/spanien/barcelona/forum/3941.aspx/spanien/barcelona/forum/3941.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona IlTriplete
2014-09-23 22:13
Tycker inte Ronaldo ska ha Guldbollen. Visst, han vann CL och så men allt handlar inte om titlar i Ballon d'Or längre. Messi har haft ett bättre år och till skillnad från Cristiano har han presterat i VM som är mycket tuffare turnering än CL. Bara otur gjorde att Messi inte stod där med ett VM-guld. När det gäller Ronaldos fyra mål så är det bara att berömma killen. Riktigt grym spelare, straffmål eller inte. Har alltid tyckt att Ronaldo var mer lik en striker i sin spelstil än Messi då Messi ger ett lag så mycket mer. Speciellt nu med den här nya rollen han fått under Lucho, han kommer rada upp en hel del assister men tappa i mål. Acceptabelt enligt mig, sålänge vi vinner titlarna!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2014-09-23 22:12
Haha så kul att Realfansen vaggas in i en falsk trygghet just nu, dem möter två usla lag och vinner stort och nu är dem världsbäst.... vänta tills det blir tuffare matcher igen.
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 22:07
Nej jag vill inte att Ronaldo ska vinna någon guldboll om jag ska vara ärlig. Det arroganta aset ska inte få så mycket cred han själv tycker att han förtjänar och att han ska få någon jävla anledning att tro att han är mer gudomlig än han redan tror. Önskar honom ingen lycka alls om jag ska vara ärlig, speciellt när han har gråtit i media och varit allmänt jävla kaxig så tycker jag inte att han ska få ha äran att vinna en guldboll. Messi behöver inte vinna den för den sakens skull heller. Jag skulle hellre se att Ramos vinner den än Ronaldo. Sen skytteligan bryr jag mig inte mycket om så den kan han vinna.
Barcelona Krabban94
2014-09-23 21:59
För mig får Ronaldo gärna vinna skytteligan och guldbollen med mera, så länge vi tar hem titlarna har det ingen betydelse i min bok om han vinner guldbollen eller ej.

Bara att lyfta på hatten, han är en grym spelare ändå.

Men om det så är Bravo eller Messi som gör våra mål så länge vi vinner bryr jag mig inte...
Barcelona Bentley King
2014-09-23 21:58
Säg vad ni vill om Ronaldo. Men 7 mål på 2 matcher är sjukt bra! Straff eller inte. Bara för att man håller på Barca så behöver man inte blunda för Ronaldos storhet. Är han en bättre fotbollsspelare än Messi? Nej inte enligt mig och många på den här planet. Är Ronaldo en bättre målskytt? Ja för tillfället så är han det. Vad hade ni sagt om Ronaldo ifall han spelade för Manchester City tex? Det är ok att hylla en spelare från rival laget. Jag applåderar Ronaldo med huvudet högt med min Messi tröja på haha
Barcelona Zyzz
2014-09-23 21:57
Kan alla smålag bara sluta blotta rövhålet för Reals anfall hela tiden? Blir trött på att de underskattar dem medans det alltid är bussen mot oss.
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 21:56
Freeyourmind Det handlar snarare om att dom kollar vem som har gjort flest mål än den som har varit bäst. Varför är det inte snack om att suarez ska vinna guldbollen? Han gjorde 31 ligamål, ingen på straff och han vann assistligan i PL också. I mitt tycke så var han den bästa spelaren i ligaspelet i dom stora ligorna. Jag tyckte inte att Messi förtjänade guldbollen förra säsonge, Ribery borde ha vunnit den då han faktiskt var riktigt dominant och spelmässigt riktigt bra! Men han hade ingen chans då Messi och Ronaldo gör så pass mycket fler mål.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-23 21:49
Jag vet inte hur ni orkar ibland :-J

Ronaldo gör sitt jobb. Jag förstår inte varför ni ska håna honom hela tiden.
Tro mig, jag vill lika mycket som ni d.v.s att han ska misslyckas med allting han rör.

Men, men gör han mål vare sig det är en straff eller tapp in skiter jag fullständigt i.Det räknas ändå som ett mål..
Ja, han kommer att vinna guldbollen, om det är det ni är oroliga för,
Så ge er! Han har hart bra form sen föra säsongen. Vi hoppas att det börjar dippa så där om 3-4 veckor :-)

Nej, jag är inte hans advokat. Är lite trött på, Penaldo, tappnaldo och crynaldo snacket för att det sänker nivån i forumet.

Go natt
Barcelona Z_Z
2014-09-23 21:48
@LeoMessi:

Billig är bara förnamnet. Den är så felaktig som en straff kan bli. I länktips kan du se en som möjligtvis är mindre straff än den första Real fick idag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-09-23 21:46
39 - Cristiano Ronaldo has scored 39 penalty goals in La Liga, 14 more than Lionel Messi since the 2009/10 season. Punisher.
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 21:44
@basaric - "el guaje":

Dom fick inte tillräckligt många förra säsongen, nu kommer kompensationen. Var båda solklara straffar? Den första såg väldigt billig ut om jag ska vara ärlig, men jag såg inte reprisen så bra då streamen ska lagga varje jävla gång dom visar repris.
Barcelona Zyzz
2014-09-23 21:41
Straffmål igen?!?!?! Sen när säsongen är slut så kommer alla bara jämföra antal mål när Ronaldo jämförs med Messi. Då har alla glömt att han bara gör straffmål. Patetiskt!
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-09-23 21:40
Efter fem spelade matcher så har Real Madrid redan fått fyra straffar.
Barcelona CampBarca
Elfsborg borde värva Nacho... Anders Svenssons naturliga ersättare "if you catch my drift"
Barcelona BARCA-més que un club
RedemptionMn

Penaldo tänker bara på sig själv och på Guldskon, han skiter i sina medspelare eyyy its all about me rightt !!!
LuisSuárez #9
2014-09-23 21:35
Makalös frispark av Alexis, träffade krysset!
RedemptionMn
2014-09-23 21:34
Penaldo strikes again! Hur många straffar ska Real Madrid ha den här säsongen? 8 ligamål. Hur många av dem från straffpunkten?
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-23 21:30
torres med en vacker nick! är han tillbaka=! =)
LuisSuárez #9
2014-09-23 21:20
@Maestro Xavi:

Nja, kikade på reprisen och Bonera är Milans stora syndabock...

På ett sätt är det faktiskt lite tragiskt att Milan numera är ett lag som på sin höjd är ett lag för EL (och då är jag snäll med den utmärkelsen). Förutom SES och Menez, är deras spelarmaterial väldigt högst begränsat där sådana som Muntari, Bonera, Torres huserar.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-09-23 21:17
Ett mål till av Elche och det är match igen. Vi har sett Real tappa mot pisslag tidigare, även på hemmaplan.
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-23 21:11
LuisSuárez
Ha! på tala om icke-existerande försvar
LuisSuárez #9
2014-09-23 21:08
LOL, Empoli leder med 2-0 mot självaste Milan! Edit: Laget spelar en riktigt fin fotboll faktiskt, inte direkt så märkligt att dom leder trots allt. Betydligt intressantare match att kolla på än att se Real köra över Elche....
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 21:08
Neymar11 Precis det jag menar, det är bara att acceptera att Messi kommer att göra färre mål men i gengäld får vi förhoppningsvis bättre spridning i målskyttet. Hellre att Messi tex gör 25 mål och som övriga ca 15-20 mål var än att Messi gör 45 mål medan dom andra gör typ 7 var. Förut så kunde dom fokusera all energi på att låsa Messi där uppe och då gjorde ingen mål. Men nu är Messi lite längre ner och då kommer dom inte åt honom lika lätt utan att lämna ett hav av yta centralt eller på kanterna där Messi sedan kan slå en genomskärare. Sen tycker jag att dom övriga ska kolla på Messi när han passar, han slår inte passningen på foten till dom. Han slår dom precis framför så dom kan komma löpande. Dom övriga slår bollen rätt på fötterna på varandra och då står spelet still i 2 sekunder och vips så kanske ytan som dom kunde ha utnyttjat låst sig.
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-23 21:06
dom får tycka vad dom vill. deras anfall har alltid varit bra, men anfallet döljer inte de defensiva misstagen som man gör
Barcelona Deli.Z
2014-09-23 21:03
Hej,e ny här, e de bara jag som tycker att real fansen överdriver med James ?
Barcelona Neymar11
2014-09-23 21:00
Leomessi När jag såg Messi under första säsongen så tänkte jag alltid; här har vi våran nya 10:a! Trodde aldrig att han skulle vara så målfarlig som han blev Messi i en 10:a roll rättvänd med boll är det optimala för Barcelona istället för att låta honom stångas med mittbackar längst upp Samtidigt så gynnar Messis roll både neymar och suarez. Jag är riktigt nöjd med hans roll och med Messis inställning den här säsongen. Visst han kommer göra färre mål men vi kommer bli ett lag igen istället för att låta Messi skötta allt längst upp
Mascherano#14 el Jefecito
2014-09-23 20:55
Det här forumet ser precis likadant ut just nu som puertan gör när Messi leder skytteligan. Ett ständigt förminskande av både Ronaldo, Real Madrid och deras motståndare. Det blir lite patetiskt i längden kan jag tycka. Är det verkligen någon som tycker det är konstigt att Real leder och antagligen vinner över Elche och att Ronaldo gör 2+? Behövs det verkligen bortförklaringar till det?
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 20:55
@Neymar11:

I dagsläget så ser det ut så här: Real optimerar sin spelstil för att ronaldo ska komma till så många lägen som möjligt, medan Messi optimerar sin spelstil så laget kan komma till så många lägen som möjligt. Messi kan också stå utanför motståndarens straffområde och vänta in någon bra passning. Men det bästa är att låta messi hitta såna passningar för han har bättre blick än någon annan och han hittar sina medspelare oftare än dom hittar honom. Han är mer tillbakadragen nu, förut så spelade han mer som anfallare och gjorde fler mål.
Barcelona LeoMessi
2014-09-23 20:50
@LuisSuárez #9:

Handlar inte om tiki taka nödvändigtvis.. Motståndarna är redan så övertygade om att dom inte kommer att ha en chans att slåss om bollinnehavet så dom backar oftast hem från minut 1 redan. Och sedan så brukar vi oftast vinna bollen så pass högt upp att spelarna knappt hinner komma mer än några meter högre upp.

Dom spelar sig igenom reals mittfält mycket lättare och då anfaller dom med fler spelare. Real jobbar inte hem med sitt mittfält speciellt mycket och när motståndaren väl misslyckas med anfallet så har redan real 6 spelare på motståndarens planhalva och kan ställa om dödligt snabbt. Dom får klarare chanser men samtidigt så kan dom släppa in fler mål med tanke på att dom släpper till fler chanser bakåt.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-09-23 20:48
Crynaldo får sin mål serverad på ett silverfat medan Messi får trolla fram Aina egna chanser mot motståndarna , synd ingen kan spela fram Messi lika ofta som han spelar fram andra.
Annons: