/spanien/barcelona/forum/3915.aspx/spanien/barcelona/forum/3915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 15:42
Neymar-Rakitic-Suarez har värvats in, folk fick förhoppningar om att vi skulle komma tillbaka till den sjuka nivån som vi tidigare hade. Vad folk inte förstår är att det inte går att lösa problem när man inte kan lösa problemens problem nämligen fotbollen vi spelar. Man måste lösa vad frukten bakom problemen är. Vi kan värva vem som helst det kommer inte lösa Jack shit, vill man lösa dagens problem så måste man kolla på spelmodellen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 15:35
Neymar-Rakitic-Suarez har värvats in, folk fick förhoppningar om att vi skulle komma tillbaka till den sjuka nivån som vi tidigare hade. Vad folk inte förstår är att det inte går att lösa problem när man inte kan lösa problemens problem nämligen fotbollen vi spelar. Man måste lösa vad frukten bakom problemen är. Vi kan värva vem som helst det kommer inte lösa Jack shit, vill man lösa dagens problem så måste man kolla på spelmodellen.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-11-02 15:27
Förstår verkligen inte kritiken på Rakitic en dålig match med ett ospelat mittfält och han totalsågar. Vafan har pjanic kroos som är så mycket bättre än han? Vänta lite med totalsågningarna av han då jag tycker han bara enligt mig gjort en dålig match och han har mycket kvar att visa.
Barcelona Neymar11
2014-11-02 15:21
Nu tycker jag att Lucho får för mycket oförtjänt kritik, och ännu en gång så riktas kritiken åt fel håll. Först Tito, sedan Tata och nu Lucho. Men inte en gång riktas det kritik mot våra bärande spelare som underpresterar El classico var helt och hållet Luchos fel, han körde en taktik men misslyckades, men så ska alla kliva in med sin klokhet efter en match och håna en tränare som vågar på sig förändring. Hade det lyckats hade han varit ett geni här inne, men när han misslyckas så måste han bort tydligen Det är jävligt enkelt att skylla på pedro, pique och Roberto när det går dåligt Men när spelare som Sergio, Iniesta, Alves, Xavi och Messi underpresterar så ska det skyllas på tränaren ------------------- Vi behövde göra en utrensning i somras som inte blev av. Alves, pique, pedro, Xavi borde ha lämnat. Nu har vi istället en infekterad trupp, med 25 spelare som drar åt olika håll. Vi är absolut inget lag och det syns på plan Kritik ska ledningen och spelarna ha, absolut inte Lucho
Barcelona fc__Barça
2014-11-02 15:17
Hur kommer det sig att Rakitic helt plötsligt sågas till höger och vänster? "Medelmåtta" "bänkspelare" osv. Jag säger inte att alla tyckte Rakitic var fantastisk i början av säsongen men han var helt klart en av forumets favoriter men nu ses han som en medelmåtta av hälften här inne. Nån av er som börjat såga honom får gärna förklara vad han har gjort i ett inhopp mot Real och matchen igår som fått honom att gått från årets värvning till värdelös på denna korta tid.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 15:16
, Frank, Pep-Vilanova-Tata Martino,Luis Enrique Senaste årens tränare. Vad har alla gemensamt? Dom är och var nobodys man gjorde en enorm chansning med Pep 2008 som dock visade sig va succe. Vinner du 1 miljon på triss så betyder det knappast att du kommer vinna igen. Att man har anställt nobodys har och göra med att just en nobody gjorde Barca till historiens bästa lag.
Barcelona Vampíro
2014-11-02 15:06
Instämmer, visst är det väldigt märkligt att de för tredje året anställer en ny tränare och ingen av de har vart etablerade sedan tidigare. Istället väljer de tränare som kan manipuleras och nöjer sig med mediokra resurser. Tror ni tränare som Ancelotti, Mourinho osv. hade nöjt sig med en obalanserad trupp med Pedro, Piqué och Roberto? Sånna tränare hade aldrig accepterat att ha Mascherano som ordinarie mittback. Men nej Barças ledning vill göra jobbet så enkelt för sig som möjligt och anställer istället dockor som går med på deras låga krav. Luis Enrique, ännu en bluff som bara lyder Barto utan att ha några egna idéer. Get the F out!
Barcelona A good coach is everything!
2014-11-02 14:52
Mathieu är för mig en utfyllnads spelare långt ifrån en klass back jag sa det när vi värva han och folk tyckte jag dömde för snabbt. Visst han är snabb men saknar kvalitet som hantera press. Mot Real så rensa han bollen vid ett fler tal situationer i första halvlek då han enkelt kunde lugnt bygga upp spelet. Det ledde till att Real kunde fortsätta pressa och va när på göra mål med två ram träffar.

Vermalen är tyvärr vår bästa mittback vi har just nu. ganska komiskt för han är långtids skadad. Jag som tyckte att Barca för en gångs skulle köpte en spelare billigt. Tydligen så köpte vi en spelare som är långtidsskadad för 200 miljoner kronor hahahahah skrattretande..

Varför ledningen helst inte tar in klass tränare är nog för att dem ställer för höga krav. Ledningen vill säkert ha en b tränare som LE som inte ställer så mycket krav.

Ni kan säga vad ni vill men jag valde att skita i matchen igår, har inte missat en match med flit sen jag börja hålla på Barca 98. Men jag känner ett sådant förakt för hur klubben sköts just nu så jag pallade inte. Vi kommer tyvärr inte komma nånstans om inte spelarna själva tar sig i kragen. För vår tränare är säkert nöjd med en 3-4 plats tyvärr men LE är en små lags tränare har altid sagt det.
Barcelona Messidinho_10
2014-11-02 14:52
Hade gärna sett Yaya komma tillbaka hos oss. För han har blivit riktig bra mittfältare.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 14:47
Luis Enrique är Barcas David Moyes. The choosen one, den utvalda, han som skulle ta os till en ny storhetstid.
Barcelona Vampíro
2014-11-02 14:36
Mathieu har vart bedrövlig senaste matcherna. Sämst på planen i el Clasico och står och sover igår. Korthuset faller för varje dag.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 14:33
Alves-Mathieu-Pique-Alba Messi-Busi-Rakitic/Iniesta Pedro- Neymar Suarez Folk vill ha ett bättre mittfält här har ni.....
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-11-02 14:30
Tito Vilanova Ja, men det är det bästa vi kan komma med i och med den efterblivna transferbannen och Iniestas plötsliga nedgång. Dessutom tror jag inte heller deras överklagan går igenom, därför får vi jobba utefter våra resurser där Rakitic och Rafinha är framtiden.
Barcelona LeoMessi
2014-11-02 14:27
Jag hade velat testa ett 4-2-3-1, med suarez centralt, Neymar och rafinha på kanterna, Messi som den offensiva mittfältaren och dom två sittande mittfältarna kan vara masch och rakitic. Messi och rafinha kan byta positioner under matchen. Rafinha är inte en mittfältare som lever på ett elegant passningsspel. Han är en riktigt rivig mittfältare, han utmanar sin motståndare väldigt ofta. Rafinha ska få spela på sitt sätt, han ska inte vara någon Roberto som endast slår sidledspassningar.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 14:26
Jag tror inte problemet bara ligger hos mittfältare. Spelare som Xavi och Iniesta är ett av historiens bästa mittfältare . Oavsett vilka vi hade tagit in så hade vi aldrig kunnat nå till 08-12 nivån. Vi behöver gå över till en fotboll som vi klarar av att utföra 100%igt. Just nu klarar vi av 50-60% tiki taka. Går vi över till ett omställningsspel så kommer en spelare som Rakitic kunna dominera betydligt mer så fotbollen också blir lättare. Att utföra tiki takan är lättare sagt än gjort. Någon nämner Isco,Modric,Kroos visst är det bra spelare men samtidigt så spelar dom världens enklaste fotboll. Ser ni vilka ytor dom har varje match? I Barca finns inte dom ytorna.
Barcelona BARCA-més que un club
2014-11-02 14:25
Sevilla tappa , hade vi bara vunnit igår hade vi legat 1 i serieledning ,

kan inte släppa det fortfarande hur fan kan man förlora hemma mot Celta usch .
Inte nog med det nu när Mathieu skadad blir bara bättre i denna ruttna klubb nu !!!
Barcelona Tito Vilanova
2014-11-02 14:24
@MessiyoyO 10:

Mash
Rakitic Rafinha

Du det där är West ham klass på det mittfälltet inte Fc Barcelona.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-02 14:19
Barcelonistas

Min poäng va inte att gå in på hur bra säsong Messi gjort eller inte. Men han hade gjort det betydligt bättre om han hade fått mittfältare i världsklass bakom sig som serverar han lika mycket som han bidrar i assist ligan.
Barcelona Barclasico
2014-11-02 14:18
Så vackert!
Barcelona Tito Vilanova
2014-11-02 14:18
Kroos och Reus är vad vi hade behövt Kroos hade varit Xavis ersättare och Reus Iniestas. Men nu står vi här med Rakitic och Rakitic är en bänkspelare i barcelona inte mer än så.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-02 14:15
Tror att Rakitic och Rafinha kommer att göra det galant om de får fortsätta spela tillsammans. Det är två slitvargar som samtidigt kan spela elegant och assistera våra anfallare. Tillsammans med Mascherano som pivote så tror jag att vi har ett riktigt bra mittfält. Men som sagt, dem måste få chansen att spela ihop sig.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 14:13
Laget var kanske sämre under Tito men Messi var enligt mig på samma nivå. Man kan inte blunda för 91 mål på ett år. Under Tito så gjorde Messi 46 ligamål. Det kan va lätt att glömma ville bara påpeka. Efter den skadan Messi åkte på mot PSG så har han inte riktigt lyckats hitta tillbaka. Messi har haft 1 dålig säsong i Barca och de var under Tata.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-02 14:11
Gabriel

Coutinho är sjuk. En vän till mig är interista och vi har följt coutinho noga tillsammans. Han grämer över den förlusten och jag har alltid sagt att han ör Barcas Iniesta. Men vi behöver en mer bolltrygg spelare lik Xavi som kan fördela bollarna och sätta tempot. Inters Kovacic och Dortmunds Göndugan hade varit drömmen tillsammans med antingen coutinho eller Reus.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-02 14:09
Så Mathieu borta 2-3 veckor... Hoppas Bartra får chansen nu. Orkar verkligen inte se usla Pique på en fotbollsplan igen.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-02 14:07
Barcelonistas

Det är subjektiv i vilken period man anser det gick åt helvete. Messi gjorde det sjukt men redan under Tito började man ana att det här var på väg.
Barcelona Barcelonistas
2014-11-02 14:00
Sen 2011? Han gjorde 91 mål året 2012. 13 så var Messi bea fram tills skadan han åkte på mot PSG.
Barcelona Pep G
2014-11-02 13:50
Den spelaren jag tycker verkligen synd om är Messi. Goal.com skrev det bäst. "Inga mittfältare, ingen Messi". Det stämmer klockrent. Han spelar längre ner i banan. Igår väntade han och väntade och man såg att han gick ner på Xavis position för att hämta bollen och varje gång han gjorde det blev det farligt. Stackaren är 27 och smart 28. Vi har slösat hans talang sens 2011.

Cristiano då? Han fick Di Maria, Alonso och Benzema att jobba för honom. Han behöver knappt göra något förutom i sista tredjedelen. Vad gjorde Perez när Özil, Alonso och Di Maria var för ojämna? Han ersatte de med Modric, Isco, Kroos och James. Hur galet är inte det!? Spelare som är 22 typ och som fått sina genombrott på den stora scenen.

Vad har vi för att assistera Messi!? Rakitic som är av keita kaliber för Barcas nivå och Roberto som är död och en iniesta som inte orkar springa upp och ner i Luis formation.

Tills vi får fart på laget är Messi 31 år och slut. Messi är den mest osjälviska som inte tänker på det sportsliga. För att pengar på kontot kan inte göra dig glad för alltid.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-11-02 13:47
Yes Sevilla ser ut att tappa poäng! #StillTop3
Barcelona Pep G
2014-11-02 13:39
Sätt er en stund och tänk på det här. Xavi och iniesta har varit våra ordinarie mittfältare sen 2008 och det är 2015 snart. De har spelat 7 år tillsammans. Xavi är 35 och iniesta 31. Glöm inte heller att de har varit i Barca långt innan 2008.

Xavi och iniesta är slut som duo. Iniesta har en gnutta kvar att ge men Xavi är slut. Precis som vi hade Deco och 2 unga förmågor i världsklass i iniesta och Xavi bakom. Borde vi ha förberedd oss på det här som då.

Nu kan vi inte värva tills 2016 och jag vet inte vad som kommer rädda oss. För även om vi börjar rada upp vinster kan jag lova er att i slutet av säsongen precis som med Tata åka ut i kvartsfinalen i cl eller åttondelen mot en bra motstånd. Det kommer svida rejält.

Vi måste vänta på en fräsch start för att det går inte att ändra på allt nu. Suarez, rafinha, samper och halilovic är det synd om att förvänta sig jätte mycket av. De behöver äldre spelares trygghet i 28 års åldern tills de kan ta över med självförtroende.
Barcelona Diar Shekha
2014-11-02 13:36
Det som skräcker mig mycket är att vi brukar vara rätt mediokra i januari, februari & med den här formen känns det verkligen inte bra för det lär inte vara sista gången vi tappar poäng.

Men det är lite konstigt att vissa börjat döma ut Enrique. Jag personligen är helt neutral för honom just nu. Han måste få sin tid, vi är ju bara i november liksom. Det svänger fort.
Annons: