/spanien/barcelona/forum/3927.aspx/spanien/barcelona/forum/3927.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Riiio!!
2014-09-25 00:02
Busquets måste vara en av de värsta huvudspelarna som finns, speciellt med tanke på hans längd. Herregud killen förlorar ju vartenda höjdduell mot små spelare som Juanmi, Juanpi o va fan dom nu än hette.

Frustrerande match att kolla på just för den anledningen att vi saknade målchanser helt o hållet. Hade vi i alla fall skapat ett skit så hade man varit någorlunda nöjd o kunnat säga att "den ville inte in, men bra att vi skapar mycket".

Nu ska vi alla lägga oss och längta till lördag då jag vill se målexplosion på hemmaplan! Måste få upp boostet lite inför Paris också.

Nu blickar vi framåt istället och hoppas på ett poängtapp för Real borta mot Villareal kl 16.00 på lördag!
Barcelona Barcacat
2014-09-25 00:01
Kan inte alla bara ta det lite lugnt. Visst det var den sämsta matchen jag sett Barca göra på flera år men det här klagandet är överdrivet. Vi har en ny tränare med nya idéer och till viss del byte av spelsystem och ändå leder vi ligan och har släppt in 0 mål. Vi spelar med två 18-åringar i andra HL. Trots det känns det väldigt surt men 13 poäng på fem matcher och 4 poäng före Real är inte dåligt och samtidigt vill folk här inne sälja Iniesta! Sluta klaga och ge laget tid!

De enda godkända spelarna idag var sorgligt nog bara Bartra,pique och Bravo
Barcelona Blaugrana91
Som sagt poängtapp kommer ju alltid förr eller senare, jag tycker att vi i tidigare matcher har sett bra ut, bättre press, fler skott utifrån, bättre försvar och kreativare. Men nu tappade vi poäng och det är ju tråkigt, kan dock tycka att vissa här är lite pinsamma, ni hånar folk i puertan för deras beteende när dem förlorar matcher, sen agerar flera här ännu värre när vi får oavgjort borta mot Malaga.... Vågar man tänka på hur forumet kommer se ut vid en förlust? För ja vi kommer att förlora matcher också... Vi leder fortfarande ligan och har ännu inte släppt in något mål. Känns fruktansvärt onödigt att börja ge upp hela säsongen för en oavgjord match på bortaplan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
Måste säga att vi har saknat kreativitet från mittfältet hela säsongen. Messi har räddat oss nästan alla matcher då det är han som har skapat alla lägen i stort sätt. Presspelet och så har varit bra, likaså försvarsspelet i övrigt. Men kreativiteten från mittfältet har varit ickeexisterande. Visst messi sög getpung idag, men hans kreativitet har räddat mittfältet dom tidigare matcherna.

Mot bilbao så skapade vi ganska många lägen men vi kunde inte förvalta dom. Men idag skapade vi inte ett enda läge och hade inte ett enda skott på mål.
Barcelona Rambla~
2014-09-25 00:00
@Sentuary:

Halvskadad. De vill inte riskera en värre skada på honom. Varför chansa så här tidigt i säsongen?
Real Madrid Kith.
2014-09-25 00:00
Jaha, så länge varade den framgångssviten. :/
Barcelona Rambla~
2014-09-24 23:59
@BARCA-més que un club:

Driver du eller?
Barcelona DM1982
Plattmatch och ändå få med sig en pinne, det funkar för mig. Bättre det än att förlora.

Sedan ska det bli intressant att se hur LE reagerar, vissa spelare var långt från högst nivå eller hög nivå öht.
Barcelona Sentuary
Glömt Rafinha helt, varför spelar inte killen?
Barcelona Rambla~
@Barcanist:

Väl talat!

En plattmatch i kväll ja, det får man ibland acceptera. Spelarna är inte mer än människor. De har också sina dåliga dagar.
Barcelona Kricko
2014-09-24 23:58
Det är sällan jag har varit såhär besviken och upprörd efter en match. Känns som att det har varit många tyngre förluster, men just i dag känns det smått hopplöst. Naturligtvis får man räkna med poängtapp i vissa tuffa bortamatcher men tycker att spelet och spelarnas individuella prestation är under all kritik.

Kanske inte ska dra allt för stora växlar efter en match men jag hade garanterat hoppats på att laget gått framåt eller åtminstone sett annorlunda ut med alla förändringar inför den här säsongen. Hur många gånger har vi inte sett den här matchbilden mot en parkerad buss där laget inte skapar någon farlig målchans? Utan tvärtom, det är Malaga som har de farligaste möjligheterna..

Tycker inte det har spelats någon fantastisk fotboll i tidigare matcher i inledningen på säsongen, men däremot så har vi tagit tre poäng och varit relativt effektiva och stabila.

FC Barcelona mäktar inte med att ha ett kvalificerat skott på mål under 90 minuter!! Jag är helt mållös. Förstår att ibland kan det bli plattmatcher men lägsta nivån kan inte ligga såhär jävla långt ner åt helvete.

Det hjälpte inte heller att domaren tar en hel del väldigt tveksamma beslut matchen i genom och toppar det hela med att låta Welligton slippa undan. Däremot tycker jag absolut inte att det är domaren som avgör matchen i det stora hela. Malaga ska ha en stor eloge för deras prestation ikväll, tycker att de gör sig välförtjänta av minst 1 poäng.

Ville bara skriva av mig och gnälla lite efter en minst sagt bedrövlig afton!
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-09-24 23:58
Först och främst. Jag har aldrig tidigare sett ett lag vara så dåliga offensivt. Lag som vi brukar vinna mot med 8-0 brukar skapa mer på offensiv planhalva. Det här är något nytt för mig. Jag vet att spelet brukar låsa sig, och jag vet att man ibland inte skapar chanser. Men idag var vi inte ens nära en halvchans. Noll avslut på mål, noll. Varför blev det så? Jag har inga direkta svar. Det klassiska svaren som "vi bränner för mycket" och "vi underskattade motståndarna" kan man inte använda. Men jag var inne på det efter 0-5 mot Levante. Det är så tydligt att Messi måste briljera och leverera drömpassningar från mittfältet om Barcelona ska hota. Samtidigt så påpekade jag att Iniesta måste höja sig för jag är medveten om att Messi inte kan göra två-tre assist varje match. Man kan klaga på samtliga anfallare idag, men samtidigt så måste man se våra problem på mittfältet. Det är inte första gången som Iniesta är helt värdelös och slår bort nästan varje boll han får. Rakitic har varit bra.. defensivt under hans tid i Barcelona. Busquets är fenomenal.. fast även han tänker nästan bara defensivt. Vi har ingen playmaker på mittfältet som kan ta sig förbi två-tre spelare och servera våra anfallare. Iniesta var värdens bästa på det under en längre period, men han har inte varit bra i en enda match den här säsongen. Det positiva då? Jo, vi är fortfarande etta, obesegrade och vi har fortfarande inte släppt in några mål.
Barcelona Gio Style
2014-09-24 23:57
Iniesta slut?
Snälla nu tar vi det lite lugnt här va.
Barcelona BARCA-més que un club
LE värkar bli en större flopp en Tata ...va har han ändrat samma sega spel och noll fantasi .
Barcelona Alienpepe
Saknar Alexis, vi har egentligen inget att komma med på avbytarbänken nu.
Barcelona Barcanist
Det optimala är att nästa år säljes Pedro och Deulofeu får permanent plats i A-laget. Samtidigt drar Xavi, Iniesta övertar hans plats på bänken och Halilovic/Rafinha startar tillsammans med Rakitic på mittfältet. Busquets ersätts med Mascherano på mittfältet.

Framme har vi fortfarande Neymar - Messi - Suarez. Det ser inte så jävla mörkt ut som många här inne vill få det till.

Sen ser jag att folk tokkritiserar LE?? What. The. Fuck? Plast så det skriker om det. Det var ingen av er som öppna käften förra matchen, eller förrförra, eller den innan. Vinsten mot Villarreal kom från ett lika låst läge som idag, och laget höjdes till skyarna. Piques nick, eller Bartras för den delen, hade lika gärna kunnat sitta idag. Hade ni suttit och kastat skit på hela laget så här då? Tror inte det....

Lär er hantera mindre motgångar för i helvete. 0 insläppta på 6 matcher. Förstaplats i världens bästa liga, före bland annat fjolårets CL-finalist Atletico och CL-vinnarna Real Madrid.

Håll bara käften.
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-09-24 23:56
Ingen av våra spelare var vakna. De kom in i matchen med inställningen om att allt löser sig av sig själv. Om vi hade haft 20 procent av Malagas inställning hade vi kommit därifrån med 1-0 eller mer.
Barcelona Sentuary
2014-09-24 23:56
Måste bara påpeka en situation som gjorde mig otroligt frustrerad, Neymar har bollen på kanten och vill hitta på något, men tiki taka herren Iniesta pekar och skriker att passa bollen hem. Kan vi slänga denna jävla tiki taka en gång för alla? Den funka en gång den funkar inte mer. Rak fotboll passar oss bättre
Barcelona jawwa
2014-09-24 23:55
Tänk på språket! 48h spärr. /mod
Barcelona papillon
2014-09-24 23:54
Matchens misstag, att byta ut Neymar. Hur tänker man när man tar in två ynglingar samtidigt för att vända en match, på bekostnad av Neymar, *suck*. Sen förstår jag inte varför man inte får lägga tidigt inlägg på första ytan på ett tillslag. Det behövs inte olika spelartyper på topp, de räcker att man varierar anfallsspelet. Så jäkla synd och dåligt att man spelar så segt och låter motståndarlaget samla ihop sig gång på gång. Helt meningslöst att spela ut den högt upp på kanterna när yttrarna 10/10 spelar tillbaka den snett inåt bak.
Barcelona * Blaugrana * 10 *
Dåligt spel av oss idag mot Malagas försvarsbuss. Skönt att vi fortfarande leder ligan och inte släppt in något mål. Det borde förresten vara förbjudet att spela en fotbollsmatch 22.00 på kvällen. Spelarna såg ut och längta efter att få gå hem och lägga sig. Nya tag mot granda i helgen nu. Visca el Barca!!!
Barcelona Canaletes
LOL!
Säsongens första poängtapp och det KAOZ
Barcelona socccerfan1
Vi roterar för mycket tyvärr.. Förstår inte att vi inte spelar med den absolut bästa truppen o då syftar jag mest på Douglas . När vi har en piss enkel hemma match nästa.. Så sjukt besviken .. När man kryssar och spelarna knappt kämpar.. Tappar onödiga poäng..
Barcelona socccerfan1
2014-09-24 23:53
Vi roterar för mycket tyvärr.. Förstår inte att vi inte spelar med den absolut bästa truppen o då syftar jag mest på Douglas . När vi har en piss enkel hemma match nästa.. Så sjukt besviken .. När man kryssar och spelarna knappt kämpar.. Tappar onödiga poäng..
RedemptionMn
2014-09-24 23:52
Hur ska vi utmana andra lag om CL-titeln? Om spelarna blir för trötta, så borde man ha värvat flera konkurrenskraftiga spelare. Finns det ens någon spelare i laget som kan konkurrera med Iniesta? Att förlita sig på spelare som Sergi Roberto eller Douglas funkar inte heller i längden.
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-09-24 23:51
Les Rambles = Världens mest gnälligaste forurm
Barcelona Andreas-
2014-09-24 23:50
Kom ihåg, det är tidigt på säsongen. INGEN FÅR KLAGA! Om vi ska vara seriösa, spelet håller inte. Precis samma kåthet på bollinnehavet som tidigare säsonger. Att anställa en tränare som kan klubben var ett misstag. Då bli det inavlad tiki taka. Anställ en man som vänder upp o ned på det mesta, så länge vi INTE spelar en fotboll där hålla i bollen är prio ett så skiter jag i. Inte ett skott på mål idag, men hej. Vi slog 3-400 passningar mer än motståndarna o vi vann bollinnehavet. Det som räknas i denna förening nu för tiden.
Barcelona Barcadinho.
2014-09-24 23:50
Den här matchen påminner flera såna från förra säsongen och egentligen värre.
Inga avslut på mål, inget spel, inga idéer, många underkända spelare.
Och inga spelare på bänken som kan göra en skillnad.

Sur kväll :-((
Barcelona jawwa
2014-09-24 23:49
Så trött på bromsklossar som iniesta busken o pedro... har dem lärt sig spela bollen framåt, en jävla sekt är vad barca är
Barcelona Rambla~
2014-09-24 23:49
Ett poängtapp måste komma förr eller senare. När intensiteten inte finns och man förlorar i stort sett varje närkamp så blir spelet så här tafatt. När dessutom domaren blåser för minsta lilla beröring när Barca är på offensiv planhalva samtidigt som Malaga får spela hur tufft och aggressivt som helst är det bara och glömma ett bättre spel. Vi får nog vara glada att vi fortfarande höll nollan och inte förlorade idag.

Den där jäva 2:an på topp störde jag mig på under hela matchen. Flaxar med sina armar och armbågar i varje situation att det fan inte går att gå nära honom. Fan vilken jobbig och avig spelare att möta.
Annons: