/spanien/barcelona/forum/3938.aspx/spanien/barcelona/forum/3938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach Pep.
2014-09-24 13:05
Barcelonaistas

Ta inte åt dig av vad fanboysen säger. Har man förlorat ligan innan den ens börjat medan rivalen inte ens släpper in mål så måste man ju kompensera för sin otillräcklighet och högfärdiga bajsnödighet. Det spelar liksom ingen roll att Messi har överlägsen touch, teknik, avslut, passningsspel och spelsinne; när Ronaldo zzzprutar in mål så är hans bäzzzzt.

Skillnaden mellan Real och Barca är att Real-fans är villiga att sälja sig och underkasta sig vilken idiot som helst - t.ex. Mourinho och Ronaldo - medan vi Barca fans aldrig ens skulle acceptera synen av C.Ronaldo i en Barcelona-tröja. Real-fans är lättpåverkade idol-runkare som mobbar ut sin egen kapten Casillas medan culés aldrig skulle kompromissa med legender som Puyol och Iniesta. Det är därför Real-fans inte tål oss; de hatar vår ärlighet och autenticitet. Det faktum att vi kunde sparka ut Zlatan p.g.a. hans karaktär medan Real Madrid har knäböjt för Ronaldo i flera år gör mindervärdeskomplexet ofrånkomligt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-24 13:05
Piqué är ett skämt, så otroligt härligt att vi äntligen har en tränare som vågar bänka honom tillsamans med andra mittbackar som presterar i hans frånvaro. Tidigare har han ju kunnat lalla sig igenom matcher men ändå vara untouchable på samma sätt som Messi, Iniesta och Busquets. Nu har vi Mathieu som visserligen gör misstag men generellt sett uppträder väldigt stabilt och visar lojalitet och inställning varje gång han spelar. Vi har Bartra som kanske inte riktigt är på samma nivå som övriga backar men hans inställning är fantastisk, man märker att killen verkligen vill spela och kriga för Barcelona. Mascherano vet man vad man får av. både på gott och ont men det är helt klart en duktig spelare. Vermaelen lär väl vara mer skadad än frisk men det är också en duktig försvarare när han väl är i form.

Enligt införrapporten har vi besegrat Málaga i de sju senaste bortamöterna vilket bekräftar mina känslor om att La Rosaleda är en av de arenorna där vi brukar prestera en väldigt fin fotboll och ha relativt enkelt att ta poäng på. Málaga hade ett par säsonger där de var riktigt starka men är numera ett typiskt mittenlag som inte riktigt räcker till mot oss även om viljan finns där. Med detta sagt är det absolut ingen lätt match, de har några vassa spelare som kan ställa till det även för de bästa lagen. Som vanligt viktigt med tre poäng men speciellt nu när Real verkar ha farten uppe. Det skulle vara extremt skönt att behålla det här poängavståndet fram tills Clásicot där vi då skulle kunna spela utan någon som helst extratyngd på axlarna.

Piqué är för mig out inför ikväll, speciellt efter att ha sett hans betéende på bänken från helgen. I mina ögon är det dags för Bartra att starta, förmodligen brevid Mathieu även om fransmannen inte stod för sin bästa insats senast. Oddsen på att Mascherano fortsätter som mittback är väl inte sådär jättehöga men jag vill verkligen inte se honom där. Inte när man vet hur bra han är som mittfältare och när det faktiskt finns andra mittbackar att tillgå. Med Vermaelen tillbaka hoppas jag han spelas in i laget, dock utan att kanske nödvändigtvis ta en startplats, men han ska starta några matcher rätt så direkt efter hans återkomst enligt mig.
På mitten är det väl annars inga konstigheter, Lucho har här verkligen hittat den perfekta konstellationen och jag hoppas vi fortsätter köra på det.
Neymar och Messi ska starta tillsamans, förhoppningsvis tillsamans med Munir men förmodligen med Pedro som flankerar till höger. Så hoppas jag också att Messi hittar nätet kanske två gånger idag. Inte för att han har spelat dåligt hittils men vi alla vet om att Messi både kan leverera mål och assist i stora mängder under samma period, och Messi själv törstar nog efter mål för att knappa in på Ronaldo. En glad Messi är bra för Barcelona, det är något vi har lärt oss de senaste åren. Jag hoppas han fortsätter assistera Neymar men också att han själv får göra några baljor.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-24 13:04
Messi 93 mål under ett kalenderår, han har även gjort 50 liga mål vilket är flest någonsin under en säsong. Messi kommer den här säsongen bli la ligas störste målskytt genom tiderna lägg därtill att han kommer även bli Cl störste så småningom. Penal har spelat 20 cl matcher mer än Messi. Redan bu har Mesdi bäst ratio i cls historia.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 13:00
Barcelonistas Ena var faktiskt en snygg nick
Barcelona Barcelonistas
2014-09-24 12:55
Jag njuter.
Barcelona Vampíro
2014-09-24 12:53
Det läskigaste är ändå att Piqué ständigt får nya kontrakt. Inte nog med hans usla prestationer på plan men han kommer undan med mycket vid sidan också. Han är i klubbens ögon i samma kategori som Messi och Iniesta dvs. untouchable.
Barcelona el Flaco
2014-09-24 12:47
Tyvärr så befarar jag att Piqué kommer få starta ikväll med tanke på att Mathieu inte ens är uttagen. Jag må ha kritiserat och ifrågasatt värvningarna av fransmannen och Vermaelen, men jag föredrar ändå en Mathieu, som har sina svagheter, än en mittback med en loj inställning och uppenbar brist på motivation. Beklagligt att Piqué får mer skydd bland medierna än Rosell och Bartomeu tillsammans.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-24 12:46
Penals 4 mål var två straffar, och dom andra två var tap ins jätte imponerande... Ska man göra 4 mål mot ett motstånd så ska man göra det rätt!. Messi mot Arsenal, Messi mot Valencia där har vi kvalitativa mål.
Barcelona koeman92
2014-09-24 12:43
Tittar man på videon så märker man även att Piqué gjorde så för att markera och visa för Lucho att han är missnöjd. Stort av Lucho åtta trots detta ignorera snorungen och bara koncentrera sig på matchen, detta kan han koncentrera sig på i efterhand genom att straffbänka Piqué även nästa match bara för att.
Barcelona Gabriel
2014-09-24 12:28
Det här med Piqué alltså, tyckte det var väldigt bra att han bänkades senast och trodde att han skulle ta det på ett bra sätt och visa ännu mer engagemang, istället gör han då tvärtom. Att uppträda så lojt och nonchalant vid sidolinjen är bara respektlöst mot klubben, hans lagkamrater och mot alla fansen som förväntar sig mer av honom. Han är inte speciellt smart heller, han är ju medveten om hur stort Barcelona iaktas både på men även utanför planen, han måste ju veta om att hans uppträdande kommer att uppmärksammas. Snacka om att sätta sig själv i klistret, han har redan många emot sig både internt men även utanför framför allt bland fansen.

Nej, ska han fortsätta så här så får han gärna sitta kvar på bänken, till och med läktaren för min del. Nu har vi dessutom även Vermaelen, när han kommer tillbaka så får Piqué kämpa rejält om han vill ha en plats på allvar. Tyckte att Piqué skulle få chansen att starta ikväll mot Malaga, men det var innan jag såg det här.
Coach Pep.
2014-09-24 12:20
el Flaco

Puyol är en riktig bergskatalan från byn med en naturtrogen karaktär som inte går att köpas. Pique däremot skämmer ut hela klubben genom att bete sig som en Real Madrid spelare i sin absoluta megalomani. Facebook-daltande, poker-spelande och giftermål med en Pop-$tar; han har verkligen spikat receptet för att motverka sin egen karriär.

Puyol som förebild...Yeah right, jävla pajas.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-24 12:12
Menar 12/13 säsongen där Messi gjorde 46 liga mål och Penal hamnade på 34. 11/12 säsongen så gjorde Messi 50 ligamål och Penal hamnade på cirka 40 mål.
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 12:01
Koeman92 Tack, så hette han ju. Det märks också genom att domarna sällan rapporterar saker som kan leda till att realspelarna blir avstängda i efterhand. Men var det inte även denne domare som var snäll mot ramos när han visade ut honom efter tacklingen mot Messi? Syftar på att han bara rapporterade tacklingen och inte att ramos tryckte till Puyol i ansiktet så han ramlade ner och sedan gjorde han samma skit med xavi på väg till spelargången. Menar inte han själv var madridfan, men det är såna typiska händelser dom inte rapporterar medan dom skriver ner om Dani Alves lägger en brakskit under matchen.
Barcelona koeman92
2014-09-24 11:54
LeoMessi

Det var Iturralde, som för ett tag sen gjorde det uttalandet i samband med att han pensionerade sig. Samma domare som dömde 5-0 matchen.
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 11:52
Förresten är backslicket kvar i la liga? Har inte sett honom den här säsongen.
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 11:48
Spanska domare är ett jävla skämt. För dom är först och främst fotbollssupportrar och sen domare! Minns inte vilken domare som gick ut och sa att nästan alla domare i Spanien är madridsupportrar. Vilket märks väldigt tydligt då Ronaldo aldrig någonsin får gult kort för filmning, eller alla tveksamma straffar. Självklart har vi också gynnats av domarna, men det tar ofta 3 - 4 straffsituationer innan vi får första straff. Angående reals första straff så kompenserade domaren real, han fick väl höra att elches straff var billig. Så han gav real en gratis. Men skillnaden är att Ronaldo faktiskt sparkade till spelaren!
Barcelona Andresito
2014-09-24 11:33
Blir så otroligt trött på spanska ligans tider för matchstart. Vi spelar kl 22 på en onsdag.. Vem fan gynnas av den tiden? Spelarna? Fansen? Möjligvis Sydamerika som kan titta på matchen, men då kan man lägga en så sen match på helgen, och det väldigt sällan. Matcherna mitt i veckan ska spelas kl 18 och 20, inte senare än så. Ett annat problem som LFP borde tagit itu med för 10 år sen är domarna. De avgör flera matcher på egen hand flera gånger per säsong. Rant over. Tuff match ikväll och risk för första poängtappet, förhoppningsvis fortsätter segertåget.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-09-24 11:17
el Flaco

haha ge han snart en fett Ciggar och en kaffe latte i handen.
Han ser ju väldigt intresserad ut
Barcelona Barcelonistas
2014-09-24 11:16
Man kallar Penal för tidernas bästa inne i La Puta. seriöst den klubben och dess supportrar är ett stort skämt. Jag som följt dessa två spelare extra noga sedan 09/10 fram tills idag, jag kan utan tvekan säga att Messi vinner med stor marginal. 08/09 Messi 09/10 Messi 10/11 Messi 11/12 Messi 11/12 Messi, den här säsongen gjorde Messi 46 mål i ligan medan Penal hamnade på 34. Hur Ronaldo vann guldbollen den här säsongen vet ingen, inte ens Ronaldo själv vet vrf han vann den. Allt detta handlade om en ( tycka synd om mig kampanj) som Ronaldo så desperat förde. Han utnyttjade dessutom Blatters uttalanden där han drog det till sin egen fördel. Messi har varit den största bidragande faktorn till ett av tidernas bästa lag. Under dominans tiden så hade Ronaldo inte ett suck. Det är bara föra säsongen som Ronaldo lyckades göra en bättre säsong än Messi och det säger allt. En gång Penal, alltid Penal!
Barcelona Vampíro
2014-09-24 11:05
Wow Piqué, och han som skulle bli nästa kapten. Håll honom så långt bort från bindeln son möjligt. Har sagt det ett bra tag nu tror han saknar motivation faktiskt. Han vann exakt allt på bara 4-5 år, han har skaffat familj, bor i sin hemstad och spelar för sin favoritklubb. Nöjd.
Barcelona LeoMessi
2014-09-24 10:45
Rambla Herregud vilken äcklig jävla filmning! Det roliga är att efter domaren blåst straff så firar han det! Så tror ni att svenska medier och det svenska folket kommer att prata om det här? För hade det varit Alba så hade fotbollskanalens server kraschat av alla hatkommentarer.
Barcelona el Flaco
2014-09-24 10:30
Förstår inte hur någon som påstår sig ha Puyol som förebild kan agera så. Man blir fan äcklad. Det är uppenbart att Piqué saknar den rätta hungern och viljan för att lyckas i Barça. det sorgliga är att han har faktiskt alla förutsättningar och egenskaper för att bli en mytomspunnen mittback i klubben, men jag tror inte det kommer hända. Inte i närheten. Och på tal om Puyi, kolla på länktipset hur kaptenen själv uppträdde när han satt på bänken. Skillnaden med Piqué är brutal.
Barcelona Neymar11
2014-09-24 10:24
El flaco Jisses aldrig varit med om det här innan, rent ut sagt pinsamt. Han ska inte ens ha en plats på bänken, är så trött på att försvara honom. Nej sälj den skiten direkt, skiter fullständigt i hur lite vi får för honom. Att den idioten tar upp en bänkplats istället för Batra är för jävligt
Barcelona el Flaco
2014-09-24 10:18
När man ser de här bilderna på hur Piqué agerade på bänken i matchen mot Levante så kan man inte låta bli att tycka att han hör hemma där. Noll inställning, ingen fokus överhuvudtaget och bara allmän dålig attityd. Vem fan sitter och suger på en klubba på bänken?
Barcelona B.BOSS
2014-09-24 10:18
Att Madrid har gynnats av domarna och spanska fotbollsförbundet är inget nytt. Alla lag märker det förutom Madrid idioterna som är blinda i ek kategori för sig. När Katalonien blir självständigt kommer domarna och Spanska fotbollsförbundet gynna Madrid i en all högre grad.
Barcelona Neymar11
2014-09-24 09:17
Rambla~ Det är synd att det är så jävla uppenbart att domaren ser filmningen men ändå blåser straff. Bättre bevis på att Real gynnas av domaren kan man inte få
Barcelona Neymar11
2014-09-24 09:14
Match idag, och vill att Lucho ska fortsätta rotera Montoya-pique-Batra-adriano, vilka tider det är när vi kan byta ut hela backlinjen haha Mittfältet ska vara detsamma, dem kan vilas mot Granada hemma Sandro-Messi-neymar, hade varit kul att se vad sandro kan göra när han får spela från start. Messi&neymars samarbete ska fortsätt blomstras
Barcelona Rambla~
2014-09-24 08:21
Ingen skam alls!
Barcelona Gio Style
2014-09-24 01:18
Det är däremot sant att Messi är världens mest effektivaste avslutare i alla kategorier, både utanför och innanför straffområdet.
Ronaldo hamnar rätt långt bak på dem listorna ja även om 1 av 37 är en grov överdrift :)
Barcelona zick9
2014-09-24 01:05
@Kluivert #9:

Givetvis inte sant. Kanske i VM bara. :)
Annons: