/spanien/barcelona/forum/3907.aspx/spanien/barcelona/forum/3907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2014-09-28 11:17
Mål nummer 195 glömmer aldrig det!
Barcelona DM1982
2014-09-28 10:27
Har ni 32 minuter över så kan ni passa på att kika på Messis 401 mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-09-28 10:15
Menar att det stod fel och att Neymar fick assisten när sandro gjorde mål* Men som sagt, tror att det är en tolkningsfråga.
Barcelona LeoMessi
2014-09-28 10:13
Z_Z I appen så fick Messi den första assisten då Neymar var ensam mot målisen men av någon anledning stod fel och att det var neymars assist.. Men det är som du säger, dom hade lika gärna kunnat döma bort den assisten. Men det tycker jag är riktigt fult att göra om jag ska vara ärlig. Om Ronaldo fick ett mål när Pepe styrde in bollen så kan Messi liksom få den assisten. Undrar hur många spelare som har förlorat assistpoäng för att någon motståndare touchade bollen när det blev mål.
Barcelona Z_Z
2014-09-28 09:49
@LeoMessi

Skulle inte förvåna om det är Neymars första mot Levante som inte räknades eftersom målvakten är på bollen men att Neymar ändå kommer förbi.

Assister är faktiskt sjuka bedömningsfrågor och kan räcka med en liten touch från en målvakt så är det helt plötsligt inte assist även om det är helt uppenbart att den touchen inte påverkade utgången.
Barcelona LeoMessi
2014-09-28 08:37
Verkar som att messi "endast" har 6 assist i ligan. Jag var helt övertygad om att han hade 7 stycken faktiskt, detta har irriterat mig ett tag då jag har varit så säker på att han har haft en mer än han har haft. Neymar har minst fått 4 assist, sandro 2 st och rakitic 1. Det är någon av dessa assist som dom inte räknar med. Funderar nästan på se varenda jävla highlight den här säsongen och skriva ner vem som har gjort mål och vem som har gjort assist. Vågar fan knappt lita på statistiken där ute. EDIT: Jag kollade på football addicts-appen för att se vilka som gjorde mål och vilka som har assisterat under matcherna. Och om dom övriga sidorna hämtar information från denna app så har dom fel. I 0-5-matchen mot levante så står det att Neymar assisterade till Sandros mål, när det i själva verket var messi som assisterade till det. Vette fan hur dom har lyckats med det. Detta är småpotatis för många men detta har irriterat mig mycket för jag kunde inte lista ur var jag hade räknat fel haha.
Barcelona SoM_Un
2014-09-28 03:01
Jag menade inte att stegen ska stå alla matcher men att le säger att han
tänker lira hela truppen o att alla skla lira o bla bla bla. Är d inte smart då
att matcha in en talang o utöva språket på planen oxå? Mot ett bottenlag på hemma plan? Han matchar ju sin
munir hela tiden när han har varit kaos förrutom 5 min i debuten...han säger
att han inte tror på nåt som heter 1a målis alltså säger han emot sig själv elr så blåser han oss plus dom här matcherna vi lirat hade vilket snubbe från allsvenskan oxå hållt nollan....jag tror o hoppas att stegen är
den som lirar CL. Annars förstör vi typ världens bästa målvaktstalang. Curtois
är toppmålis...

visca barca!
Barcelona Yaya24
2014-09-28 01:16
Bravo har max fått på sig 3 bra skott på alla inledande ligamatcherna!
Barcelona NoGo™
2014-09-28 01:04
@Potosi

De stämmer, Gerrard tog alla straffar.
Barcelona Potosi
2014-09-28 00:59
Suarez är ju en av 7 spelare som gjort 30+ mål i PL. Han gjorde 31 förra året och hamnade på samma nivå som CR7 och Shearer hade i PL. Visst tog han ingen straff? Gerrard tog väl hand om alla? Fatta sjukt om han gjort 40+ (dvs tagit alla straffar!)
Barcelona fc__Barça
2014-09-28 00:46
Barca Barca Vad är det som indikerar på att Bravo är köar förstamålvakt? LE har sagt hela tiden att målvakterna får kriga om platsen. Han har också visat att han inte är rädd för petningar. Sen kan ju inte målvakterna stå varannan match och det är ju inte lätt att peta en målvakt som inte släpper in mål. Är helt säker på att Mats blir förstemålvakt i sinom tid.
Barcelona Heisenberg
2014-09-28 00:17
@Maestro Xavi:

"Messi's left foot is a Stradivarius"
Barcelona Barca Barca
2014-09-28 00:12
@BarcaLaliga:

Tycker att det har inledningsvis visat sig att det blir Bravo som är förste målvakt resten av säsongen om(ta i trä nu) inte han skulle åka på någon äcklig skada som håller honom borta i flera månader och Ter Stegen kommer in och får en ärlig chans. Jag kan hålla med förgående talare, inte att LE är dum i huvudet men mer på punkten att Ter Stegen kan ha känt sig lite "lurad" om man kan uttrycka sig så. Han var ändå rätt så lojal redan förra årets silly season då Valdes bestämde sig att lämna klubben och verkade som Ter Stegen skulle ta över, men sen vände det snabbt och Valdes tog en vändning och valde att stanna kvar, Ter Stegen valde dock lojalt att vänta en säsong till tills Valdes lämnar för att sen komma. Men jag håller med dig, språket kan han inte än och bör slussas in ganska lugnt men en så pass talangfull målvakt bör nästan kunna komma in omedelbart och klara sig ganska bra, vi får inte glömma att Bravo inte sätts på enorma prov än. Det laget som gett oss någorlunda motstånd var Napoli i träningsmatchen och där gjorde Bravo misstag ganska omgående som lede till 1-0 målet som blev slutresultatet. Så att man ska klappa Bravo på axeln och säga bra jobbat du har hållit nollan, är inte direkt till hans förtjänst. Men jag ska inte yttra mig än, ska inte ta äran från Bravo men ska inte heller ge han äran. På Tisdag kommer laget och även Bravo att sättas på prov, då kommer vi få mycket mer anfall mot oss, inlägg kommer matas in, hörnor kommer vara mycket giftigare, då får vi se om Bravo verkligen ser så säker ut som han har gjort.
Barcelona Neymar11
2014-09-27 23:54
Leo y cesc Fanns en sekvensen under matchen där han ensam stångades med 3 Granada spelare, vann duellerna och spelade loss bollen. 1 minut senare gjorde vi mål Han är riktigt bra offensivt, men hans defensiv förvånar mig varje match. En riktig boxtobox spelare, kunde inte ha vart mer nöjd med honom. Och folk lipade över att vi inte tog Kroos istället haha
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-27 23:50
Ray Hudsons röst är ljuvlig!
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-09-27 23:47
Leo y Cesc Jag trodde aldrig att han skulle spela för oss. När man såg honom förra säsongen och hur han klackade bort Pepe blev jag helt överraskad likaså Pepe. Jag trodde inte att han skulle någonsin spela för oss. Desamma med Suarez. När han spelade för Liverpool sa jag till min vän att Barca kommer aldrig köpa Suarez. De kommer aldrig lägga den summan på honom. Här står vi nu efter sommaren med två av sommarens bästa spelare.
Barcelona Leo y Cesc
2014-09-27 23:41
Man bör inte glömma Rakitic en sån här dag. Han var ren världsklass och lätt det bästa köpet klubben gjort på länge.
Barcelona AndreD
2014-09-27 23:32
@Zyzz:
Och 4 av han andra "10" mål är straffar. Alltså står han på 6 tapins. Messi är helt överlägsen. Pinsamt att ens nämna dem i samma mening.
Barcelona LeoMessi
2014-09-27 23:27
Såg ni Rooneys röda? Killen är ju totalt dum i huvudet! Han sparkar spelar vid ljumsken/pungen typ! Det är ju så jävla medvetet, borde bli avstängd i många matcher. Killen åker på röda kort väldigt ofta för att vara anfallare och är det inte dags att straffa honom för hans återfall? Det kanske bara gäller den bitande rasisten suarez haha.
Barcelona Blaugrana91
2014-09-27 23:27
[QUOTE=SoM_Un]Ter stegen vinner årets målis i bundes före sjävlaste neuer. Killen är 22 bast tackar nej till flera toppklubbar för att komma till barca. Allt d där räcker inte för LE. Känner verkligen för Ter stegen måste känna sig helt blåst Av mes que un club. Spelar han inte mot psg så tror jag att stegen är förlorad....aldrig sett sen så stor klubb styras av sånna bönder. T o m tränarna är efterblivna. n [/QUOTE] Men kom igen, skärp dig. För det första Ter Stegen har varit skadad ett tag, därav vill man knappast kasta in honom på en gång. För det andra är killen bara 22 år vilket är extremt ungt för en målvakt, han kommer få sina chanser. Varför ska allt alltid gå så jäkla snabbt? För det tredje kan han inte ens språket ännu, alltså blir det svårare för honom att kommunicera med övriga spelare under matcherna.
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-27 23:26
Har någon länk till höjdpunkterna? Ray Hudson som kommentator tack!
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-27 23:07
jag tycker att mathieu var ett bättre alternativ än mangala som inte var så bra mot hull city. har mer erfarenhet och hans närvaro kan höja batra som möjligtvis är vår framtid.
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-09-27 23:01
[QUOTE=Zyzz]Hittade detta i kommentarsfältet på fotbollskanalen. Rätt sjukt ändå hur överlägsen Messi är trots att han inte riktigt varit i toppform! Goals: 5 / 10 Ronaldo Assists 6 / 0 Messi Key passes: 30 / 14 Messi Dribbles: 31 / 8 Messi Turnovers: 10 / 15 Messi Good passes: 417 / 237 Messi Tackles: 7 / 0 Messi Total shots: 26 / 39 Ronaldo MOM: 5 / 3 Messi Aerial duels: 44% / 43% Messi Rating: 8.95 / 8.65 Messi [/QUOTE] Messi > Penalty
Barcelona Zyzz
2014-09-27 22:43
@Neymar11:

Jag lade också märke till det! Antingen har han filat på inläggen eller också fick han ett par "felträffar" idag bara ;)
Barcelona BarcaLaliga
2014-09-27 22:40
@SoM_Un:
Känns som att du ska ta ett djupt andetag, kom i en lugn stämmning. Ter Stegen var skadad när säsongen drog igång och Enrique skulle välja mellan Bravo och Masip. Självklart föll valet på Bravo och han har vaktat målet sedan dess, och gjort det bra. Han har hållit nollan i alla matcher och inte gjort ett misstag. Sålänge Bravo presterar så är det inte bara att byta målvakt hur som helst. Även fast Ter Stegen skulle få lite skralt med speltid denna säsong så har han ändå framtiden för sig och det är ingen idé att stressa. Att kalla tränare och ledare efterblivna gör dig bara patetisk. Jag föredrar också Ter Stegen och uppskattar honom enormt, men inte kan man säga att beslutet att låta Bravo vakta buren i inledningen av säsongen är fel? Eller är det jag som är efterbliven genom att tänka så?
Barcelona SoM_Un
2014-09-27 22:33
Ter stegen vinner årets målis i bundes före sjävlaste neuer. Killen är 22
bast tackar nej till flera toppklubbar för att komma till barca. Allt d där räcker
inte för LE. Känner verkligen för Ter stegen måste känna sig helt blåst
Av mes que un club. Spelar han inte mot psg så tror jag att
stegen är förlorad....aldrig sett sen så stor klubb styras
av sånna bönder. T o m tränarna är efterblivna. n
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-27 22:32
Messi ligger nu på 248 la liga mål, endast 3 mål från Zarras 251. 4 mål till och så är han den bästa målgöraren i la ligas historia! Vilken legend!!!!
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2014-09-27 22:24
[QUOTE=LeoMessi]Bör dyka upp där snart om det inte redan har gjort det. [/QUOTE] Tackar! :-)
Barcelona Maestro Xavi
2014-09-27 22:23
ser endast ursäkter från puertan. vi spelar bra mot dåliga bra som granada,vi är kassa, dom spelar bra mot samma lag, de är de bästa laget någonsin.
haha! vad rädda dom måste vara inför el clasico!
Barcelona LeoMessi
2014-09-27 22:23
Det var en sekvens i matchen där man ser att Messi blir besviken på Adriano. Han spelar fram till Adriano längs kanten och han har en perfekt möjlighet att slå bollen till Messi där han kunde ha gjort mål men han väljer att gå på skott istället.
Annons: