/spanien/barcelona/forum/3937.aspx/spanien/barcelona/forum/3937.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-09-22 12:03
[QUOTE=Neymar11]Rayo borta är säsongen roligaste match, då dom alltid vill spela fotboll. Hyser stor respekt för det laget trots deras mindre bra resultat genomåren [/QUOTE] De har jäkligt bra fans, håller igång hela tiden.
Postat via SvenskaFans-appen
Dema
2014-09-22 11:52
Världens bästa spelare. Världens bästa kommentator. Världens bästa klipp att se om du behöver TAGGA upp dig själv till något. Typ för att orka gå ut i den här stormen som sveper över sthlm ...
Barcelona Blaugrana són els colors!
DM1982 Det va inte Villareal eller Levante heller för den delen.
DM1982 Det va inte Villareal eller Levante heller för den delen.
Barcelona Neymar11
2014-09-22 11:51
Rayo borta är säsongen roligaste match, då dom alltid vill spela fotboll. Hyser stor respekt för det laget trots deras mindre bra resultat genomåren
Barcelona LeoMessi
2014-09-22 11:46
Förresten hur många assist har Messi hittills? På vissa ställen står det 4 och på andra ställen har dom skrivit 6. Men han har ju assisterat alla neymars och Sandros mål.
Barcelona DM1982
2014-09-22 11:46
[QUOTE=Blaugrana són els colors!]Nu vill jag inte jinxa nåt men Malaga är det enda svåra laget kvar på pappret som vi möter innan El Clasico, vinner vi på onsdag så har vi en stor chans att når clasicon med full pott! Vem hade kunnat tro det innan säsongen drog igång. Efter Malaga har vi Granada hemma, Rayo borta och Eibar hemma innan El Clasico. Det ser bra ut mina vänner.. [/QUOTE] Rayo borta är ingen enkel match
2014-09-22 11:37
Nu vill jag inte jinxa nåt men Malaga är det enda svåra laget kvar på pappret som vi möter innan El Clasico, vinner vi på onsdag så har vi en stor chans att når clasicon med full pott! Vem hade kunnat tro det innan säsongen drog igång. Efter Malaga har vi Granada hemma, Rayo borta och Eibar hemma innan El Clasico. Det ser bra ut mina vänner..
Barcelona * Blaugrana * 10 *
2014-09-22 11:25
Skönt med vinst igår. Vi gick på treans växel men ändå kunde köra över Levante med 5-0. Visca!!!
Barcelona B.BOSS
2014-09-22 11:06
Jag minns inte att vi någonsin har vunnit så enkelt mot Levante på bortaplan utan att slita häcken av oss
Barcelona Den vise mannen
2014-09-22 10:49
Tycker att 5-0 borta mot Levante är ett styrkebesked där knappt ingen spelare gör mer än en godkänd match.
Barcelona el Flaco
2014-09-22 10:32
När Luis Enrique inte visade något förtroende för Deulofeu, vilket ledde til att han lånades ut i sista sekunden, skrev jag att jag hoppades att han skulle visa samma cojones mot de mer etablerade spelarna i laget och våga bänken de, osv. Och det är skönt att se att Lucho inte tvekar på att göra det när det gäller Piqué. Det är på tiden som Piqué får nöta bänken och om det skulle leda till att backen skärper till sig och anstränger sig mer är det bara win-win. Dock hade jag hoppats på att få se mer av Bartra, men man kan inte få allt man önskar. Självklart ska man hitta något att klaga över. :P
Barcelona fc__Barça
2014-09-22 09:45
Tycker man borde fundera på att låna ut Bartra. Killen får ingen speltid och så som det ser ut idag är han fjärdevalet på mittbacken efter Mathieu, Mascherano och Pique. Vad händer då när Thomas kommer in i bilden också? Ska Bartra vara femtevalet?
Barcelona Z_Z
2014-09-22 09:41
@knoxxx

Om två säsonger kan det mycket väl vara Iniestas roll Suarez tar i Barcelona om han utvecklas tillräckligt mycket. I alla fall en delning dem emellan om speltiden.
Om nu inte Iniesta håller sig fri från skador och kan fortsätta prestera på en extremt hög nivå.
Barcelona knoxxx
2014-09-22 09:26
Några tankar från gårdagen:

* Messi är briljant i hans nya "maradonaroll". Passning till Neymars 1-0 är makalös. Kolla in hur bollen droppar och tappar fart precis när den landat.

* Neymar har öppnat säsongen fantastiskt. Och samarbetet med Messi är oklanderligt.

* Pedro har blivit ifrånsprungen av både Munir och Sandro. Man saknade Munirs djupledslöp och det märktes att anfallet igår var Neymars samarbeten med Messi.

* Mathieu gör sin första dåliga insats i klubben. Har han problem med kontringslag?

* Rakitic är tillsammans med Alba de bästa värvningarna vi gjort på länge. Oerhört viktiga för laget. Och då får man komma ihåg att Ivan enbart lirat ett par matcher för klubben.

* Denis Suarez fortsätter att imponera i Sevilla. Han måste plockas tillbaka efter lånet, men frågan är vems plats han snor?

* Sergi Roberto fortsätter att förvåna oss utanför klubben. Han har helt klart potential, men han har enligt mig inte blivit bättre på någonting de senaste tre åren och han börjar komma upp i ålder…

* Bartra verkar inte ha så mycket flrtroende hos Lucho.
Barcelona Neymar11
2014-09-22 09:11
Rankingen* haha
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-09-22 08:57
Jag trosse att livet efter Xavi skulle vara tuffare än så, men så skönt att vi har en tränare som inte ersatte Xavi rakt av utan gav spelare som Rakitic, Busquets och Iniesta större uppgifter för att kompensera. Och Rakitic. Vad ska man sägs? Om jag fick välja mellan honom och Kroos hade jag ändå valt Rakitic. Han är en perfekt spelare som vi nu i efterhand borde ha värvat för längesedan.

Detta laget har inte ens fått spela med Luis Suarez än. 32 dagar kvar!

Dags för lite toppmatcher tycker jag så att vi kan bedöma det här laget.
Barcelona Neymar11
2014-09-22 07:15
Så härligt att vakna upp efter gårdagen Vi har nu möt villareal och Levante borta + Bilbao hemma, nu har vi tre svåra matcher avklarade 4-0-0 11-0, härligt start på säsongen Messis nya roll är helt magnifik, 6 assist redan. Men vill ändå lyfta fram hans vilja och kämparanda för laget. Satan vad han sprang igår och ville vinna tillbaka bollen. Nu spelar han för laget och njuter Neymar hade lekstuga och kunde ha gjort några fler mål, men skönt att börja få igång honom på allvar. Gillar ändå attityden när han inte vill bytas ut. Men Lucho gjorde rätt nu i efterhand Rakitic klantade till det några passningar men det förlåter man när han bombar in mål och räddar givna mål Sandro har gått om munir i rakningen och känns faktiskt som ett större hot. Vår egna supersub a la Larsson. Delaktig i spelet bortsett från målet med ------------------ Det börjat bli tjatigt nu men Dani Alves ska inte spela från start. Montoya ska gå före honom! Är så trött på hans dåliga inlägg och ständiga kladd på bollen
Barcelona Amo.38
2014-09-22 01:53
Skön vinst idag! Även om utvisningen var lite hård dömd så tycker jag vi klarar av Levante borta på ett föredömligt sätt. Tycker försvarspelet ändå ser relativt bra ut jämfört med förra året (inte så konstigt med tanke på att "föredettingen" Pique är bänkad) Rakitic vilken värvning som många är inne på , han har precis det vi saknat på mittfältet en som tar upp kampen. Så jävla skönt att se. Men vad har hänt med vår käre Iniesta? Har inte kunnat känna igen honom senaste två säsongerna, även fast vissa påstår att han hade en bra säsong i fjol. Spelar han upp sig så kommer vi dominera våra matcher ännu mer! Sen var det ingen hemlighet att Messi skulle axla playmaker rollen ju mer han kommer till åren. Tror att den gamla Messi som spottar in mål är förbi och en ny era och kapitel börjar även i hans liv med detta Barca. Helt magiskt att se honom ge sina medspelare smörpass efter smörpass. Det kan faktiskt bli ett riktigt bra år om det verkligen klaffar rätt!
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-09-22 01:43
Här är höjdpunkterna med Ray.
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-22 01:39
sandro måste få spela istället för pedro, han är som vad pedro var 11/12 säsongen
LuisSuárez #9
2014-09-22 01:26
Brassen assisterade till 2-0 målet, lägger upp en GIF så småningom... Edit: Kungen har definitivt inte glömt bort hur man lägger smörpassningar.
Barcelona LeoMessi
2014-09-22 01:26
Hade mer än gärna följt dinhos match men mitt internet krånglar och jag har alldeles för lite surf kvar på mobilen för att kunna streama där.
LuisSuárez #9
2014-09-22 01:22
Kom igen, är ingen som följer Dinhos match på Les Rambles?
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-22 01:19
Idag gjorde mathieu sin första dåliga match enligt mig. Han gjorde två katastrofala ingripanden som kunde ha resulterat i två baklängesmål. Det flesta var när han sjabblade bort bollen genom en dålig mottagning, vilket i sin tur ledde till en chans för motståndarna. Det andra misstager var den misslyckade brytningen, som ledde till friläge. Vore det inte för rakitic brytning vid mållinjen så hade matchen kunnat sluta på ett helt annat sätt! Underkänt betyg på Mathieu idag!
LuisSuárez #9
2014-09-22 01:07
Ronaldinho försökte sig på en cykelspark men inte lyckades träffa bollen.

Barcelona LeoMessi
2014-09-22 00:42
Är det någon som har Highlights med Hudson? Skulle uppskattas väldigt mycket om någon la upp det
LuisSuárez #9
2014-09-22 00:40
Om någon culé inte har bättre för sig, rekommenderar jag starkt att följa Ronaldinhos match som går just nu.
LuisSuárez #9
2014-09-22 00:37
Ronaldinho gjorde sitt första mål för Querétaro F.C. via en straff
viccc
2014-09-22 00:36
Tror ni Bartra kommer få svårt med speltid iår? lån?
Annons: