/spanien/barcelona/forum/3936.aspx/spanien/barcelona/forum/3936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-09-21 12:38
Barcelona ska skicka kläder till flyktingarna i Kurdistan för att bli välutrustade inför vintern. Det är en fantastisk fin gest och det kommer rädda många liv när kylan tar fart. En dag som denna är man mycket stolt över att vara Cule med tanke på jag själv är kurd samt att vi krigar mot ett gäng vidriga terrorister vid namn IS. Jag hoppas att klubben även hjälper andra drabbade länder i fortsättningen.

Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Barca-nist
2014-09-21 12:23
man bli stolt och tacksam som kurd och medmänniska när man ser detta. visca el barca. bijit kurd
Barcelona Zyzz
2014-09-21 10:23
[1/2] Squad (vs Levante): Bravo, Ter Stegen, Alves, Douglas, Montoya, Pique, Mascherano, Mathieu, Alba, Busquets #fcblive [2/2] Squad (vs Levante): Rakitic, Xavi, Sergi Roberto, Iniesta, Pedro, Munir, Messi, Sandro, Neymar #fcblive Bartra och Adriano är inte med. Inte heller Rafinha pga. känningar i låret.
Barcelona the cameroonians
2014-09-21 09:52
The players are expected at the training centre this morning. Luis Enrique will announce the squad. Those who don't travel will train.

Kan inte annat än att gilla Luchos budskap.
Kommer ni inte med i truppen så får ni träna hårdare. Ingen ledig dag i alla fall.
Barcelona Zyzz
2014-09-21 09:43
LeoMessi: Jag håller med. Neymar har bänkats tillräckligt redan den här säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 23:26
Förresten, hoppas verkligen inte att LE bänkar neymar imorgon och kör med messi, munir och pedro. Vill inte att neymar ska bänkas för att pedro ska få spela. Om han känner sig så illa tvungen att spela pedro så bör han bänka munir isf.
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 22:59
Z_Z Det värsta är att dom är så pass vidrigt skickliga på fast situationer att det räcker med 4-5 sådana under en match för att dom ska kunna trycka dit 2 mål. Förra säsongen gav vi bort ligan stenhårt genom att torska och kryssa matcher vi vinner alla dagar i veckan. Jag vet inte hur det kommer att gå för dom i ligan. Kan vara som Andreas säger att dom kanske inte kommer att räcka till i det långa loppet, man vet aldrig. Men dom kommer att vara ett riktigt giftigt cuplag, deras spelstil är perfekt för det. Kolla Dortmund tex, dom är riktigt bra i Cl där dom kan lägga ner mycket energi och kan slå dom bästa lagen i ett dubbelmöte. Men i ligan så förlorar dom och kryssar väldigt ofta för att ens kunna flåsa Bayern i nacken.
Barcelona Z_Z
2014-09-20 22:55
@zick9:

Kan ändå lite köpa Andreas resonemang. I enskilda matcher kommer de vara dödliga som få men på de långa loppet känns de lite för ensidiga i år. Man kan inte riktigt föra spelet och man har inte någon Costa längst fram som på egen hand kan skapa saker. Mandzukic är en bra forward men inte lika mångsidig som Costa.

Dessutom så passar det Atletico klart bättre att spela mot Real/Barca än mot lag där de själv måste stå för kreativiteten och inte bara kan ligga på kontring eller hoppas på fasta.
Barcelona Davids3
2014-09-20 22:45
@LeoMessi:

Indeed, han påverkar laget enormt mycket..
Jag som sitter bakom en datorn-skärm blir taggad när jag ser honom skrika..
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 22:24
LuisSuarez #9 Självklart så kunde Atletico mycket väl ha gjort fler mål under matchen. Känns bara som att dom har tappat disciplinen lite sen simeone blev avstängd. Självklart är dom fortfarande oerhört disciplinerade.
Barcelona zick9
2014-09-20 22:18
@Andreas-:

De slog Real Madrid på bortaplan förra veckan...
LuisSuárez #9
2014-09-20 22:18
Canaletes

Spara till det efter vår match, Levante kan mycket väl fixa ett kryss...

----------------------

LeoMessi

Atletico gör en riktigt bra match spelmässigt, skönt för oss att de inte lyckades förvalta chanserna. Förlusten har inget med att göra Simeone.

----------------------

Andreas

Mig veterligen har Atletico inte åkt på en förlust, precis som oss. Men ok, vad har du att säga om Reals insats mot Sociedad?
Barcelona Andreas-
2014-09-20 22:05
Som sagt, ni som håna mig när jag sa att Atleti inte räcker till i år får nog tänka om. 2-2 mot Celta hemma är för dåligt för att utmana om ligan.
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 21:57
Tror att Simeone behövs på bänken mer än vi kan ana. Han ser till så att alla fokuserade under matchens gång.
Barcelona fc__Barça
2014-09-20 21:54
Nu ska man väl inte underskatta Atletico som många gör men jag tror inte dem kommer räcka till i ligan i år, på våren tror jag det kommer vara vi och Real som gör upp om titeln.

Däremot ser jag dem som en av favoriterna till CL, dem är hemska att möta i dubbelmöten. De är lätt det laget jag fruktar mest i utslagrundorna.
2014-09-20 21:46
Celta kom undan med 1 poäng med minsta möjliga marginal. Surt för Simeone.
Barcelona Canaletes
2014-09-20 21:45
*dubbel*
Barcelona Canaletes
2014-09-20 21:45
Ett steg närmare titeln
LuisSuárez #9
2014-09-20 21:35
Cerci ser jävligt likt ut Forlan faktiskt.
LuisSuárez #9
2014-09-20 21:29
Hoppas verkligen inte att Atlético gör 3-2 mål på slutet!
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 21:25
Tror inte vi spenderade ca 75-80M på världens bästa nia för att satsa på Munir.
2014-09-20 21:21
@RonaldinhoGaucho!:

Under dagens presskonferens tokhyllade LE Suárez för dennes inställning och hur han kommit in i gruppen och redan nu bidrar till densamma.
"om han är så här engagerad nu, tänk er då hur han kommer vara på planen" är ett citat som jag åtminstone tar med mig.
Barcelona oocbgb
2014-09-20 21:16
[QUOTE=RonaldinhoGaucho!]Är det bara jag som är rädd för att L.E kmr satsa mer på Munir än Suarez? [/QUOTE] Bara du
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-20 21:12
@RonaldinhoGaucho!:

Bara du....
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-09-20 21:07
Är det bara jag som är rädd för att L.E kmr satsa mer på Munir än Suarez?
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 20:38
ännu ett mål på en fast situation från atletico, denna gången från hörna.. Alltså vi får fan inte ge dom en enda jävla hörna när vi möter dom. Dom krossar motstånd på hörnor! Finns det något jävla lag som gör fler mål än dom på fasta?
2014-09-20 20:37
Fasta situationer var det ja... Godin 2-1
Barcelona LeoMessi
2014-09-20 20:36
The cameroonians ja, så hette han ja. Ja han hade verkligen behövts, känns lite tunt i anfallet utan Munir och sandro. Han hade gärna fått ersätta sopan Roman, Hudson tycks vara den ende som verkligen älskar Roman. Antagligen för att han har samma förnamn som riquelme haha! Förstår att agenten var sur för det var en riktigt bra möjlighet för Marco och en bra möjlighet för agenten att kunna tjäna pengar. Men man kan förstå Mallorca samtidigt, men starkt av dom att neka ett ganska bra bud på en av deras spelare med tanke på att dom spelar i segundan.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-20 20:33
Full-time: West Ham-Liverpool 3-1. Alex Song started, was subbed off after 70 minutes (2-1) and voted Man of the Match #fcblive #loanwatch

Hahaha kungen levererar i premier league!
2014-09-20 20:30
LeoMessi

Marco Asensio heter han från Mallorca.
Ja, nu när Munir och Sandro är med A-laget så saknas lite kvalitet framåt. Han hade gärna fått ersätta Joan Román alla dagar i veckan...

Hans agent var skitsur för att Mallorca inte ville sälja för annat än utköpsklausulen.

Annons: