/spanien/barcelona/forum/3911.aspx/spanien/barcelona/forum/3911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-09-26 14:21
[QUOTE=Gabriel]Att spelarna trycker i sig sådan junkfood innan matcher gör mig oerhört orolig. Pizza innan match ska INTE vara tillåtet, att försöka komma med förklaringar och argument till varför det ändå skulle kunna vara okej är bara ett löjligt försök att försöka försvara allt som har med klubben man ändå älskar att göra. Nej, vadå käka pizza innan match. Proffesionella fysiker eller inte, förstår ni vad det gör med kroppen? Inte speciellt konstigt att Messi spyr innan match. Hänt några gånger att jag gått och gymat efter att ha slängt i mig Pizza, revben eller annat skit, det har ALLTID slutat med att jag varit tvungen att avbryta träningen pga illamående. Det här är på inga sätt okej, man måste ta hand om sin kropp bättre. Jag avskyr Ronaldo men killen är den mest proffesionella fotbollsspelaren som finns. Han äter ingen skräpmat alls och dricker inte kolsyrade dricker. Det som gör det hela än mer oroväckande är att nästan hela laget hade Pizza på menyn. [/QUOTE] Som jag har förstått det så är det efter match dem gör det
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-09-26 14:12
Hahah kan det vara samma diet som Messi gick på under Guardiolas tid?
Barcelona Gabriel
2014-09-26 13:43
Att spelarna trycker i sig sådan junkfood innan matcher gör mig oerhört orolig. Pizza innan match ska INTE vara tillåtet, att försöka komma med förklaringar och argument till varför det ändå skulle kunna vara okej är bara ett löjligt försök att försöka försvara allt som har med klubben man ändå älskar att göra. Nej, vadå käka pizza innan match. Proffesionella fysiker eller inte, förstår ni vad det gör med kroppen? Inte speciellt konstigt att Messi spyr innan match. Hänt några gånger att jag gått och gymat efter att ha slängt i mig Pizza, revben eller annat skit, det har ALLTID slutat med att jag varit tvungen att avbryta träningen pga illamående.

Det här är på inga sätt okej, man måste ta hand om sin kropp bättre. Jag avskyr Ronaldo men killen är den mest proffesionella fotbollsspelaren som finns. Han äter ingen skräpmat alls och dricker inte kolsyrade dricker. Det som gör det hela än mer oroväckande är att nästan hela laget hade Pizza på menyn.
viccc
2014-09-26 13:10
haha älskar Sergi Roberto! Sushi och trippel nutella smörgås och coca cola. Riktigt skön :P
Barcelona koeman92
2014-09-26 12:58
Nu börjar ni göra mig orolig..
Barcelona Vampíro
2014-09-26 12:37
Lade också märke till det under B-lagsmatchen, visst ser Suárez lite chunky ut.
Barcelona Krabban94
2014-09-26 12:28
Suarez överviktig?

Spelar han som i Liverpool den senaste säsongen får han fast väga 150kg om ni frågar mig!
Barcelona LeoMessi
2014-09-26 12:23
Neymar11 Tack för bra svar! Håller med dig om att vi måste bli tuffare vid förhandlingsbordet och vi skulle kunna få så mycket mer än vi får just nu. Tror bara att Barca inte kräver mer endast för att dom har så bra relation. Våra spelare ska inte få njuta av något annat än fotbollen. Att dricka läsk är som att spruta in heroin, riktigt oproffsigt av Messi. Har fan kompisar som spelar fotboll och dom trycker i sig pizza och bufféer, och dom springer sina 90 minuter utan problem. Så jag antar att våra spelare är bättre tränade och i övrigt äter mer hälsosamt, så det är inget oroa sig för.
Barcelona Neymar11
2014-09-26 11:39
Jahopp, vi kanske skall börja låsa in våra spelare och endast släppa ut dem när det är dags för träning/match. Vad folk ska överdriva med exakt allt, dem är för fan människor. Nike reklamen, klona spelarna så att don följer order och gör det som beräknas verkar vara något media/fans strävar efter Det är inte ens kul med fotboll längre, tror inte spelarna har kul heller. Dom ser det som ett arbete nu och där dom övervakas 24/7 och döms ut oavsett vad dom gör. Med tanke på Matheiu löper ca 11 km varje match som MITTBACK, så kan folk sluta gnälla om hans jävla rökande.
Barcelona Andresito
2014-09-26 11:29
@Lion24:

Varför står Alves, Mathieu osv med på listan? De var ju inte ens med i truppen. En annan sak är varför man ens har med namnen på matlistan, varför är det relevant? Räcker ju med att man skriver t.ex. "Pizza de queso: 7". Spelar ingen roll vem som ska käka det.

Skulle kunna tänka mig att alla käkar samma mat innan matchen, förutbestämt av Barca-staffen. Efteråt kan man väl käka lite vad man vill, så länge man fyller på tanken. Sen behöver det inte vara onyttigt bara för att det står pizza. Kan mycket väl vara en variant som är "nyttig" för idrottsmän.

Ta bilden med en nypa salt.. och lite pizza.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-26 11:10
@Tiki-Taka:

Japp, han och Messi verkar ha sena FIFA kvällar med massa chips och cola!
Barcelona Neymar11
2014-09-26 10:48
Han har inte haft mycket att göra, endast mot Malaga som han har ställts på prov. Han var tryggheten själv i mitt tycke, förvånads värt bra i luften
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-26 10:48
Har någon märkt av att suarez är lite överviktig hehe !?
Barcelona Niño Maravilla - Alexis
2014-09-26 10:30
Som chilenare som inte sett så många matcher än, hur har Bravo spelat? Ser att han har hållit nollan ganska många matcher nu, mer än så vet jag inte
Barcelona Neymar11
2014-09-26 09:45
Leomessi Dom har bytt från Nike till puma och Arsenal är Pumas största varumärke. Avtalet förhandlades fram förra säsongen Säg att vi byter till adidas och vi har Messi i laget. Adidas hade pungat ut dubbelt så mycket mer än Nike då. Eller så får Nike panik och höjer kontraktet Klubben måste bli tuffare i förhandlingsbordet, speciellt med tanke på hur mycket reklam neymar gör för dom Tror att man u kommer få 750 miljoner/säsongen nu när dom byter till adidas om det gick igenom (minns ej)
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 23:47
Förresten hur kommer det sig att Arsenal får mer pengar av tröjsponsorerna än vi får? Vi har ju samma har jag för mig
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-09-25 23:35
Tycker nog klubben ska vara mer än nöjda om man får 140M€. Otroligt mycket pengar för EN klubb.
Barcelona Neymar11
2014-09-25 23:15
Nej men tycker att det är respektingivande av klubben att inte kräva mer och vara nöjda ifall nyheten stämmer.
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 23:12
Neymar11 Haha ja, snart så raderar dom väl reals skulder som en fin "gest" eftersom dom är representerar Spanien så väl. Och då är det dags att kräva Katalonien på mer skatt.
Barcelona Neymar11
2014-09-25 23:07
Leomessi Dom har större skulder än oss, dock så har dom en regering som raderar dom
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 23:06
@Neymar11:

Självklart är det så, men dom behöver väl dom extra pengarna för att betala av sina skulder! Var det inte så att dom typ hade lika stora skulder som barcelona typ? För det skrevs aldrig om det, allt fokus låg på barcas.
Barcelona Neymar11
2014-09-25 23:02
Leomessi Inte förvånad att det är så det är. Vissa är giriga fast dom är "världens rikaste klubb, och andra givmilda trots att vi enligt maränger inte har ett öre i klubben
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 22:57
Barcelona agree to freeze their Liga tv money at current 140M with extra money going to other teams, but Real Madrid want rise to 200M [gol]

Vad säger ni om detta?
Barcelona Canaletes
2014-09-25 22:35
Jäklar vad radio Marca hyllar vänsterbacken José Gaya. Några säger han kommer bli bättre än Alba.
Valencia är för övrigt grymma med att ta fram vänsterbackar.
Barcelona Neymar11
2014-09-25 22:29
Alcacer öser in med mål med, riktigt kul för ligan
Barcelona Andreas-
2014-09-25 22:24
Galet vad bra Valencia är just nu, Mestalla ser ut som en arena där kryss är ett riktigt bra resultat.
Barcelona Gabriel
2014-09-25 20:55
Coach Rijkaard Snälla tyst ditt troll! Real Madrid har ALLTID gynnats tiotusen gången mer än Barcelona i Spanien genom historien det är basic facts så kom inte med några "skärp dig" till mig. Schhh nu på dig! :)
Barcelona LeoMessi
2014-09-25 20:49
LAM nr 10 Jag håller med dig! Även om det var extremt onödigt så är det en spelare som förtjänar att höra det! Det är lätt för oss att säga att det är oproffsigt och liknande men vi skulle ha reagerat likadant om en spelare hade sparkat på oss hela matchen och betett sig grisigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-25 19:57
Fan vad jag stör mig på sådana typer som Weligton. Det är väl hur tydligt som helst att Málaga går in för en poäng, en pinne man inte är rädd att bryta några ben för. Ligger ständigt på gränsen och många gånger över. Snubben Rosales på högerbacken skulle blivit utvisad med en icke-spansk domare. Hur som helst, jag är okej med tufft spel, till och med lite småfult spel ibland. Det är en del av fotbollen. Men inte fan går man ut och lipar efter matchen om vad Messi sagt. Du spelar fult och är på killen hela matchen, tro fan han blir lack. Om man är så jävla tuff så tar man det, håller käften och fortsätter spela. Fyfan vad omanligt av en sådan "stenhård" spelare.

Sen så är det fortfarande dumt av Messi att säga så som han gör om det nu är sant. Det tänker jag inte säga emot, även om jag är säker på att det sker väldigt ofta under en match. Men fortfarande extremt onödigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-09-25 19:49
Det man måste förstå är att det alltid kommer att vara svårt mot lag som enbart satsar på försvaret. Det kommer aldrig gå att skapa chans efter chans och vinna med 5-0 utan man måste jobba för segern. Det man blir irriterad på med matchen igår är att det inte finns någon tendens till något farligt läge. Med djupledsöpningar, bredd på spelet, individuella spelare i form och en vilja att vinna som pressar oss att våga variera spelsätt matchen igenom, det är det som ger vinst i sådana här matcher. Det jag hoppades Lucho skulle bidra med var intensitet, rörelse utan boll och vilja att gå framåt vilket skulle radera ut sådana här matchbilder som den igår, men spelet mot Málaga och APOEL har snarare vittnat om motsatsen.
Annons: