/spanien/barcelona/forum/3920.aspx/spanien/barcelona/forum/3920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-26 15:51
En 5-0 seger mot Granada och sen är allt fri och fröjd! LE kommer hyllas som världens bästa tränare och Barcelona som det bästa laget i Europa just nu. Ni kommer hylla vår galna offensiv. Herregud, efter ett oavgjort resultat mot ett erkänt bra hemmalag som Malaga, så har många av er överdrivit i sina analyser. TA DE LUGNT!
Barcelona LeoMessi
2014-09-26 15:50
Neymar11 Haha jag antar att dom lärde sig av det misstaget xD Vi har gjort matcher onödigt spännande så där haha! För när vi väl slår av takten och motståndaren gör mål så blir vi helt panikslagna haha
Postat via SvenskaFans-appen
viccc
2014-09-26 15:48
Det är med pizzorna stod på sport.es igår. Tror dem har tagit bort det nu, klubben skäms väll att alla spelarna dricker cola och pizza innan match.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-09-26 15:42
Vad många av er glömmer är under Pep-eran hade vi klass spelare bredvid Messi.

Xavi, iniesta i sina bästa dar. Henry, Eto, David Villa och en kille som hete Pedro (Jag minns knappast honom).

Inte nog att vi hade de spelarna som satte skräck i varje motståndare så hade vi en jävla rörelse på laget också. Det var ingen som stod på samma plats. Så fort en spelare passade bollen sprang han iväg och öppnade ytor för den andra eller de andra. Idag är alla nästa statistiska. Som motståndare behöver du inte ens förflytta dig en halv meter för att försvara emot Barca. Malaga hade exakt samma spel som Apoel hade för någon vecka sen.

De enda spelarna som springer rätt hittills är Munir, Sandro och Neymar. Problemet de stöter på visa matcher är när de vill ta en ny ytan så står 2-3 spelare redan där och bara väntar och väntar. De blir de också låsta.

Jag tycker att det är bra att defensiven sitter på plats. Nu får de jobba på offensiven också så som de har jobbat på defensiven. Jag hoppas att Rakitic vågar spela sitt spel och inte behöva känna sig tvungen att passa till anda när han se ett läge men då gäller det att spelarna tar rätta löpningar med.

Utan rörelse och farliga löpningar, ingen hotande eller målgörande passningar kommer komma från varken Rakitic eller Messi.

Och vad har hänt med iniesta grabbar??
Jag känner inte igen honom eller är det för att ingen hotar på djupet??

Barcelona Neymar11
2014-09-26 15:40
Leomessi Ungefär som Madrid mot Sociedad?xD Tänk så många skador vi har undvikit just på det sättet. Visst det är oerhört tråkigt att titta på, men det största problemet då var att tränarna gjorde aldrog byten. Kunde dröja till den 85 minuten att göra första bytet när vi ledde med 2-0 Lucho gör sina byten tidigt in på matcherna, och snart kommer det börja lossna offensivt med
Barcelona LeoMessi
2014-09-26 15:33
Vi får även inte att glömma att när vi väl har en tvåmålsledning i minut 50-60 så brukar vi slå av takten totalt och bara spela av matchen. Vi spelar mer säkert då och då blir det inte lika många mål som det hade kunnat bli. Även om jag förstår varför dom gör det så tycker jag att det är riktigt jävla tråkigt att behöva skåda! Jag vill att Barca blir mer som Madrid är i det avseendet! Dom skiter fullständigt i om dom leder med 5-0 i halvlek, dom satsar på fem mål till i nästa.
Barcelona samsaidi
2014-09-26 15:14
Det offensiva kommer mer eller mindre av sig själv. Personligen tror jag att offensiven blir väldigt lidande om den defensiva tryggheten inte finns där då det skapar en kollektiv osäkerhet som innebär att spelarna inte vågar att misslyckas då det kan kosta ett mål i baken vid eventuellt bolltapp. Men när vi har fått till ett starkt kollektiv försvarsspel kommer det att släppa sakta och då kan våra offensiva genier få ut sin fulla potential.

Om vi backar bandet och tittar på de framgångsrika åren med både Rijkard och Pep så var vår defensiv bland den bästa i världen. Det är lätt att lura sig själv att exempelvis 5-0 matchen mot Real Madrid var offensiv magi rakt igenom när nyckeln till den otroliga prestationen i själva verket satt i det kollektiva försvarsspelet.
Barcelona Neymar11
2014-09-26 15:13
Barcelonistas Men är det någon som inte har alla hästar hemma så är det väl ändå du va 1: Messi spelar inte som någon mittfältare utan har precis den frirollen du efterlyser 2: Lucho kommer inte anpassa laget för att Messi ska göra mål, utan han kommer anpassa alla till ett lag 3: Suares kommer komma in, och börja göra mål Slutsats; jag har hellre 3 som levererar där framme än 1 spelare som gör 90 mål Och det är fan på tiden vi slutar vara så Messi beroende. Det kommer göra han gott att slippa pressen och det kommer fan göra oss till ett bättre lag
Barcelona Capitán - El tiburón
2014-09-26 15:13
Tittade precis på mat-listan som länkades innan. Nutellamacka till Pique!?! ...*facepalm*
Barcelona Gabriel
2014-09-26 15:08
Man måste ge det lite tid. Offensiven var, i slutet av förra säsongen, absolut inte bättre än vad den har varit i inlednigen av den här säsongen, det är något vi måste jobba på naturligtvis och det kommer vi även att förbättra. Till skillnad från förra, och föregående år har vi däremot styrt upp defensiven, vilket jag tycker är bra att man prioriterar att fixa - eftersom offensiven i Barcelona är lättare att få till och fixa.

Tålamod gott folk, tålamod.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-26 15:01
Samsaidi - han verkar inte ha alla hästar hemma. Visst har defensiven blivit bättre men det känns som det har blivit i bekostnad av det offensiva spelet. Nu är det omvända roller defensiven som var så dålig har blivit bra och vice versa.
Barcelona samsaidi
2014-09-26 14:55
Kritik är en sak men att kalla någon skurk får din kritik att framstå som löjlig och ointressant att diskutera. Höj nivån och försök formulera nyanserade inlägg om varför du är så skeptisk till Lucho.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-26 14:51
Jag kallade Pep för filosofen när jag valde att kritisera honom. Nu får Enrique bli skurken. Jag är inte nöjd med det han gjort med Barca. Vem sätter en spelare som gör 93 mål under ett kalender år på mittfältet?
Barcelona Barcelonistas
Jag kallade Pep för filosofen när jag valde att kritisera honom. Nu får Enrique bli skurken. Jag är inte nöjd med det han gjort med Barca. Vem sätter en spelare som gör 93 mål under ett kalender år på mittfältet?
Barcelona Barcelonistas
Barcelona samsaidi
2014-09-26 14:50
Barcelonistas:

Med tanke på vilken hönsgård vi haft därbak under Tito och Tata är jag väldigt positiv till att Lucho bygger bakifrån och inte framifrån. Vår defensiv känns på fyra matcher starkare än vad den gjorde på två år med T&T.

Detta utesluter dock inte en attraktiv anfallsfotboll som kännetecknar klubben. Jag är inte alls orolig för det då Lucho känner till klubbens filosofi mycket väl. Lite tålamod tack!

Förresten är det bara jag som är imponerad av Valencias framfart? Kan bli något intressant att följa framöver!
Barcelona Gabriel
2014-09-26 14:45
Barcelonistas

Skurken? Herregud visa respekt för en legend. Skäms på dig.
Barcelona Gabriel
2014-09-26 14:44
Zibarca ~ MESMARizing

I länktips står det att det är innan matchen mot Malaga.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-26 14:44
Messis nya roll? Killen ska ha en fri roll bakom anfallarna han ska inte agera som mittfältare. Det förstår ju vem som helst. Jag var skeptisk till Lucho och jag är det fortfarande.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-26 14:41
Skurken Enrique verkar tro att defensiven vinner titlar. Vad han glömde var att det är offensiven som gör målen. Jag har aldrig somnat till en Barca match men nu gjorde jag det. Första gången på 10 år då fattar man själv att något är allvarligt fel. Vad Jag vet inte vad Enrique tog innan matchen men det måste ha varit riktigt starka grejer med tanke på att han inte somnade.
Barcelona SaM__-
2014-09-26 14:40
Listan visar på vad spelarna äter direkt efter en match. Är det någon gång fotbollsspelare ska äta sådan mat så är det trots allt direkt efter slutsignalen eftersom kroppen är som mest aktiv då. Men och andra sidan är det väldigt märkligt att spelarna ens äter detta under säsong och framförallt att klubben bidrar till det är för mig en gåta.

Precis som Gabriel är inne på så förstår man nu vilket superproffs Ronaldo faktiskt är. Vill inte veta hur bra Messi, som är en mycket större talang, hade varit om han hade haft Ronaldos diet och jävla anamma..
Barcelona Den vise mannen
2014-09-26 14:25
Är detta med matmenyn sant?! Jag menar Barca som är en av världens största klubbar, att dom har, år 2014, en dietist som har godkänt detta. Jag håller detta som väldigt osannolikt. Klubbar på Korp-nivå har ju nästan nuförtiden egna dietister. Om detta nu är sant då blir jag väldigt orolig. Å andra sidan så skulle man inte bli förvånad då man ser hur vissa andra delar av klubben sköts.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-09-26 14:21
[QUOTE=Gabriel]Att spelarna trycker i sig sådan junkfood innan matcher gör mig oerhört orolig. Pizza innan match ska INTE vara tillåtet, att försöka komma med förklaringar och argument till varför det ändå skulle kunna vara okej är bara ett löjligt försök att försöka försvara allt som har med klubben man ändå älskar att göra. Nej, vadå käka pizza innan match. Proffesionella fysiker eller inte, förstår ni vad det gör med kroppen? Inte speciellt konstigt att Messi spyr innan match. Hänt några gånger att jag gått och gymat efter att ha slängt i mig Pizza, revben eller annat skit, det har ALLTID slutat med att jag varit tvungen att avbryta träningen pga illamående. Det här är på inga sätt okej, man måste ta hand om sin kropp bättre. Jag avskyr Ronaldo men killen är den mest proffesionella fotbollsspelaren som finns. Han äter ingen skräpmat alls och dricker inte kolsyrade dricker. Det som gör det hela än mer oroväckande är att nästan hela laget hade Pizza på menyn. [/QUOTE] Som jag har förstått det så är det efter match dem gör det
Barcelona LeoMessi
2014-09-26 14:12
Hahah kan det vara samma diet som Messi gick på under Guardiolas tid?
Barcelona Gabriel
2014-09-26 13:43
Att spelarna trycker i sig sådan junkfood innan matcher gör mig oerhört orolig. Pizza innan match ska INTE vara tillåtet, att försöka komma med förklaringar och argument till varför det ändå skulle kunna vara okej är bara ett löjligt försök att försöka försvara allt som har med klubben man ändå älskar att göra. Nej, vadå käka pizza innan match. Proffesionella fysiker eller inte, förstår ni vad det gör med kroppen? Inte speciellt konstigt att Messi spyr innan match. Hänt några gånger att jag gått och gymat efter att ha slängt i mig Pizza, revben eller annat skit, det har ALLTID slutat med att jag varit tvungen att avbryta träningen pga illamående.

Det här är på inga sätt okej, man måste ta hand om sin kropp bättre. Jag avskyr Ronaldo men killen är den mest proffesionella fotbollsspelaren som finns. Han äter ingen skräpmat alls och dricker inte kolsyrade dricker. Det som gör det hela än mer oroväckande är att nästan hela laget hade Pizza på menyn.
viccc
2014-09-26 13:10
haha älskar Sergi Roberto! Sushi och trippel nutella smörgås och coca cola. Riktigt skön :P
Barcelona koeman92
2014-09-26 12:58
Nu börjar ni göra mig orolig..
Barcelona Vampíro
2014-09-26 12:37
Lade också märke till det under B-lagsmatchen, visst ser Suárez lite chunky ut.
Barcelona Krabban94
2014-09-26 12:28
Suarez överviktig?

Spelar han som i Liverpool den senaste säsongen får han fast väga 150kg om ni frågar mig!
Barcelona LeoMessi
2014-09-26 12:23
Neymar11 Tack för bra svar! Håller med dig om att vi måste bli tuffare vid förhandlingsbordet och vi skulle kunna få så mycket mer än vi får just nu. Tror bara att Barca inte kräver mer endast för att dom har så bra relation. Våra spelare ska inte få njuta av något annat än fotbollen. Att dricka läsk är som att spruta in heroin, riktigt oproffsigt av Messi. Har fan kompisar som spelar fotboll och dom trycker i sig pizza och bufféer, och dom springer sina 90 minuter utan problem. Så jag antar att våra spelare är bättre tränade och i övrigt äter mer hälsosamt, så det är inget oroa sig för.
Annons: