/spanien/barcelona/forum/3950.aspx/spanien/barcelona/forum/3950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.BOSS
2014-09-23 23:21
Messi har inget och bevisa. När han spelade mer för att göra mål låg han ständigt 10 mål framför Penal. Nu styr han och ställer likt en 10. När Ronaldo börjar tappa med åldern kommer han vara lika bra som Bendtner i att göra mål och styra spelet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2014-09-23 23:17
Två spelare som en gång spåddes en ljus framtid i Barça har nätat för var sitt lag.

Nolito för Celta och Cuenca för Deportivo!
Barcelona Barcanist
2014-09-23 23:13
Ronaldo är en mycket duktig fotbollsspelare, men han är ett par steg bakom Lionel Messi. Den som förnekar att Ronaldo är där uppe med Messi kan absolut ingenting om fotboll, den som däremot påstår att Ronaldo är över Messi kan inte heller någonting om fotboll. Som någon här nedan presenterat: Ronaldo: 10 mål 1 assist = 11 poäng Messi: 3 mål 6 assist = 9 poäng med en match mindre spelad. Det blir onekligen en intressant säsong i år :-). Ser fram emot att följa dessa fenomenala fotbollsspelare! Gällande morgondagens match: Malaga som kryssade mot Espanyol (som f.ö. gått riktigt segt i år) ska absolut inte vara något problem, och Messi ska nog kunna överta tronen som poängkung i racet mellan honom och Ronaldo, imorgon! Edit: Med Ronaldos assist+mål i CL och Messis assist så har Ronaldo alltså två inspelade poäng mer än Messi denna säsong.
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 23:13
@el Flaco:

Vi är såna vinnarskallar att vi även vill vinna kukmätartävlingarna :D haha
Barcelona zick9
2014-09-23 23:09
I ligan:

Ronaldo
9 mål
0 assists

Messi
3 mål
5 assists

Förstår inte hajpen. På vilket sätt har Ronaldo varit mkt bättre?
Barcelona el Flaco
2014-09-23 23:08
Att diskutera vem som ska vinna Guldbollen redan i september är minst sagt irrelevant. Så länge vi fortsätter att hålla Madrid på avstånd i tabellen spelar det ingen roll hur många mål C. Ronaldo gör. Personligen är jag trött sedan länge å den eviga kukmätningen mellan Messi och Ronaldo som späs på av fanboys på båda sidorna. Antar att folk glömmer att detta är en lagsport.
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 23:07
Synd att det är viktigare att vara snabbare i fotbollen än den egenskapen ni kan bevittna i länktipset.
Barcelona Zyzz
2014-09-23 22:53
VM borde betyda mycket för ballon d'or. När Ronaldo blir serverad på silverfat som i Real så gör han sina mål men inget mer. När han inte blir serverad av sina lagkamrater som i Portugal så kommer hans riktiga jag fram. Då är han katastrofalt dålig. Så är det bara! End of discussion.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-09-23 22:52
Andreas -

Du måste skämta? För första gången på 12 år så vinner Real Madrid en stor titel ute i Europa och "helt plötsligt så börjar de stora titlarna hamna i Reals händer"?

Messi vann guldbollen fyra år i rad, och han har god möjlighet att vinna den i år också. Han är fortfarande den spelaren som gjort flest mål för sitt klubblag & landslag under 2014. Men om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte mycket om guldbollen.

Ser hellre att vi vinner Copa Del Rey än att Leo får den. Förstår inte varför folket här inne är så kåta på en guldboll.
viccc
2014-09-23 22:48
Rätt kul att Muniesa är försvarare men endå gjort mer mål än vad S.Roberto någonsin kommer gör i samma match och per säsong. kul!!!
Barcelona Andreas-
2014-09-23 22:47
Dem stora titlarna har av någon äcklig anledning börjat hamna i Reals händer. Regerande CL-mästare o antagligen två raka guldbollar för Ronaldo.

Tar Ronaldo guldbollen nu o vi inte vinner CL är det bara sån jävla ridå på allting. Bränn upp en eventuell ligatitel då, vill inte ens se skiten.
Barcelona Zyzz
2014-09-23 22:46
Kluivert#9: Läste du inte allt jag skrev eller? Ronaldo kan bara göra mål. Inget mer. Messi har gjort flest mål och flest assist av ALLA de senaste 5 åren!!!! Det betyder mer än de senaste 2 matcherna... Det är alltså inte bara mest mål. Det är flest assist OCKSÅ. Du verkar inte fatta hur overkligt sjukt det är! Messi är störst genom tiderna punkt slut. Återgå till puertan med dig.
Barcelona Canaletes
2014-09-23 22:46
Lika tjatigt som diskussionerna vi hade för ett par år sedan.
Man tappar bara intresset att följa fotboll ibland med all pajkastning som hela tiden ska pågå runt bland alla fans.

Messi vs. Robinho
Messi vs. Robben
Barcelona socccerfan1
2014-09-23 22:45
Chilla grabbar.. Ni alla vet att Cristiano gör sånt här varje år.. Han dräller ute på kanten, lipar, slänger sig.. Suger oftast punk i lite svårare matcher .. Är sällan dem spelaren som öppnar upp målskyttet i större matcher , kolla cl förra året tax. Final mot Barca. Men sen gör han sina 3-4 mål / match mot värdelös lag utan försvar eller målvakt och alla hyllar honom.. Vinner vi imorgon o leder med 6 poäng fortfarande så spelar cristianos skitmål ingen roll.. O till helgen gör han 0. Svårare motstånd. Eller om Madrid får straff så kanske :) Chilla nu
Kluivert #9
2014-09-23 22:43
Kul att lilla Southampton gick vidare i ligacupen, laget vann mot Arsenal med 2-1. Det hade inte varit helt fel om de vann turneringen med tanke på sommarens transferfönstret :)
Barcelona IlTriplete
Kluivert #9

"Mot europeiska storlag som Atlético, Juventus, Bayern, Schalke, Galatasaray och Dortmund."

Really? Juventus har varit skit i Europa hur länge som helst, mot Atletico försvinner killen ur matchbilden varje gång för att sen dyka upp med ett straffmål mot dem och Schalke/Gala är inte europeiska storlag, lol..

Hans insats mot Bayern var dock riktigt grym, mot Dortmund helt okej. Sluta hypa upp för mycket som om det vore en Messi-säsong han gjort.

Kith.

Absolut, folk överdriver och är lite för hatiska men kom igen, han är inte världens bästa just nu. Såsom Messi inlett säsongen är han bäst utan tvekan. Kommer tillbaka? Han ÄR redan tillbaka.
Real Madrid Kith.
Härligt med diktatur här inne, fick mitt inlägg borttaget för att jag sa att Ronaldo är världens bästa just nu.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-09-23 22:41
Herregud kan ni sluta vara så besatta av Ronaldo! Han gjorde 4 mål, imponerande punkt slut! Varför ska det analyseras hit och dit och dessutom direkt dra den så uttjatade jämförelsen med Messi. Alla vet vad Messi kan, man behöver inte jämföra honom med Ronaldo varje gång han gör en bra insats.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-09-23 22:41
Marc Muniesa gjorde två mål när Stoke besegrade Sunderland med 2-1 på bortaplan.
Barcelona Neymar11
2014-09-23 22:40
Världens bäste spelare yeah right! För att man öser in mål? Okej dude Världens bäste spelare är man när man bemästrar alla delar av fotbollen och inte enbart målskyttet. Och nej då snackar jag inte om hur högt man hoppar eller hur fort man springer Utan då menar jag själva spelet som definierar en SPELARE. Så en kille som inte kan passa bollen 3 meter är fan inte världens bäste spelare. Fråga legender som maradona, zidane, Ronaldinho.... Och ska man verkligen ta upp ronaldos målstatstik så ska man ta upp all statstik. Han sätter endast 1 skott av (37), inte så jävla upphetsande ändå Så världens bäste striker Indeed, världens bäste FOTBOLLSSPELARE no fuckin way
Barcelona Andreas-
2014-09-23 22:38
Konsekvensen av att spela B-laget mot lag som Apoel samt springa runt o lalla är just att Ronaldo antagligen vinner Ballon d'Or. Och ja, det är en förlust för Barcelona o en seger för Real Madrid. Precis lika stor som CdR o ligan.
Kluivert #9
2014-09-23 22:35
@FC Tiki-Taka:
Lugna ner dig. Jag motbevisade tesen att Ronaldo "bara gör straffmål" som Zyzz beskrev med hjälp av statistik, inget mer än så. Edit: Väldigt synd att vissa härinne måste försöka ta till alla medel för att förminska Ronaldos storhet bara för att han tillhör Real...
Barcelona Juuppp
2014-09-23 22:32
Om Ronaldo gör 300 mål i år och Real Madrid vinner 0 titlar?
Om Messi gör 5 mål men desto brutalt mycket mer assist och är nyckeln till att vi vinner trippeln. Vem är då bäst? Mannen som gör mål som inte leder någonstans? Ja i de som inte kan något om fotbolls ögon.
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 22:31
Kluivert #9

Ronaldo sköt typ 80 skott mer än messi förra säsongen och mäktade med 3 mål fler än messi. Ska du snacka skills på att skjuta så kan du även ta hänsyn till det, eller att messi har gjort fler mål utanför straffområdet än ronaldo har gjort.
Barcelona Juuppp
2014-09-23 22:30
@FC Tiki-Taka:

Det kallas för att vara en bekräftelseh*ra. Ungefär samma folkslag som du ser i Big Brother, Paradise Hotel och som tar en sketen charter till någon sunk party ort.
Real Madrid Kith.
2014-09-23 22:29
Haha kvällsunderhållning och se det obefogade Ronaldo hatet. Bara till att acceptera att han är världens bästa spelare just nu. Även om vi har vår Messi så kan man inte vara naiv och ljuga för sig själv. Men Messi kommer tillbaka, var så säkra.
Kluivert #9
2014-09-23 22:26
@Gonzalez_Barca:
Cristiano's 50 penalties at Real Madrid: 46 goals, 4 misses Messi's 54 penalties at Barcelona: 43 goals, 11 misses Edit: Statistiken du citerade är helt värdelöst om man inte tar hänsyn till straffmål OCH straffmissar, något att tänka på till nästa gång :)
Barcelona Canaletes
2014-09-23 22:26
Marc Muniesa tvåmålsskytt för sitt Stoke borta mot Sunderland.
Otippat värre.
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 22:25
@FC Tiki-Taka:

Det handlar inte om målen, handlar om hans arrogans. Jag har inga problem med spelare som spelar i andra klubbar och öser in brutalt mycket mål. Men hans arrogans är så äcklig att skåda och att tvingar till sig ett falskt leende när någon annan gör mål tycker jag är löjligt. Han kan stå och gestikulera mot sina lagkamrater för att han inte får tillräckligt med smörpassningar och vara allmänt grinig. Sen när han väl serveras så tar han hela äran och knappt pekar på medspelare för att visa att han är glad över passningen som ledde till målet.

Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-23 22:25
@Kluivert #9:

Hur pallar man skapa ett Konto bara för att få likes av madristas. Shitttt
Annons: