/spanien/barcelona/forum/3897.aspx/spanien/barcelona/forum/3897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SoM_Un
2014-11-07 16:32
Hahaha nu vill du inte klistra inbmer va?? Hahahaha
Jag skriver från en lur btw. shitt mannen du har intr fått nåt på länge
Haha. Nice båda ignorera vatandra. Men med tiden kmr folk inse vilket troll du är....
Ronaldinho Gaucho
2014-11-07 16:27
SoM_Un:

*facepalm* Det är jag som är "Messi - GOLGOLGOL!". Det framgår tydligt i inlägget. Ännu ett tecken på att du knappast läser igenom andras inlägg utan bara fortsätter med dina versaler som en broken record. Man kan bara slänga ut armarna i förtvivlan när du tar upp "Alexis-framför-Pedro"-snacket som du själv har hittat på (ännu en gång). Du får gärna klistra in de föregående inläggen om du gillar att göra bort dig själv. Jargongen är exakt densamma.

Och nej: jag är inte din vän. Du får prata med dig själv hädanefter. Härmed är du ignorerad av självklara orsaker för forumets bästa.
Barcelona SoM_Un
2014-11-07 16:08
Ronaldinho Gaucho

snacket mellan mig o Messi - GOLGOLGOL! handlade om 2 olika saker och det var det han vägrade förstå... jag är inte dum jag vet att det STORA problemet ligger i backlinjen hos oss...och det var det jag pratade om var bara om att jag o 10000 andra här föredrar alexis före pedro o att han skulle göra oss bara bättre i år inte lösa alla problem...märks klart o tydligt vad jag jag pratade om o det var anfallet. för jag ser att den håller på att tappa oxå o att vi behöver bättre rotation spelare än pedro o munir i dom...

en annan grej det är så nice att du kopierar o klistrar in här det som passar dig, när jag fick nog o blev arg o inte hela konversationen.där finns ju en anledning till varför jag blev som jag blev. klistra gärna in hela snacket=) det var dom tidigare inläggen min vän
Barcelona Barcadinho.
2014-11-07 15:30
Utöver fotbollen - tiden är snart framme. På söndag går flera milj röstberättiga i Katalonien för att rösta om självständigt vara eller icke.

Jag tror att Ja -sidan vinner, men det kan lika gärna vara så att det var den sidan som hördes mest och inget mer. Typ som i Skottland. Intressant hur som helst.
Ronaldinho Gaucho
2014-11-07 15:24
(1/2) Hej. Är tillbaka på forumet och vill lyfta fram en viktig sak för forumet och dess skick. Se det här som ett bidrag till forumets bästa. Det här var bara en liten diskussion mellan mig och en användare 1:a november vilket ledde till att jag blev spärrad på felaktiga grunder. Jag skrev 2014-11-01: """Du gör det bara svårt för dig iom att Sanchez och Cesc har bromsat vårt spel lika mycket som Iniesta och Pedro. Munir har knappast fått speltid och vad kan man egentligen förvänta sig av en 19-åring? Tror knappast någon gråter floder nere i Katalonien över att de Alexis/Fabregas har lämnat klubben. Mer karaktärslösa spelare för de pengarna får man leta efter. Torres-varning på bägge med andra ord. Du får gärna rotera med vem du än vill men vad är syftet när det inte ger någon effekt? Vi kan ha Ronaldinho i sina bästa form idag men det hade knappast hjälpt när det kollektiva arbetet är undermåligt. Du som varit så "duktig" och "följt klubben med rätta ögon" får gärna berätta hur bra vi var med Cesc och Alexis. Cesc - kylskåpet som behöver 4 sekunder på sig för att ta emot en passning och föra bollen vidare eller Alexis - träfoten till chilenare som fick tre år på sig som startspelare men kämpade att etablera ett spel med Dani Alves och ännu värre: hade otroligt svårt att ta sig förbi sin spelare. Tror att hans sista minuter i klubben mot Atletico Madrid summerade hans bidrag till vår klubb. Nästan där men aldrig riktigt där. Lycka till med nästa intetsägande inlägg. Skriker du bakom dataskärmen, eller? Kör du också på den metoden där man tror att ens argument blir mer legitimt och underbyggt bara för att man skriker med versaler? Kan rekommendera att spara på versaler, frågetecken och utropstecken till förmån för bättre argument. Fortsatt trevlig höstkväll.""" SoM_Un svarade en halvtimme senare: """seriöst haha vad är det för fel på dig...det jag försöker säga är att jag o precis alla på forumet här .föredrar alexis före pedro alla dagar i veckan..alexis fick 3 år??? nej han fick 2 o det 3e året pepprade han över 20 mål som ytter, allstå lyckades han till slut. plus så var han aldrig dålig dom första åren utan det var laget som envisades med sidledspassningar o sket i alla hans löpningar. kan även länka dig en video på det...fabregas var kaos jag håller me dig.. men men du kan ju inte på allvar mena att han fick en ärlig chans på hans position...ärligt pallar inte ens diskutera med sånna troll som dig, skaffade sitt konto förra veckan o ska börja leka rolig. stick till ditt forum istället snart börjar er julfirande (gaynaldos ballon d or kampanj). får halva priset på biljetterna för att hålla upp ett tifo med han noppade o vaxade ögonbryn där ni tjurar till fifa. så stick ärligt. du envisas o det du skriver är bara idioti...enklare än så är det inte.. JAG FÖREDRAR ALEXIS FÖRE PEDRO VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR???? det än min åsikt.. spärra bonden tack.""" Så här såg det ut alltså ut när jag felaktig anklagades för trollande och blev spärrad av mod. utan belägg. Samtidigt får SoM_Un fortsätta härja i forumet. Bedöm själva. "Messi - GOLGOLGOL!" (namnval i hopp om att Messi skulle måla på Bernabeu och ta över Zarra's rekord) var mitt förra nick och ni kan söka i historiken att jag inte någonstans främjar Real Madrid eller använder hån mot FC Barcelona (min klubb) förutom enskilda spelare som jag stört mig på sedan en lång tillbaka (favoritoffer: Mascherano). Det enda jag kritiserade SoM_Un för var att Sanchez inte kan lösa klubbens problem. Inte någonstans har jag lyft fram att Pedro skulle vara bättre utan detta är något som sitter i SoM_Un's huvud. Min argumentation var fullt saklig och formell men SoM_Un fortsätter (i vanlig ordning) visa upp aggressivt beteende. Hur ska man skapa diskussion om man anser att man alltid har rätt? Självkritiken hos den här personen är obefintlig. Vill bara skicka en passning till SoM_Un som är den verkliga boven (och bonden) i dramat. Härmed tänker jag fortsätta bidra med positivitet till forumet, konstruktiv kritik och annat godis. Mod. är förlåten för misstaget och jag förstår att det inte kan vara lätt att reda ut vem som är troll eller inte när vi har manipulativa användare (SoM_Un) samtidigt som att Les Rambles brukar bli trollspäckat när det stundas El Clasico. Jag har under en lång tid funderat på att återvända till forumet och valde att göra det lagom inför världens största klubbmatch som vi tyvärr förlorade (en förlust jag analyserat i ett par inlägg här). Jag kan klistrar in två tidigare inlägg för att visa vilket "troll" jag egentligen är. Jag hoppas att mod. kollar i historik innan ni spärrar personer hejvilt i fortsättningen för att jag, precis som många andra trogna Barca-följare, lägger ned tid på att kommentera i forumet. Det är det minsta man kan begära - att kolla historik dvs. Här kommer inläggen: Jag skrev 2014-10-28 i kritik mot Blatter: """Vem skulle ha guldbollen i VM om inte Messi? Han tog laget till VM-final med avgörande insatser. Tyskland hade snarare kollektivet att tacka där flera spelare utmärkte sig. För Argentina var Messi avgörande på alla sätt och utan honom hade de aldrig kommit till final. Blatter glömmer bort att Tyskland vann på övertid dessutom. Argentina var bara minuter från straffläggning och kunde lika gärna ha vunnit VM. Kanske dags för Messi att gråta och kampanja som Ronaldo gjorde i fjol? Det här priset har blivit ett skämt sedan fjolårets floskler. I år är det bara värre med dessa uttalanden (som skapar partiskhet), faktumet att Suárez blivit petad och det allmänt kända att VM till Qatar är en enda stor korrupt process. Listan är lång.""" Detta skrev jag alltså 4(!) dagar innan jag blir anklagad för att vara en Ronaldo-dyrkare av SoM_Un. Sense - makes none. Vi pratar alltså om en person som har lyckats posta 196 inlägg på 5 år vilket är ungefär ett inlägg var tionde dag - och dessa inlägg är knappast strukturerade eller genomtänkta (kolla historiken bara). forts.
Ronaldinho Gaucho
2014-11-07 15:18
(2/2) Jag skrev följande strax efter El Clasico: """Förstår din frustration. Det är ju ganska lustigt att vi efter fullt godkända matcher äntligen börjat nöta in en permanent startelva. Då väljer LE att göra följande saker: 1. Plocka ned Mascherano till mittbacksplatsen (som ofta fungerat ganska horribelt tillsammans med Pique). Detta trots att Mascherano visat sitt sanna jag som DM tidigare i veckan vid två tillfällen. 2. Ta in Busquets som varit skadad i mer än en vecka och dessutom förlorat tempo i fötterna. En Busquets som varit en medelmåtta sedan säsongen startade. Suárez var hetare än Busquets och då har han inte spelat tävlingsfotboll sedan fyra månader tillbaka. 3. Flytta ut Mathieu till vänsterbacksplatsen för FÖRSTA GÅNGEN den här säsongen i den viktigaste matchen hittills. Samma Mathieu som varit klubbens viktigaste försvarskugge sedan säsongen startade. 4. Bänka Rakitic som är den enda spelaren på mittfältet som behärskar offensiv och defensiv fotboll samtidigt (vilket varken Xavi eller Iniesta klarar av). En Rakitic som just behövs i matcher som dessa där vi brukar vara fysiskt underlägsna. 5. Inte samla laget/agera när vi leder med 0-1 och verkar inte heller agera under halvtidspaus när hela världen ser att Real Madrid börjat äta sig in i matchen. 6. Pedro och Sergi Roberto följer med men Sandro lämnas i Barcelona. Sandro som visat sitt värde och senast gjorde ett viktigt mål mot Ajax. Ni såg glöden i hans målgest och ögon när han gjorde målet. Sådana prestationer ska belönas omedelbart. Det kallas för: smid när järnet är varmt. Sandros glöd påminner om en ung Pedro som visade framfötterna 2009. Istället står vi där med två karaktärslösa spelare som verkar spela för att det står på dagordningen - inte för att de vill vända på matchen eller ens kan vända på matchen.""" Visst verkar jag vara väldigt oinsatt? Visst låter jag som en madridista? Visst låter jag som ett troll? Eller? Med det sagt ber jag forumdrägget SoM_Un dra åt helvete (med all rätt) men önskar er alla andra som kan uppträda normalt en god fortsättning. Det här inlägget skrev jag för forumets bästa och som ett varnande finger för användare som tror att de kan förgifta forumet med sin påhittade ensamrätt. Hoppas inte någon tar sig illa vid utan ser det här som ett bidrag av besk smak (tyvärr). SoM_Un får däremot tåla leken nu när han gillar att leka. Grattis till det faktum att du blivit uthängd så att alla vi på Les Rambles kan se hur du uppför dig. Hur du förstör och sänker nivån. Tack för att vi kan använda dig som ett dåligt exempel. Bugar och bockar. Hoppas karman smakar. Önskar er alla andra en trevlig helg. Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona Nemesis 10
2014-11-07 14:55
Marca hade en omröstning om vem dom tycker är tidernas bästa. Av ca 81.000 som röstade så fick Messi 41% av rösterna och Ronaldo fick 30%, Maradona fick bara 10% men kan tänka mig att hälften som röstade inte ens har sett Maradona.
Barcelona Den vise mannen
2014-11-07 14:13
Heisenberg Den var bra! Kan vara en länk där till Citys forum för att exemplifiera på hur ett nutida exempel på detta ser ut idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heisenberg
2014-11-07 13:49
Den vise mannen

Barcelona westinho - Sergio #5
2014-11-07 12:55
Den vise mannen

Det lät likadant när Barca slog ut City förra säsongen. Patetiskt. Alla Cityfans brinner för CL men låtsas som att den inte är viktig när det går så dåligt för dem.

90 % av fansen började stötta laget när pengarna rullade in. Varför låtsas de bry sig om anrika brittiska turneringar osv när de som sagt i princip inte har något brittiskt i laget längre? Pinsamma plastsupportrar.
Barcelona Den vise mannen
2014-11-07 12:27
Kul att läsa lite på Citys forum. Om man generalisera lite vad som sägs där inne så tycker man det är skitsamma om hur det går i CL för det är ju en plast turnering, det är ju ingen cup med brittisk härkomst. Om man nu resonerar så, hur kan man då tycka om och hålla på ett lag som i stort sett inte har en engelsk spelare och även har en spelstil och ide som är väldigt långt ifrån hur typisk engelsk fotboll ser ut. Kan ngn förklara för mig?
Barcelona Neymar11
2014-11-07 12:20
Afellay*
Barcelona Neymar11
2014-11-07 12:09
Varför tar vi inte hem Affelay under januari månad så får vi ett bättre mittfält. Han har gjort det ganska bra i grekiska ligan och i cl. Han bidrar med kreativitet, skott och djupledslöpningar När han har väl fått spela för oss så har det varit på en kant och pga sina skador så har han aldrig fått en ärlig chans tyvärr
Barcelona LennyRomario
2014-11-07 12:05
@*hjärta*Stay calm, fake left and see you later:
Vi tar det väl från början... "Ni kan använda Niva som underlag, jag väljer att att använda Barcas matcher". Vad betyder ens det? Ska det vara nåt retoriskt knep ifrån gymnasiet? Att du har tittat på matcherna men inte vi? Det är ju Nivas artikel som är underlaget för diskussionen. Ingen artikel, ingen diskussion om huruvida man håller med Niva eller inte. Usel retorik. Underkänt. Vad Caseres, Chygrynsky ens har i den här diskussionen att göra är helt obegripligt. Är det ännu ett retoriskt grepp, för att ge dina argument någon slags historisk tyngd? Sluta med det. Jag är garanterat äldre än dig och sett fler matcher. MEN det har ändå ingenting med saken att göra. "Visst att Messi inte hamnar i målprotokollet eller hans förarbeten syns på livescore" Haha. Det är vid den här tidpunkten man börjar undra om det kanske inte är någon retorik ifrån gymnasiet, utan högstadiet. Du kollar på matcherna, jag kollar på livescore. För uppenbart, för genomskinligt. Underkänt. Men vi tycks alltså vara överens om att Messi tappat explosivitet. Gott så. Du tycker att Messi varit genial nog för att kunna ändra sitt spel så pass mycket att han ändå håller samma nivå. Jag tycker inte det. Jag tycker att hans snabbhet med boll och riktningsförändringar var hans absolut främsta styrkor. Det betyder ju dock inte att jag tycker han är rutten, men han är inte på samma nivå. Och hela det här "buhu, alla hatar Barca och hittar på saker om oss" som man ser mer och mer av på forumet är ju bara pinsamt. Det låter ungefär som när Mou vill få världen att tro att alla var emot Real Madrid.
Barcelona Neymar11
2014-11-07 12:03
Dom kan inte kalla oss för stoke iaf....
Barcelona FC Tiki-Taka
2014-11-07 10:42
Barcelona haven't scored from their 100 corner kicks in all competitions this season #fcblive (Liga 77, Champions League 23) [via @edupolo]

........
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2014-11-07 08:39
Jawn är ett troll som skapat sitt konto endast för att skriva det inlägget. Han har endast 1 postat inlägg och den handlar om varför Pl som är "jämnare" tydligen är bättre samt att pga att tv-intäkterna är ojämna i Spanien så blir ligan per automatik dålig. Men alla extra cash till de engelska lagen verkar dock inte hjälpa då man fortfarande åker på pisk av de fattiga, spanska lagen.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-07 02:01
Konspirationsteori. Sluta läs redan nu. Vermaelen, Hleb och Song är alla delbetalning för köpet av Fabregas. Vilken klubb köper normalt så dåliga spelare? Rosell och Zubi mutade inte Arsene. För att Arsene vill inte smutsa ner sina händer. Istället betalas summan i 4 avbetalningar. Köpet av Cesc och överpriser på 3 medelmåttor som inte ens platsar på vår bänk. Fabregas världens dyraste värvning. Plusa hans transfer och de 3 andras. LOL! Zubi Gate!
Barcelona Barcelonistas
2014-11-07 01:15
Andra halvlek blev det bättre men Vrf inte börja matchen så? Första halvlek saknades en hel del.
Barcelona Liunil Masse
2014-11-07 01:10
Barcelonistas Jag tycker det fanns mycket positivt från matchen mot Ajax. Vår andra halvlek var grym. Tycker inte vi blev utspelade av Ajax alls som du skriver.
Barcelona Vampíro
2014-11-07 00:59
Vermaelen, sämre värvning än Song?
Barcelona Barcelonistas
2014-11-07 00:50
Det ända positiva med gårdagens match var Messi. Annars face the facts spelet suger röv. Vi blir utspelade av Ajax på Amsterdam arena.. Jag sa det innan matchen säger det igen. Det finns absolut inget i spelet som tyder på att det kommer bli bättre på sikt. Det finns inget att gå på, Enrique har inte ändrat ett skit sen clasicot.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-11-07 00:44
Vampíro

Tack!
Barcelona Barca Barca
2014-11-07 00:42
Herregud, ska Vermaelen opereras nu ? är detta något slags skämt ? Hur kunde klubben ens godkänna läkarundersökningen ? Någon som vet vad det är för kriterier för att klara dessa läkarundersökningen ? Det luktar Woodgate transfer rakt av. Vilka minns Woodgate ? Köptes 2004 till real Madrid, debuterar 2005, i en match där han lyckades göra ett självmål och bli utvisad...Spelade runt 10 matcher för klubben på typ 3 år...
Barcelona Gabriel
2014-11-07 00:29
Rac1 reporting that Barcelona's medical staff have decided that Thomas Vermaelen will undergo surgery to fix an ongoing problem. Ska man skratta eller ska man gråta?
Barcelona II Barça II
2014-11-07 00:11
Varför köpte vi Vermaelen egentligen? Förlorade vi ett vad eller va fan är det frågan om? Vem i hela helvetet går och köper en långtidsskadad mittback för 200 miljoner kronor?! Klubben Barcelona har helt klart svikit sina medlemmar. Denna ledning är inget annat än ett gäng fifflare som skiter fullständigt i hur det går för oss.
Barcelona Baha - Pep G
2014-11-06 23:40
Ronald de Boer (ex-Ajax -Barcelona): "To talk about Messi, people should stand up. Best ever? From all those I saw, yes." [as] Ronald de Boer: "Messi is unique. There can be replicas from others, like Cristiano for example, who's great, but Messi is simply the best."
Barcelona Vampíro
2014-11-06 23:30
[QUOTE=Ronaldinho10yElfenomeno9]Någon som vet någon hemsida där man kan beställa Barca shorts billigt? [/QUOTE]
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-11-06 23:28
En jämnare liga behöver kanske inte nödvändigtvis betyda en mer kvalitativ liga men självklart bidrar det faktum att alla kan slå alla och att inget lag är oslagbart till att ligan blir betydligt mer intressant att kolla på.

Problemet är att man enbart stirrat sig blind på topplaceringarna när man genom åren diskurerat jämnheten i de olika ligorna. Topp 6-lagen i England har väldigt ofta de senaste åren sett väldigt likadant ut. I Spanien ser vi en stor variation med Valencia, Sevilla, Athletic, Real Sociedad som på senare år stuckit upp, Villarreal som är tillbaka i ett högt skikte av tabellen, Málaga som tog en fjärdeplats för ett par år sedan och nu ett lag som Celta Vigo som klättrat uppåt och i nuläget verkar ha siktet inställt på europaspel. I PL existerar absolut inte samma kvantitet av lag som slåss om europaplatser, och då ska det ändå sägas att de spanska lag som till slut lyckas ta sig ut i tex EL ofta gör det otroligt framgångsrikt.

I år ska vi inte snacka om att PL är en jämnare liga än La Liga, det håller verkligen inte som ett legit argument. Differensen mellan ettan och femman i England är exempelvis 9 poäng medan den i Spanien är 2 poäng. Skillnaden mellan första- och sistaplats i Barclays är 22 poäng medan den i Spanien är 19. Herregud, det är ju fan snack om att Chelsea kanske redan avgjort ligan där borta på öarna. Däremot ska det sägas att det är väldigt kul att det går bra för lag som Southampton och West Ham. Återstår dock att se om det håller för en topp 6-placering. Jag är tveksam.

För att vara ärlig så skiter jag egentligen i all den här statistiken, den är mest rolig att använda som debattunderlag men det mest väsentliga kommer ändå alltid att vara spelet vi bevittnar på planen. PL kan marknadsföra och köpa sig hur många plastfans som helst men som genuin fotbollssupporter har man förhoppningsvis en djupare, sportslig syn på det hela. Från det perspektivet så gillar jag PL som fotbollsliga men kommer aldrig kommer aldrig hålla den över den spanska fotbollen. Här produceras det mängder av extremt begåvade fotbollsspelare regelbundet, det utbildas ett stort antal oerhört taktiskt intelligenta tränare och det görs med en tro på sin egen fotboll. Allt detta med rätt så minimala resurser.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-11-06 23:15
Någon som vet någon hemsida där man kan beställa Barca shorts billigt?
Annons: