/spanien/barcelona/forum/390.aspx/spanien/barcelona/forum/390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2017-03-02 21:47
neymar JR Tja, Palencia från Barca B? Ta ett jävla beslut åtminstone, det är ju uppenbart att vi behöver en till hb för resten av säsongen. Fattas bara att Roberto nu skadar sig så står de där med skägget i brevlådan. När nu möjligheten finns, varför inte utnyttja tillfället?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-02 21:44
The reporter Haha! Säger bet bolaget att en vinst betalas ut så har du inget att oroa dig för. Pengar kommer att komma.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-02 21:41
Finns det någon chans att förbundet ändrar Suarezs mål till självmål?
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-02 21:41
Rico är så dålig med fötterna, han förstör sjukt många uppbyggnadsspel. Bra målvakt i övrigt dock.
2017-03-02 21:38
Rambla Vem ska vi ta in för några månader av spel? Meningslöst att värva någon okej nu när man kan satsa på något bättre till sommaren.
Barcelona Rambla~
2017-03-02 21:34
Nu när kampen om ligan har tätnat efter de senaste resultaten borde väl ändå ledningen se till och värva in den där högerbacken pronto, eller? Nej, först ska det ju analyseras ordentlig i några veckor, finns behovet att värva in eller får Roberto en ny vår, Mascherano kanske kan avlasta osv. Jag skiter i vad de beslutar men ta ett beslut nu och inte när säsongen runnit iväg.
2017-03-02 21:32
Valverde och inaki Williams hade kunnat fungera, ha honom till höger om Suarez. Den kvartetten hade varit något. Messi-Neymar-Suarez och Williams. Damn the speed
Barcelona Barcadinho.
2017-03-02 21:27
@yeezus:

Många skille vilja ha honom. Han är säkert topp tre mest eftertraktad tränare nu. Han kommer nog inte flytta till en annan klubb i Spanien på direkten. Jag gissar på en sejour i Inter.
2017-03-02 21:25
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]El pistolero Igen? Han var ju briljant i porto innan återkomsten till atletico. [/QUOTE] Yes. Han är ju inte spelartypen som Simeone föredrar. Förvånad att Pep inte kollat på honom än.
Barcelona DM1982
2017-03-02 21:19
[QUOTE=Davids3]Är det tillåtet att ha tröjnummer på det viset ? [/QUOTE] Zamorano ville ha nummer 9 men den var upptagen av Ronaldo (om jag minns rätt) så han hade 18 men la till ett plusmärke så att det blev 9.
2017-03-02 21:18
El pistolero Igen? Han var ju briljant i porto innan återkomsten till atletico.
2017-03-02 21:16
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Vad har hänt med oliver Torres? Spelar han kvar i atletico? Hur kan man inte förvalta den enorma talang grabben sitter på bättre? [/QUOTE] Han är numera Portospelare. Var på bänken mot Juve.
Barcelona FCB_Messi
2017-03-02 21:15
Neymar jr Du vet att du bara kan googla på Oliver Torres så får du svar på alla dina frågor.
2017-03-02 21:10
Vad har hänt med oliver Torres? Spelar han kvar i atletico? Hur kan man inte förvalta den enorma talang grabben sitter på bättre?
Barcelona Soko
2017-03-02 21:03
Messis gula kort bekymrar mig . Han är ett gult från att bli avstängd.
Frågan är vilken match är bäst att han missar:
Deportivo borta
Valencia hemma
Granada borta
Sevilla hemma
Malaga borta
Sociedad hemma
Real borta

Om jag fick välja hade jag valt Granada .
Barcelona yeezus
2017-03-02 20:49
Nu är detta förslag allt för långsökt men hur skulle ni ställa er till Simeone som vår tränare? Själv skulle jag ta emot honom med öppna armar men förstår att många inte skulle hålla med :D
Barcelona Soko
2017-03-02 20:45
Pep Guardiola har uttalat sig om Luchos avgång och tycker att det är beklagligt. Pep själv tycker att Luchos Barca är bättre än hans , att Luchos Barca är bäst någonsin. Jag tycker att Luchos Barca är bäst offensivt medan Peps Barca bäst defensivt. Puyol och Abidal går bara inte att slå. Även Busquets Iniesta och Xavi gjorde hem jobbet som vi idag kan bara drömma om.
Barcelona Davids3
2017-03-02 20:42
Är det tillåtet att ha tröjnummer på det viset ?
Barcelona Barcadinho.
2017-03-02 20:40
Rambla - haha, förvånar mig inte alls att namnet Eusebio gör att du får hjärtinfart. Du har ju spottat eld på honom i flera år. Du m fl har gett honom skulden till varför b-laget blivit sämre och kanske dårfär talanger lyser ifrån a-laget med. Men det finns en risk att du kommer behöva lugnande tabletter...
Eusebio var spelare i klubben, assisterande med Rijkaard i flera år, tränare i b-laget. Jag tror att ledningen anser att han uppfyller en del kriterier.

Jag vill inte ha honom heller. Men jag tror att båda du o jag var emot Lucho från början, dåliga meriter med Roma o Celta. Till skilland från många andra här så tycker jag att Luchos tid var väldigt framgångsrik. Detta för att jag inte vill jämföra med Pep, utan jag bedömer hans tid mer generellt.
Eusebio kommer kanske smälla oss i käften med briljanta stunder. Knappt troligt men kanske. Han kommer annars försvinna lika fort som Tata !
Barcelona Rambla~
2017-03-02 20:31
Jämför Leicesters budget mot Apoel. Dessutom, Leicester vann PL, Apoel vinner den cypriotiska ligan. En viss skillnad va? En klubb som Athletic, som faktiskt är stor även med spanska mått sett, ska aldrig åka ut mot Cyperns bästa lag, aldrig. Goda nyheter, Eusebio utesluter sig själv redan nu. Det tackar vi för. Han insåg väl vad snubbar som Messi, Neymar mfl hade tyckt att ha honom som tränare. Han inser troligtvis sin begränsning.
2017-03-02 20:16
Roque Mesa mot Real Madrid!
Barcelona Soko
2017-03-02 19:48
Rambla

Om du dömer ut Valverde för att ha åkt ur mot Apoel vad hade du då sagt om Sampaoli om de åker ur mot Leicester och slutar säsongen utan en enda titel, ett Sevilla som är vana att vina titlar?
Bilbao har som sagt bara inhemska spelare och tunn trupp så ingen skam att åka ur mot ett Apoel som satsar stort . Dessutom hade Bilbao otur då man borde vunnit stort hemma men istället släppte 2 mål på 2 skott . Och i returen hände tillfälligheter som avgjorde. Bilbao som också spelar matcher var 3-4 dag med i stort sett samma trupp. Även vi åkte ur förmodligen mot PSG , förlorade hemma mot Alaves, ja det händer alla klubbar .
Barcelona Rambla~
2017-03-02 19:41
Att Eusebio ens nämns i resonemanget som ny tränare är fan ett stort skämt. Snubben borde vara bannlyst från Camp Nou för alltid förutom som tränare för motståndarna. Valverde? Jisses, en medioker tränare som torskade mot storklubben Apoel Nicosia i EL. Det om något är en bedrift, fast då knappast en positiv sådan. Jag som hoppades att han var ute ur leken, hade inte han förlängt med Athletic? Laudrup såg jag också nämnas tidigare. Nej tack, Judas kan hålla sig borta. Har inte han slutat? Ingen verkar ju vilja ha honom längre vilket iofs kan tala för att vår eminenta ledning tittar åt det hållet. Jag slänger in ett namn, Max Allegri. Vissa idiotförklarar mig säkert nu men det struntar jag i. All för defensiv säger några, tråkig säger andra osv. Nja, jag tycker han är en vass tränare, slug och taktisk väldigt kompetent. Kan verkligen organisera ett lag. Hade varit trevligt med lite organisation för omväxlings skull och inte alltid ha den hönsgård vårt lag så ofta visar upp. Bubblare: Giovanni van Br, välkommen any day. :) En spännande ny tränare fast kanske är det lite för tidigt att ta steget redan nu till en klubb som Barca för honom. Sampaoli är självklart också ett namn jag också skulle välkomna fast det vet man ju på förhand, denna ledning tittar nog inte ens åt det hålket. Låt mig bara slippa se vår klubb förknippas med dessa Valverdes eller Eusebios, usch.
Barcelona Soko
2017-03-02 19:38
The Reporter

Enligt den pålitliga soccerway så fick Suarez målet igår och är uppe i 20 mål.
Barcelona Soko
2017-03-02 19:30
56 000 på Camp Nou igår var en av de sämsta publiksiffran på mycket länge. Jag som först var nära att boka den men valde Valencia istället. Ja de som kom igår fick valuta för pengarna men samtidigt vill man vara på en fullt arena och inte halvfull. Hoppas det kommer minst 80 000 på Valencia som kan slå min personliga rekord 75 000 mellan Hertha och Bayern nyss :)
Ärligt nu, 56 000 alltså trots att priser på biljetter på den matchen är bland de billigaste man kan se på Camp Nou. Vad beror det på ? En vardag kan vissa säga men den gick 19 30 så ingen sen match precis . Real som spelade 21.30 hade nästan 10 000 mer . Att det är ny hemma match redan på lördag kan också bidragit?! Formen är en tredje alternativ men trots det är vi i högsta grad inblandade i titelstriden . Den fjärde orsaken är att Gijon är en av de sämsta lagen i ligan och som förmodligen spelar i sekunda nästa säsong. Någon ytterligare orsak kan jag inte komma på .
Barcelona FCB_Messi
2017-03-02 18:38
Såg att många här pratade om han mustachgubben i Las Palmas. Vilken karaktär asså haha. Diggade honom grovt. Ägde mitten. Hans rörelsemönster påminnde mycke om xavi.
Barcelona Ribohn Fan
2017-03-02 18:14
Jag tror Valverde kommer att slå en tunnel på Sampaoli!
2017-03-02 18:03
Ojoj, kul match ikväll! Dom två favoriterna till Barçajobbet möts idag, Sampaoli mot Valverde, Sevilla-Athletic Bilbao :)
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-02 17:37
Marca har väl sin egna. Men även dem har skrivit att det va självmål. Vore sjukt om de inte blir självmål ändå
Barcelona DM1982
2017-03-02 17:35
[QUOTE=DM1982]Jag är rätt säker på att förbundet har sista ordet när det gäller målen. [/QUOTE] Och nu är jag rätt säker på att jag egentligen tänkte på när Marca bestämmer vilka som har gjort mål. Det är ju de som utnämner pichici.
Annons: