/spanien/barcelona/forum/3898.aspx/spanien/barcelona/forum/3898.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2015-01-14 15:32
Neymar, Neymar o Neymar. Jag måste säga att jag är mycket imponerad av Neymars rörelsemönster och hur smart han redan nu är. Egentligen brukar spelare med dunder teknik som Neymar inte vara så bra i spelet utan boll men Neymar har utvecklats mycket snabbt och även smart. Om vi tar en titt på Suarez mål mot Atletico (länktips) så gör ju Messi nåt helt fantastiskt, att kunna ha kvar bollen så nära fötterna i en sån hög fart men det jag imponerades mest av var Neymar och Suarez positionsbyte, det som jag efterfrågat så länge, där Neymar tar initiativet. Kolla hur Ney ''blir Suarez och hur Suarez blir Ney''.

Det viktiga är löpningen av Ney. Även om Juanfran inte följer med Ney så finns det en möjlighet för Leo att slå in passningen bakom backlinjen och friställa Ney. Dessa positionsbyten är extremt svåra och tajmingen måste vara perfekt. Vi måste konstant ställa frågor till motståndarna genom löpningar och inte ha så höga utgångspositioner på framförallt ytterbackarna. Kommer länka ännu en video snart på Messis mål där Rakitic gör det tysta jobbet.
Barcelona Barclasico
2015-01-14 15:00
@Barcelonistas:

Son*
Barcelona Barcelonistas
2015-01-14 14:50
Ronaldo till Messi : " min sån brukar kolla massa klipp på oss och då brukar han prata om dig. Haha tom CR jr vet sanningen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-14 14:48
JALLA Fullständigt meningslöst att du kommenterar något du inte har en susning om. Uppenbart att du inte följt Barca senaste decenniet för att se Valdes utvecklingskurva och hans klättring till en världsmålvakt. "Valdes inte bra med fötterna" jomentjena. Game Over - thanks for playing.
Barcelona JALLA
2015-01-14 14:13
Heisenberg
Han har bara visat att man kan vara otroligt målvakt och libro. Visst gör valdes en grym sista säsong men personligen tycker jag att han är ojämn och egentligen aldrig haft så bra passningar som t.ex. bravo

Revolution? Knappast han har bara visat att man kan vara otroligt bra målvakt och libro valdes visade att det går att vara båda men fan i mig inte bra på något alls
Barcelona Erik Satie
2015-01-14 14:12
Halilovic måste vara en av dom
Barcelona the cameroonians
2015-01-14 14:10
Krabban

Jo, fast om Ronaldo inte vunnit hade han inte ens dykt upp på galan...

Alla kan vara ödmjuka som vinnare, men det är bara de största som är det vid förluster - och där ingår, i mina ögon, inte Ronaldo.

Men nog om detta, det var hur som helst ett "fint" klipp.

I övrigt säger Lucho att ett par tre B-lagspelare kommer få chansen i morgon från start, men att man inte kommer ta några risker med en alltför B-betonad elva. Max 4 B-lagspelare får vara på plan samtidigt.
Barcelona Krabban94
2015-01-14 14:03
Klippet på Messi, CR och CR Jr visar verkligheten. Messi och Cristiano har väldigt stor repekt för varandra och har inga problem mellan varandra. Det är bara media som triggar upp att till en enda kamp om vem som är bäst hit och bäst dit.

Bara att se och njuta av två otroligt bra spelare som vi har äran att få se lira boll varje vecka!
Barcelona Heisenberg
2015-01-14 13:49
Hörde ytterligare en person idag prata om hur Neuer revolutionerat målvaktsposten. Jag tycker att Neuer är den bästa målvakten, men exakt vad är det han gör som inte Valdes gjort i Barca i många år? Att mer eller mindre spela som libero ärju något som våra målvakter gjort väldigt länge, men då hette det att vi var tråkiga som spelade hemåt eller att Valdes var en säkerhetsrisk som befann sig så långt ut och rensade bort bollar.
Barcelona socccerfan1
2015-01-14 13:48
Bony är ett odjur !!! Klass med yaya!! Gillar honom starkt! O lacazette
Barcelona Andresito
2015-01-14 13:29
Rambla

Med tanke på Jovetic skadeproblem och en underpresterande Dzeko så finns det möjlighet att någon av dessa ersätts. Även Boyata kan ersättas, då har man Kompany, Demi, Mangala och Sagna i värsta fall på mittbacksfronten.
(Ursäktar mig för eventuella fel ang. Boyata, kan vara så att han behövs för att fylla kvoten för inhemska spelare)

Men jag vet inte, känns ändå som att man borde vilja ha en 30M-spelare, som dessutom är topp 5 i skytteligan i PL, i sin CL-trupp.
Barcelona Rambla~
2015-01-14 12:57
@Andresito:

Inte säkert de väljer att registera honom. De får bara anmäla 21st spelare till CL efter att de blivit straffade då de inte följt FFP korrekt. Vem ska de lämna utanför? De behöver ett brett mittfält om inte annat.
Barcelona Andresito
2015-01-14 12:34
@Neymar11:

Antar att du syftade på Bony. Vet inte hur lång du tror han är, men Rakitic är längre. Bony är snarare ett kraftpaket i en mer kompakt form. Han passar perfekt i Premier League med sin fysik och sina skott, men hans teknik kommer troligtvis inte räcka till i CL. Det kan dock kompenseras om han har Agüero bredvid sig.
Barcelona the cameroonians
2015-01-14 11:59
B-lagspelarna Adama, Halilovic, Gumbau, Samper och Edgar Ié deltog alla på dagens träning. Xavi och Neymar tränade fortsatt på egen hand.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-14 11:48
Enligt Kroos så förtjänade inte Messi andraplatsen.

Skumt att han, och många madridistas påstår det, samtidigt som dom påstår att deras gullobjekt Ronaldo var så överlägsen.

Messi gjorde endast två mål mindre än Cristiano (inte konstigt med tanke på hur många straffmål portugisen gjort) men ändå har Leo varit bedrövlig och Ronaldo fantastisk under 2014..
Barcelona Neymar11
2015-01-14 11:22
Långa fysiska anfallare har vi väl ändå aldrig haft problem med, undantag drogba. Så länge inte aguerro spelar är jag inte det minsta orolig
Barcelona Andresito
2015-01-14 11:05
Liten notis: City förstärker sin anfallsuppsättning med Bony för ca 30M, han får spela i CL mot oss.
Barcelona NeymarForPresident
2015-01-14 08:52
@zick9:

Halilovic, Adama?
Barcelona Barcadinho.
2015-01-14 07:53
Det är nu första gången jag ser Ronaldos vrål på galan. Snacka om en clown - och jag som var på väg att skriva några positiva saker om honom. Glöm det.
Barcelona Andresito
2015-01-14 07:11
[QUOTE=Barcelonistas]Ronaldo 26 mål - 8 straffar Messi 16 mål - 0 straffar Kan någon förklara för mig hur detta är möjligt? " Ronaldo leder skytteligan överlägset" var det någon som sa. Domarna har helt klart hjälpt till det kan vem som helst se. 8 straffar? My god. [/QUOTE] Detta är så himla uttjatat. Ungefär 50 pers har frågat samma fråga här inne sedan Ronaldo vann Ballon d'Or. Släpp det nu, det leder inte till någon ny diskussion.
Barcelona FCB_Messi
2015-01-14 05:01
Då vet vi att om ronaldos son blir en världsstjärna i framtiden så är det för att han kollade på Messi :P
Barcelona zick9
2015-01-14 04:14
Min startelva till morgondagens match:

Ter Stegen
Montoya Bartra Mathieu Adriano
Roberto Samper Xavi
Rafinha Munir Pedro

Barcelona Barcelonistas
2015-01-14 01:35
Ronaldo 26 mål - 8 straffar Messi 16 mål - 0 straffar Kan någon förklara för mig hur detta är möjligt? " Ronaldo leder skytteligan överlägset" var det någon som sa. Domarna har helt klart hjälpt till det kan vem som helst se. 8 straffar? My god.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-14 01:35
Ronaldo 26 mål - 8 straffar Messi 16 mål - 0 straffar Kan någon förklara för mig hur detta är möjligt? " Ronaldo leder skytteligan överlägset" var det någon som sa. Domarna har helt klart hjälpt till det kan vem som helst se. 8 straffar? My god.
Barcelona Erik Satie
2015-01-14 01:14
Barcaclasico

Tack. Jag vet inte vad som flög i mig.
Barcelona Barclasico
2015-01-14 00:38
@Nemesis 10:

Helt rätt där, mkt fint skrivet!
Barcelona Barclasico
2015-01-14 00:35
@Erik Satie:

Gubben.. take a chill pill. ingen jagar dig
Barcelona Erik Satie
2015-01-14 00:31
skit i videon nu. Vem fan bryr sig? Det är match på torsdag. Snacka upp den istället. Enrique måste vila de bästa spelarna då vi har en svår bortamatch mot super-depor i helgen. Det finns inte att vi tappar en 5-0-ledning.
Barcelona Canaletes
2015-01-14 00:18
Riktigt riktigt fint o gullig video verkligen
Barcelona J.Gamper
2015-01-13 23:50
Vill se denna Iniesta tillbaka! :(
Annons: