/spanien/barcelona/forum/3901.aspx/spanien/barcelona/forum/3901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Varnagel
2014-09-29 17:22
@Neymar11 Du har antagligen inte kollat på hans matcherna i CL... Zlatan har varit en framträdande pusselbit för sina lag, hur man än vrider och vänder på det hela. Göra mål på Arsenal, Leverkusen etc. Inte direkt så att Ibra är den 12e bästa målskytten i turneringens historia för ingenting. Och då har inte jag lyft fram hans assists, framförallt när Zlatan gjorde tre mot oss. Om du skall smutskasta Zlatan, får du helt enkelt komma på någonting bättre :)
Varnagel
2014-09-29 17:07
@( Xaviesta ):
Revisionismen om Ibrahimovic tid i Barcelona har nått absurda nivåer Under hösten, då svensken var vår centerforward och referenspunkten i uppbyggnadsspelet, blev Zlatan lagets klart bäste spelare. Han blev den förste spelaren att göra mål i sina fem första ligamatcher i Barcelonas historia, hans kreativitet sprudlade och hade en excellent poängproduktion. På 13 ligamatcher, gjorde Ibra 11 mål samt fem assist. Han var så j-vla tongivande i flertal matcher helt enkelt. Jag minns när han gjorde segermålet mot Real Madrid och katalanska medierna hyllade honom som den perfekta pusselbiten i Europas allra bästa lag. Det var först när Zlatan blev marginaliserad som hans prestationsnivå dalade tyvärr. Kanske inte så värst märkligt för hans del, speciellt när han gick från att vara Inters allra bästa spelare under tre säsonger, till att sedan vara nyckelspelare även hos oss och sedan kort därefter bli behandlad som en bänkspelare. En spelare av Zlatans kaliber fick alltså infinna sig i att inte ockupera den centrala anfallspositionen och istället agera som en joker. Självklart tar det emot hans ego. Lika självklart är det att man inte kan få ut hans starka egenskaper lika bra. Och med det, skulle det naturligtvis få sina övergripande prestandanivåer ner. Men han fortfarande dök upp med avgörande mål och assists under hela säsongen. Det är fullt begripligt för mig. När Ibrahimovic är en nyckelspelare, kommer han att prestera en otroligt hög j-vla nivå. Titta bara på hans prestationer för Inter, Milan, PSG. Men när Pep begränsade honom, blir han en svagare tillgång för Barca tyvärr. Fruktansvärt skamligt och rent ut sagt vidrigt att Pep Guardiola mer eller mindre satte käpparna i hjulet för Zlatan tyvärr...
Barcelona el Flaco
2014-09-29 17:04
Stackars Zlatan. Han behöver terapi för att hjälpa honom glömma bort Pep och sin misslyckade sejour i Barça. Still takin' them L's.
Barcelona Neymar11
2014-09-29 16:53
Zlatan i ett lag som ska kontra? Skriker misslyckande lång väg. Jag personligen vill se Zlatan från start 1: Han är som sämst i stora matcher 2: Han är lätt att plocka bort ifrån matcher 3: Visst gör han mycket bra, men när man ska verkligen ta tillvara anfallen så förstör han för egna laget
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thierry Henry
2014-09-29 16:45
Neymar11//

Psg utan Zlatan tappar 2/3 dimensioner. Man lurar sig själv om man försöker inbilla sig att det kommer bli svårare utan honom. Cavani och hans löpningar i all ära. Cavani och hans löpningar med Zlatan som levererar bollar hade vart en mardröm. Med Zlatan i psg så hade det blivit mycket svårare för oss att hålla ett högt pressspel. Då Zlatan är för stor, för stark och för teknisk för våra spelare att komma nära och ta bollen av. Då hade psg bara kunnat skicka upp den på honom förbi vår första press och sen låta honom hålla i den och fördela bollar till Cavani och Lavezzi på ytorna bakom våra ytterbackar. Nu måste psg spela sig igenom och har ej den fantastiska bollmotagaren och bollplanket där framme i plan. Det kommer underlätta för oss att få hela laget på rätt sida om bollen och jaga ner bollhållaren.Sen kommer hela psg sjunka i självförtroende i vetskapen att deras stora stjärna och ledare missar matchen. Att möta psg utan Zlatan kommer bli en mycket lättare uppgift och vi borde vinna om vi bara presterar som vi ska.
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 16:36
PSG har det svårare mot andra sämre lag om Zlatan är skadad. För där förväntas dom att föra spelet och mot oss så backar dom hem oavsett vad. Så det blir inte så stor skillnad när dom möter oss.
Barcelona Neymar11
2014-09-29 16:24
Jag själv hade hellre sett Zlatan starta. Hur bekvämt som helst för Pique som inte behöver löpa. Med en rörlig forward som Cavani får vi det svårare och mittbackarna får vara koncentrerade hela matchen. Psg kommer backa hem och skicka iväg långboll efter långboll till deras starka kontringsspelare
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 16:24
Förlåt att jag spammar sönder forumet just nu! Men ville även dela med mig av detta klipp. När Guardiola får damp på sanchez när han skadar sig haha.
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 16:21
haha glömmer aldrig bort detta! Vill messi spela så gör han det haha!
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 16:19
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:
I barcelona så var han sin egen största fiende tillsammans med hans agent. Många glömmer även att han hade en galen måltorka på typ tio matcher eller något, slutade med att Messi sa att Zlatan skulle ta en straff så hans måltorka skulle försvinna. Många tror att han och messi inte kom överens, vet inte var dom får det ifrån. Ingen av dom har uttalat sig om varandra i negativ bemärkelse och zlatan har hyllat honom många gånger. Dom hälsar ju fortfarande på varandra. Han hade bara problem med Pep, vilket han har sig själva att skylla. Det var snack om att Pep inte kunde hantera stora egon, han gjorde helt rätt i mina ögon. Det är snarare stora egon som inte kunde hantera Pep. Han satte Pique och fabregas på läktaren och ville till och med sälja dom.
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 16:15
@Neymar11:

Folk blundar när motståndare får solklara fördelar men så fort barcelona får en fördel så ska det skrivas om det i 10 år.
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 16:13
@Der Afro:

Dessa domartabbar fick mou och hans taktiskt att framstå som genialisk. Det lät som att dom hade kört över oss totalt, när det inte egentligen var så alls. Glömmer aldrig bort hur pique tröttnade totalt på att vi inte skapade chanser, så han tog saken i egna händer och gjorde mål haha!
Barcelona Der Afro
2014-09-29 16:04
Anledningen till att vi inte vann CL med Zlatan var två: 1) Dels för att vi blev tvugna åka buss till Milano när den där jädra vulkanen på island skickade ut aska. Där gjorde vi årets första usla match pga den låååånga bussresan. 2) Domartabbar. Det var flera men den värsta var den felaktiga handsavblåsningen (Ya ya Toure tog ej med hand när han assisterade) på Bojans vinnarmål på Camp Nou. Annars hade vi vunnit trots Zlatan i laget istället för Eto.
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 16:04
Gabriel Haha ja dom slipper möta suarez som skulle göra det till ett Helvete för dom om Messi skulle låtas slå sina magnifika passningar. Nu har vi Neymar som får utnyttja dom för jag räknar inte med att pedro bidrar med något.
Barcelona Gabriel
2014-09-29 15:57
Tycker det skulle vara väldigt synd ifall både Ibra och Thiago Silva missar matchen mot oss, personligen vill jag se oss få en ordentlig utmaning för att kunna se exakt hur bra vi egentligen är. PSG är fortfarande ett bra lag även utan dem, men dem tappar rejält i kvalité både defensivt som offensivt utan deras två viktigaste spelare. Synd. Samtidigt så spelar vi fortfarande utan världens farligaste striker, så, äsch, dem ska också vara glada att dem får möta Pedro istället för Suarez.
Barcelona tikitaka
2014-09-29 15:57
Ja vi skulle haft en straff, ett mål och vi borde ha gått vidare, men det är inget att gräma sig över. Året innan borde vi ha åkt ut med huvudet före.
Barcelona Neymar11
2014-09-29 15:42
Vette tusen om inte vi hade en boll inne som blev felaktigt bortdömd för offside med
Barcelona Neymar11
2014-09-29 15:42
Vette tusen om inte vi hade en boll inne som blev felaktigt bortdömd för offside med
Barcelona B-Guden
2014-09-29 15:41
@LeoMessi:

Ingen snackar om straffen Alves skulle ha i första heller.
Barcelona Neymar11
2014-09-29 15:40
Leomessi Ballack kapade Alves bakifrån i straffområdet, solklar straff domaren lekte blind + så hade dom en hands i straffområdet. Detta var i första mötet Inte fan lipade spelarna, klubben eller fansen. Det är bara smålag och smuts (Madrid) som lipar efter förluster
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-09-29 15:40
LeoMessi

Sant sant. Men om zlatan nu är så macho som han försöker framstå då tycker jag han ska gömma sig bakom raiola eller uttryck som "en viss person". stå för det du vill ha sagt eller säg det inte alls
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 15:30
Barcelonistas Det roliga är att inte en jävel snackade om abidals felaktiga utvisning och anelkas filmning. Jag såg inte första mötet i camp nou, hörde att Chelsea kom undan en hel del där. Vågar inte påstå att det stämmer, men det var det jag hörde.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-29 15:27
DomarNa var under all kritik, Benquerrrenca och bleckere kosta oss en final plats. Visserligen hade vi tur mot Chelsea året innan men där fick vi ju en helt horribel utvisning också. Jag tror dock Zlatan syftar på Pep Men vem vet.
Barcelona Bentley King
2014-09-29 15:23
Det är ju uppenbart att han menar domaren!
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 15:00
Tiki-taka Haha är nästan orolig att det kommer att gå bättre utan Zlatan!
Barcelona B-Guden
2014-09-29 15:00
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

tror du på det ryktet själv eller, ingen skulle bjuda mer än 200 på honom
Barcelona Tiki-Taka
2014-09-29 14:59
Zlatan missar mötet mot Barca imorgon. PSG:s två viktigaste spelare i Ibra och Silva missar mötet, vilket ökar våra chanser markant =)
Barcelona LeoMessi
2014-09-29 14:53
*hjärta*stay calm Det är mycket möjligt att det är som du säger. Vi är vana vid att han snackar om Pep i negativt bemärkelse varje gång Barcelona kommer på tal.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-09-29 14:48
Ang Zlatans uttalande, ni tror inte att denna "person" som tog fel beslut kan ha varit domaren? Bara en tanke..
Barcelona Neymar11
2014-09-29 14:37
100% Antimadridtista Han har gjort det i Barcelona förr med, under Peps ledning En högerkant med Alves&adriano, som växlar med att vara offensiva. Motståndarna hade blivit ställda varje gång. Först en vänsterfotad sedan en högerfotad som ångar på kanten
Annons: