättre skott än jag trodde haha
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-20 15:01
Laporte var ju urusel i Barcelona matchen, han som var grundorsaken till Bilbaos två insläppta mål. Det var första gången som jag såg Laporte i action. Om jag endast ska bedöma hans prestation från den matchen så var han oerhört långsam och en dålig bollbehandling. Hade inte platsat i Barcelona utifrån den synvinkeln.
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 14:51
Jag hoppas Puyol ser till att hans främsta uppgift blir att åter hitta en superförsvarare.

Vi fann honom förra säsongen och jag kan verkligen inte släppa att vi inte löste honom.

Vi köpte Mathieu och Vermaelen istället för Laporte.

Han är tveklöst europas största försvarstalang och redan the real deal.I matcherna mot Napoli var han så bra att det gjorde ont att titta.

Han var ganska tydlig med att han ville vara med Bilbao denna säsongen i cl men nästa vad händer då?

Tänk er om Madrid säljer Pepe och ska ersätta honom skulle inte vara kul direkt.

Varane och Laporte är inom något år världens bästa mittlås tänk er de om några år!Om de dessutom skulle spela ihop i både klubb och landslag inför em 2016...

Personligen hoppas jag på att vi åker och pratar med Laporte och att det är Puyol som gör det.De ska säga till honom att han ska skynda långsamt i Bilbao något år till för att vi sedan värvar honom när vår bann försvinner.

Det är bara att gå all in på honom och även behålla Mathieu.

Jag hoppas Laporte är del av vår framtida satsning!
Barcelona Canaletes
2014-09-20 14:49
Henrik Larsson fyller 43 år idag!
Vill hylla honom med hans två mest minnesvärda ögonblick i Barça.

*Länk* La despedida.

CL 2006: http://youtu.be/VsdMmDwCY10
Fällde fan två tårar. Helt sjukt att åtta år har gått...
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-09-20 14:47
Som Barcelonasupporter är det otroligt frustrerande att titta på en sådan här match i PL. Otroligt många bolltapp och felbeslut, allt känns så slumpartat.
Barcelona Deulofeu
2014-09-20 14:41
Lucas har gjort det så bra på vönsterbacksplatsen att Grimaldo spelat mittfältare men som sagt nu är Grimaldo tillbaka.

Jag ser helst Grimaldo som vänsterback igen och Halilovic centralt!

Grimaldo kommer starta Eusebio har ju skärpt till sig!
Barcelona the cameroonians
2014-09-20 14:32
@Heisenberg:

Det enda lag Messi inte skulle kunna göra mål på, särskilt inte en regnig kväll...
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 14:29
The cameroonians Haha då hänger jag med;) När det kommer till eusubio så får man förvänta sig det mest ologiska haha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2014-09-20 14:27
@Heisenberg:

De har... Långa spelare och en kall grå regnig stad! :D
Barcelona Heisenberg
2014-09-20 14:09
Sitter och kollar på QPR - Stoke. Vill någon förklara för mig vad det är som är så jäkla speciellt med Stoke som alla som följer PL ser men inte jag?
2014-09-20 14:04
LeoMessi

De nada!

Eftersom Hallovic inte startade förr matchen tror jag det är dags för den unge kroaten att ta en plats nu i stället. Att det blir på Grimaldos bekostnad är utifrån Eusebios perspektiv - han gör de mest oväntade val ibland...

Kan bli Grimaldo på vänsterbacken i stället för Lucas också, men som sagt - jag gjorde mitt val utifrån det minst logiska ;-)
Barcelona Canaletes
2014-09-20 13:31
Så alla vet och har chansen till en bra helg så är det frivisning för Viasat Sport 19-24 september!

Enjoooy!
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 13:31
The cameroonians Som vanligt så vill jag tacka dig för dina uppdateringar om B-laget och alla potentiella elvor du lägger upp. Jag vet inte om jag missade det någonstans i din text, men är grimaldo skadad? För jag se han inte i din elva.
2014-09-20 09:08
För er som inte kan vänta till i morgon för att se Barcelona så spelar B-laget hemma mot Llagostera ikväll. Avspark 18.00. Trots att motståndarna, för närvarande på en 16:e plats i tabellen, haft en motig start på säsongen höjer Eusebio ett varningens finger och förväntar sig en riktig batalj på planen idag mot ett väldisciplinerat lag. Munir och Sandro är ff kvar med A-lagstruppen, däremot är Samper uttagen trots att han spelade hela matchen mot Apoel i CL. Återstår att se om han tar en startplats nu. Värt att nämna är annars att såväl Bagnack som Babunski inte är uttagna i matchtruppen. Eusebio verkar inte ha något större förtroende för dem och satsar mer på nyförvärven Diagné och Cámara som utamanar om platserna. Trist tycker jag, för Macky och David gjorde det bra i våras. Hela truppen: Målvakter: Ondoa & Ortolá Försvarare: Patrick, Campins, Diagné, Ié, Costa & Lucas Mittfältare: Samper, Halilovic, Cámara, Grimaldo & Gumbau Anfallare: Adama, Dongou, Joan Román, Maxi Rolon & Bicho Lagkaptenen och högerbacken, Sergio Juste, är ff skadad men kommer inom ett par veckor åter vara aktuell för spel. Potentiell startelva; Ortolá Patric, Diagné, Ié, Lucas Cámara, Samper, Halilovic Adama, Dongou, Joan Roman Eventuellt tar Costa mittbacksplatsen och Diagné flyttas upp till mittfältet om Samper inte tar plats från start. Matchen visas på Katalanska TV3´s hemsida.
Barcelona Bamos
2014-09-20 07:22
Hej vänner, ska nämligen på barca-match för första gången och skall köpa 10 biljetter till mig och mina vänner. Är det någon som vet vart man kan köpa flertal biljetter för billigare? Och vilka seatings är de bästa för överkomligt pris?
Barcelona Barcadinho.
2014-09-20 00:42
Kul att läsa era reaktioner. Jag kan hålla med att den katalanska nationalismen inte uttrycker sig med våld. Dock är det nästan en masspsykos som pågår i området, dirigerat från huvudmannen Artur Mas via median och vidare med folk opinioner. FCB har också en del i det.
Jag kan erkänna att jag är en romantiker vad det gäller politik men också relationer mellan oss människor och därmed nationer, religioner och andra sort grupperingar. Sund nationalism existerar överhuvudtaget inte hos mig.
Jag är också medveten om att jag ibland betalar ett högst pris för min naivitet eftersom jag har höga krav på människor. Det är nästan en defekt, men jag kan och vill inte ändra på det. Hellre helt ensam än att kompromissa om sånt. Men jag vill inte utveckla det ännu mera, det är för OT.

Det verkar hur som helst att största risken till att FCB är på väg att tappa sin charmiga identitet ligger hos kommersiella giganter snarare än politiska aktörer.
Barcelona LeoMessi
2014-09-19 21:50
Nu gäller det att Deulofeu lyckas hålla den nivån han höll igår i flera matcher. Om han blir bättre på att besluta när han ska passa och när han ska dribbla så kan han bli riktigt bra. Det är bra när spelare vill visa mycket men ibland vill han visa för mycket och då brukar det ha motsatt effekt. Deulofeu besitter det tekniska men han måste förbättra det taktiska också och han måste förbättra sin största svaghet, vilket är defensiven.
Barcelona Deulofeu
2014-09-19 21:11
Barcanist Deulo har tom skruvat in en hörna i u-19 tror jag slår rätt fina frisparkar faktiskt.

Ska bli kul att se när Suarez kommer igång i Barca om han får slå någon han gjorde ju mest frisparksmål i PL förra året sedan har vi ju Neymar som gjorde ett i förra landskampen.Rakitic har ju också en magisk fot.Vilka lyxproblem det enda man kan hoppas är ju att Xavi inte är påplan för då står han först i kön.
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-19 20:54
"Madrid court has sentenced Catalan tv TV3 for comparing Real Madrid's violent behaviour in clasico to hyenas." @Barcastuff
Vart är pressfriheten i spanien?!

Länk till klippet: https://www.youtube.com/watch?v=ljBPLQ2aces
Coach Pep.
2014-09-19 18:55
Barcadinho

Själv är jag en förespråkare av självbestämmande och maktdecentralisering. Vad historien visar är att ju längre beslutsfattandet kommer ifrån folket och ju mer centraliserad makten blir, desto mindre relevans har besluten med folket att göra, men tyvärr har människor blivit för bekväma med EU-kommunismen och våra skendemokratier.

Jag hade definitivt varit för ett verkligt självständigt Skottland (oberoende av skurkstaten England) med en konstitution och regering av folket - för folket. Frågan är dock om det verkligen hade blivit så.

Varför du är obekväm med nationalism kanske beror på att du associerar begreppet med våldsbenägna skinnskallar istället för dess ursprungliga innebörd: Power to the people? Katalanerna exemplifierar sund nationalism (se El Flacos exempel) som värnar om folket och kulturen, vilket även återspeglas väl i Barca genom de hemkära och lojala fotbollsspelare som kommit fram ur akademin senaste decenniet.

Skillnaden mellan skottarna och katalanerna är att Katalonien har möjlighet till verkligt folkvänligt självbestämmande med ett harmoniskt politiskt klimat, och man är mindre beroende av Spanien och deras korrupta skitpolitiker än tvärtom. Skrämselpropagandan om att Katalonien hade körts i botten och aldrig kommit med i EU-diktaturen är av mindre relevans.

Själv känner jag mig mer obekväm bland våldsvänstern numera, som degenererat allt mer med sina vulgärfeministiska och lösaktiga globalistiska ideal, samt blint rättar sig efter mainstream-medians opinionsbildning och har nolltolerans för oliktänkande.
Barcelona Barcanist
2014-09-19 18:43
Kolla precis på highlights från Sevillas match igår. Helvete vilken frisparksfot han har, Deulofeu! Sen hade han ett par bra inlägg också, och gjorde bort sin gubbe ett par gånger. Framtidslöfte, bara han får speltid.
Barcelona LeoMessi
2014-09-19 17:48
El flaco Tack för ett bra svar. Man inser varför Katalonien och Baskien är viktiga för Spanien.
Annons: