/spanien/barcelona/forum/3882.aspx/spanien/barcelona/forum/3882.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2014-09-30 22:52
Jag ser det som en omöjlighet att Adama och Dongou skulle göra ett sämre jobb än Pedro och de andra två småpojkarna. Våga byt för fan när det kört fast sig.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BARCA-més que un club
2014-09-30 22:52
Jag vill bara gråta när jag ser vår bänk vem vi har alla toppklubbar har världsspelare att byta in vi har en underbar B- spelare Sergio Roberto :( Va hänt med vårt lag
Barcelona Neymar11
2014-09-30 22:51
Vad för fel gjorde Matheiu idag? Att ni seriöst tror att en enda "stjärnback" kan förbättra ett helt kollektivt försvar säger hur mycket ni kan om fotboll 1: vi åker på två otroligt slumpmässiga mål på fasta situationer 2: högerkanten var värdelös och sket i det defensiva. Rakitic fick göra ett monster jobb och täcka all yta från centralt ut till högerkanten 3: Sergio var under all kritik och ska vara den som skyddar backlinjen och det gör han verkligen inte ikväll
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-09-30 22:51
Grejen är att folk förväntar sig fotboll som vi spelade med Pep, och när vi förlorar kommer allt det negativa fram bland folk, vinner vi så gör det inte de för man blir blind utav resultatet.
Barcelona BernaMessi.BOSS
2014-09-30 22:50
[QUOTE=Mido]Det var 63.88 sekunder hhh [/QUOTE] Den va sjuk snygg. tycker du inte?
Barcelona Mido
2014-09-30 22:49
[QUOTE=BernaMessi.BOSS]Jag tror att det var tredje målet, var nog det värsta. De spelade runt bollen som på GUARDIOLAS tid i 2-3 minuter och spräckte oss. [/QUOTE] Det var 63.88 sekunder hhh
Barcelona Gio Style
Såhär, vår första halvlek var under all kritik och inledningen på andra med.
Det verkar som att laget behövde ligga under för att vakna och börja spela sitt spel. Vi måste ha den inställningen från minut 1.

Anyhow, hoppas som VANLIGT att denna förlust var en wakeup call för laget.
Man kan inte gå in och slöa inledningsvis, då finns det risk för att man vaknar för sent.

Vill gärna se Busquets bänkas framöver så att vi kan få in Mascherano där istället. Säga vad man vill om Sandro och Munir men jag tar dem före Pedro alla dagar i veckan.

Rekommenderar dem vettiga att hålla er undan från forumet tills imorgon åtminstone, vi vet alla hur det ser ut här vid förlust.

Nya tag nästa match, säsongen är ung och Suarez väntar på att få komma in.
Pastore nöter bänk 48 matcher i alla tävlingssammanhang men just mot Barca får han spela och han blir Kaka i Milans glansdagar.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-09-30 22:48
Kan någon förklara för mig hur i helvete kunde Barca ta LE som tränare för Barca ?? Vad är fördelen eller vad är de som är så bra med honom? Vi passar 500 passningar denna matchen och sedan passar vi hem mitt i anfall.
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-09-30 22:47
[QUOTE=jawwa]Det var tider då Reijkard mönstrade edmilson och thiago motta ... där har vi ett mittfält som kan vinna boll. Busi är för mig otroligt dålig, värdelös när iniesta o xavi inte levererar. Lite som pique vars brister uppenbarades utan puyol på plan [/QUOTE] Busquets är bra om vi inte behöver jaga boll men möter vi ett lag som har löpvilliga mittfältare så är det kört. Då ska vi spela med Mascherano.
Barcelona Mido
Om man ska kritisera Enrique då ska det handla om det taktiska... Men att kritisera honom pga att alves suger pung är fel... Om jag blir antagen då bör jag ta ett ansvar å utför mitt jobb så gott jag kan... Jag längtar till att se Suárez lira, Pedro ska putsa skorna,, mittfältet är svagt för tillfället tyvärr... Alves kommer nu att synas på instegram med en trumma, clown
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
Messis ilska när domaren drog i visslan, skillnaden mellan honom och några i laget är att han är hungrig och har kvar vinnarskallen medan några inte har det. Messi!
Barcelona Neymar N11
2014-09-30 22:46
Så fort det kommer en förlust så blir det plötsligt tredje världskrig här inne. Jag är också besviken men det går över. Det bästa man kan göra som supporter är att ha tålamod. Detta kommer med ålder och erfarenhet, ser att vissa här inne saknar den sist nämnda. Har varit med om värre saker med mitt kära Barca speciellt om man har följt klubben i snart 14 år
Jag tror att det var tredje målet, var nog det värsta. De spelade runt bollen som på GUARDIOLAS tid i 2-3 minuter och spräckte oss.
Barcelona el Flaco
Visserligen är det bara en match, men det är å andra sidan första matchen där vi ställs mot en bra motståndare och det är uppenbart att vår defensiv inte har förbättras jämfört med tidigare år. Nu ska man inte enbart skylla på backlinjen när Busquets gör en bedrövlig insats och Rakitic gör kanske sin svagaste match under en annars starkt inledning på säsongen, men man måste konstatera att vi inte har lyckats värva tillräckligt bra backar under silly season.

Jag tyckte det redan då och även om Lucho fick igång lite av vår aggressiva press i vissa ligamatcher så var det helt bortblåst ikväll. Första gången vi ställdes på kvalificerat motstånd och våra defensiva brister blottades för hela världen att se. Trots det är jag inte helt beredd att döma ut Luis Enrique och förklara hela den här säsongen som bortkastad. Inte än i alla fall.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Gör jag jätte gärna!

1. Ett högre bolltempo är vanligt. Fick flera gånger se hur vi flytta bollen från ena sidan till den andra på ett par sekunder.

2. Djupledsspelet. Spelare tog löpningar in i boxen och skapade oreda i PSG försvaret, synd bara att alla bollar inte gick igenom och nåde rätt man.

3. Vi sköt utifrån.

4. Vi kom till flera mycket bra lägen som vi borde gjort mål på. (Alba,Sandros,Neymars)

Finns fler punkter man kan ta upp men detta är vad som har fastnat i mitt nätminne.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Sentuary:

Vem ville köpa Pedro??

Det är därför de sålde Sanches. Han är en bättre spelare. Han passade inte in hos oss. Vilket lag ville/vill ha Pedro???
Barcelona Vampíro
2014-09-30 22:45
Sandro och Munir kan blixtra till mot mitten/bottenlag i Primera, Pedro not so much. Däremot är det ottoligt naivt att gå in i en säsong med en helt vilsen kattunge och sedan två juniorer som backup i sitt anfall. Förväntar mig inte ytterligare en Neymar på bänken men att gå från några av världens absolut bästa som ordinarie till det vi har på vår bänk är inte godkänt. En helt enorm skillnad i kvalité som kommer bli avgörande i längden.
Barcelona Neymar11
Bernab.
Barcelona påfågeln
Första förlusten måste komma någon gång. Laget saknade lite bolltempo, och Xavi saknades. Rakitic är inte riktigt där ännu. Neymar var lite för osynlig, Iniesta och Messi de som klarade att skapa något ibland. Suarez hade behövts en sån här match. Sandro fick en chans, Alba en annan. Hade Messi fått en av dem hade vi haft en viktig poäng med härifrån. Alla andra resultat i gruppen har gått med Barca, bara man vinner PSG hemma, till och med kryss kan räcka, och gör jobbet mot Ajax och Apoel så löser detta sig. Låt Montoya spela svåra bortamatcher, eller spela 3-4-3 med Mascherano-Pique/Bartra-Mathieu eller något. Mascherano - Mathieu känns iaf givna som mittbackspar, speciellt mot kontrade lag. Reder upp otroligt mycket en mot en situationer, där Pique bara ser vilsen ut. Ter stegen bör kunna ta tvåan och trean, och dåligt av Alves att ge bort frisparken till 1-0.
Barcelona BlueRed
Spanien spelade bättre i VM än vad Barca gjorde ikväll. Barca tog promenad-fotbollen till en ny nivå ikväll. Neymar är den enda som blir godkänd ikväll för att ha visat lite vilja i alla fall. Och vad är det för små-pojklagstaktik LE kör med? Skiter väl i vad du tror är bäst när det gäller målvakterna, det är ju i stort sett fakta att man inte ska rotera målvakter så som han gör. Att absolut ingenting förändras i andra halvlek är ju åt helvete också. "LE har balls och vågar höja rösten" sa några härinne, jo tack jag ser det. Sitter på bänken som en liten valp istället för att åtminstone stå och skrika lite liv i spelarna. Alternativt står med händerna i fickan och ser allmänt trött ut på livet. Ryck upp dig, det här är Fc Barcelona du "leder". Det innebär 100% engagemang och pallar du inte det så säg upp dig.
Barcelona Thierry Henry
BernaMessiBOSS//

Det va läggdags för dig för längesen. Seså gå å nanna nu;)

Hade det här vart slutspel så hade 3-2 borta vart ett fantastiskt resultat. Vi är bara en stolpträff och en rensning på mållinjen ifrån 3-3. Psg gör en fantastisk match. Då är det inga lag i världen som kan åka till Paris och förvänta sig 3 poäng. Inklusive oss. Lika hade vart rättvist. Och lika hade vart godkänt. Nu studsa bollen fel för oss idag. Bara att svälja det. Matchen i sin helhet utför vi bra. Det är 2 misstag vid 2-1 och 3-1 som kunde undvikas annars skapar vi mycket framot och är rörliga och ser allmänt pigga ut matchen igenom. Vi lyckas svara varje gång dom gör mål men marginalena va inte med oss

Gud va man önskar att forumet kunde vara fritt från alla troll och medgångs fjortisar som börjar gråta varje gång vi inte vinner med 5-0. Psg har köpt ihop sitt lag för drygt 3 miljarder och dom spelar hemma. Va förväntar ni er? A walk in the park?
Barcelona Andresito
@S91:

Kan stämma, men någon gång måste man ju göra sin läxa? Man har haft en bokstavligt talat sjuk tränare, sedan en temporär tränare och nu har man äntligen någon man tror på.

Tycker det är sjukt att så många "fans" säljer och ger upp sitt lag så tidigt in på säsongen. En förlust är inte hela världen. I Málaga-matchen föll vi på rotationerna, idag faller vi på individuella misstag.

Vi skapar lägen framåt, Sandro och Munir på 19 år kan inte axla en av världens största klubbar. Det är genom missarna och motgångarna man växer som spelare.

Tror många av er här inne kommer ha lugnat ner sig imorgon.
Barcelona Barcelonistas
2014-09-30 22:44
Man ser ju stundtals vilken enorm kvalité vi håller. Problemet är att enrique måste hitta en balans.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@viccc:

Hehehe, jag minns dig klart och tydligt.
Det är nästan som att du njuter att se oss åka på stryk.
Lite skumt måste jag säga. Men jag förstår dig ändå..

Barcelona Maestro Xavi
[Carles Puyol 5] wow vad du är retard 0.o
Barcelona Treyh
Han är troll det fattar du väl. Jag har aldrig sett honom skriva nått positivt. Aldrig =)

@Den vise mannen:

[QUOTE=Neymar11]Lär er att ta förluster, bättre att åka på en förlust nu och komma ner till jorden. Istället för att laget ska blåsas upp som en ballong för att till sist spricka när det gäller Tålamod mina vänner, ödmjukhet och stötta laget. Ge cred till motståndarna som slog oss [/QUOTE] Det kommer bli många ödmjuka stunder för oss att träna på. Det är inte över ännu.
Barcelona * Blaugrana * 10 *
Vi spelade mycket bättre än psg och borde vunnit matchen men de hade turen på sin sida ikväll. Lika bra att vi släppte in mål och förlora en sån match. En ganska oviktig match i gruppspelet. Jag är säker på att vi kommer bli mycket bättre snart och speciellt när Suarez får spela igen om drygt 3 veckor. Visca el Barca!!! One love!!!
Barcelona Treyh
2014-09-30 22:43
Ingen kan ha missat Marquinhos reaktion efter hans vitala rensning i slutminuterna. Om våra spelare skulle haft den intällningen så hade det sett annorlunda ut. Motivation slår klass alla dagar i veckan. PSG-spelarna spelade som att deras liv hängde på spel.
Annons: