/spanien/barcelona/forum/3939.aspx/spanien/barcelona/forum/3939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-24 16:05
vermaelen mål!
Barcelona Juuppp
Verminator, 1-0!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Stream till Barca-B
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 16:01
Skönt att suarez och vermaelen får spela lite, även om jag hade föredragit ett bättre motstånd än Indonesiens u-19.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-24 16:00
Om Bravo startar idag tar jag det som att Lucho valt målvakt, kanske inte för hela säsongen, men i alla fall för den första delen. Det har roterats friskt på andra positioner där det för oss supportar är oklart vem som är ordinarie men Bravo har nu startat samtliga ligamatcher där mycket tyder på att det blir han som ikväll återigen vaktar målet.

Jag har egentligen inga problem med det då jag tycker Bravo är en mycket bra målvakt som hittils i Barcatröjan enbart stått för fläckfria insatser. Ter Stegens tid kommer. Killen är född 1992, en väldigt ung ålder för en målvakt och han bör förstå att tålamod är det som bäst kommer att ta honom ur den här situationen och det som kommer att vara den största bidragande orsaken till hans utveckling. Ser man till vad som är bäst för laget så bör nog Bravo vara etta i nuläget. Hittar man däremt ett tillfälle att lite senare spela in Ter Stegen så skulle det också vara väldigt bra.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-24 15:56
Shiit, shiit!!!

Spelar vi 22:00 på en onsdag kväll. Mitt i veckan??

Vad handlar det här om???
Vilka eller vem är idioterna/en som planerar våra match-tider???

Kan det vara så att mest tittarna finns utanför EU???
Jag försöker verkligen hitta någon logik bakom dessa sena matcher utan att börja direkt dra konspirationsteorier.

Vem eller vilka gynnar dessa tider??

Hur vinner ekonomisk FC Barcelona som klubb på dessa sjuka tider?

Någon som har koll??
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-09-24 15:32
Suarez och Vermaelen finns med i startelvan.

Alineació Barça B: Ondoa, Luis Suárez, Pol Calvet, Babunski, Macky, Gumbau, J. Cámara, Vermaelen, Halilovic, R. Costa i Kaptoum #FCBB
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-24 14:31
double post!
Barcelona Maestro Xavi
taggad att se suarez och thomas!
Barcelona LeoMessi
Basaric Tack för länken! En liten uppvärmning inför kvällens match.
2014-09-24 14:28
Matchen med Barcelona B kommer att sändas på youtube.
Barcelona Barclasico
2014-09-24 14:09
Besides Luis Suarez, Thomas Vermaelen will also take part in today's friendly Barcelona B-Indonesia U19 ,The game starts in 2h from now
Barcelona Neymar11
2014-09-24 13:55
Det är ju bättre att rotera så mycket man kan nu i början av säsongen för att efter jul ha ordinarie lag skadefritt. Ju fler som känner sig delaktiga ju bättre för laget, då alla är glada och nöjda (förutom pique) Målvakts frågan är känslig och det går helt enkelt inte att peta bravo då han inte har släppt in ett mål. Sänder ju helt fel signaler och kan uppkomma dispyter inom truppen. Ter stegen kommer få sina chanser och är endast 22 år gammal. Helt rätt sätt att komma in i en storklubb som "yngling" När det gäller Matheiu så är det nog bara vila då han har spelat samtliga minuter i ligan. Mitt enda krav gällande idag är att Messi och neymar får fortsätta lira med varandra. Dom ska kunna hitta varandra med förbundna ögon i slutet av säsongen
Barcelona Júnior.
2014-09-24 13:53
basaric - "el guaje"

Det är handlar nog snarare om rotation än petning. Många matcher som ska spelas under en kort tid nu.

Sedan tror jag heller inte att Ter Stegen ska spela i Champions League medan Bravo ska spela i ligan. Vi mötte Apoel på hemmaplan och Lucho valde att spela reserver på de flesta positionerna, inklusive Ter Stegen.
2014-09-24 13:44
Lucho måste bestämma sig snart angående mittbacksparet. I helgen så startade Mathieu och nu mot Malaga så finns han inte ens med i truppen, och han är inte skadad.

Jag förstår att man som tränare ibland bänkar spelare som inte presterat och jag vet att fransmannen gjorde två-tre misstag mot Levante. Men tycker inte att man petar en spelare efter en match.

Sedan så är Alves också petad.

Men det som stör mig mest är målvaktspositionen. Ingen gynnas över att vi har olika målvakter i ligan och CL.
Barcelona ElRaval
2014-09-24 13:41
@Coach Pep.:

Mycket bra skrivet.
Barcelona Neymar11
2014-09-24 13:41
Fotbollskanalens artikel angående samper är suverän!
Barcelona Barcelonistas
2014-09-24 13:40
Skillnaden mellan Messi och Penal. Penal filmat till sig hattricks, medan Messi showar till sig de.
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 13:40
@B.BOSS:

Den första var filmning från marcelos sida, men filmade han till sig sin egen straff också? Jag missade den situationen så jag vågar inte riktigt anklaga honom för filmning där.
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 13:39
@Neymar11:

Det räcker med att spelare som Neymar och Alves klipper sig för att medierna ska börja skriva rubriker om hur dom missköter sig och inte är professionella. Medierna i barcelona är fan ett större hot mot klubben är madridmedierna.
Barcelona B.BOSS
2014-09-24 13:38
Herregud. Jag kollade inte Madrid match men vem bryr sig ens om Ronaldos hattrick. När han helt klart filma till sig straffen.
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 13:35
Tycker att dom misstagen mathieu gör är såna misstag man lätt kan fixa. Hans misstag har inte varit positionsspelet eller att han inte läser spelet bra, för det gör han. Det har väl snarare varit rensningar som kunde ha gjorts bättre, men det övriga tycker jag att han har skött galant.

Själv så hoppas jag att bartra får starta ikväll, han behöver lite speltid i ligan. Eller åtminstone få göra ett inhopp. Roberto får mer speltid på en position i laget där konkurrensen är mycket starkare än den positionen bartra spelar i och bartra är bättre på det han gör också.
Barcelona Neymar11
2014-09-24 13:32
Tänk er ifall det var neymar istället för pique i den situationen. Det hade varit kalabalik i dom katalanska medierna
Barcelona Barcelonistas
2014-09-24 13:21
Coach Pep - tack för det klockrena inlägget. Jag håller med om allt!.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-24 13:21
El flaco Fyfan va gött att Lucho sätter åsnan Pique på plats! Tror han på fullaste allvar att han är given start? Haha då är det dags att bevisa det nu !
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-24 13:18
el Flaco

Mathieu inte uttagen? Det var väldigt oväntat även om det är tydligt att Lucho försöker rotera så mycket som möjligt även i fallet om vem som ska sitta på bänken eller läktaren. Då blir det nog tyvärr Piqué från start då. Väldigt synd.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-24 13:12
Coach pep. Klockrent inlägg!
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-24 13:12
Coach pep. Klockrent inlägg!
Coach Pep.
2014-09-24 13:05
Barcelonaistas

Ta inte åt dig av vad fanboysen säger. Har man förlorat ligan innan den ens börjat medan rivalen inte ens släpper in mål så måste man ju kompensera för sin otillräcklighet och högfärdiga bajsnödighet. Det spelar liksom ingen roll att Messi har överlägsen touch, teknik, avslut, passningsspel och spelsinne; när Ronaldo zzzprutar in mål så är hans bäzzzzt.

Skillnaden mellan Real och Barca är att Real-fans är villiga att sälja sig och underkasta sig vilken idiot som helst - t.ex. Mourinho och Ronaldo - medan vi Barca fans aldrig ens skulle acceptera synen av C.Ronaldo i en Barcelona-tröja. Real-fans är lättpåverkade idol-runkare som mobbar ut sin egen kapten Casillas medan culés aldrig skulle kompromissa med legender som Puyol och Iniesta. Det är därför Real-fans inte tål oss; de hatar vår ärlighet och autenticitet. Det faktum att vi kunde sparka ut Zlatan p.g.a. hans karaktär medan Real Madrid har knäböjt för Ronaldo i flera år gör mindervärdeskomplexet ofrånkomligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-24 13:05
Piqué är ett skämt, så otroligt härligt att vi äntligen har en tränare som vågar bänka honom tillsamans med andra mittbackar som presterar i hans frånvaro. Tidigare har han ju kunnat lalla sig igenom matcher men ändå vara untouchable på samma sätt som Messi, Iniesta och Busquets. Nu har vi Mathieu som visserligen gör misstag men generellt sett uppträder väldigt stabilt och visar lojalitet och inställning varje gång han spelar. Vi har Bartra som kanske inte riktigt är på samma nivå som övriga backar men hans inställning är fantastisk, man märker att killen verkligen vill spela och kriga för Barcelona. Mascherano vet man vad man får av. både på gott och ont men det är helt klart en duktig spelare. Vermaelen lär väl vara mer skadad än frisk men det är också en duktig försvarare när han väl är i form.

Enligt införrapporten har vi besegrat Málaga i de sju senaste bortamöterna vilket bekräftar mina känslor om att La Rosaleda är en av de arenorna där vi brukar prestera en väldigt fin fotboll och ha relativt enkelt att ta poäng på. Málaga hade ett par säsonger där de var riktigt starka men är numera ett typiskt mittenlag som inte riktigt räcker till mot oss även om viljan finns där. Med detta sagt är det absolut ingen lätt match, de har några vassa spelare som kan ställa till det även för de bästa lagen. Som vanligt viktigt med tre poäng men speciellt nu när Real verkar ha farten uppe. Det skulle vara extremt skönt att behålla det här poängavståndet fram tills Clásicot där vi då skulle kunna spela utan någon som helst extratyngd på axlarna.

Piqué är för mig out inför ikväll, speciellt efter att ha sett hans betéende på bänken från helgen. I mina ögon är det dags för Bartra att starta, förmodligen brevid Mathieu även om fransmannen inte stod för sin bästa insats senast. Oddsen på att Mascherano fortsätter som mittback är väl inte sådär jättehöga men jag vill verkligen inte se honom där. Inte när man vet hur bra han är som mittfältare och när det faktiskt finns andra mittbackar att tillgå. Med Vermaelen tillbaka hoppas jag han spelas in i laget, dock utan att kanske nödvändigtvis ta en startplats, men han ska starta några matcher rätt så direkt efter hans återkomst enligt mig.
På mitten är det väl annars inga konstigheter, Lucho har här verkligen hittat den perfekta konstellationen och jag hoppas vi fortsätter köra på det.
Neymar och Messi ska starta tillsamans, förhoppningsvis tillsamans med Munir men förmodligen med Pedro som flankerar till höger. Så hoppas jag också att Messi hittar nätet kanske två gånger idag. Inte för att han har spelat dåligt hittils men vi alla vet om att Messi både kan leverera mål och assist i stora mängder under samma period, och Messi själv törstar nog efter mål för att knappa in på Ronaldo. En glad Messi är bra för Barcelona, det är något vi har lärt oss de senaste åren. Jag hoppas han fortsätter assistera Neymar men också att han själv får göra några baljor.
Annons: