/spanien/barcelona/forum/394.aspx/spanien/barcelona/forum/394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bosketts
2016-08-17 15:25
enkos,

Försök inte vända detta till en diskussion huruvida Valdes var bra eller inte. Den kan vi ta efter du har svarat på varför Bravo skulle ha samma status som Valdes. Du startade denna meningslösa diskussion, och då får du faktiskt ta och avsluta den också.
Barcelona Vampíro
2016-08-17 15:24
Rambla~ Yeah men frågan är om ens Maradona hade kunnat spela under Neville. Jag gillar Paco, duktig spelare i rätt ålder som faktiskt kan ta över rollen som striker om någon säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
@Barcelonistas:

Hans nonchalanta mottagning som blev perfekt pass till Benzema som gjorde målet i finalen och gav Real titel glömmer du väl inte ?
Barcelona Barcelonistas
Kröjff - det är mer vad jag tror man kan sitta och spekulera.
Barcelona neymar JR
Luan är den ende utav alla alternativ (undantag vietto :) ) som har övertygat MIG. Fantastisk smart, bra bolltouch men spelar framför allt en enkel fotboll. Klarar av att spela på flera positioner.
Barcelona enkos
2016-08-17 15:22
När man nämner det bästa laget genom tiderna så kommer namn som Abidal, Puyol , Xavi och Etoo och förstås dagens spelare som Messi Iniesta Busquets Piqué att vara på mångas läppar men inte Valdes.
Barcelona Vampíro
2016-08-17 15:22
Valdés var väl inte helt nöjd med hur hans homeboy Abidal blev behandlad heller. Kan inte förstå hur man kan ha några hard feelings mot en legend som Valdés, en fantastisk målvakt för Barcelona i sin prime. Lite tråkigt hur det hela tog slut men jag kan inte klandra honom om han efter mer än 20 år i klubben ville testa på nått nytt. Jag är långt ifrån någon Bravo fanboy men faktum är att han är 33 så det är förståeligt om han vill lämna när han inte är förstaval längre. Han har inte jättemånga år kvar på toppen och man kan inte klandra honom om han hellre spelar vecka efter vecka i City än att sitta på bänken i Barça. Duktig målvakt, han har varit stabil i Barcelona och bidragit till två ligatitlar men det är dags att gå vidare. Skönt att slippa hans fru också.
Barcelona Barcelonistas
2016-08-17 15:21
Enkos - nu överdriver du Valdes räddningar mot Henry när vi mötte Arsenal 06, elr hans sjuka insats mot Chelsea 2009 räddade oss faktiskt. Sen visst ibland kunde han göra tavlor men det kostade oss aldrig några titlar enligt mig.
Barcelona Rambla~
2016-08-17 15:18
Den summan för Paco är bara pinsamt. Kan bara spela inne i boxen, totalt värdelös i passningspel eller kombinationer. Inte någon raket i djupled heller, utan snarare en måltjuv som när han är i form lyckas hålla sig framme vid rätt plats. Tyvärr kan han långa stunder falla bort helt ur matcherna. Var han ens ordinare föregående säsong?
Barcelona Barclasico
2016-08-17 15:16
@enkos:

HAHAHAHAHAHAHA.. lägg ner med dumheter.
Barcelona neymar JR
2016-08-17 15:14
Andresito Det har ju varit så oerhört mycket tjat både från bravo och Mats sida angående målvaktsplatsen. Tills nu har bravo haft fördelen och Mats har fått kämpa, nu när det är ombytta(förväntade) roller så väljer bravo att springa. Visst får vi helt okej betalt, men hade velat ha honom som andra keeper. Försvagade kommer vi ju bli, men beroende av honom var vi icke. Bara vi inte lägger pengarna på Paco, jag kör hellre med munir på den positionen.
Barcelona Rambla~
2016-08-17 15:14
Valdes blev förbannad på Zubi och några ur ledningen. De visade honom ingen respekt vid kommande kontraktsförhandlingar och lite annat, vill jag minnas. Vi kan nog tacka Rosell och hans Junta för att Valdes valde att lämna. Tjurig jävel. :)
Barcelona enkos
2016-08-17 15:13
Rambla

ok då vet jag din åsikt. Kan bara säga till att Valdes var den svagaste länken i en perfekt Barcelona på hans tid.
Barcelona Rambla~
2016-08-17 15:12
Lucas, Lucas, Lucas......make it happen :P
Barcelona Junta Dimision
2016-08-17 15:11
Vi hade aldrig vunnit CL 2006 eller 2009 om inte det vore p.g.a Valdes fantastiska prestationer i finalen 2006 samt semifinalen borta mot Chelsea 2009. Under Rijkaard var han ojämn med en väldigt hög högstanivå, men under Pep så var han en av världens bästa målvakter. Att tro att Valdes ville lämna för att han ville vara den stora stjärnan framför Xavi, Iniesta och Messi är befängt och skrattretande.
Barcelona Rambla~
2016-08-17 15:11
@enkos:

Idag? Nej inte en chans, men under Valdes "storhetstid", alla dagar i veckan. :) Så imponerad är jag inte av Bravo. Han är bra och stabil, men når inte upp till de höjder Valdes kunde uppnå. Har du glömt Paris 2006? Vi kan tacka Valdes för att Henry och Ljungberg gick mållösa från den finalen.

Nja, när han först blev uttagen var han nr3, men de två sista säsongerna var han faktiskt före Pepe Reina. Fast det är egentligen ointressant vilket i denna diskussion.
Barcelona Vampíro
2016-08-17 15:09
Oh dear god.
Barcelona enkos
2016-08-17 15:08
Rambla

handen på hjärtat. Skulle Valdes petat Bravo om de konkurrerade idag ?
PS. Vad jag minns var Valdes en tredje målvakt bakom Casilias och Reina.
Barcelona Andresito
2016-08-17 15:08
[QUOTE=neymar JR]Enkos 1: Jag hatar sättet valdes lämnade på och köper inte argumentet att han lämnade för söka efter ny utmaning. Men dock så lämnade han som kung, Barcelonas bästa målvakt genomtiderna och visst fan får man visa lite respekt/tacksamhet även när han lämnar. 2: Bravo vill lämna pga "konkurrenssituationen" efter redan 2 säsonger, trots att lucho visat honom förtroende under ligaspelet. Lucho plockade in honom trots att vi värvade Mats, han fick vakta buren och vinna ligan x2 och nu lämnar han så fort det inte passar. Nej all olycka önskar jag honom! [/QUOTE] Valdés ryktades ha lämnat på grund av vår ledning. Han ville inte ens ha en avtackning på Camp Nou för att han kände sig illa behandlad av juntan. Sedan förstår jag inte varför du är bitter över att Bravo lämnar. Vad har Bravo gjort för fel? 1. Klubben får relativt bra betalt sett till att han är en 33-årig målvakt. Cech var billigare trots att tjecken var bättre än Bravo när han gick till Arsenal. 2. Han är ingen nyckelspelare 3. Det finns en tydlig ersättare i ter Stegen. Samtidigt finns alternativ att köpa in i Reina, Areola och Alves. Ingen kris med andra ord, och inga panikvärvningar. 4. Han har knappt gjort avtryck i klubben och har gjort det han förväntats göra under dessa två år, varken mer eller mindre. 5. Han är 33. Åker han på en skada eller blir petad under säsongen så är risken stor att nästa klubb som vill ha honom spelar som högst i Copa Libertadores. Det gäller att ha fingertoppskänsla om man är en äldre spelare som vill hänga kvar i toppen så länge som möjligt. Sen att Pep får skit för Bravo förstår jag inte heller. Försäljningen av Bravo försvagar inte Barcelona, tvärtom så ger det möjlighet att förstärka anfallet med ytterligare en talangfull spelare.
Barcelona Rambla~
2016-08-17 15:05
@enkos:

Tyärr men du har en felaktig bild. De sista 5 säsongerna var Valdes hur stabil som helst. Dina argument om tavlor under de första säsongerna väger tunnt här. Dessutom, han var nr2 i landslaget på slutet.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-08-17 15:03
Vilken startelva vill ni se ikväll?

Vad tycker ni om denna (Bra resultat från första samt vill se många nyförvärv/spelare som behöver komma igång)

--------------------------Bravo-------------------------
--Vidal-------Piqué--------Umtiti-------Digne
------------------------Sergio-------------------------
------------Sergi-----------------AndreGomes-----------
-------Messi---------Suarez------Denis--------
Mascherano#14 el Jefecito
@enkos:

Och där bytte enkos ämne totalt och försvann från diskussionen om målvakterna som enkos själv startade. En "enkos classic" helt enkelt att provocera med nåt helt hjärndött och sedan byta ämne.

Ge mig gärna en spärr nu, jag skiter i det för jag kommer ändå inte tillföra ett skit mer i detta forumet förrän det blir en ändring av reglerna och hur forumet sköts. Men hur fan kan en medlem få hålla på så här? Oneliners, livescore, off-topic, provokationer, personangrepp, inklistrade artiklar och innehållslösa kommentarer på daglig basis. Jag vet att jag gnäller jävligt mycket nu, men jag är knappast ensam om mina åsikter om att enkos förstör en stor del av forumet. Läser man reglerna så står det att personangrepp och provokation inte är tillåtet. Att kalla folk för hycklare är precis vad jag skulle kalla för provokation och personangrepp. Men inte kan man väl ge enkos en spärr? För då går han ju till ledningen för hela SF och lipar. Men samtidigt kan man varna och spärra folk för att dom inte sätter punkt i slutet av en mening. Helt skevt om ni frågar mig.

TILL MOD:
Detta inlägget är riktat helt till er och inte till enkos. Som sagt, spärra mig gärna, det bryr jag mig inte om. Det enda jag bryr mig om är att ni ser över reglerna och hur ni sköter om forumet. Jag vet att ni gör detta på er fritid och att helt utan ersättning. Men som läget är nu kommer forumet att tappa fler och fler medlemmar med tiden. Om ni vill kan vidare kontakt via mejl. I'm out!

Mvh grinig och lättstött gubbe ;)
Barcelona Rambla~
García Pitarch, sportchefen i Valencia, säger att Paco inte är till salu. Diego Alves situation är en annan då denne har blivit lovad en högre lön av tidigare president, något Valenica i dagsläget inte kan ge. Därför får han lämna om han önskar.

Det kan inte bli tydligare, så snälla Barca, sportledning och styrelse, var för en gång skull smarta och gå vidare bara. Nästa mål, tex Lucas Perez. Sitt inte i omöjliga förhandlar med Valencia för något som ändå inte går att uppnå.
Barcelona enkos
2016-08-17 15:01
Barcelonistas

Valdes var aldrig en stor målvakt som förtjänade storhetsbilden. Han var inte ens tvåa i det spanska landslaget. Han stod i Barcas mål enbart pga brist på andra. Hade han haft dagens konkurrens som Ter och Bravo hade han varit en tredje val. Han hade världens bästa lag som höjde honom annars minns jag honom som en med massor av målvaktstavlor även om han kunde även rädda omöjliga. För mig var han en ojämn målvakt men aldrig en som världen kan kalla "en av världens bästa ".
Barcelona Kröjff
2016-08-17 14:57
@Barcelonistas:

Källa?
Barcelona Barcelonistas
2016-08-17 14:50
Valdes lämnade för att han inte fick den uppmärksamhet han ville. Han fick inte den storhetsbilden i fotbollsvärlden som Han hade önskat i Barca var det Messi,Xavi,Iniesta resten va skit. Han ville vara i en klubb där han kunde va the big star.
Barcelona II Barça II
2016-08-17 14:43
Pep börjar nästan bli jobbigare än Arsène Wenger, kan han sluta jaga spelare i Barcelona? Sa inte han, att han inte skulle göra så här?
Barcelona Junta Dimision
2016-08-17 14:42
@enkos:
Nej det gör det inte, endast från gruppspelet uppåt.
Barcelona enkos
2016-08-17 14:33
Räknas målen från playoff matcher i skytteligan till CL? Då har ju Aguero stor chans att vinna i år då han redan är uppe i tre och en match kvar innan Messi, Suarez och allvaret börjar på riktigt ?!
Barcelona neymar JR
2016-08-17 13:58
Enkos 1: Jag hatar sättet valdes lämnade på och köper inte argumentet att han lämnade för söka efter ny utmaning. Men dock så lämnade han som kung, Barcelonas bästa målvakt genomtiderna och visst fan får man visa lite respekt/tacksamhet även när han lämnar. 2: Bravo vill lämna pga "konkurrenssituationen" efter redan 2 säsonger, trots att lucho visat honom förtroende under ligaspelet. Lucho plockade in honom trots att vi värvade Mats, han fick vakta buren och vinna ligan x2 och nu lämnar han så fort det inte passar. Nej all olycka önskar jag honom!
Annons: