/spanien/barcelona/forum/3903.aspx/spanien/barcelona/forum/3903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2014-11-08 15:18
Mot Ajax var det onekligen så att mittfältet var den svagaste lagdelen, och det var där jag förväntade mig någon rotation. Så blir det tvärtom.

Det är en hårfin gräns mellan att vara galning och geni, jag väntar 2,5 timmar innan jag sätter stämpeln på Lucho - men i nuläget lutar det starkt åt det förstnämnda.

Måste också säga att jag känner för Montoya, han verkar ha 3 spelare framför sig på högerbacken för tillfälligt. Han måste lämna i januari, finns ingen anledning för honom att stanna kvar. #frysbox
Barcelona Neymar11
2014-11-08 15:17
Alla topp klubbar kan ha stjärnor på bänken som inte gnäller och kämpar för en plats. Medan vi inte ens kan ha pedro på bänken innan det ryktas att han vill bort Komedi på högnivå, nu kommer det komma en så oerhört tråkig match utan någon som helst fantasi och Messi ska få göra allt själv. Hoppas almeria leder med 3-0 i halvlek så han lär sig något och vi vänder matchen efter våra byten
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MessiyoyO 10
2014-11-08 15:15
Han kunde lika gärna bänka Messi också. Helvete, vad håller han på med?! Det är ju i dessa matcher som man ska spela in sin elva. Han väljer att spela Adrinao istället för Alves (ÄNTLIGEN) men sedan ser ju anfallet förjävligt ut. Snacka om att ha sparkapital på bänken.
Barcelona jawwa
2014-11-08 15:14
La masia spelarna måste ju få spelare, enda kravet för att vara barca tränare....
Barcelona Capitan \(^.^)/
Positivt är att de svaga länkarna Alves och Pique bänkas, samt att Rafinha får spela. Däremot kan man tycka att åtminstone Suarez får starta och stänka dit något mål.
Barcelona Liunil Masse
Capitan Det är tydligt nu att LE inte vet vad han sysslar med. Alla lag har en inspelad elva utom vi. En riktig amatörtränare.
Barcelona Sentuary
2014-11-08 15:12
Vad fan sysslar den här clownen med?
Barcelona J.Gamper
2014-11-08 15:11
@Andresito:
Juste glömde helt bort det. Haha my bad. Skulle inte förvåna mig dock om han valde o vila Mathieu även om han var frisk haha. Sen håller jag med om att Suarez verkligen behövde spela den här matchen
2014-11-08 15:11
*till våren mena jag
Barcelona Neymar11
2014-11-08 15:10
Det är en perfekt match för suarez att börja göra mål och få upp självförtroende, vad händer han bänkas. Han behöver så många matcher han kan få Orka vara gnällig men man får fan nog av det här rotations systemet, i Barcelona kämpar man inte för speltid utan här chillar man tills det är ens tur att spela
2014-11-08 15:10
Är det bara jag, men borde inte Lucho åtminstone försöka spela ihop en elva till hösten. Under den här säsongen har vi aldrig fått se samma startelva två matcher irad. Det börjar bli lite frustrerande i och med att de större matcherna närmar sig och vi fortfarande inte hittat någon lagkemi.
Barcelona Andresito
2014-11-08 15:09
[QUOTE=J.Gamper]Kan inte Lucho spela in en start elva nån gång? Envis jävel. Fortsätter med sina rotationer. Ok Neymar kanske behöver vila. Men tyckte det var dags o spela in Mathieu - Bartra som mittbacks par. [/QUOTE] Mathieu är skadad
Barcelona jawwa
2014-11-08 15:09
Suarez och neymar behöver väl inte vilas samtidigt, positivt att vår bänk är stark iallafall
Barcelona J.Gamper
2014-11-08 15:07
Kan inte Lucho spela in en start elva nån gång?

Envis jävel. Fortsätter med sina rotationer.

Ok Neymar kanske behöver vila. Men tyckte det var dags o spela in Mathieu - Bartra som mittbacks par.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-08 15:05
Det är ju landslagsuppehåll efter den här matchen. Så vrf i helvete ska inte vår bästa trio spela!? Fattar inget.
Barcelona AndreD.
2014-11-08 15:05
Att Sandro blev nerflyttad istället för sopan Munir är ett större mysterium än varför Montoya aldrig får spela
Barcelona Neymar11
2014-11-08 15:02
Amen Lucho ditt geni, vi behöver få igång vår trio och då behöver dem spela tillsammans. Orka försvara honom längre med hans idiotiska startelvor
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-11-08 15:00
Allting såg ut som jag ville tills anfallet...Fast kan ändå förstå det då Suarez tränat på egen hand och Neymar har matchats hårt och såg inte så pigg ut sist. Hoppas Leo är på lekhumör och stänker dit ett Hattrick.
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2014-11-08 14:57
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Adriano Bartra Mascherano Alba - Rakitic Busquets Rafinha - Munir Messi Pedro #fcblive Vafan händer !?
Barcelona Liunil Masse
2014-11-08 14:57
Barcelona line-up (official): Bravo - Adriano Bartra Mascherano Alba - Rakitic Busquets Rafinha - Munir Messi Pedro #fcblive MUNIR!? PEDRO!!?? WTF
Barcelona Andresito
2014-11-08 14:52
Anledningen till att Bravo står är för att ter Stegen saknar tillräcklig auktoritet. Han kan styra över Bartra, som verkar ha blivit rätt tight med den tyska Marc. Mascherano är tillräckligt proffsig för att kunna lyssna på en så pass ung målvakt, tror dock att ter Stegen inte till 100% vågar skrika på en sån spelare som Mascherano. Mathieu är ny och lyder för att kunna passa in i laget. Piqué däremot är ett helt annat fall, finns inte en chans i världen att han lyssnar på en yngre utlänning. Hur många gånger skrek inte Valdés på honom? Detta är ett anpassningsår för vår unge tysk, från nästa säsong är han bår förstemålvakt i 10 år framöver.
Barcelona IlTriplete
2014-11-08 14:45
Kröjf Mycket stabilt inlägg!
Barcelona Barc6
2014-11-08 14:34
Ter stegen köptes som förstemålvakt så köpet av bravo var bara onödig och ja tycker verkligen inte han är bättre än ter stegen! Han har knappt fått nå skott på sig han har på hela säsongen fått 4 skott och de va dem senaste två matcherna och han släppte in alla 4. Tycker de synd att inte låta ter stegen stå och utvecklas de nu han ska lära sig se bara på courtouis! Sen skämt åsido ja har tröttnat på att ha 60 åringar i startelvan :)
Barcelona Kröjf
2014-11-08 14:29
Efter att ha läst senaste fotbollsmagasinet Offsides repotage om årets upplaga av Olympique Marseille , så måste jag erkänna att jag efter Barcas försmädliga förluster de två senaste omgångerna, faktiskt finner välbehövlig tröst i det faktum att OM mot de flestas odds faktiskt leder franska ligan. Och följaktligen ligger före det penningstinna och förhatliga oljeprojektet PSG. Olympique Marseille har med tiden tvingats inse att man inte kan konkurrera med den franska fotbollens finansbolag PSG och Monaco, genom att köpa fix färdiga stjärnor. Utan har tvärtom insett att man utifrån sina relativt rätt ringa resurser, först och främst måste satsa på egna talanger och fortsätta försöka utveckla sin ungdomsakademi in i framtiden. Man säger sig därför ha valt att använda sig av "Borussia Dortmund-modellen" (åderlåten just nu). Att man inte nämner FC Barcelona som den stora förebilden i denna sin satsning på "egna" förmågor, kan möjligtvis ha något att göra med det faktum att Barca spenderat upp emot 2 miljarder på två "fix färdiga" anfallare med stjärnstatus på lika många år. Det må vara hur det vill med den saken. Men inte blir det precis sämre av att Olympique tränas och leds av Bielsa från och med pågående säsong. Pep och andra klubbstyrelsers skyltdockor i svindyra kostymer med tillhörande snara runt halsen i form av slips, får ursäkta. Själv har alltid älskat åsynen av den halvgalne argentinaren, när han med sitt udda kroppsspråk rört sig som en osalig ande i tekniska zonen eller hukar sig halvsittande med sin intensiva blick, alltid iklädd klubbens träningsoverall. "Sicken" fotboll Bielsa fick Athletic Bilbao att spela sen, när han styrde och ställde strategin på planen i den klubben. Man skåpade exempelvis ut Manchester United efter noter på såväl Old Trafford som hemmaplan, året när baskerna med bravur erörvrade Europa League - titeln. Och extra intressant för oss barcasupporters är att Pep Guardiola i vad som framkommer i det ansedda fotbollsmagasinets aktuella artikel, sneglat närgånget på Bielsas"notställ" då han gavs hedersuppdraget att ta över som den store dirigenten i FCB. Bielsa beskrivs som en fotbollens nytänkare i den läsvärda texten och två citat förjänar att lyftas fram alldeles extra härinne, som illustration till varifrån Pep Guardiola plockade en del av sina centrala byggstenar, som i mångt och mycket låg till grund för hans grandiosa upplaga av FC Barcelona. "Under sin tid som förbundskapten i Chile ställde han (Bielsa/min anm) upp med en djärv 3-3-3-1 uppställning som krävde en ohyggligt hög intensiv press över hela planen. På det sättet tog sig Chile vidare från gruppspelet 2010,och när landet vid mästerskapet fyra år senare körde över regerande mästarna Spanien, var Bielsas efterträdare Jorge Sampaoli noga med att förklara vem som verkligen var pappan till den agressiva taktik som charmade en hel fotbollsvärld". Den minnesgode kommer säkert också ihåg att Pep från skillnad till sin efterträdare i FCB inte bara tillämpade hög intensiv press över hela planen, utan till och från laborerade med en 3-backsinje.Vilket ju gick att kosta på sig med en spelare av kapten Carles Puyol kaliber som samlande kraft i bakersta ledet, samt periodvis som grädde på moset också Yaya Touré och Keita som "komplementspelare" till en formstark Busquets framför detsamma. I det andra och i sammanhanget sista citatet jag återger här och nu ur årets Offside nr 5, refereras som sig bör också direkt till Pep Guardiola och dennes EGNA ORD (stora bokstäver för tydlighetens skull): "Josep Guardiola hävdade en gång att han "STULIT SÅ MYCKET SOM MÖJLIGT" av argentinarens ideér, och när Barcelona mötte Bilbaou 2012 förklarade den katelanske tränaren att matchen stod mellan "VÄRLDENS BÄSTA LAG OCH VÄRLDENS BÄSTA TRÄNARE". Nu på söndag möts Olympique och PSG i Marseille och matchen visas i TV 12 20:55. Ett måste enligt min mening. Inte bara för att rivaliteten mellan de två franska klubbarna, inte står så värst långt efter den som drar folk och fä som nattfjärilar och flugor till TV- apparaterna, då Barca drabbar samman med Real Madrid. Utan för chansen att "konservativa" culés, som med tiden kommit att bli alltmer svältfödda på högintensivt presspel samt känner sig snuvade på äkta tiki taka och avhåller sig från att skrika sig hesa efter ett "nytt" spelsätt utan istället vill se en återgång till det "gamla", ska få sitt lystmäte tillfredsställt sorgligt nog är större på söndag i och med Marseilles möte med ärkefienden från huvudstaden, än när Barca strax tar sig an Almeria på bortaplan. Stort bollinnehav och säkra sidledspass kan vi förvisso vänta oss med viss förutsägbarhet. Men tidvis även ett med Barca-mått mätt ovanligt mycket spelsekvenser med böljande spel fram och tillbaka. Vilket inte är tiki taka med hög intensiv press över hela plan .I alla fall inte med mina ögon sett och den värld jag likväl som mina vänner lever i. Men med det sagt hoppas jag av hela mitt hjärta att FC Barcelona äntligen tar sig i kragen och lyfter sig till sin tidigare nivå, för att med eftertryck bevisa motsatsen. Och dom som eventuellt är lagda åt det hållet, är mer än välkomna att häckla mig med mängder av inlägg fyllda av glåpord om så visar bli fallet. Ty tro mig: Ingen skulle bli gladare än jag!. Å andra sidan, en match gör ingen säsong, lika lite som en svala gör en sommar...
Barcelona Pep - El Míster
2014-11-08 14:27
the cameroonians/

Minst sagt. Tycker det är skamligt att klubben år 2014 inte kan ha ett bättre system för att hjälpa folk som köpt biljett via nätet.

Som sagt, om någon har mer info/erfarenhet så svara här eller PM:a mig.
Barcelona Neymar11
2014-11-08 14:26
Vampiro Räknat ut honom? Absolut inte, men att gå ut med att folk är för kritiska är helt fel, speciellt med tanke på att han knappt fick någon kritik efter tabben. Han är fortfarande ung men han ska veta vad han har gett sig in på, inte Mönchengladbach längre!
Barcelona the cameroonians
2014-11-08 14:21
@Pep - El Míster:

Satan vad trist.

Men du kan hämta ut biljetterna i luckan på Camp Nou. Tror du måste ha med dig samma bankkort som betalningen skedde med samt ett giltigt ID-kort. Finns info om detta på hemsidan. Good luck...
Barcelona Gabriel
2014-11-08 14:07
Coutinho har lekstuga med Chelsea!
Barcelona Vampíro
2014-11-08 14:07
Ter Stegen är i Tyskland känd för sitt starka psyke. Fanns en träningsmatch härom året där han släppte in ett otroligt billigt mål och han fortsatte matchen som vanligt, Valdés-style. Löjligt att räkna ut honom pga. en liten kommentar som i mitt tycke knappast kan räknas som "älta". Känns som att folk bara vill dra snabba slutsatser hela tiden. Höna av en fjäder indeed.
Barcelona Pep - El Míster
2014-11-08 14:03
the cameroonians/ Saken är att jag inte fått något på mailen ens. Däremot är pengarna dragna från mitt bankkort. Mycket underligt, eller hur? Jag ska testa med Chrome då varken Safari eller Mozilla har fungerat i "tickets pending printing" funktionen. EDIT: Chrome hjälper mig inte. Satan vad frustrerande. Någon som vet hur man skriver ut sina biljetter i efterhand? Man måste väl få en bekräftelse via mail när man köpt biljetterna? Jag har inte fått något.
Annons: